Пак се включвам в дискусията. 10 год. може да се кара на нафта от туби и ако се спазват определени правила няма да се стигне до боклук във филтъра. 1-винаги през фуния със ситна цедка и 2-ако има място нафтата във варел да се утаят боклуците преди да се налее. Това е истината. И на финала - без икономия за филтрите! Успех!
е да де брат, ама като са смесили в нафата, старо масло, мазут, бензин 92, 86, 82, ТДГ-тежко дизелово гориво,...кво и да цедиш, кво и да утаяваш, тва нема да се утаи. боклука не е проблем, имаш филтър, ама за фашкиите вътре???
така сега нещо много важно. имахме лекции при известен преподавател и специялист по дизеловите помпи. питах го помагали маслото сипано в резервоара--ОТОГОВОРА МУ БЕШЕ КАТЕГОРИЧЕН "ВРЕДИ"
ако сипеш само масло вместо нафта в резервоара, помпата ще блокира. работата е там че нафтата е много по летлива от маслото (тънка), а елементите в помпата са направени с почти никаква хлабина (забравих колко микрона беше), маслото кара буталцата да задерат.
отделно, маслото причинява прогресивно по бързо натрупване на нагар. в това и аз съм сигурен.
за горната информация не се ангажирам с мнение. това чух, това предавам. немога да кажа дали е вярно или не. просто мнение на преподавател. пазя 100%-тов неутралитет.
от доста хора съм чул за наливане на хидравлично масло. явно има някаква полза. или внушение. вие ще кажете