Малко инфо:
Действие на впръсквачите: Горивото постъпва във впръсквача под високо налягане през щуцера, в който е поставен мрежест филтър с фиксираща втулка, и по каналите на държача, вложката и разпръсквача достига кухината, оформена между тялото и иглата на разпръсквача. Когато вертикалната сила от налягането на горивото върху конуса на иглата превиши силата на пружината, иглата се повдига и започва впръскване на горивото. Щом налягането на горивото спадне, пружината връща иглата към леглото и. При повдигането на иглата обемът в кухината се увеличава, с което намалява количеството на впръснатото гориво. При затваряне на иглата тя изтласква същият обем гориво, като увеличава скоростта на последното количество впръснато гориво. С това се подобрява смесообразуването и крайната фаза на впръскване и се намалява възможността за под впръскване на горивото.
Налягането, при което започва впръскването, трябва да отговаря на заводските преписания и се регулира чрез изменение на натегнатостта на пружината. Това става чрез промяна на общата дебелина на регулировачните шайби в които опира пружината. Ако налягането е по голямо, помпеният елемент и горивопроводите се претоварват, без съществено да се подобри разпръскването. Ако е по- ниско разпръскването се влошава. При работа между направляващата част между иглата и тялото на разпръсквача се просмуква гориво в пространството около щанга и пружина. Това гориво пречи на повдигането на иглата и затова се отвежда през канал, щуцер и горивопровод в резервоара за гориво или на входа на горивоподаващата помпа.
При поставянето на впръсквача към цилиндровата глава под гайката се поставят уплътнителна медна и стоманена шайби. Уплътнителният гумен пръстен предотвратява проникването на прах и вода в хлабината между впръсквача и цилиндровата глава. Закрепването на впръсквача към цилиндровата глава става чрез скоба, гайка или шпилково съединение и се определя по конструктивни съображения.
Ремонт на впръсквачите:
Разпръсквачи – тялото и иглата на разпръсквача се изработват от легиранеа стомана. Хлабината между направляващата част на иглата и на тялото е 1-3 μm
При увеличаване диаметъра на отвора на разпръсквача, заменя се с нов. Иглата трябва да влиза в разпръсквача под действие на собственото си тегло.
При слабо износване на иглата, тя се притрива с паста, а при силно се заменя с нова.
Челото на разпръсквача се почиства от нагар с дървено парче, напоено с масло, а разпръскващите отвори със стоманена тел. Пружината на дюзата се заменя с нова, при нарушена еластичност.
Само че колега както си писал че преди месец само е мъркала като коте....Само за месец да са се подпушили???Е с много ментяшка нафта може сигурно.Абе убеди се че е от впръскачите!!!
Успех и ни дръж в течение за проблема и отстраняването му.