Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Защо задното задвижване е по-добро от предното!Обещана тема за размисъл на един от съборите.


  • Please log in to reply
16 мнения по тази тема

#1 kuhcho

kuhcho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Mercedes-Benz, Информационни Технологии, Музика
  • Автомобил:
    E320 T CDI S210 Avantgarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 март 2008 - 03:24

Искам да спомена, че това го бях чел във форума на колегите от BMW и много добре ми пасна обяснението за това реших да го изкопирам от тях и да го споделя с вас.

Та, конкретно по темата :)

Защо изживяванията с автомобил с предно са като лошия +#$%*****
1) "Баланс": Колата се движи на четири парчета гума, всяко от които голямо колкото човешка длан. Идеалната кола разпределя тежестта, така че всяка гума да има еднакво натоварване. Идеалното разпределение на тежестите би било 50/50 между предната и задната ос (по-точно 48/52 за да помогне на по време на спиране). Колата със задно обикновено може да се доближи до това идеално съотношение. Инженерите могат да преместят предните колела, така че двигателят, който не трябва да бъде свързан с тях да стои зад предната ос. Междувременно кардана и задния диференциал (необходим да придава движение на задните колела) добавят тежест към колата в задната й част. Колите с предно, които трябва да свързват двигателя и трансмисията с предната ос, обикновено са с много изнесени напред двигатели и не могат да постигнат повече от 60/40 разпределение на тежестта.
2) Център на тежестта: Това е точката, около която колата иска да се върти в кръг. При колите със задно, всичко зависи от разположението на водача. При завой, с други думи, колата се върти около водача. Това е естествен и приятен ефект подобен на този, при който вървейки и завивайки зад ъгъла центъра на тежестта ви попада във вас. Това е като носенето на стерео слушалки и звука от тях който е центриран между двете ви уши. При колата с предно, с нейната голяма тежест отпред, центъра на тежестта е изместен по напред и при завой шофьора не се върти около гръбначния си стълб. Той се движи странично, подобно да точпе завързано на края на въже. По този начин се губи чуството на естествен контрол над автомобила.
3) "Torque Steer": Един от най-лошите навици на мощни коли с предно е това, че те не се движат направо, когато ускоряват бързо. Вместо това те „дърпат” на едната страна, което изисква от водача да насочва автомобила в противоположната, също като на лодка. Това обикновено се случва, защото полуоските, които свързват двигателя с предните колела не са с еднаква дължина. При прилагане на усилие полуоските се извиват като пружини. По-дългата ос, обкновено от дясно, се извива малко повече от лявата, която започва да отдава по-бързо своята енергия, което кара колата да завива. Това се получава в момента на начално ускорение. След това, усукването престава, но ефекта може да се прояви по цялта ос и всички нейни части. Инженерите опитват много и най-различни стратегии за контролират тенденцията на „дърпане” в едната посока, но дори и при създаването на оси с еднаква дължина не се решава проблема напълно. Това е така, защото двигателя продължава да се усуква леко в свръзките и променя ъглите на полуосите. Някой производители (като Ауди) са успели да свършат особено добра работа по този проблем.
От своя страна колите със задно нямат подобен проблем. При тях има централно разположени кардан и диференциал и равни полуоски с доста здрави захващания.
4) Преместване на тежестта: Да предположим, че искаме да се движим само в права посока. Най-добрия начин да „изтеглим” бързо е да имаме повече тежест върху движещите колела. Колите с предно тръгват с предимство, но когато колата ускорява предницата се вдига, а задницата се сваля. Това преразпределя тежестта към задните колела, далеч от задвижващите колела при колите с предно. Така законите на физиката помагат на колите със задно и им придават повече сила, където и когато се нуждаят. Този полезен ефект обаче е липсващ при хлъзгави и мокри условия. Също така едно от големите предимства на колите с предно при сняг е че е по-лесно да дърпаш колата по пътя, който си създал, отколкото да я буташ и предните гуми да трябва да „ровят” снега.
5) "И най-веселото - Свръхзавиване": При колите със задно, има разделение на труда. Предните гуми управляват колата, а задните и придават движение. При колите с предно цялата работа я вършат предните гуми, а задните само се въртят „безцелно”. Това поставя по-големи изисквания към предните гуми. Тъй като задвижващите колела имат склонност да губят сцепление първи, предните гуми на колите с предно неизбежно почват да се хлъзгат преди задните, които са много по-малко натоварени. Ако влезете бързо в завой, казвам наистина бързо, предницата може да не иска да завива и да започне да излиза от завоя. При колите със задно, задните колела губят сцепление първи и задницата на колата заплашва да се завърти и да подмине предницата – „Свръхзавиване”. Ако влезете много много бързо в завой с свръхзавиваща кола, тя ще се стреми да се завърти и да излети от пътя първо със задницата.
По-безопасните типове шофьори предпочитат „недозавиването”. Защо? За да контролираш „свръхзавиването”, където задните колела искат да изпреварят предницата трябва да завъртиш волана в противоположната посока на тази, в която завиваш. При колата с предно, с приплъзващи предни колела, намаляш и продължаваш да завиваш в посоката, която завиваш, което е по-натурална маневра тъй като насочваш колата в посоката, в която искаш да отиде. От причини за безопастност, дори колите със задно продавани на обикновенния потребител са с окачване, което да ги кара да „недозавиват” независимо от „свръхзавиващата” природа на колата. Повечето производители са инвестирали в предното, защото мислят, че повечето шофьори обичат да карат безопасно, особено при лоши пътни условия и защото „недозавиването” е по-лесния за тях начин за управление на автомобила.
Това не е точно така, защото задното дава голямо естетическо предимство на обикновения шофьор с нормална скорост. Защо? „Закючващия” ефект – да предположим, че завиваме с кола със задно с нормална скорост. Но все пак може да усетим предницата, която започва да „оре” леко и задницата, която иска да се завърти. Какво да направим? Настъпваме педала и чудото се случва. Предницата се оправя, колата стяга своята линия, хлъзгането в завоя започва да се увеличава и колата се усеща заключена между силата на избутване от задните колела и завиващата сила на предницата. Затова няма нужда да си състезател за да усетиш удоволствие от шофирането. Това прави да караш кола като сексуален акт, изпълнено с удоволствие. Затова при колите със задно мощността помага в завоя! Това не се случва при колите с предно. При тях го няма момента на подаване на газ в завоя и удоволствието от свръхзавиването.

От всичко казано дотук може да заключим, че колите с предно са като човек роден без талант. Ходи и се мъчи да направиш от него спортист, певец или артист. По същата логика, любимото на всички ни задно предаване е като вроден спортен дух и с него дори и най-счупеното БМВ може да носи незаменимо удоволсвтвие.

P.S. Това го бях намерил някъде, превеждах, слагах мои мисли и стана мазало. Може и някой друга глупост да съм написал ама за толко ъкъл и толко пиене пак бива Ако има глупости приемам критика и бира

http://www.bmwpower-...i...c&start=124
  • 1
Мерцедес не е марка автомобил, а начин на живот!
Публикувано изображение

#2 nick chuck

nick chuck

    Почетен член на МБКБ

  • Почетни членове на МБКБ
  • 520 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Преслав
  • Интереси:Спортни купета МБ

Публикувано 13 март 2008 - 08:11

Прав си във всичките си мисли и разсъждения. Но за идеално разпределение и идеален център на тежеста се мислиса мо в F1, Porche и Ferari. Задно задвижване, средно разположен двигател и изнесен напред водач. Но това ограничава 2 места и седалка за кученце в най добрия случай. Масовото производство иска 5 места и тогава Бенц БМВ и американците изнасят двигателя класически. Но разбери сега колите ги събират роботи. Двигател с полуоски и диференциал готов комплект. Гладък под на купето. Елементарен заден мост. Поевтиняване на производството. Най модерните концепции са за хибриди и балансирано шаси двигатели 4 предавателни колела и отгоре кацнало някъкво дизайнерско купе с електроника. На магистралата ти прибират волана и почваш сантасето или белота. Дали ще сме свидетели на Хемус и на Тракия да ни води спътник. Скука!
  • 0
Един за всички, Всички за един!
Публикувано изображение

#3 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 13 март 2008 - 09:02

SСъгласен съм с мнението на колегите в БМВ форума.Аз лично повече си уважавам задното.Може би защото съм свикнал с него ли не знам...Винаги съм карал коли със задно.Наскоро по стечение на обстоятелствата карах и няколко с предно.Не се чувствах комфортно.Имах чувството че колата ми сее по пътя.А зимата направо на обратно на това на което съм свикнал-вместо да върти гъза ми мести предницата.Постоянно трябва да се контрира с волана.И върха беше когато слизах на скорост надолу по бая баир и колата си беше на 1-ва,предните гуми стъпиха върху лед и айде шейна.Че съединители ли не бяха,леко ръчна че да хванат задните...Бе ужас.Иначе с нормална кола дори и да ти завлачат задните двигателни колела предните си остават управляеми и по-може да излезеш от ситуация.Пак е въпрос на опит и колко си налял гипса естествено.
Винаги съм се кефил на шофьори на коли с предно като немогат да издрапат някъде по някой лек баир как обръщат колите и на задна тръгват да катерят ако е за малко.Е това ако не е класически пример как се имитира задно предаване па на.
Другото много яко предимство на задното е че багажника е над движещите колела.Общо известен е номера с бордюрите зимно време.Още повече че точно това че колкото повече багаж возиш толкова силата на натиск върху движещите колела се увеличава а от там и сцеплението.В крайна сметка ако няма багаж и бордюри ти стига трима пътници да се преместят за малко от купето в багажника.Поне с Мерцедес и БМВ това е малка грижа...могат спокойно да си седнат отзад.От там преразпределението на масите на осите и преместването на центъра на тежеста назад помага много.С предно е малко трудно да хвърлиш 2 бордюра върху мотора.Най-странния начин за увеличаване на тежеста и от там сцеплението го видях на едно Пежо 205.Горкото едва пълзеше една зима и по едно време спря.След доста умуване вслезе един пич,бая говедо къде 110 кила,легна на предния капак,разклечи се като жаба и се хвана за основанието на чистачките.Ей мамка му тръгна Пежото и излезе от гадния участък.Ама това да го направиш трябва да си безумно луд или невероятно смел което е общо взето едно и също...
  • 0

#4 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 13 март 2008 - 09:40

Колеги , задното си е задно за нищо не става освен за каране, виж предното си е друго с него може да се пребиеш на някой завой, може и някой друго пируетче да направиш, всичко което се сетиш в завойчето.

Предницата трябва да е стабилна и да следва пътя а задницата квото иска да прави е това го постигам със задното предаване.
  • 0

#5 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 13 март 2008 - 10:02

Абе един колега го беше казал ясно,точно и логически издържано:
"ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ, И КОЛА БЕЗ КАРДАН-НЕЧЕМ" :))))
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#6 bojo

bojo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 84 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 13 март 2008 - 22:59

... и колко си налял гипса естествено...

Туй, какво значи? :spam:
А за задното :flagMB new:
  • 0

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 14 март 2008 - 00:13

да предположим, че завиваме с кола със задно с нормална скорост. Но все пак може да усетим предницата, която започва да „оре” леко и задницата, която иска да се завърти. Какво да направим? Настъпваме педала и чудото се случва. Предницата се оправя, колата стяга своята линия, хлъзгането в завоя започва да се увеличава и колата се усеща заключена между силата на избутване от задните колела и завиващата сила на предницата.http://www.bmwpower-...i...c&start=124


с всичко съм съгласен, но с това НЕ. до преди година си имах кола за ОПИТИ, за състезателно каране, експерименти, дрифт, разбиване на преспи и т.н.
беше омега А, със задно (преди седмица пак си взех такава, немога без омега, това е уникална кола)

изпитвал съм доста пъти този ефект. да отбележа че омегата е с нестабилна предница.
с каквато и кола да си (4х4, 2х4, 4х2), влезеш ли в завой с непремерена скорост, имаш голям шанс да ти поднесе предницата (недозавиване). дали ще ти поднесе предницата зависи от много фактори--МОДЕЛ на автомобила, гуми, състояние на пътя, вираж, шофьор.
исината е ЕДНА: подадеш ли газ, докато ти поднася предницата, продължаваш направо--изправяш завоя. от експерименти в детска възраст(18), съм сменил 2 предни моста на омегата, и 2та пъти изпуснах десен завой и нацелих бордюр и канавка. влязох много бързо, поднесе предницата, първия път дадох газ и стана още по зле, втория път нищо не пипнах-пак зле. на асфалт.

измъкването от тази ситуация е едно> ТРЯБВА да се стабилизира предницата и да поднесе задницата!! КАК? ако си с задно, минаваш една или 2 предавки надолу, рязко пускаш съединителя, и ще се получи ефекта на дръпната ръчна спирачка. като поднесеш гъза ще издрифтиш завоя. ако се окаже прекалено остър, ще излезеш с вратите напред. е ако НЕ си влязал с такава скорост че да нямаш време и да мигнеш.

ако си с автоматик, е елементарно. само замахваш с ръка и лоста да стигне до 2ра. занасянето на задницата ти е гарантирано. ако сте с типтроник, вече няма оправия, докато мине на по долна скорост и сте минали мантинелата с фаровете...

ако сте с предно, ясно е че трябва да се борави с ръчната, но незнам какво ще стане, нямам опит. мразя предното.

много обичам зимата. задължително с опела на някоя голяяяма площадка, всяка зима експериментирам, ...или измислям нова простотия. по-по-миналата зима платихме на един със снегорин да ни направи една голяма преспа, после я разбивахме с колите. като я разбихме, почнах тези отстрани на пътя. И стигнах до една китайска мъдрост--че в преспата може да се крие и циментово кошче, не само сняг
  • 0

#8 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 14 март 2008 - 11:12

Цитат(W123 @ Mar 13 2008, 10:02 AM)

... и колко си налял гипса естествено...

Туй, какво значи?


Казармен моабет.Значи колко си се ошашкал.Нещо като да караш две години автоматик и се качиш на ръчка.Чудиш се за ко иде реч.
  • 0

#9 p22

p22

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 837 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 270 cdi
    A 170 cdi

Публикувано 14 март 2008 - 11:18

Аз също предпочитам задното предаване, най-малкото защото съм свикнал, може би. Но не съм съгласен с описанието на взимането на завои. С всяка кола ако влезеш в завоя с по висока скорост ще започнат да ти "орат" предните гуми. Но като си с задно измъкването е както казва Lorinser сам ода превключиш на по ниска предавка за да стабилизираш колата. Докато с предно е достатъчно да подадеш газ и тя те измъква от завоя. Карал съм Ланча Делта и понеже не й работеха спирачките (както повечето неща) имах възможност да изпробвам възможностите й за влизане в завои по пътя Триград - Пампорово - София. Влизане и излизане в завоя само с газ и колата не мърда. Това с кола със задно предаване не може да стане. Също катеренето по сняг със задно си е проблем. Иначе за другите неща е така, но все пак доста си зависи и от конкретния модел кола.
  • 0
Mercedes А 170cdi
Mercedes ML 270cdi
Silentium Universi

#10 StefanB

StefanB

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 350 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C220CDI
    10.2001/143 ph
    A/T 722.6

Публикувано 14 март 2008 - 14:32

Аз за целия си стаж като драйвер-лчбител, а той е вече има 20 години и по груби сметки, над 500.000 километра съм карал със задно само на баща ми ладюхата едно време, един шкодилак няколко месеца и сега от половин година 203-ката. Всичко друго е било предно - като почнеш от Трабант-велико постижение на източногерманската техническа мисъл, сега съжалявам, че го подарих преди години на един колега, минеш през "великата" немска народна кола Фолксваген2, мечта на всяко дупе с неизживян пубертет - абсолютна каруца, Мазда 323Ф (най-здравата кола, която съм имал - за 135000 км една крушка не изгоря...), Пежо 205 и 405 (никога повече френска кола), Опел Астра Г (добър компромис качество-цена), и Тойота Ярис, който още имаме - незаменим за паркиране в центъра на гетото София и непретенциозен - за 6 год и 72.000 км едва сега се разтропаха биалетките.
Може би затова ми беше терсене в началото с Мерца, живея до Студ. град, където, както впрочем в цяла Цофия строят на всеки метър и пътя е една кочина, която щом се намокри есента и пролетта а и след росата лятото сутрин рано като изляза, става като през зимата, кална лизгавица, абе знаете кво да ви разправям. Е, с това задно, нищо че съм с нови гуми, с вечното ми бързане, особено в началото ако нямах ЕСП и БАС досега да съм го потрошил Мерца... Особено с автомата, не се усещах как се изстрелвам в начлото. Сега му свикнах, но все пак в тези условия, определено за мен предното е по-практичното предаване - няма склонност към поднасяне, единствено претриса при тръгване предницата, именно заради споменатото вече лягане на колата назад. За боксуването зимата бях пуснал дори тема - на големия сняг ми се разказа играта по уличките в Младост, принудих се да слагам вериги и за догодина изрових еди Гуславед със шипове от един приятел - с такива гуми му докарали колата от Швейцария и ми ги подари, та ще съм като танк.
Та, човек с всичко свиква, особено като има опит зад волана, но понеже говорим кое е по-практично - аз смята че за мърлявата София пълна със самоубийци с купена книжка - предното, но в комплект с всички останали системи за сигурност, които аз само в Мерца имам - БАС, ЕСП и АБС. Просто аз лично с предно се движа по-уверено на лизгавиците, определено.
  • 0

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4615 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 март 2008 - 17:10

Предното има естествена тенденция да изправя завоите при подаване на газ. Не може да не сте забелязали как всеки път когато дадете газ в завой, воланът става все по-тежък.
Въпреки че предното прощава грешките в по-голяма степен от задното, все пак предпочитам задно.
  • 0

#12 san bernar

san bernar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:

Публикувано 14 март 2008 - 19:14

Та, човек с всичко свиква, особено като има опит зад волана, но понеже говорим кое е по-практично - аз смята че за мърлявата София пълна със самоубийци с купена книжка - предното, но в комплект с всички останали системи за сигурност, които аз само в Мерца имам - БАС, ЕСП и АБС. Просто аз лично с предно се движа по-уверено на лизгавиците, определено.

================================================================================
==================

Не само в София, а в цялата страна! Никъде не се чисти. Интересно защо тази статия не се появи преди два месеца, когато всички коли със задно предаване боксуваха безпомощни в снега и леда, барабар с всичките си ETS, ASD, ESP( последното дори пречещо да се качи и един баир), зимни гуми и т.н.
  • 0

#13 vaakata

vaakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    C250TD , 1996 година(продаден),
    Е350 (W211) - facelift 2006.

Публикувано 14 март 2008 - 20:19

Та, човек с всичко свиква, особено като има опит зад волана, но понеже говорим кое е по-практично - аз смята че за мърлявата София пълна със самоубийци с купена книжка - предното, но в комплект с всички останали системи за сигурност, които аз само в Мерца имам - БАС, ЕСП и АБС. Просто аз лично с предно се движа по-уверено на лизгавиците, определено.

================================================================================
==================

Не само в София, а в цялата страна! Никъде не се чисти. Интересно защо тази статия не се появи преди два месеца, когато всички коли със задно предаване боксуваха безпомощни в снега и леда, барабар с всичките си ETS, ASD, ESP( последното дори пречещо да се качи и един баир), зимни гуми и т.н.


Бе на сухо работите са ясни но на сняг със задното е брада. Аз нямах проблеми с овладяването на колата, и не съм се въртял, даже се кефех и си дрифтех. Но у русе не беше разчистено и станаха голеееми коловози, и когато трябва да спреш за да пуснеш някой или да се наложи да излизаш от коловозите става една тъжна работа. Той меро и пред гаража зацикли добре че се включи един комши та да помогне. И карах СУЗУКИТО и с неговите гумци 155/60/13 се катери като каза навсякъде. Минавах по места където чувам как снега дере по тумбака но сузи не ме остави никъде през 3-те седмици в които го карах. Тъй че според мене за градски условия, където има спри, тръгни, излез от коловзите, набутай са в оназ преспа да мине отсрещния, а ся излез от преспата, задното няма никакъв ама никакъв шанс и слагам 50 лева на масата ако някой у поне 15 см сняг успее да мине с мерц (само със заднио не 4-матик) там където аз ще мина със сузи.
  • 0

#14 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 14 март 2008 - 20:41

, задното няма никакъв ама никакъв шанс и слагам 50 лева на масата ако някой у поне 15 см сняг успее да мине с мерц (само със заднио не 4-матик) там където аз ще мина със сузи.


Недей, защото съм ги взел.
190 - 2.0Д с 4 чисто нови зимни - до студентските общежития в Търново. Не съм добър в геометрията но си е стръмно.
А това за излизане от коловози и неразчистени пътища показва що за държава е България и как властоимащите се грижат за простолюдието.
Защото в белите държави вървя по 3 снегорина един зад друг и още толкова със сол и пясък, но това е друга тема. ДА - предното е по-добро за зимни условия - да не се обидиш.
  • 0

#15 vaakata

vaakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    C250TD , 1996 година(продаден),
    Е350 (W211) - facelift 2006.

Публикувано 14 март 2008 - 20:47

Недей, защото съм ги взел.
190 - 2.0Д с 4 чисто нови зимни - до студентските общежития в Търново. Не съм добър в геометрията но си е стръмно.
А това за излизане от коловози и неразчистени пътища показва що за държава е България и как властоимащите се грижат за простолюдието.
Защото в белите държави вървя по 3 снегорина един зад друг и още толкова със сол и пясък, но това е друга тема. ДА - предното е по-добро за зимни условия - да не се обидиш.


Ем аз не съм казал че трябва да е така но е факт, у русенско беше пълна скръб. Като карах Сузи у големия сняг, съседите завистливо и безпомощно зяпаха от терасите. Умреха гъзетата с БМВ-та и тем подобни, и ги гледах как муат у снега а аз със пуканката обута в BF GOODRICH си бръмчах и орах! :D
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни