Та, конкретно по темата

Защо изживяванията с автомобил с предно са като лошия +#$%*****
1) "Баланс": Колата се движи на четири парчета гума, всяко от които голямо колкото човешка длан. Идеалната кола разпределя тежестта, така че всяка гума да има еднакво натоварване. Идеалното разпределение на тежестите би било 50/50 между предната и задната ос (по-точно 48/52 за да помогне на по време на спиране). Колата със задно обикновено може да се доближи до това идеално съотношение. Инженерите могат да преместят предните колела, така че двигателят, който не трябва да бъде свързан с тях да стои зад предната ос. Междувременно кардана и задния диференциал (необходим да придава движение на задните колела) добавят тежест към колата в задната й част. Колите с предно, които трябва да свързват двигателя и трансмисията с предната ос, обикновено са с много изнесени напред двигатели и не могат да постигнат повече от 60/40 разпределение на тежестта.
2) Център на тежестта: Това е точката, около която колата иска да се върти в кръг. При колите със задно, всичко зависи от разположението на водача. При завой, с други думи, колата се върти около водача. Това е естествен и приятен ефект подобен на този, при който вървейки и завивайки зад ъгъла центъра на тежестта ви попада във вас. Това е като носенето на стерео слушалки и звука от тях който е центриран между двете ви уши. При колата с предно, с нейната голяма тежест отпред, центъра на тежестта е изместен по напред и при завой шофьора не се върти около гръбначния си стълб. Той се движи странично, подобно да точпе завързано на края на въже. По този начин се губи чуството на естествен контрол над автомобила.
3) "Torque Steer": Един от най-лошите навици на мощни коли с предно е това, че те не се движат направо, когато ускоряват бързо. Вместо това те „дърпат” на едната страна, което изисква от водача да насочва автомобила в противоположната, също като на лодка. Това обикновено се случва, защото полуоските, които свързват двигателя с предните колела не са с еднаква дължина. При прилагане на усилие полуоските се извиват като пружини. По-дългата ос, обкновено от дясно, се извива малко повече от лявата, която започва да отдава по-бързо своята енергия, което кара колата да завива. Това се получава в момента на начално ускорение. След това, усукването престава, но ефекта може да се прояви по цялта ос и всички нейни части. Инженерите опитват много и най-различни стратегии за контролират тенденцията на „дърпане” в едната посока, но дори и при създаването на оси с еднаква дължина не се решава проблема напълно. Това е така, защото двигателя продължава да се усуква леко в свръзките и променя ъглите на полуосите. Някой производители (като Ауди) са успели да свършат особено добра работа по този проблем.
От своя страна колите със задно нямат подобен проблем. При тях има централно разположени кардан и диференциал и равни полуоски с доста здрави захващания.
4) Преместване на тежестта: Да предположим, че искаме да се движим само в права посока. Най-добрия начин да „изтеглим” бързо е да имаме повече тежест върху движещите колела. Колите с предно тръгват с предимство, но когато колата ускорява предницата се вдига, а задницата се сваля. Това преразпределя тежестта към задните колела, далеч от задвижващите колела при колите с предно. Така законите на физиката помагат на колите със задно и им придават повече сила, където и когато се нуждаят. Този полезен ефект обаче е липсващ при хлъзгави и мокри условия. Също така едно от големите предимства на колите с предно при сняг е че е по-лесно да дърпаш колата по пътя, който си създал, отколкото да я буташ и предните гуми да трябва да „ровят” снега.
5) "И най-веселото - Свръхзавиване": При колите със задно, има разделение на труда. Предните гуми управляват колата, а задните и придават движение. При колите с предно цялата работа я вършат предните гуми, а задните само се въртят „безцелно”. Това поставя по-големи изисквания към предните гуми. Тъй като задвижващите колела имат склонност да губят сцепление първи, предните гуми на колите с предно неизбежно почват да се хлъзгат преди задните, които са много по-малко натоварени. Ако влезете бързо в завой, казвам наистина бързо, предницата може да не иска да завива и да започне да излиза от завоя. При колите със задно, задните колела губят сцепление първи и задницата на колата заплашва да се завърти и да подмине предницата – „Свръхзавиване”. Ако влезете много много бързо в завой с свръхзавиваща кола, тя ще се стреми да се завърти и да излети от пътя първо със задницата.
По-безопасните типове шофьори предпочитат „недозавиването”. Защо? За да контролираш „свръхзавиването”, където задните колела искат да изпреварят предницата трябва да завъртиш волана в противоположната посока на тази, в която завиваш. При колата с предно, с приплъзващи предни колела, намаляш и продължаваш да завиваш в посоката, която завиваш, което е по-натурална маневра тъй като насочваш колата в посоката, в която искаш да отиде. От причини за безопастност, дори колите със задно продавани на обикновенния потребител са с окачване, което да ги кара да „недозавиват” независимо от „свръхзавиващата” природа на колата. Повечето производители са инвестирали в предното, защото мислят, че повечето шофьори обичат да карат безопасно, особено при лоши пътни условия и защото „недозавиването” е по-лесния за тях начин за управление на автомобила.
Това не е точно така, защото задното дава голямо естетическо предимство на обикновения шофьор с нормална скорост. Защо? „Закючващия” ефект – да предположим, че завиваме с кола със задно с нормална скорост. Но все пак може да усетим предницата, която започва да „оре” леко и задницата, която иска да се завърти. Какво да направим? Настъпваме педала и чудото се случва. Предницата се оправя, колата стяга своята линия, хлъзгането в завоя започва да се увеличава и колата се усеща заключена между силата на избутване от задните колела и завиващата сила на предницата. Затова няма нужда да си състезател за да усетиш удоволствие от шофирането. Това прави да караш кола като сексуален акт, изпълнено с удоволствие. Затова при колите със задно мощността помага в завоя! Това не се случва при колите с предно. При тях го няма момента на подаване на газ в завоя и удоволствието от свръхзавиването.
От всичко казано дотук може да заключим, че колите с предно са като човек роден без талант. Ходи и се мъчи да направиш от него спортист, певец или артист. По същата логика, любимото на всички ни задно предаване е като вроден спортен дух и с него дори и най-счупеното БМВ може да носи незаменимо удоволсвтвие.
P.S. Това го бях намерил някъде, превеждах, слагах мои мисли и стана мазало. Може и някой друга глупост да съм написал ама за толко ъкъл и толко пиене пак бива Ако има глупости приемам критика и бира
http://www.bmwpower-...i...c&start=124