
Какво масло е за хидравликата на кормилото на W123Питането е до собствениците на магазини да погледнат в католозите.
Започната от Алекс Панов, 28 мар 2008 - 11:11:39
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 28 март 2008 - 11:11
Здравейте автомобилисти, автомонтьори и автоджамбази.
Питането ми е такова:
Какво масло е за хидравликата на кормилото на W123 240D 1983г.
Питането ми е до собствениците на магазини да погледнат в католозите и да кажат
Масло фукс 3000, фукс 3500, кастрол турбо, мобил супер екстриййм или марката на някакво друго масло.
И най-важното спецификация по Мерцедес МВ 236.6, МВ 236.12 МВ 338.1 МВ 432.2. Тия числа са измислени от мен, не ги търсете тях ви моля да ми кажете какво препоръчва съответната фирма.
Скоро, скоро в събота ще сменям маслото и там и трябва да купя друго.
Питането ми е такова:
Какво масло е за хидравликата на кормилото на W123 240D 1983г.
Питането ми е до собствениците на магазини да погледнат в католозите и да кажат
Масло фукс 3000, фукс 3500, кастрол турбо, мобил супер екстриййм или марката на някакво друго масло.
И най-важното спецификация по Мерцедес МВ 236.6, МВ 236.12 МВ 338.1 МВ 432.2. Тия числа са измислени от мен, не ги търсете тях ви моля да ми кажете какво препоръчва съответната фирма.
Скоро, скоро в събота ще сменям маслото и там и трябва да купя друго.
#2
Публикувано 28 март 2008 - 11:19
утиваш в Балкан Стар или Ивай Жет и си взимаш оригинално масло и филтър за модела
#3
Публикувано 28 март 2008 - 12:05
И оставям в замяна 2 литра кръв и метър кожа...утиваш в Балкан Стар или Ивай Жет и си взимаш оригинално масло и филтър за модела
#4
Публикувано 28 март 2008 - 12:41
И оставям в замяна 2 литра кръв и метър кожа...
Е- не е чак толкова зле. Ама си вземи вазелинче
#5
Публикувано 28 март 2008 - 12:45
ATF 236.2
#6
Публикувано 28 март 2008 - 12:49
каква е разликата между ATF със MB 236.2 и с друг номер 236.6 или 236.12?
ATF със МВ 236.2 е равно на ATF-A или ATF Dextron A
А има и ATF Dextron II че и ATF Dextron III!!!
ATF със МВ 236.2 е равно на ATF-A или ATF Dextron A
А има и ATF Dextron II че и ATF Dextron III!!!
#7
Публикувано 28 март 2008 - 17:22
Ти кво правиш тука ми не си в РЕТРО секцията а???
http://www.mb-w123.c...en/Page1843.htm
И е прав 123,караш по тая спецификация,каквото и да му сложиш го кльопа.Кажи какво тьрсич - Валволин,Фуч,Кастрол,Моли,Елф.................???
Technical Data Sheet for
236.2 oil - supplied by Elf Oil Co. of France.
Elf Trans-O-Matic - Mercedes-Benz 236.2/236.5 and Voith DIWA transmissions
502-2/502-3 specification.
TYPICAL CHARACTERISTICS
Relative Density @ 15.6C 0.879
Kinematic Viscosity @ 40C 36.5 mm2/s
Kinematic Viscosity @ 100C 7.1 mm2/s
Viscosity Index 160
Pour point -40C
Flash point 200C
"Applications: automatic transmissions, torque converters, power steering systems, manual gearboxes and other applications for which a fluid Type A Suffix A or Mercedes-Benz 236.2/236.5 is specified."
--------------------------------------------------
Basically, M-B 236.2 is an old-style auto transmission fluid without the friction modifiers found in Dexron II/III. I tried Castrol Dexron III in my 190E five-speed, but in the winter, with a cold 'box, I got some 'snagging' when changing up 1-2 and 2-3. I had a discussion with Castrol technical dept. over this and they said its not so much the viscosity of the oil that is important, but the friction modifiers. Basically, D-III is a bit too 'slippery' for the syncro's on the MB manual 'box and so they take longer to lock up than was the designer's intention. They advised using either Castrol TQ Type A Suffix A or Elf. Since I changed to the Elf fluid the cold change
quality is better. No damage will be done to the 'box by using D-III since the D-III specification takes in the Type A Suffix A fluid and it is an
alternative specified by Mercedes-Benz - but the 'box won't function quite as the designerintended. The D-III probably has better anti-wear properties than 236.2, but then again your're catching the synchro dogs every now and then so maybe it evens out?
Няма да ти превеждам,езика го знаеш.Аз едно знам за тоя модел - и Калиакра да му пернеш проблеми прави след 25 година.Аз му долях малко Валволин на моя че почна да вие леко и след 10 мили спря воя.Никога не сьм го сменял там,а беше черно.



http://www.mb-w123.c...en/Page1843.htm
И е прав 123,караш по тая спецификация,каквото и да му сложиш го кльопа.Кажи какво тьрсич - Валволин,Фуч,Кастрол,Моли,Елф.................???
Technical Data Sheet for
236.2 oil - supplied by Elf Oil Co. of France.
Elf Trans-O-Matic - Mercedes-Benz 236.2/236.5 and Voith DIWA transmissions
502-2/502-3 specification.
TYPICAL CHARACTERISTICS
Relative Density @ 15.6C 0.879
Kinematic Viscosity @ 40C 36.5 mm2/s
Kinematic Viscosity @ 100C 7.1 mm2/s
Viscosity Index 160
Pour point -40C
Flash point 200C
"Applications: automatic transmissions, torque converters, power steering systems, manual gearboxes and other applications for which a fluid Type A Suffix A or Mercedes-Benz 236.2/236.5 is specified."
--------------------------------------------------
Basically, M-B 236.2 is an old-style auto transmission fluid without the friction modifiers found in Dexron II/III. I tried Castrol Dexron III in my 190E five-speed, but in the winter, with a cold 'box, I got some 'snagging' when changing up 1-2 and 2-3. I had a discussion with Castrol technical dept. over this and they said its not so much the viscosity of the oil that is important, but the friction modifiers. Basically, D-III is a bit too 'slippery' for the syncro's on the MB manual 'box and so they take longer to lock up than was the designer's intention. They advised using either Castrol TQ Type A Suffix A or Elf. Since I changed to the Elf fluid the cold change
quality is better. No damage will be done to the 'box by using D-III since the D-III specification takes in the Type A Suffix A fluid and it is an
alternative specified by Mercedes-Benz - but the 'box won't function quite as the designerintended. The D-III probably has better anti-wear properties than 236.2, but then again your're catching the synchro dogs every now and then so maybe it evens out?
Няма да ти превеждам,езика го знаеш.Аз едно знам за тоя модел - и Калиакра да му пернеш проблеми прави след 25 година.Аз му долях малко Валволин на моя че почна да вие леко и след 10 мили спря воя.Никога не сьм го сменял там,а беше черно.


.
#8
Публикувано 28 март 2008 - 17:39
TITAN ATF 10
Castrol TQ
Mobil-ATF 200
AA
Automatic Transmission Fluid, Type A Suffix A
DaimlerChrysler/M-Benz Sheet 236.2
Castrol TQ
Mobil-ATF 200
AA
Automatic Transmission Fluid, Type A Suffix A
DaimlerChrysler/M-Benz Sheet 236.2
.
#9
Публикувано 28 март 2008 - 19:05
Не се престаравай с тая работа бих те посъветвал аз...
Взимаш един Castrol TQ-D за 14лв и ще свършиш не по-лоша работа.
Според спецификациите е 236.6
Оригиналното не помня колко беше, щото го купувах в момент на умопомрачение
Взимаш един Castrol TQ-D за 14лв и ще свършиш не по-лоша работа.
Според спецификациите е 236.6
Оригиналното не помня колко беше, щото го купувах в момент на умопомрачение

#10
Публикувано 28 март 2008 - 21:23
Ами братята руснаци в описанието на ремонта и регулировката на тази кормилна кутия са категорични в употребата на маслото- само МБ 000 989 88 03 или ФЕБИ 08972. Утре ще търся да купувам това масло и ще имам инфо.
Жълто на цвят.

Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
#11
Публикувано 28 март 2008 - 22:05
ATF 236.2
Ако искаш можеш и да сложиш масло по спецификация 237 което не е АТФ.
#12
Публикувано 28 март 2008 - 23:14
nonev пиши каква си я свършил и каква информация си събрал.
#13
Публикувано 29 март 2008 - 11:44
Ами братята руснаци в описанието на ремонта и регулировката на тази кормилна кутия са категорични в употребата на маслото- само МБ 000 989 88 03 или ФЕБИ 08972. Утре ще търся да купувам това масло и ще имам инфо.
Жълто на цвят.
не мисля че е толкова скъпо впредвид качеството на оригинала.не помня точно колко беше, но ми се върти в главата 24лв за 1л
филтъра и той беше около 20лв
ако кажеш че 50лв е скъпо за оригинал... цената на алтернативата е 35 лв комплекта, спестяваш за 15-20лв
оригиналното масло е ЖЪЛТО, не е като обикновен дextron2 --червен, явно има защо
освен това е мое мнение, че не е добре да сипваш Dextron3, там където е препоръчано Dextron 2. 3-ката е полусинтетика, доколкото знам, а 2ката е минерално
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни