Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Oткриване на сезон F1'08-Австралия16.МАРТ'2008 - 06:00ч


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 10 март 2008 - 22:16

Откриването на новия сезон във Формула 1 е този уикенд в австралийския град Мелбърн - неделя в 15:30 часа местно време или 06:30 часа сутринта българско време.

Австралия
1 - Петъчна тренировка - 14.03 01:00ч.
2 - Петъчна тренировка - 14.03 05:00ч.
Съботна тренировка - 15.03 02:00ч.
Квалификация 15.03 05:00ч.
Състезание 16.03 - 06:30ч.


Организаторите на състезанието за Голямата награда на Австралия предложиха компромисен вариант след предупреждението на шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун, че надпреварата може и да отпадне от календаpа, ако не бъде провеждано късно вечерта на осветление. организаорите предложиха компромисен вариант, според който състезанието от следващата година да започва в 17.00 часа местно време или 8.00 часа сутринта българско време. Мелбърн има договор с ФИА да приема състезанието до 2010-а година. Състезанието за Голямата награда на Австралия се утвърди като първо за сезона от 1996-а година, когатo бе преместено от Аделаида.

"Единственият начин състезанието да остане в Австралия е да бъде провеждано в късен час на осветление, за да може европейците да гледат. Не е нормално хората да не могат да спят, за да гледат Формула 1 на живо. Говорих с премиера Кевин Ръд и той заяви, че преместването ще е твърде скъпо. Алтернативата е да няма повече кръг в Австралия", заявил Екълстоун вчера.
от БТА

п.с. Пистата в Сингапур, която прави своя дебют през септември, ще приеме първото състезание на осветление в историята на Формула 1.
  • 0

#2 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 10 март 2008 - 22:24

Гаражите на Макларън-Мерцедес няма да бъдат последните в бокса(т.е най-близо до) пистата "Албърт парк" - Австралия, въпреки че тимът беше дисквалифициран от миналогодишния шампионат във Формула 1. Според правилника на Гран при, екипите заемат местата си през годината, според класирането си от предходния сезон. Именно поради тази причина и Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен ще се състезават съответно с последните номера 22 и 23.

След дискусии с ръководителите на останалите отбори, се е стигнало до компромисен вариант на Макларън да бъде даден 5-ти гараж за целия нов сезон. Така колите на британците ще спират в бокса, между тези на Уилямс-Тойота и Ред Бул. Според някои информации огромния моторхоум на Макларън-Мерцедес е наделял като довод да не бъдат в края на падока, и е в основните фактори за решението.
  • 0

#3 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 10 март 2008 - 23:36

Очаква ни доста интересен шампионат :flagMB new:
  • 0

logo-600-1002.png


#4 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 11 март 2008 - 15:52

Ще зяпаме тази година ще е интересно, пък дано не направят пак промени на правилата по средата на сезона и пак да опорочат всичко.Писна ми да гледам как помагат на онези червените камиони.Тази година какво ли ще измислят пак за да станат шампиони, може би...................... паживйом увидим.
  • 0

#5 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 11 март 2008 - 21:27

Как ли ще изглежда осветената писта ми е много интересно :huh:
  • 0

logo-600-1002.png


#6 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 11 март 2008 - 21:47

.......... как помагат на онези червените камиони...........

Ама как дебело си -плащат тия камиони на Макларън , представа си нямаш - чети и ще видиш защо по-надолу - всички с трепет очакват 1ия старт - старта без на тракшън контрол:


Анализът на пред сезонните тестове показва, че липсата на тракшън контрол не затруднява отборите, а им открива нови възможности в търсенето на скорост - най вече чрез оптимизиране на натоварването на гумите.
Да но целта на тракшън контрола е улесняване на пилотите, което води след себе си и по-висока скорост,
а без него всички са още по-бързи както си пролича досега!


Това става защото пилотите използват опита,
усета и познанията си и съумяват да надскочат ограниченията на конкретните условия.
Точно затова основният проблем при всяка интелигентна "софтуерна" система е именно общото разбиране за нещата,
а не бързото и точно изпълнение на определени реакции при дадени условия.
Колкото и добре да е направен даден софтуер,
не може да обхване всички възможни вероятности!
За това ни трябват пилоти - ХОРА С ОПИТ.
Той се прилага във взимането на всяко решение. Точно поради тази причина в колите няма роботи!
Все пак за всички може би щеше да е по-лесно ако наистина имаше!


Има редица случаи в които съзнателното и контролирано превъртане на задните гуми чрез силата на двигателя,
помага на пилота в търсене на траектории, при които посоката на движение на автомобила се променя със запазване на скоростта в максимална степен.
Високото сцепление на задната ос и следва недозавиването.
А когато пилота точно в този момент на недозавиване превърти задните гуми какво ще се случи със сцеплението им - ще се намали и това ще успокои нещата отпред!
Tова електрониката не го позволява!
Този подход обаче претоварва гумите, а това е сериозен ограничаващ фактор, с който всеки пилот и инженер трябва задължително да се съобразява,
но в същото време е много ценен инструмент в търсенето на конкретно предимство и избор на определа стратегия.
Защото във всяко състезание има определен брой обиколки, които се правят със 100% натоварване на техниката и пилота,
без никой да се съобразява какво се случва с машината или колко ресурси се изразходват.


Липсата на тракшън контрол е възможен благодарение на произведения от "Mclaren Еlectronic Systems" и "Microsoft" стандартен ECU (Engine Control Unit).

Стандартният ECU ("Engine Control Units") всъщност е невероятно сложно устройство, което спокойно можем да оприличим като "мозъка" в съвременните автомобили
във Формула 1, защото следи повече от 6000 различни показатели. Първата стъпка в подобен проект несъмнено е постигането на почти 100% надеждност на всички хардуерни компоненти. След това работата продължава с разработването, изпитването, осъвършенстването и прилагането на софтуера. Нещата не изглеждат никак елементарни.


За този проект бе необходимо създаването на общ код, който да отговори на различните нужди на отборите, които използват различни двигатели и предавателни кутии. За целта трябваше да се навлезе в процесите до най-дребните детайли.
Например, какво точно се случва в управлението на двигателя по време на превключванията на предавките и по специално в момента, в който към предавателната кутия се подава инструкция да раздели дадена предавка и да коплира следващата двойка зъбни колела.
Ако внимателно се разгледат тези отделни стъпки в процеса ще стане ясно, че нещата не са толкова сложни,
а по-скоро една определена последователност от дейности се повтаря.
Устройството е силно адаптивно - Предвидена е възможността за гъвкавост на отборите чрез различните възможности за настройване на софтуера.
Кой екип какви опции ще избере, и как ще настрои фино всички параметри в системата, зависи само от хората в отбора.


Една голяма въпросителна остава около конфиденциалността в работата на компанията Макларън Системс (собственост на участник в шампионата) с всички останали отбори. Това не бива да ви учудва, тъй като конкурентни на Макларън отбори отдавна използват продукти разработени от "Сребърните стрели", например сигналните светлинни системи за каране на дъжд. Скоростта, с която се разви проекта стандартен "ECU - Engine Control Unit" е впечатляваща!
Договорът бе обявен в средата на 2006 година, а първите тестови бройки бяха раздадени на отборите в началото на март и на тестовете в средата на ноември 2007 година,
всички ги ползваха. При тези първи тестове нямаше почти никакви сериозни проблеми.


През последните години се наблюдава невероятен напредък в изчислителната мощност на "ECU",
като определящо значение има охлаждането на процесорите.
Само за сравнение така наречените супер коли за ежедневна употреба имат нужда и използват "ECU" с изчислителна мощност около 2000 пъти по-ниска от тази във Формула 1!

ПО МАТЕРИАЛИ НА FORMULA 1

...п.с. .....а вашите домашни компютри пък 5000 пъти по-ниска
  • 0

#7 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 12 март 2008 - 19:37

Победителят в състезанието за Гран при на Австралия в Мелбърн най-често печели и световната титла в края на сезона, показва статистиката във Формула 1 от последните 10 години.

Макларън е отборът с най-неопитните пилоти, след като Хамилтън и Ковалайнен имат едва по 1 сезон зад гърба си. Въпреки това - 23-годишният пилот на Макларън Люис Хамилтън все още има шанс да стане най-младият шампион. Фернандо Алонсо спечели 1та си титла на 24-годишна възраст с Рено.
  • 0

#8 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 15 март 2008 - 10:40

Петък (14 март)
01:00-02:30 часа - Първа свободна тренировка
05:00-06:30 часа - Втора свободна тренировка
Събота (15 март)
02:00-03:00 часа - Трета свободна тренировка
05:00-06:00 часа - Квалификация


Хамилтън натискаше здраво газта, защото Роберт Кубица показа прекрасна форма и имаше всички шансове да тръгне първи. В последните секунди на квалификацията, полякът буквално "изстиска" своята машина, но излезе извън пистата на 12-ти завой. Кубица овладя колата, пресече финала с 1во време, но веднага след него Люис го измести и спечели пол-позишън. 2рото място на Кубица е най-доброто му класиране в квалификация от Гран при. Съотборникът му от БМВ - Хайдфелд тръгва 5-ти. Кубица дори даде най-добро време по време на третата свободна тренировка. Маса не успя да се доближи до скоростта на Хамилтън и ще стартира 4ти веднага след 3ия Ковалайнен.

Св. шампион Кими Райконен не записа време във вторите 15 минути, получи проблем в налягането на горивната помпа и ще стартира утре едва 16-ти. По правилата на Формула 1 той се класира във 2рата част на елиминациите, но заради оказаната му помощ на пистата от механиците не можеше да продължи да участва във втората фаза на квалификацията.

Неделя (16 март) - 06:30 часа - Състезание :allhail:
БМВ са скритият фаворит за победа утре в Австралия. Аз обаче пожелавам подиум за Хейки :wub:

п.с........Внимание! къде е Алонсо - той НЕ успя да се класира в топ 10 и ще тръгне утре 12-ти. Към този момент болидът на французите не може да бъде конкурентоспособен на топ-фаворитите Ферари и Макларън-Мерцедес. Съотборникът на Алонсо, дебютантът Нелсиньо Пикет ще потегли едва 21ви. Така, че именно в такава ситуация ще проличи що за пилот е - очаквам нервите му да не издържат и да сгреши с отпадане понеже таи доста омраза това момче към всеки евнтуален конкурент - на него всичко джентълменско му е чуждо - какво да се прави - южна твар > циганска душа!
  • 0

#9 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 15 март 2008 - 11:02

Стана интересно днес сутринта, тоя Кубица или е много лек или наистина са подготвени отлично за това трасе.Хамити както бинаги показа, че е способен да вземе всичко от колата, Хекито кара още плахо и с доста корекции, но мисля че нещата ще си дойдат на мястото когато стъпят на истинските писти, Маса пак беше турист вози се на пистата, Ник си е в златната среда тоя печи го замръзявай го все едно и също, Кими-неудачника за сега.Всички останали 1,2,3 класи назад, имат желание но не и възможности, аз ги наричам "пълнежа на манежа" без тях ще гледаме 5-6 коли.

За Алонсо няма какво да говоря, тоя е пълен кретен и жалко че има 2 титли някак си не му ходят на кафявите бикини.
  • 0

#10 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 15 март 2008 - 12:08

за тези , които ги домързя да станат или много им се е спало сутринта - да видите колко съм печен ;) естествено , че трябва да имате торент клиент за иЗЗЗстеглянето на видеото - айде че вече има 62 лийчърс - дърпат, та се късат чак!!!
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни