Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

"вече не мърка..."W124 2,5TD


  • Please log in to reply
38 мнения по тази тема

#1 zaho

zaho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:

Публикувано 21 март 2008 - 21:08

Здравейте колеги!!! Моя мерчо Е124/2,5 ТД, до преди месец така мъркаше, че който го чуеше всеки казваше "сташно добре рабати..." така от както съм го взел миналата година по това време. Сега започна сутрин на студен двигател да трака като не знам какво... като загрее изчиства, но пак чувам отвреме на време това характерно "крекане" .. преди го нямаше работеше се едно е CDI. Само да поясня че за една година съм ходил до бензиностанциите 5-6 пъти , т.е. купувам нафта на черно , но аз много пътувам /ежедневно/ и 10 лв. на ден е икономия за мен /може би сега, ще ми излезе през носа/. карам го с масло винаги с 10-40 на мобил. Преди месец пробвах с пълна синтетика на шел 5-40,че ми изпадна евтино, точно когато почна да крека и го изхвърлих и пак 10-40 мобил.. Не вярвам за 1000 км нещо да е от маслото. днес започна дори да пуши като натисна над 2500 оборота и се вк. турбото. Значи това беше за обща информация.. Днес отидох при един майстор който подържа тирове на една фирма само да чуе и да ме посъветва.., и човека ми каза че това се разпръсквачите или дюзите, като ги пипам дюзите си работят -полсират , тръбичките, каза ми че трябва на стенд...Той ползва стенд но ходи на друго място.. Та искам да питам, защото аз по цял ден съм в София, дали да не отида в Бош на околовръсното , също някои да е чул отзиви за Бош на военна рампа... Или да трескам добавките на Кастрол или редекс, ама тоя може и да не мине само с тях.
Генералния въпрос ми е ???
1.Спешно ли да предприемам мерки по този проблем за отстраняването или мога да го отложа, т.е да не стане да се сменат тези разпръсквачи или дюзи и да се отиде на ремонти в хиляди в стотици може...
2. Дали с центровки ще се реши проблема кардинално. Общо взето какво да правя??
Ако съм подразнил някои с некомпетентност да извинява но дизелите още са ми чужди...
Благодаря за вниманието...

Този пост е редактиран от hektor: 27 март 2008 - 14:11
преместена от Проблеми и ремонти

  • 0

#2 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 21 март 2008 - 21:18

Дойде момента да похарчиш икономийте!
  • 0

#3 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 22 март 2008 - 09:44

Дойде момента да похарчиш икономийте!


Линкс- невежа съм, но като знам че 99.9 % от отговорите ти са правилни , би ли казал от какво може да е това? Остави лоша нафта и т.н. , а този проблем какъв може да е
  • 0

#4 smikov

smikov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 22 март 2008 - 10:11

Ако не оправиш разпръсквачите ще отидат буталата...
За това хората правят поне веднъж в годината технически преглед на колата,за да нямат ядове.
Разпръсквачите са дребна работа в сравнение с другите ядове.
От гадна нафта може и помпата да се прецака и други неща също ... Ако не ти пука почакаи още ...
  • 0

#5 Vasko W124

Vasko W124

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 124 Мнения:

Публикувано 22 март 2008 - 11:45

Моят проблем е същият ще чакам колегите да пишат и аз да разбера от какво е тоя шибан звук.Само че моя е 124 250Д но това сега няма значение.Ще чакаме...
  • 0

#6 Onir

Onir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 109 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас

Публикувано 22 март 2008 - 13:13

Малко инфо: :icon_welldone:

Действие на впръсквачите: Горивото постъпва във впръсквача под високо налягане през щуцера, в който е поставен мрежест филтър с фиксираща втулка, и по каналите на държача, вложката и разпръсквача достига кухината, оформена между тялото и иглата на разпръсквача. Когато вертикалната сила от налягането на горивото върху конуса на иглата превиши силата на пружината, иглата се повдига и започва впръскване на горивото. Щом налягането на горивото спадне, пружината връща иглата към леглото и. При повдигането на иглата обемът в кухината се увеличава, с което намалява количеството на впръснатото гориво. При затваряне на иглата тя изтласква същият обем гориво, като увеличава скоростта на последното количество впръснато гориво. С това се подобрява смесообразуването и крайната фаза на впръскване и се намалява възможността за под впръскване на горивото.
Налягането, при което започва впръскването, трябва да отговаря на заводските преписания и се регулира чрез изменение на натегнатостта на пружината. Това става чрез промяна на общата дебелина на регулировачните шайби в които опира пружината. Ако налягането е по голямо, помпеният елемент и горивопроводите се претоварват, без съществено да се подобри разпръскването. Ако е по- ниско разпръскването се влошава. При работа между направляващата част между иглата и тялото на разпръсквача се просмуква гориво в пространството около щанга и пружина. Това гориво пречи на повдигането на иглата и затова се отвежда през канал, щуцер и горивопровод в резервоара за гориво или на входа на горивоподаващата помпа.
При поставянето на впръсквача към цилиндровата глава под гайката се поставят уплътнителна медна и стоманена шайби. Уплътнителният гумен пръстен предотвратява проникването на прах и вода в хлабината между впръсквача и цилиндровата глава. Закрепването на впръсквача към цилиндровата глава става чрез скоба, гайка или шпилково съединение и се определя по конструктивни съображения.



Ремонт на впръсквачите:
Разпръсквачи – тялото и иглата на разпръсквача се изработват от легиранеа стомана. Хлабината между направляващата част на иглата и на тялото е 1-3 μm
При увеличаване диаметъра на отвора на разпръсквача, заменя се с нов. Иглата трябва да влиза в разпръсквача под действие на собственото си тегло.
При слабо износване на иглата, тя се притрива с паста, а при силно се заменя с нова.
Челото на разпръсквача се почиства от нагар с дървено парче, напоено с масло, а разпръскващите отвори със стоманена тел. Пружината на дюзата се заменя с нова, при нарушена еластичност.

Само че колега както си писал че преди месец само е мъркала като коте....Само за месец да са се подпушили???Е с много ментяшка нафта може сигурно.Абе убеди се че е от впръскачите!!!
Успех и ни дръж в течение за проблема и отстраняването му. :icon_coolgrin:
  • 0

#7 san bernar

san bernar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:

Публикувано 22 март 2008 - 17:36

Така е, както си го описал. Може би само трябва да добавя, че не се използува терминът " впръсквач", а дюза. Та така, разпръсквачите се монтират в дюзата, а тя от своя страна се монтира на главата. Всички приказки за притриване на иглите на разпръсквачите са ала бала от едно време, когато хората са шабъровали лети лагери от бабит. Там се говори за микрони. Тези, които карат коли със сменямеми разпръсквачи са щастливци. Правилото е, че се сменяват всичките разпръсквачи едновременно. За съжаление, това не се прилага за автомобилите комън рейл, защото цените на неразглобяемите дюзи са високи и често явление е да се сменят отделни дюзи. Разглобяват се и се ремонтират и такива дюзи, мои приятели със собствен сервиз ги пращат на ремонт в Турция и казват, че ремонтите били сполучливи. Оттам връщали и повредените елементи от тях. Цените са поносими.
  • 0

#8 zaho

zaho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:

Публикувано 22 март 2008 - 20:30

Благодаря на всички с изключение на... , а бе благодаря на всички свестни колеги.. насочете ме ако обичате къде да отида, че тая кола я обичам много...
  • 0

#9 Onir

Onir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 109 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас

Публикувано 22 март 2008 - 22:08

Незнам колега,съвет не мога да ти дам къде да отидеш.Само гледай да си сигурен че са впръсквачите преди да започнеш да ги сваляш.А иначе ми вкара мухата в главата и виж какво купих днес.

Публикувано изображение
  • 0

#10 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 22 март 2008 - 22:38

Незнам колега,съвет не мога да ти дам къде да отидеш.Само гледай да си сигурен че са впръсквачите преди да започнеш да ги сваляш.А иначе ми вкара мухата в главата и виж какво купих днес.

Публикувано изображение



Това ако работи както работи и бензиновата му версия си на много прав пьт.Помниш май едно време разказвах как един от механиците тук взе един Баварец Шестица стоял в гараж 7 години,задьнил и дузи и помпа и след изчистване на резервоара му сложи 3 литра бензин,едно от тия шишета,завьртя го малко и след 2 часа чакане и помпа отпуши и дюзи..............и звучи като Шехерезада ама поне бях там и го водях с очите си.

Мрака яде едно от тия на всеки месец,най-много 2,бензиновата версия на тая гад.
  • 0
.

#11 Onir

Onir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 109 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас

Публикувано 23 март 2008 - 05:41

Това ако работи както работи и бензиновата му версия си на много прав пьт.Помниш май едно време разказвах как един от механиците тук взе един Баварец Шестица стоял в гараж 7 години,задьнил и дузи и помпа и след изчистване на резервоара му сложи 3 литра бензин,едно от тия шишета,завьртя го малко и след 2 часа чакане и помпа отпуши и дюзи..............и звучи като Шехерезада ама поне бях там и го водях с очите си.

Мрака яде едно от тия на всеки месец,най-много 2,бензиновата версия на тая гад.



:icon_welldone: Захи опитай ако решиш.Дават до за отпушване на разпръсквачи,прави двигателя по-гъвкав и тих.
  • 0

#12 Vasko W124

Vasko W124

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 124 Мнения:

Публикувано 23 март 2008 - 09:24

Колега имам го не е много скъпо 9лв е при нас...Слагал сам от него 2 пъти и двигателя стана по тих но незнам дали може да стане както казва колегата като ЦДИ
  • 0

#13 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 23 март 2008 - 10:27

КОлега аз да попитам не е ли възможно да са хидравлични повдигачи.Както казваш след смяната на маслото с шел се е получило.

Може но малко вероятно! При дюзите има и такива които се отварят с хидравлика! Но това е при много нови двигатели и не при всички!!!!
Стандарта е игла и пружина. А има и опция да се регулира налягането преди дюзата.

Има хидравлични повдигачи при клапаните, а и там определението "хидравлични повдигачи" между реализациите на GM, Honda, Bentley e различна!!! Едни отварят и затварят клапаните с налягане, тогава когато се получава инеттност на пружината на клапана. При други "хидравлични повдигачи" е уплатняване на хлабините на клапаните.
  • 0

#14 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 23 март 2008 - 11:45

Ако проблема е в износени вече разпръсквачи на дюзите тя ще работи по-шумно и на студено и на топло, защото горивото не се впръсква вече под формата на мъгла а като струйка - сиреч както се чува на жаргон "дюзите пикаят". По-вероятно причината да е в хидравличните повдигачи на клапаните. И при тях и при разпръсквачите смяната е на целия комплект, а не на част от него. Успех!
  • 0

#15 ico850

ico850

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 164 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна - Ивайловград

Публикувано 23 март 2008 - 14:08

Ако е от повдигачите на клапаните аз имам едни за продаване чисто нови са ама са за 190 2,5D не знам дали ще станат, цената им за клубари е 250лв. за 10 броя.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни