АВТОМОБИЛНИ СЪКРАЩЕНИЯ ОТ ВСЯКАКВИ ТИПОВЕАко се чудите какво означава ABS ...
Започната от ENOXELA, 02 мар 2006 - 19:29:58
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 март 2006 - 19:29
#2
Публикувано 06 март 2006 - 18:24
Радвам се че моята тема е публикувана и тук!
Днес се регистрирах и в този чудесен форум и ми е много приятно да видя както старите приятели от дир.бг, така и много нови колеги!
Ще помоля модератора само да промени автора с новият /той остаря вече / ми псевдоним - Е420. Просто тук има друг колега, който ползва стария ми ник, та за това да не се бъркаме.
Днес се регистрирах и в този чудесен форум и ми е много приятно да видя както старите приятели от дир.бг, така и много нови колеги!
Ще помоля модератора само да промени автора с новият /той остаря вече / ми псевдоним - Е420. Просто тук има друг колега, който ползва стария ми ник, та за това да не се бъркаме.
#3
Публикувано 06 март 2006 - 18:33
Радвам се да те видя тук.Надявам се и ние да сме ти полезни както ти на насРадвам се че моята тема е публикувана и тук!
Днес се регистрирах и в този чудесен форум и ми е много приятно да видя както старите приятели от дир.бг, така и много нови колеги!
Ще помоля модератора само да промени автора с новият /той остаря вече / ми псевдоним - Е420. Просто тук има друг колега, който ползва стария ми ник, та за това да не се бъркаме.
#4
Публикувано 25 март 2006 - 20:07
Ооо, Вени, здрасти!
Много рядко влизам вече, налегнали са ме служебни проблеми, ама нейсе.
А иначе колата върви, кракът ми става все по тежък и разхода си е твърдо 20/100 градско.
Сега гоня един стар мой мерак - да си сложа печка!
Намерих си една Vebasto от S класа, после търсих майстор, дето да се навие да ми я сложи /никой не иска, всички бягат, не стигаме до цена/. Хеле намерих един който се нави, и който разбира /видях сложена от него печка пак на 210/. Тези дни ще я монтираме, аз почнах да му давам зор, щото лято идва, няма да се излагам без печка я !
После съм решил да търся лети джанти за летните гуми. Имам един комплект на зимните гуми, а не ми се иска да ги сменям, че гумите стават като галоши.
Та това е, при теб как е положението с енерджито /за комбито красавец няма какво да питам, то е перфектно!/?
Малкия почна ли да ти иска да прави по някое кръгче ?
Много рядко влизам вече, налегнали са ме служебни проблеми, ама нейсе.
А иначе колата върви, кракът ми става все по тежък и разхода си е твърдо 20/100 градско.
Сега гоня един стар мой мерак - да си сложа печка!
Намерих си една Vebasto от S класа, после търсих майстор, дето да се навие да ми я сложи /никой не иска, всички бягат, не стигаме до цена/. Хеле намерих един който се нави, и който разбира /видях сложена от него печка пак на 210/. Тези дни ще я монтираме, аз почнах да му давам зор, щото лято идва, няма да се излагам без печка я !
После съм решил да търся лети джанти за летните гуми. Имам един комплект на зимните гуми, а не ми се иска да ги сменям, че гумите стават като галоши.
Та това е, при теб как е положението с енерджито /за комбито красавец няма какво да питам, то е перфектно!/?
Малкия почна ли да ти иска да прави по някое кръгче ?
#5
Публикувано 26 март 2006 - 20:08
Добре че се обади, Павка!
и аз се бях затъжил за теб.
Чудех се къде си се запилял, но вече ми е спокойно като писа!
и аз се бях затъжил за теб.
Чудех се къде си се запилял, но вече ми е спокойно като писа!
#6
Публикувано 26 май 2006 - 16:21
ДРУГИ СЪКРАЩЕНИЯ
4WD - Four Wheel Drive
4WS - Four Wheel Steering
ABC - Active Body Control
ABS - Anti Blocker System
AC - Air Condition
ACC - Active Cruise Control
AGS - Adaptive Gearbox Shift
ALB - Anti Lock Braking
ASC - Automatic Stability Control
ASC + T - Automatic Stability and Traction Control
ASMS - Automatic Stability Management System
ASR - Anti Schlupf Regelung
ATM - Adaptive Transmission Management
AUC - Automatische umluft Control
AWD - All Wheel Drive
BAS - Brake Assyst
BST - Battery Safety Terminal
CAN - Controller Area Network
CDI - Common-Rail Diesel Injection
CFI - Central Fuel Injection
CNG - Compressed Natural Gas
CVT - Continously Variable Transmission
DBC - Dynamic Brake Control
dCi - diesel Commonrail injection (Renault)
DDE - Digtal Diesel Electronics
DISA - Differenzierte Sauganlage System
DOHC - Double Over Head Camshaft
DME - Digital Motor Electronics
DSA - Dynamic Stability Assistance
DSC - Dynamic Stability Control
DSTC - Dynamic Stability & Traction Control
dTi - diesel Turbo intercooler
EBD - Electronic Brakeforce Distribution
EBV - Elektronische Bremskraft Verteilung
ECU - Engine Control Unit
EDC - Electronic Damper Control
EDC - Eletronic Diesel Control
EDS - Elektronische Differencialsperre
EFI - Electronic Fuel Injection
EG - European Gas
EGR - Exhaust Gas
EMC - Electro Magnetic Compatibility
EPS - Electronic Power Steering
ESP - Electronic Stability Program
ETC - Electronic Traction Control
ETC - Electronic Traction System
EV - Electric Vehicle
FDR - Fahr Dynamik Regelung
FFV - Flexible Fuel Vehicle
FIRE - Fully Integrated Robotized Engine
F.I.R.S.T. - Fully Integrated Road Safety Technology
FPS - Fire Protection System
GDI - Gasoline Direct Injection (Mitsubishi)
GPS - Global Positioning System
HDC - Hill Descent Control
HDi - High-pressure Direct Injection
HP - Horse Power
i, I - Injection
IC - Inflatable Curtaion
ICIM - Individual Control Intake Manifold
IMS - Instant Mobility System
IRd - Intermediate Reduction Drive
ISOFIX - International Standart Organization FIX
ITS - Inflatable Tubular Structure
JTD - uniJet Turbo Diesel
KW - Kilowatt
LSD - Limited Slip Differential
MPI - Multi Point Injection
NGV - Natural Gas Vehicle
OBD - On Board Diagnostic
PDC - Park Distance Control
PES - Poli Elipsoid System
PPD - PAssenger Presence Detection
PRS - Programmed Restraint System
SIPS - Side Impact Protection System
SIPS - Side Impact Protection System
SDI - Standart Diesel Injection
SMH - Societe de Microelectronique et d'Horlogerie
SOHC - Single Over Head Camshaft
ОСНОВНИ СЪКРАЩЕНИЯ ИЗПОЛЗВАНИ В АВТОМОБИЛНАТА ТЕХНИКА
SPI - Single Point Injection
SRS - Supplemental Restraint System
STC - Stability & Traction Control
TC - Traction Control
TCS - Traction Control System
TDI - Turbo Diesel
VANOS - Variable Nochenwelle Steuerung
VDC - Vehicle Dynamic Control
VIS - Variable Induction System
VTEC - Variable valve Timing and lift Electronic Control system
VVT-i - Variable Valve Timing-intelligent
WHIPS - WHiplash Protection System
WET W - Engineered Tread
E - Benzin
D - Diesel
4WD - Four Wheel Drive
4WS - Four Wheel Steering
ABC - Active Body Control
ABS - Anti Blocker System
AC - Air Condition
ACC - Active Cruise Control
AGS - Adaptive Gearbox Shift
ALB - Anti Lock Braking
ASC - Automatic Stability Control
ASC + T - Automatic Stability and Traction Control
ASMS - Automatic Stability Management System
ASR - Anti Schlupf Regelung
ATM - Adaptive Transmission Management
AUC - Automatische umluft Control
AWD - All Wheel Drive
BAS - Brake Assyst
BST - Battery Safety Terminal
CAN - Controller Area Network
CDI - Common-Rail Diesel Injection
CFI - Central Fuel Injection
CNG - Compressed Natural Gas
CVT - Continously Variable Transmission
DBC - Dynamic Brake Control
dCi - diesel Commonrail injection (Renault)
DDE - Digtal Diesel Electronics
DISA - Differenzierte Sauganlage System
DOHC - Double Over Head Camshaft
DME - Digital Motor Electronics
DSA - Dynamic Stability Assistance
DSC - Dynamic Stability Control
DSTC - Dynamic Stability & Traction Control
dTi - diesel Turbo intercooler
EBD - Electronic Brakeforce Distribution
EBV - Elektronische Bremskraft Verteilung
ECU - Engine Control Unit
EDC - Electronic Damper Control
EDC - Eletronic Diesel Control
EDS - Elektronische Differencialsperre
EFI - Electronic Fuel Injection
EG - European Gas
EGR - Exhaust Gas
EMC - Electro Magnetic Compatibility
EPS - Electronic Power Steering
ESP - Electronic Stability Program
ETC - Electronic Traction Control
ETC - Electronic Traction System
EV - Electric Vehicle
FDR - Fahr Dynamik Regelung
FFV - Flexible Fuel Vehicle
FIRE - Fully Integrated Robotized Engine
F.I.R.S.T. - Fully Integrated Road Safety Technology
FPS - Fire Protection System
GDI - Gasoline Direct Injection (Mitsubishi)
GPS - Global Positioning System
HDC - Hill Descent Control
HDi - High-pressure Direct Injection
HP - Horse Power
i, I - Injection
IC - Inflatable Curtaion
ICIM - Individual Control Intake Manifold
IMS - Instant Mobility System
IRd - Intermediate Reduction Drive
ISOFIX - International Standart Organization FIX
ITS - Inflatable Tubular Structure
JTD - uniJet Turbo Diesel
KW - Kilowatt
LSD - Limited Slip Differential
MPI - Multi Point Injection
NGV - Natural Gas Vehicle
OBD - On Board Diagnostic
PDC - Park Distance Control
PES - Poli Elipsoid System
PPD - PAssenger Presence Detection
PRS - Programmed Restraint System
SIPS - Side Impact Protection System
SIPS - Side Impact Protection System
SDI - Standart Diesel Injection
SMH - Societe de Microelectronique et d'Horlogerie
SOHC - Single Over Head Camshaft
ОСНОВНИ СЪКРАЩЕНИЯ ИЗПОЛЗВАНИ В АВТОМОБИЛНАТА ТЕХНИКА
SPI - Single Point Injection
SRS - Supplemental Restraint System
STC - Stability & Traction Control
TC - Traction Control
TCS - Traction Control System
TDI - Turbo Diesel
VANOS - Variable Nochenwelle Steuerung
VDC - Vehicle Dynamic Control
VIS - Variable Induction System
VTEC - Variable valve Timing and lift Electronic Control system
VVT-i - Variable Valve Timing-intelligent
WHIPS - WHiplash Protection System
WET W - Engineered Tread
E - Benzin
D - Diesel
#7
Публикувано 26 май 2006 - 18:40
CL - Comfort Luxe
GL - Grand Luxe
GTR - Grand Turismo Racing
GTP e Grand Touring Prototype
HDI - High Density Injection
GTI - Grand Tourismo Injection
CDI - Capacitor discharge ignition
AMG - Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG-Mercedes or Mercedes-AMG, the racing team and tuning division of Mercedes-Benz (Aufrecht Melcher Grossaspach) )
GT - Gran Touring/Tourismo
Тия маи ги нямаше горе...
GL - Grand Luxe
GTR - Grand Turismo Racing
GTP e Grand Touring Prototype
HDI - High Density Injection
GTI - Grand Tourismo Injection
CDI - Capacitor discharge ignition
AMG - Aufrecht Melcher Grossaspach (AMG-Mercedes or Mercedes-AMG, the racing team and tuning division of Mercedes-Benz (Aufrecht Melcher Grossaspach) )
GT - Gran Touring/Tourismo
Тия маи ги нямаше горе...
#8
Публикувано 27 май 2006 - 00:14
и ASD няма, ама не го и знам точно ква му е транскрипцията - а иначе казано БЛОКАЖ НА ДИФЕРЕНЦИАЛА
е вече след обединяванета го ИМА
е вече след обединяванета го ИМА
#9
Публикувано 27 май 2006 - 00:49
TDi не е турбо дизел
Di- direct Injection
TDi- turbo direct injection
Di- direct Injection
TDi- turbo direct injection
#10
Публикувано 27 май 2006 - 08:54
ах мTDi не е турбо дизел
Di- direct Injection
TDi- turbo direct injection
има 2 значения
#11
Публикувано 27 май 2006 - 11:08
забравих да напиша, че се отнася за дизелаах м
има 2 значения
#12
Публикувано 27 май 2006 - 13:19
ASD: Automatisches Sperrdifferenzialи ASD няма, ама не го и знам точно ква му е транскрипцията - а иначе казано БЛОКАЖ НА ДИФЕРЕНЦИАЛА
Имам и някои допълнения и забележки:
CDI: Common Rail Direct Injection
EDS: Elektronisches Dieselsystem
ESD: Elektronisches Sperrdifferential
ESR: Elektronische Schlupf-Reduzierung
и тнт.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#13
Публикувано 27 май 2006 - 14:06
Моля ви дублиращи теми просто намат смисъл, допълвайте вече съществуващите
#14
Публикувано 02 октомври 2007 - 00:14
ах м
има 2 значения
Ами понеже ми стана интересно наистина какво точно означава "TDI" намерих следната статия: TDI е съкращение от Turbocharged Direct Injection diesel engine, което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото. Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.
При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.
TDi означава също"Turbo Diesel Intercooler". Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната стуя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни