Поскъпването на бензина, пестеливите клиенти и умните японци поставиха под натиск европейските автомобилостроители. Отдавна ДаймлерКрайслер, Рено, Фолксваген и БМВ гледат със завист на Тойота, която с хибридния си двигател постига успехи на американския пазар и продава стотици хиляди коли. Йоахим Шуберт-Анкенбауер информира от Женевския автосалон:
Автомобилният салон в Женева е известен със скъпи, бързи и луксозни коли, които изглежда нехаят за растящите цени на бензина или пък екологичните проблеми. Естествено и тази година присъстват такива автомобили, но общо взето тонът е различен. Директорът по маркетинг на Фолксваген Волфганг Бернард казва следното:
“Да, убеден съм, че трябва да вземем съвсем насериозно
факта, че клиентите ни плащат все по-скъп бензин. А това, което е важно за клиентите ни естествено е важно и за Фолксваген. Затова считаме разхода на гориво на нашите автомобили за много, много сериозна тема.”
В Женева Фолсваген представя програмата си от три точки Блумоушън. Всеки нов модел трябва да бъде разработен така, че да харчи по-малко бензин от предшественика си. До 2010 година всички двигатели трябва да могат да работят както с традиционните горива, така и с биологически.
Също и Мерцедес-Бенц говори в Женева за чистота и пестеливост, но търси преди всичко подобряване на конвенционалните методи с нови технологии. Мерцедес-Бенц разработи т.н.Блутек текнолоджи, която прави дизеловите автомобили особено пестеливи и щадящи околната среда. Шефът на Даймлер-Крайслер Дитер Цетче казва:
“С Блутек-текнолоджи Мерцедес Бенц разработи конкурентоспособна алтернатива на хибридните двигатели. Блутек прави дизеловия мотор особено привлекателен на пазарите, където дизелът вече е силно представен, като например в Европа. Ние ще предлагаме Блутек в леки коли от 2008 година.”
В хибридната техника, която е комбинация от класически двигател и електромотор, германските производители се държат поразително сдържано. Съвсем различно е поведението на френските производители от Пежо и Ситроен, които се представят в Женева с хибридни двигатели. Лидерството на японците в тази област е неоспоримо. Те представят и двигатели, които напълно заместват бензина и дизеловото гориво. Хонда представя концепция за лека кола, движена от горивна клетка. Хонда иска колкото се може по-скоро да изкара на пазара такава лека кола, която ще се предлага в СЩ и Япония, защото Европа все още не е достатъчно развита в това отношение, както посочва говорителят Томас Брахман:
“В Япония политиката е малко по-агресивна, целите са поставени другояче. Цели се до 2015 година на пазара да се искарат автомобили с горивни клетки.”
Въпреки това общото между тези проекти е, че никой не знае кога и въобще дали те ще бъдат реализирани. Освен това те все още са в периферията на вниманието, но все пак ги има. Идните години ще покажат какво ще остане от тях.
Източник:
Женевският автомобилен салон
Започната от ENOXELA, 24 май 2006 - 08:29:03
4 мнения по тази тема
#1
Публикувано 24 май 2006 - 08:29
#3
Публикувано 25 май 2006 - 21:05
Ами май това е бъдещето след 30 г като се свърши петрола ще събираме кинти за бензин цяла година за да можем да минем по Витошка по ведъжЛошо няма ,виж сме се качили на Мерцедес с хибриден мотор
#5
Публикувано 26 май 2006 - 08:50
Тя газта преди бензина ше свърши иначе моторите с горивни клетки и с дъректното впръскване на водорд в цилиндрите МБ отдавана ги направиха само съхранението на водорода е проблем много гарми и са маисторят машина коята да го разгражда от водата дмек сипеш вода у резервоара а през аспуха излиза чист кислородНали сме на газ :P
Ами май това е бъдещето след 30 г като се свърши петрола ще събираме кинти за бензин цяла година за да можем да минем по Витошка по ведъжЛошо няма ,виж сме се качили на Мерцедес с хибриден мотор
http://www.emercedes...ybridSClass.htm
words.yovo.info/?p=153
http://www.fastlane....5-frankfurt.htm
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни