решил сам да си взема мерцедес W203 моля за малко мнения
Started by joro pld, 21 Mar 2008 - 10:11:16
36 replies to this topic
#1
Posted 21 March 2008 - 10:11
колеги здравеите.реших да сменя моята 124 с W203 coupe 2001-2002 година модел.значи имам следните запитвания.кои мотор е по добър-по безпроблемен.1.8-129 коня или 2.0 компресор-163.кои от двата мотора бихте ми препоръчали.1.8 няма ли да е твърде тромав,а пак компресора 163 -правили 4ести дефекти,по скъп ли е за подръжка.бихте ли ми казали минусите и на двата модела.като цяло заслужава ли си покупката на този модел.окачването как е.твърдо ли вози.или ми бихте препоръчали пак W203 но с 4 врати.
#2
Posted 21 March 2008 - 12:47
ЩЕ цитирам Генади:
Преди малко по-вече от година, "запалих" самолета и право в братска Германия за покупка на Мерцедес. Естествено там ме поеха приятели живеещи и ориентирани с обстановката. След още 2 хил. км. навъртяни по дълърите на марката в Германия, намерих "моята" кола: на малко км. /63000/, автоматик, ксенон и т.н и т.н. все "важни" условия и естествено W203 kompressor. Дилъра ни даде гаранция и сервизна книжка и след снимка под логото на марката в/у шоу-рума потеглихме към Родината. Първото усещане след първоначалната еуфория беше за доста криви спирачни дискове. Гумите бяха летни "Michelin" и степента на износване подсказваше, че са оригиналните т.е. за боклука. Значи с пристигането започнах със смяна на четири диска, четири гуми, накладки естествено предни и задни, всички масла и консумативи, плюс един кормилен накрайник. Ще кажете , че до тук е нормално... Но? След месец се "обадиха" и втулки на носачите. Естествено ги смених. И може би защото се вманячвам на тема предници, пак нещо "почукваше"... Оказа се, че е кормилна рейка. Новата е 5000 лв. Започна се с едно рециклиране на рейката - неуспешно и последвало второ - по-успешно. Следващата "радост" беше , че автоматика започна да влиза в авариен режим. След един куп диагностики беше локализиран датчик на кардана вътре в ск. кутия, който дава информация за скороста на движение. С около 700 лв. беше решен и тоя проблем. Да обаче спря да се отваря багажника, нито ръчно нито от бутона... Ама нали с пари всичко се оправя и това се реши. После задна дясна врата спря да се отваря от вън, набедих детето за повредата, купих нова основа и я ремонтирах. Покрай всички тези проблеми и проблемчета, можеби за да не се отпускам ми светваше на 3-4 пъти и двигателния chek на таблото. Ами колко му е? Половин ден загубен, говорене на глупости в сервиза и естествено 30 лв. и лампата вече не свети. После светна ESP. Тамън работата, както винаги стана "дебела", от към пари и се оказа , че е стоп машинка. Но радоста трая кратко. Разскърца се задницата. Два тампона и задницата "заспа". Но... Сваляйки колата от подемника монтьора забеляза, че има счупена пружина - отпред в дясно. Сега естествено чакам доставка на пружини от "Ивайджет". Не искам да споменавам за разходите за чистачки, джанти от дилъра за летните гуми /зимните отделно/и разните му спрейчета и консумативи, защото нали кеф цена нямал. Знам, че изпускам част от ядовете, които съм имал с този автомобил но знам, че не съм имал цял месец без да ходя до някой сервиз. То сигурно Петко си направи покрива на новата къща само от мене. Някои ми казват, че защото много съм пазел колата затова така става но с риск да ме освиркате ще спомена с носталгия колко безгрижно си карах старата Е-39 /БМВ/. Ако си бях купил колата от Горубляне щях да съм сигурен, че някой автоджамбазин ме е "врътнал", но колата е от дилър в Германия с гаранция на сравнително малко км. т.е. все неща за които се плаща на Ханс" И ако някой ми беше разказал за всички тези проблеми щях да си помисля , че не е истина но ето, това се случи на мен и седя и се чудя къде е кефа да имаш W203. Та колата сега е на 78 хил. км. , страх ме е да помисля ако е на 200 хил. км. и с какво може да ме "зарадва" утре?
#3
Posted 21 March 2008 - 13:15
Е, точно щях да ти пиша да пуснеш търсачката - за 203 сме писали немалко и той колегата ти е цитирал Генади....
ето ти цялата тема но все пак пусни търсачката и изчети всичко за 203, ще си създадеш добра представа.
Дали купе ил лимузина - аз не мога да те посъветвам, карал съм само лимузина и комби, в купето не съм и сядал, така че някой друг може би ще ти каже.
Но аз от моята съм доволен... Е, пациент съм на сервизи, но с европейските коли е така - искат глезене.
Ето днес беше поредната грешка - пак изгоря крушка.... Ще взема да ги сменя всичките накуп.... Не че е нещо особено, ама занимавка - отвори, разглоби смени да не оставаш без работа - ти или механика, както вече всеки си го е организирал.
Та 203 е претенциозна кола за мен, да, усещането е супер, но си има и изискванията...
Хеле пък ако не случиш с предишен собственик, поддръжката не е евтина..
ето ти цялата тема но все пак пусни търсачката и изчети всичко за 203, ще си създадеш добра представа.
Дали купе ил лимузина - аз не мога да те посъветвам, карал съм само лимузина и комби, в купето не съм и сядал, така че някой друг може би ще ти каже.
Но аз от моята съм доволен... Е, пациент съм на сервизи, но с европейските коли е така - искат глезене.
Ето днес беше поредната грешка - пак изгоря крушка.... Ще взема да ги сменя всичките накуп.... Не че е нещо особено, ама занимавка - отвори, разглоби смени да не оставаш без работа - ти или механика, както вече всеки си го е организирал.
Та 203 е претенциозна кола за мен, да, усещането е супер, но си има и изискванията...
Хеле пък ако не случиш с предишен собственик, поддръжката не е евтина..
#4
Posted 21 March 2008 - 13:27
Колеги,аз съм чел някои доста негативни мнениея за електрониката по колата. Някои казват че след фейслифта вече са фиксирани, но като цяло има доста минуси. Даже скоро имаше една тема или по-скоро дискусия в която почти всички колеги бяха за W211 през W203. Така че ако имаш пари защо не помислиш за W211? Скоро се возих в W203 дизел, и незнам дали не беше нещо прецакан мотора ама останах разочарован, тя ревеше като някой трактор при движение. За бензин W203 сигурно е доста по-добре.
#5
Posted 21 March 2008 - 15:05
Колеги,аз съм чел някои доста негативни мнениея за електрониката по колата. Някои казват че след фейслифта вече са фиксирани, но като цяло има доста минуси. Даже скоро имаше една тема или по-скоро дискусия в която почти всички колеги бяха за W211 през W203. Така че ако имаш пари защо не помислиш за W211? Скоро се возих в W203 дизел, и незнам дали не беше нещо прецакан мотора ама останах разочарован, тя ревеше като някой трактор при движение. За бензин W203 сигурно е доста по-добре.
Е, вероятно е имала някакъв проблем. ЦДИ-то мърка, ако е наред както и скоростната кутия, да ги реди без да се бави, влиза в обороти, няма ревове, няма замисляне. Пъргава е, това са 150 роня комън рейл, то и като характеристики ускорението е почти като на бензиновата - секунда ли беше разликата... За електрониката си прав. И за 211 си прав, ама там са други пари - все пак те като нови имат едно 10 бона разлика... Та за парите за които теоретично ще вземеш читава 203-ка трудно, казвам като правило, можеш да намериш пак така читава 211. Но всичко е до късмет и конкретно договаряне с дилъра при колите втор ръка, тоест обратното не е гаранция, демек ако една кола е по-скъпа не значи че е по-добра... В магазина да, но в автокъщата си е късмет....
#6
Posted 21 March 2008 - 15:40
Ако приемаш съвети си карай 124-цата и да не ти дреме на п.....!!!
#7
Posted 22 March 2008 - 08:59
Но според мен зависи каква 124 има.Неразбрахме бензин/дизел,но ако е към93-94 са добри.Тези са с новия двигател,аз за жалост карам 124 92г (стария двигател) и не сам карал новите с новия двигател но познавам хората които са много доволни от мерцедеса.Успех
#8
Posted 22 March 2008 - 14:45
Здравей!!! Имам 203-ка, имам и 190-ка! Значи от всичко изписано дотук излиза "ЗА БОГА БРАТЯ НЕ КУПУВАЙТЕ 203", но не е така. Да 124, 190 са кажи речи вечни автомобили, но човек не може да кара колата на Флинстоун, щот не се чупи! То няма и какво да и се чупи. Мойта е Ц200 Компресор, внос от Германия и е на реални 116000 км, и честно казано съм доволен от нея! Даже скоро и сложих нови джанти и направо стана кукличка и мн секси ! Но да не измествам темата! Като се купува кола на старо е важно как е поддържана преди това. Окачването и е по-слабичко от това на 124 и 190 , но то е по леко и просто е различно! В тая кола са вкарали мн нови технологии, а ако искаш бензинова вземи тази с 111 мотор. Той е много добър двигател и на практика вечен дори този с компресор. Но истината е че преди да я вземеш, ако колегите с приказките си какъв "боклук" е не са те разубедили трябва да и направиш и визуална диагностика от добър механик, и компютърна такава! Но мойто мнение е, че количката си струва щото все пак си е Мерцедес компактна е и на дизайн доста актуална въпреки новата 204-ка! И така успех..., а ако ти трябват добри майстори пиши едно в раздел "лични" ще ти кажа
#9
Posted 22 March 2008 - 19:10
124 ми е 90 година.122 коня.ина4е сам карал 124 -93-95 година винтилирания мотор много по хубаво върви от мойта.нещо взех да се колебая с W203-и от други места слушам само отрицателни коментари.какво мислите за мерцедес цлк 200. 99-00 година.някои има ли впечетления от вас от този модел.
#10
Posted 24 March 2008 - 08:51
Във W203 най-малко трябва да те притесняват проблеми с бензиновия двигател пък бил той и с компресор. Вероятността за ядове идва най-вече от окачването и електрониката. Няма да те съветвам за избора на кола, защото всичко е индивидуално и е нужна и доза късмет. Но ако ти е влязъл бръмбар в главата за W203 не се чуди много - живота е един и поправителен няма.
#11
Posted 24 March 2008 - 10:47
Е, чак пък "За бога не купувайте.." Не става дума за това, просто акт е, че това е съвременен автомобил с всичките му плюсове и всичките минуси - до 2004 с бъгове, характерни за всеки нов модел, а като цяло с окачването - малко нежна за нашенския и особено софийския ландшафт, просто дупките съсипват и джипове, камо ли леки коли, а 203-ката не е така здрава отдолу като предшествениците, това е. Но не че Пежото е по-здраво или Тойотата или Опела, за моделите след 2001 год. говоря, подобните класове. Не, но техните части са като че ли по-тънки, специално на Опел - такава беше предишната служебна, виж за Тойота е сравнимо - жена ми има Тойота и накладките примерно са като на Мерца, друго не знам, за 75000 НИЩО не е дало фира... Карана е само в София, пр това е малък клас - Ярис, ама то и какво може да й се счупи - там електроника почти няма, АБС няма, парктроник няма. Има климатик, серво, мотор и гуми за града е супер.
Та 203-ката е добра за мен, АКО случиш на гледна кола и на по-малко километри. Пожелавам ти го.
Та 203-ката е добра за мен, АКО случиш на гледна кола и на по-малко километри. Пожелавам ти го.
#12
Posted 24 March 2008 - 16:16
Имам С200 компресор и мога да кажа че колата е супер. Разхода е направо смешен за тоя мотор. Само че тук ми е малко трудно с подръжката, колата е гаранционна и за всичко трябва да ходя в Мерцедес. Масла+филтри ми е 375 евро.....В България си е направо евтинийка.......... Та ще се разделяме с колата.
Attached Files
#13
Posted 31 March 2008 - 13:03
тва с разхода по кАмпютър ич не го гледай
при мен (200ЦДИ) комп / реално:
градско: 8,2 / 8,7-9
Извън: 5,3 / 6
смесен: 6,3 / 6,8
всичко е засичано през последните 15к км.
при мен (200ЦДИ) комп / реално:
градско: 8,2 / 8,7-9
Извън: 5,3 / 6
смесен: 6,3 / 6,8
всичко е засичано през последните 15к км.
#14
Posted 31 March 2008 - 14:46
Защо да не го гледам? Може и да има някаква разлика /МИНИМАЛНА/. Но дори и да увелича разхода с литър, което е доста според мен, разхода пак е малък. Така че не мога да си променя мнението. Странно........Моя бензинов, а харчи колкото.
#15
Posted 01 April 2008 - 10:29
аре и аз да се похваля тогаззз.
Смъквал съм и до 4.8 по кАмпютър
Смъквал съм и до 4.8 по кАмпютър
Attached Files
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users