Въпрос за джантите на 124
Започната от cooler, 24 мар 2008 - 12:19:51
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 24 март 2008 - 12:19
В книжката на колата пише че стоманените джанти трябва да са с ЕТ48,ЕТ49. Какво трябва да е ЕТ-то ако искам да си сложа алуминиеви? Ясно е че при тях дебелината в сектора за болтовете е по-голяма и ЕТ-то е друго, ама колко точно трябва да е за да седят както с предписаните стоманени? Имам предложения от ЕТ36 до ЕТ41 и за това съм в чуденка. Моля дайте ми точна информация или който е ползвал таквиз за комби 124 да си каже к'ви са били.
#3
Публикувано 24 март 2008 - 13:52
И аз да използвам тази тема нали е за джанти , тъкмо да добавим и болтове . Въпросът ми е следния , колко милиметра трябва да се подава болта от вътрешната страна на джантата - или казано по друг начин колко милиметра е нормално да се завият в главината .Чисто на теория знам ,че близо 90% от натоварването на болта се пада на първите 3 навивки от резбата .
#4
Публикувано 24 март 2008 - 14:45
6.5J x 15 ET 44 това излиза като гледам за гумите, които карам (195/65 R15)
#5
Публикувано 24 март 2008 - 15:04
Явно че ЕТ35 става, щото един приятел с комби кара таквиз, обаче в тоя сайт бъбреците изкачат с друг размер за тези гуми. От друга старана има един друг модел лети джанти показани там (също класика за 124), които са 6,5J/ET49 и пак са от лумин. Ебаси и кашата.То мерак, мерак ама като попадне човек в такава главоблъсканица става интересно. Не искам да му променям стойката, а да сложа лети джанти. Ходих до арабите на Симеон и там на к'во се наслушах ако знаете.....
#6
Публикувано 24 март 2008 - 15:11
По чертежа показан като упътване в руския сайт разбирам всичко, само не ми е ясно ЕТ в мм ли е дадено като стойност? И следвайки логиката излиза че по-малкото ЕТ прибира джантата към главината, а по-голямото - обратно, вади я навън към калника. Така ли е според вас. Veni, имаш ли спомен нещо от заглавието на тая дискутирана тема, щото нищо не намирам, а с тия промени по сайта ...
#7
Публикувано 24 март 2008 - 15:12
Съвсем правилно говориш и за болтове. При железните и алуминиевите джанти болтовете са с различна дължина. Съответно ако си с алуминиеви джанти, трябва да имаш 1 комплект къси болтове в багажника за резервната гума!И аз да използвам тази тема нали е за джанти , тъкмо да добавим и болтове . Въпросът ми е следния , колко милиметра трябва да се подава болта от вътрешната страна на джантата - или казано по друг начин колко милиметра е нормално да се завият в главината .Чисто на теория знам ,че близо 90% от натоварването на болта се пада на първите 3 навивки от резбата .
Съдейки по късите оригинални болтове и оригиналните железни джанти, използвайки модерния напоследък(свръхточен) уред - окомер , всякакви стойности под 10мм са компромис.
Не пожелавам на никого да го задмине собственото му колело!
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#8
Публикувано 24 март 2008 - 15:15
По-малкото ЕТ "вади" джантите навън.По чертежа показан като упътване в руския сайт разбирам всичко, само не ми е ясно ЕТ в мм ли е дадено като стойност? И следвайки логиката излиза че по-малкото ЕТ прибира джантата към главината, а по-голямото - обратно, вади я навън към калника. Така ли е според вас. Veni, имаш ли спомен нещо от заглавието на тая дискутирана тема, щото нищо не намирам, а с тия промени по сайта ...
Ако смениш твойто ЕТ 45 с някакви алуминки ЕТ 25, колата ще ти изглежда "раздута"
Ферщейн? ...би казал W123
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#9
Публикувано 24 март 2008 - 15:39
тая ли е ? http://www.mbclub.bg...w...0&hl=джанти
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#10
Публикувано 24 март 2008 - 16:19
Veni, извинявай, но помисли и се корегирай / жокер-допълнителните фланци/тц, логиката е обратната
по-малкото ЕТ изхвърля джантата навън от калника и от колата, като може да има и отрицателни стойности
дименсията е метър, означава се в милиметри и в общия случай не можеш да го премериш, защото равнината на средата на джантата е нещо, което на чертеж може да го видиш, ама на джантата - не.
Verba volant,scripta manent...Казаното отлита,написаното остава .../ако не го изтрият/....
На тази сладурана е кръстена нашата марка
Мерседес Йелинек
На тази сладурана е кръстена нашата марка
Мерседес Йелинек
#11
Публикувано 24 март 2008 - 21:13
Хапсолютно се ориентирах! Тая тема дето и намерихте линка е точно това дето ми трябваше! Сега пясъкоструйка си търся...
#12
Публикувано 24 март 2008 - 21:35
И последно по темата. Разликата между 6,5J и 7j е 1/2 инч, нали? Първите се препоръчват за гуми с размер 185/195, вторите за 205+. Ако сложа на 195 на 7J ще се отрази ли това "неблагоприятно"? Сигурно ви изглеждам прекалено подробен, но след като платих цената на нови задни амортесьори не желая да се ебавам с конструкторите. Аре наздраве!!!
#13
Публикувано 25 март 2008 - 08:46
Дължа извинение на Veni.Мислим еднакво , но в бързината израза му "тц,логиката е обратната" го приех към горния постинг на ivoo, т.е. като опониране. Както и да е... Грешката е моя.
И така по-малкия офсет ЕТ изнася джантата /респект. гумата/ навън. По-големия офсет прибира джантата навътре.При достатъчно голям офсет може да се получи опиране в спирачните апарати на предната ос. В такъв случаи някои монтират /присаждат/ допълнителни фланци.Т.е фланеца корегира голямия офсет.
За болтовете. При Е-класа за алуминиеви джанти се използват два вида болтове М12Х1,5:
Болт 1 7 1/2JХ16
Болт 2 7 1/2JХ17 и 8JХ17
Болтовете са еднакво дълги в резбовата част, но болт 2 има удължаваща шийка между конуса и главата /шестограма/ на болта.
За стоманени джанти се прилагат трети вид болт М12Х1,5 , които са по-къси от горните.
Пример за различни ЕТ на един автомобил: Е 55 АМG предна ос: 8 J X 18 H2 ET 31 задна ос: 9 J X 18 H2 ET 35
Препоръки от производителя при монтиране на болтовете:
Никога не смазвайте болтовете с грес или масло!
Затягайте болтовете в последователност през един.
Момент на затягане 110 Nm
И така по-малкия офсет ЕТ изнася джантата /респект. гумата/ навън. По-големия офсет прибира джантата навътре.При достатъчно голям офсет може да се получи опиране в спирачните апарати на предната ос. В такъв случаи някои монтират /присаждат/ допълнителни фланци.Т.е фланеца корегира голямия офсет.
За болтовете. При Е-класа за алуминиеви джанти се използват два вида болтове М12Х1,5:
Болт 1 7 1/2JХ16
Болт 2 7 1/2JХ17 и 8JХ17
Болтовете са еднакво дълги в резбовата част, но болт 2 има удължаваща шийка между конуса и главата /шестограма/ на болта.
За стоманени джанти се прилагат трети вид болт М12Х1,5 , които са по-къси от горните.
Пример за различни ЕТ на един автомобил: Е 55 АМG предна ос: 8 J X 18 H2 ET 31 задна ос: 9 J X 18 H2 ET 35
Препоръки от производителя при монтиране на болтовете:
Никога не смазвайте болтовете с грес или масло!
Затягайте болтовете в последователност през един.
Момент на затягане 110 Nm
Verba volant,scripta manent...Казаното отлита,написаното остава .../ако не го изтрият/....
На тази сладурана е кръстена нашата марка
Мерседес Йелинек
На тази сладурана е кръстена нашата марка
Мерседес Йелинек
#14
Публикувано 25 март 2008 - 08:50
ей, страшен си
да, това е .
ПП Да не оспамя темата, ама ЧРД. Бях до пепино, като говорихте по телефона. Жив и здрав бъди , братче
благодаря ти приятелю
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#15
Публикувано 25 март 2008 - 09:02
Тука е коментиран този въпрос http://www.gumi.bg/p...combination.php Излиза, че 7J са малко широчки за 195И последно по темата. Разликата между 6,5J и 7j е 1/2 инч, нали? Първите се препоръчват за гуми с размер 185/195, вторите за 205+. Ако сложа на 195 на 7J ще се отрази ли това "неблагоприятно"? Сигурно ви изглеждам прекалено подробен, но след като платих цената на нови задни амортесьори не желая да се ебавам с конструкторите. Аре наздраве!!!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни