дайте мнението сиили каква кола предпочитате дизел или бензин
Започната от bobinesta, 18 мар 2008 - 20:08:29
37 мнения по тази тема
#31
Публикувано 22 март 2008 - 17:55
В България се кара на газ, защото правителството си трае и не прави като в Гърция. Там за да караш на газ, те закитват в началото на годината с 1000 евро данък, а на бензинките е 150 евро. Дизелът също е с голям данък. Така са направили, че като идеш да си заредиш котлончето с газ, или тракторчето с нафта, да ти е евтино. Затова нашите реват, че там дизелът и газта са евтини. Аз го сметнах, че ако караш по 10-12000 на година, там е все едно дали си на газ, дизел или бензин. Така че, не бързайте да се радвате. Не се знае в кой момент ще ударят газовите автомобили с голям данък и тук. И онези с тежките бутилки също. Не си мислете, че няма начин да ви стане скъпа газта.
#32
Публикувано 23 март 2008 - 01:21
дизелът си е дизел.И ако е 5-6 цилиндров това е мотора!!!
#33
Публикувано 23 март 2008 - 01:49
Байка що така със лошо бре?В България се кара на газ, защото правителството си трае и не прави като в Гърция. Там за да караш на газ, те закитват в началото на годината с 1000 евро данък, а на бензинките е 150 евро. Дизелът също е с голям данък. Така са направили, че като идеш да си заредиш котлончето с газ, или тракторчето с нафта, да ти е евтино. Затова нашите реват, че там дизелът и газта са евтини. Аз го сметнах, че ако караш по 10-12000 на година, там е все едно дали си на газ, дизел или бензин. Така че, не бързайте да се радвате. Не се знае в кой момент ще ударят газовите автомобили с голям данък и тук. И онези с тежките бутилки също. Не си мислете, че няма начин да ви стане скъпа газта.
Ако не гледаш скапаните византийци, а погледнеш една държава като Англия например- там що карат на газ- щото не са тъпи и колите с газ НЕ Плащат ДАНЪК или е занижен чувствително спрямо останалите, ЕКОЛОГИЯ му се вика ефенди, ЕКОЛОГИЯТА си гледат хората, а и не само те- Холандия, Италия...........а с тия простотии за по-висок данък на колите с газ- връщаш ме по времето на аватара ми!
Говориш като човек,който се е надишал с дизелови сажди май, голема злоба към газта, ей!
А всъщност кой плаща данъци??? Не и аз!!!!!!!
#34
Публикувано 23 март 2008 - 07:38
Екология викаш , ама след намесата на нашитя гъзари колите с пропан и метан дават по-лоши показатели на изгорели газове отколкото един добре работещ бензинов двигател . Реално това с екологията може да се постигне само с ГИ и то много добре настроен . Ама колко карат с ГИ : 1 % я има я не
The Gods Made Heavy Metal
#35
Публикувано 23 март 2008 - 17:46
Е ти с това изказване "изби рибата" направо. Айде, пропан- бутана все пак е нефтен продукт, но за МЕТАНА- не знам откъде черпиш информация, но си в ОГРОМНА заблуда.Газта е два пъти по екологично чиста от бензина, а метана е почти безвреден.А и статискика цитираш, ти да не си ги броил, кой с каква газова кара??? Спри се, ако не се изложиш сам, няма кой друг да го направи.Екология викаш , ама след намесата на нашитя гъзари колите с пропан и метан дават по-лоши показатели на изгорели газове отколкото един добре работещ бензинов двигател . Реално това с екологията може да се постигне само с ГИ и то много добре настроен . Ама колко карат с ГИ : 1 % я има я не
Останете със здраве и карайте на каквото ви е кеф, ако ще и на въглища.
Стига сме ср*ли по темата на човека.
#36
Публикувано 23 март 2008 - 17:58
И в Холандия историята е като в Англия - автомобилите с газови уредби са освободени от данък (не зная за колко години) защото се водят екологично чисти. И вредните емисии от дизела са по-малко от бензина. Настрани е въпроса за цените на горивата и качеството им - темата е дълга и няма да я започвам сега. Успех!
#37
Публикувано 24 март 2008 - 13:57
Виж сега, всеки въпрос за да се реши се взимат предвид конкретните условия, които са строго индувидуално, и няма универсално решение, не само с колите, изобщо.
Е, както е казал колегата по-горе, това е въпрос, който всеки решава сам за себе си най-добре, като има превид конкретните си възможности и предпочитания. Защото едно е да си сам, друго с две деца. Едно е да си сега с пари, друго постоянно с твърд и добър доход. Едно е доходът ти да е 300 лв друго 3000 лв. Едное да имаш къща, друго апартамент, едно е в Свиленград, друго в Бургас, трето в София четвърто в Нови искър ит.н....
Така е и с горивото – и за едното и за другото има доводи, въпросът е на теб кое ти пасва и можеш да си позволиш, не смо като цена на литър, а и сервиз, обслужване, абе всичко...
Във всеки един вариант вече има аргументи за и против и новата и старата кола, и за Ладата и Мерца, и за джипа и кабриото. И няма само еднозначни доводи. Затова винаги като прави една крачка човек той избира по-малката злина, или по-голямата „красота”, зависи как го погледнеш.
Така че, прецени си сам, като претеглиш всичко, доводи има за всеки вариант, ако искаш дай какво ти е на сърце за тея пари но какви възможности имаш и можем да помогнем със съвет, така е много общо и безсмислено- всеки съвет на един може да е оборен лесно от друг и практически неприложим за теб....
Ето, аз например бих се метнал на 500 кубикова Ямаха в задръстванията в София. Бързо, лесно... Да ама – децата, жената сутрин, съхранението, риска да те размажат като хлебарка, сезона, морето... Сам виждаш. И карам кола.
Другият начин е да направиш като много хора – взимат каквото изпадне, пък после – олеле кво стана....
Затова всеми хартия, молив, марки, цени, пиши за-против и смятай...
Не че е гаранция за успех, но дава по-голяма застраховка срещу грешки.
То ненапразно на Запад има цели институти това им е работата – себестойност на км за всяка цена, като отчитат всичко – от лизинга през поддръжката до застраховката и остатъчната стойност при удар.... И вадят изводи...
Колега подкрепям твоето виждане по този въпрос.
Ще се изкажа малко по в страни.
В момента съм в търсене на автомобил след като продадох легена. Смятам да се метна на дизел. След всичките калкулации излиза следното.
За кола с 1.9 дизел116 коня, евро 3 - следните разходи ( говоря за немско )
15.44 цента на 100cm - 293 евро данък на година ( това е решило немско правителство по въпроса за екологията ). За сравнение А класата - бензин 1.9 125 коня плащах 125 евро.
Застраховки и тн., гориво, икономичност на дизела излиза, че при 15к км. годишно спестявам 600 евро. За мен избора е икономичност. Надявам се все още нафтата да е читава у немско.
по темата на колегата- 124 дизел, май най-малко ще страдаш от лошата нафта в бг!
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#38
Публикувано 24 март 2008 - 14:51
[quote name='mercedestoni' date='Mar 23 2008, 07:38 AM' post='108231']
Екология викаш , ама след намесата на нашитя гъзари колите с пропан и метан дават по-лоши показатели на изгорели газове отколкото един добре работещ бензинов двигател . Реално това с екологията може да се постигне само с ГИ и то много добре настроен . Ама колко карат с ГИ : 1 % я има я не
[/quo
като се върнеш от Германия и не си намерил колица ,обади се да покажа мойто меро то е бензинка 2.3 16в в града е 13л.извънградско е под 8 ,говорим за бензин щом гледаш икономичност,
аз си търся нещо с по-голям матор ,примерно нещо 3.2литрета...
успех
Екология викаш , ама след намесата на нашитя гъзари колите с пропан и метан дават по-лоши показатели на изгорели газове отколкото един добре работещ бензинов двигател . Реално това с екологията може да се постигне само с ГИ и то много добре настроен . Ама колко карат с ГИ : 1 % я има я не
[/quo
като се върнеш от Германия и не си намерил колица ,обади се да покажа мойто меро то е бензинка 2.3 16в в града е 13л.извънградско е под 8 ,говорим за бензин щом гледаш икономичност,
аз си търся нещо с по-голям матор ,примерно нещо 3.2литрета...
успех
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни