Към съдържанието

  •  

Снимка

вдигнах 120 градуса - ужас !!


  • Please log in to reply
24 мнения по тази тема

#1 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 24 май 2006 - 00:08

Днес карах абитурент с Мерцедеса и ................ за първи път в града ми загря - 90 ,95 ,100 , 110 , 120 градуса , притесних се , няма къде да спра ( булевардите са препълнени от абит. коли , потока те носи , а в същото време аз само дето несъм започнал да вря , и вече в момента в който разтоварих абитурента дадох газ на парното ( вън темп. беше 33,5 ) и само си представете в каква фурна бях , но при вида на слизащата стрелка се "поохладих" указа се че в момента в който спря пярното и пак почвам да вдигам градусите :( , така се пребрах с парното на 6 , явно нещо стана - перката на радиатора се върти , мисля че работата отива към термостата , някой сменял ли е термостат и колко ли струва ( горе долу ) има ли особенност после при обезваздушаването на системата - СПОДЕЛЕТЕ , защото взех да се разочаровам от тази марка , почвам да я намразвам - ПИСНА МИ от проблеми
  • 0
MB C200

#2 Inkas

Inkas

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 732 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе

Публикувано 24 май 2006 - 01:49

Gonzales, ми като не си попаднал на точната кола марката какво ти е виновна бе братче ? Например аз защо не се разочаровам или пък някой друг колега ? Марката си е на 6 . Това, че твоя автомобил е тормозен ... марката не е виновна за това. Всичко си има както начало така и край.
  • 0
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ

#3 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 24 май 2006 - 08:42

Ами Колега... Охладителната уредба е доста тънка "наука"...При нея обикновенно се набеждават някои от елементите без да е нужно.
Моят съвет е преди да си взел да правиш каквито и да е ремонти да се локализира точната причина за неизправността.
Като първо провери нивото на антифриза.Второ и качеството му все пак...Ако е някаква боза?!!!
Огледай радиатора за мръсотии наблъскани по питата.Ако е нужно го продухай външно със сгъстен въздух или на някоя пароструйка.По някога доста съм се очудвал какви свинщини падат от там.
И моят съвет е да си провериш датчика който ти отчита температурата,дали ти показва вярно.При мен се получи следния ефект-колата ми взе да работи на 90-95 градуса,при положение че никога не ми е качвала повече от 85-88!След като я загрях и внимтелно свалих капачката и боднах един термометър до 120С се оказа че термометъра отчита 86С а на таблото е 95С преблизително.Това са 9С все пак.Свалих датчика и просто по него имаше бая отлагания.Изчистих го,монтирах го и всичко се оправи!Все пак говоря за 25годишен Мерц.
А и незнам от къде си го взел и кога,но дали винаги е каран с подходящ антифриз???Дали няма вътре...кой знае ко има вътре.Ами ако просто е замърсена охладителнта уредба?!Кокото и термостати да смениш ефекта е па същия.
И като последно-все пак не го изключвам->ако си с газова и ти е барал центровката някой пишман майстор ша грее не ами ша ври.
Така че причините са доста и могат да бъдат доста странни.
Както ти казах в началото охладителнта уредба е сложна наука и малко по специфични проблеми се появяват при нея....
Все пак причината наистина може де ти е в термостата,но имай в предвид горното.

Айде успехи и не се отчайваи от колата-все пак както знаем сама по себе си марката Мерцедес е женско име,а жените по някога обичат да ни правят номера.То си е в природата им...
  • 0

#4 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 24 май 2006 - 09:08

Колата ми е С200 - 97 година , радиатора е чист (отвън) , атифриза не е боза , проверява се при всяка ходене в Балкан Стар за подмяна на маслото . Нивото му е в нормите - а и нали си има датчик , ако е за доливане ще ми покаже , явно нещо с термостата се е получило защото както ви писах в момента в който пусна парното и темп. пада , това означава че много малка част от охл. течност минава през радиатора отпред , а и перката върти и засмуква нормално
  • 0
MB C200

#5 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 24 май 2006 - 09:26

Много вероятно е да е наистина от термостата, така че направо го сменяй. Не е чак толкова много пари. Задължително обаче си купи оригинален, точно за твоя модел! Ако охлаждането е тънка наука, дето вика колегата, термостата е най-тънката част.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#6 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 24 май 2006 - 13:50

как да провериш термостата: запали колата и я остави да загрее до работна темперетура, хвани вдвата маркуча на радиатора-виж дали са еднакво топли , дали долния е въобще топъл или е като се едно колата не е работила(термостата капут). Ако маркучите са почти еднакво горещи значи в радиатора не се охлажда достатъчно- явно потока на въздуха не е достатъчен- тогава трябва да провериш дали перката се върти както трябва:
-ако си с вискомуфа: загрей мотора до 100 градуса и пробвай внимателно да спреш перката с помощта на свит на тръба вестник - спреш ли я лесно- виското е заминало (ако работи мн трудно се спира и вестника става на нищо)
- ако си с магнитен съединител- пробвай пак така- тогава ако перката не е зацепила се спира още по лесно, ако спре - бушон, датчик за вкл, магн съединител
НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С ВЕСТНИКА
ЗА ПО СИГУРНО СИ СМЕНИ ТЕРМОСТАТА
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#7 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 24 май 2006 - 16:05

как да провериш термостата: запали колата и я остави да загрее до работна темперетура, хвани вдвата маркуча на радиатора-виж дали са еднакво топли , дали долния е въобще топъл или е като се едно колата не е работила(термостата капут). Ако маркучите са почти еднакво горещи значи в радиатора не се охлажда достатъчно- явно потока на въздуха не е достатъчен- тогава трябва да провериш дали перката се върти както трябва:
-ако си с вискомуфа: загрей мотора до 100 градуса и пробвай внимателно да спреш перката с помощта на свит на тръба вестник - спреш ли я лесно- виското е заминало (ако работи мн трудно се спира и вестника става на нищо)
- ако си с магнитен съединител- пробвай пак така- тогава ако перката не е зацепила се спира още по лесно, ако спре - бушон, датчик за вкл, магн съединител
НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С ВЕСТНИКА
ЗА ПО СИГУРНО СИ СМЕНИ ТЕРМОСТАТА

Благодаря ти за пълната информация , май съм с виско муфа , би ли ми казал как действа това чудо , винаги съм се питал ???? , днес си купих нов термостат , от АВТО ПЛЮС , цена 51 лева , ама докато ходих до магазина ( колата ми държеше около 90 градуса , на термостата пише 87 градуса , щи пробвам това с вестника , но и ще си измия питата на радиатора с водоструйка за да махна набилите се мушици , иначе врътнах кранчето за изпускане на антифриза - показа се бистра течност - АНТИФРИЗ :D
  • 0
MB C200

#8 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 24 май 2006 - 16:07

забравих да попитам , има ли оправия тази виско муфа или ..... се купува нова , май съм чувал че била доста скъпа , дайте инфо
  • 0
MB C200

#9 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 24 май 2006 - 16:16

...днес си купих нов термостат , от АВТО ПЛЮС , цена 51 лева , ама докато ходих до магазина ( колата ми държеше около 90 градуса , на термостата пише 87 градуса...


Абе що не взе оригинален термостат бе човек...Както и да е, колата си е твоя, ти си решаваш...
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#10 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 24 май 2006 - 17:18

как да провериш термостата: запали колата и я остави да загрее до работна темперетура, хвани вдвата маркуча на радиатора-виж дали са еднакво топли , дали долния е въобще топъл или е като се едно колата не е работила(термостата капут). Ако маркучите са почти еднакво горещи значи в радиатора не се охлажда достатъчно- явно потока на въздуха не е достатъчен- тогава трябва да провериш дали перката се върти както трябва:
-ако си с вискомуфа: загрей мотора до 100 градуса и пробвай внимателно да спреш перката с помощта на свит на тръба вестник - спреш ли я лесно- виското е заминало (ако работи мн трудно се спира и вестника става на нищо)
- ако си с магнитен съединител- пробвай пак така- тогава ако перката не е зацепила се спира още по лесно, ако спре - бушон, датчик за вкл, магн съединител
НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С ВЕСТНИКА
ЗА ПО СИГУРНО СИ СМЕНИ ТЕРМОСТАТА

Благодаря ти за пълната информация , май съм с виско муфа , би ли ми казал как действа това чудо , винаги съм се питал ???? , днес си купих нов термостат , от АВТО ПЛЮС , цена 51 лева , ама докато ходих до магазина ( колата ми държеше около 90 градуса , на термостата пише 87 градуса , щи пробвам това с вестника , но и ще си измия питата на радиатора с водоструйка за да махна набилите се мушици , иначе врътнах кранчето за изпускане на антифриза - показа се бистра течност - АНТИФРИЗ :D

Недей да миеш радиатора с пароструика може да се повреди от високото налягане.Тази процедура се прави само с въздух.Ако след смяната на термостата проблема остане то радиатора е за шомполиране ако позволява тази интервенция.
И пак повтарям недей го мий с водоструика ;)
  • 0

#11 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 24 май 2006 - 17:21

забравих да попитам , има ли оправия тази виско муфа или ..... се купува нова , май съм чувал че била доста скъпа , дайте инфо

Муфата не се ремонтира а се заменя с нова ;) има обаче и побългаряване да се блокира с три рапидки да върти постояно.
  • 0

#12 kyuss

kyuss

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 242 Мнения:

Публикувано 24 май 2006 - 20:36

Ако не се лъжа,датчикът за температурата на охл.течност при 90 целзий трябва да има съпротивление 51,2 +/- 4 ома. Замери го когато уредът на таблото показва 90 с мултимер и ще разбереш дали показва вярно.
http://www.kienzle.d...umentierung.pdf
Имаше и тема за термостатите,прочети я внимателно...
Успех.
А има и още нещо...не е хубаво концентрацията на антифриза да превишава 55%,топлопроводимостта на водата е по-голяма от тази на етиленгликола...има специална забележка за това в наръчниците на мерцедес...не забравяй и капачката на разширителният съд,говорено е и за моментните повишавания на температурата до такива градуси,че не са опасни,НО ПРИ условие,че системата е с определеното работно налягане(т.е.изправна капачка).
  • 0
Blood, Sweat and Diesel !

#13 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 24 май 2006 - 20:36

тая муфа нова струва около 200-300 лв на САКС(САХС), от арабите е към 120 а някъде могат да ти я предложат и за 500-600лв
Някъде в пазарджик ги пълнели със силикон и карат по 2 години, но за тел. не ме питай- преди време дискутирахме тази тема и не можах да помогна с някакви координати на сервиза. Става и с рапидки, ама е кофи за постоянно.
Радиатора:
-демонтираш го
-продухваш питата със сгъстен въздух от вътре на вън
-хващаш паростуйката, насочваш тръбата на страни, натискаш спусъка и пренасяш струята върху питата НО:струята трябва да пада точно перпендикулярно на питата, защото в противен случай ще изкриви ламелките на питата.
Аз така съм измил много радиатори и няма проблем
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#14 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 24 май 2006 - 20:57

тая муфа нова струва около 200-300 лв на САКС(САХС), от арабите е към 120 а някъде могат да ти я предложат и за 500-600лв
Някъде в пазарджик ги пълнели със силикон и карат по 2 години, но за тел. не ме питай- преди време дискутирахме тази тема и не можах да помогна с някакви координати на сервиза. Става и с рапидки, ама е кофи за постоянно.
Радиатора:
-демонтираш го
-продухваш питата със сгъстен въздух от вътре на вън
-хващаш паростуйката, насочваш тръбата на страни, натискаш спусъка и пренасяш струята върху питата НО:струята трябва да пада точно перпендикулярно на питата, защото в противен случай ще изкриви ламелките на питата.
Аз така съм измил много радиатори и няма проблем

Ти затова ли смени твоя :P
  • 0

#15 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 24 май 2006 - 21:18

хе хе НЕ естествено, а за да си спестя тази операция си сложих мрежа за комари пред новия си радиатор :P
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни