вдигнах 120 градуса - ужас !!
Започната от Gonzales, 24 май 2006 - 00:08:43
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 24 май 2006 - 00:08
Днес карах абитурент с Мерцедеса и ................ за първи път в града ми загря - 90 ,95 ,100 , 110 , 120 градуса , притесних се , няма къде да спра ( булевардите са препълнени от абит. коли , потока те носи , а в същото време аз само дето несъм започнал да вря , и вече в момента в който разтоварих абитурента дадох газ на парното ( вън темп. беше 33,5 ) и само си представете в каква фурна бях , но при вида на слизащата стрелка се "поохладих" указа се че в момента в който спря пярното и пак почвам да вдигам градусите , така се пребрах с парното на 6 , явно нещо стана - перката на радиатора се върти , мисля че работата отива към термостата , някой сменял ли е термостат и колко ли струва ( горе долу ) има ли особенност после при обезваздушаването на системата - СПОДЕЛЕТЕ , защото взех да се разочаровам от тази марка , почвам да я намразвам - ПИСНА МИ от проблеми
MB C200
#2
Публикувано 24 май 2006 - 01:49
Gonzales, ми като не си попаднал на точната кола марката какво ти е виновна бе братче ? Например аз защо не се разочаровам или пък някой друг колега ? Марката си е на 6 . Това, че твоя автомобил е тормозен ... марката не е виновна за това. Всичко си има както начало така и край.
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#3
Публикувано 24 май 2006 - 08:42
Ами Колега... Охладителната уредба е доста тънка "наука"...При нея обикновенно се набеждават някои от елементите без да е нужно.
Моят съвет е преди да си взел да правиш каквито и да е ремонти да се локализира точната причина за неизправността.
Като първо провери нивото на антифриза.Второ и качеството му все пак...Ако е някаква боза?!!!
Огледай радиатора за мръсотии наблъскани по питата.Ако е нужно го продухай външно със сгъстен въздух или на някоя пароструйка.По някога доста съм се очудвал какви свинщини падат от там.
И моят съвет е да си провериш датчика който ти отчита температурата,дали ти показва вярно.При мен се получи следния ефект-колата ми взе да работи на 90-95 градуса,при положение че никога не ми е качвала повече от 85-88!След като я загрях и внимтелно свалих капачката и боднах един термометър до 120С се оказа че термометъра отчита 86С а на таблото е 95С преблизително.Това са 9С все пак.Свалих датчика и просто по него имаше бая отлагания.Изчистих го,монтирах го и всичко се оправи!Все пак говоря за 25годишен Мерц.
А и незнам от къде си го взел и кога,но дали винаги е каран с подходящ антифриз???Дали няма вътре...кой знае ко има вътре.Ами ако просто е замърсена охладителнта уредба?!Кокото и термостати да смениш ефекта е па същия.
И като последно-все пак не го изключвам->ако си с газова и ти е барал центровката някой пишман майстор ша грее не ами ша ври.
Така че причините са доста и могат да бъдат доста странни.
Както ти казах в началото охладителнта уредба е сложна наука и малко по специфични проблеми се появяват при нея....
Все пак причината наистина може де ти е в термостата,но имай в предвид горното.
Айде успехи и не се отчайваи от колата-все пак както знаем сама по себе си марката Мерцедес е женско име,а жените по някога обичат да ни правят номера.То си е в природата им...
Моят съвет е преди да си взел да правиш каквито и да е ремонти да се локализира точната причина за неизправността.
Като първо провери нивото на антифриза.Второ и качеството му все пак...Ако е някаква боза?!!!
Огледай радиатора за мръсотии наблъскани по питата.Ако е нужно го продухай външно със сгъстен въздух или на някоя пароструйка.По някога доста съм се очудвал какви свинщини падат от там.
И моят съвет е да си провериш датчика който ти отчита температурата,дали ти показва вярно.При мен се получи следния ефект-колата ми взе да работи на 90-95 градуса,при положение че никога не ми е качвала повече от 85-88!След като я загрях и внимтелно свалих капачката и боднах един термометър до 120С се оказа че термометъра отчита 86С а на таблото е 95С преблизително.Това са 9С все пак.Свалих датчика и просто по него имаше бая отлагания.Изчистих го,монтирах го и всичко се оправи!Все пак говоря за 25годишен Мерц.
А и незнам от къде си го взел и кога,но дали винаги е каран с подходящ антифриз???Дали няма вътре...кой знае ко има вътре.Ами ако просто е замърсена охладителнта уредба?!Кокото и термостати да смениш ефекта е па същия.
И като последно-все пак не го изключвам->ако си с газова и ти е барал центровката някой пишман майстор ша грее не ами ша ври.
Така че причините са доста и могат да бъдат доста странни.
Както ти казах в началото охладителнта уредба е сложна наука и малко по специфични проблеми се появяват при нея....
Все пак причината наистина може де ти е в термостата,но имай в предвид горното.
Айде успехи и не се отчайваи от колата-все пак както знаем сама по себе си марката Мерцедес е женско име,а жените по някога обичат да ни правят номера.То си е в природата им...
#4
Публикувано 24 май 2006 - 09:08
Колата ми е С200 - 97 година , радиатора е чист (отвън) , атифриза не е боза , проверява се при всяка ходене в Балкан Стар за подмяна на маслото . Нивото му е в нормите - а и нали си има датчик , ако е за доливане ще ми покаже , явно нещо с термостата се е получило защото както ви писах в момента в който пусна парното и темп. пада , това означава че много малка част от охл. течност минава през радиатора отпред , а и перката върти и засмуква нормално
MB C200
#5
Публикувано 24 май 2006 - 09:26
Много вероятно е да е наистина от термостата, така че направо го сменяй. Не е чак толкова много пари. Задължително обаче си купи оригинален, точно за твоя модел! Ако охлаждането е тънка наука, дето вика колегата, термостата е най-тънката част.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#6
Публикувано 24 май 2006 - 13:50
как да провериш термостата: запали колата и я остави да загрее до работна темперетура, хвани вдвата маркуча на радиатора-виж дали са еднакво топли , дали долния е въобще топъл или е като се едно колата не е работила(термостата капут). Ако маркучите са почти еднакво горещи значи в радиатора не се охлажда достатъчно- явно потока на въздуха не е достатъчен- тогава трябва да провериш дали перката се върти както трябва:
-ако си с вискомуфа: загрей мотора до 100 градуса и пробвай внимателно да спреш перката с помощта на свит на тръба вестник - спреш ли я лесно- виското е заминало (ако работи мн трудно се спира и вестника става на нищо)
- ако си с магнитен съединител- пробвай пак така- тогава ако перката не е зацепила се спира още по лесно, ако спре - бушон, датчик за вкл, магн съединител
НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С ВЕСТНИКА
ЗА ПО СИГУРНО СИ СМЕНИ ТЕРМОСТАТА
-ако си с вискомуфа: загрей мотора до 100 градуса и пробвай внимателно да спреш перката с помощта на свит на тръба вестник - спреш ли я лесно- виското е заминало (ако работи мн трудно се спира и вестника става на нищо)
- ако си с магнитен съединител- пробвай пак така- тогава ако перката не е зацепила се спира още по лесно, ако спре - бушон, датчик за вкл, магн съединител
НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С ВЕСТНИКА
ЗА ПО СИГУРНО СИ СМЕНИ ТЕРМОСТАТА
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#7
Публикувано 24 май 2006 - 16:05
Благодаря ти за пълната информация , май съм с виско муфа , би ли ми казал как действа това чудо , винаги съм се питал ???? , днес си купих нов термостат , от АВТО ПЛЮС , цена 51 лева , ама докато ходих до магазина ( колата ми държеше около 90 градуса , на термостата пише 87 градуса , щи пробвам това с вестника , но и ще си измия питата на радиатора с водоструйка за да махна набилите се мушици , иначе врътнах кранчето за изпускане на антифриза - показа се бистра течност - АНТИФРИЗкак да провериш термостата: запали колата и я остави да загрее до работна темперетура, хвани вдвата маркуча на радиатора-виж дали са еднакво топли , дали долния е въобще топъл или е като се едно колата не е работила(термостата капут). Ако маркучите са почти еднакво горещи значи в радиатора не се охлажда достатъчно- явно потока на въздуха не е достатъчен- тогава трябва да провериш дали перката се върти както трябва:
-ако си с вискомуфа: загрей мотора до 100 градуса и пробвай внимателно да спреш перката с помощта на свит на тръба вестник - спреш ли я лесно- виското е заминало (ако работи мн трудно се спира и вестника става на нищо)
- ако си с магнитен съединител- пробвай пак така- тогава ако перката не е зацепила се спира още по лесно, ако спре - бушон, датчик за вкл, магн съединител
НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С ВЕСТНИКА
ЗА ПО СИГУРНО СИ СМЕНИ ТЕРМОСТАТА
MB C200
#8
Публикувано 24 май 2006 - 16:07
забравих да попитам , има ли оправия тази виско муфа или ..... се купува нова , май съм чувал че била доста скъпа , дайте инфо
MB C200
#9
Публикувано 24 май 2006 - 16:16
...днес си купих нов термостат , от АВТО ПЛЮС , цена 51 лева , ама докато ходих до магазина ( колата ми държеше около 90 градуса , на термостата пише 87 градуса...
Абе що не взе оригинален термостат бе човек...Както и да е, колата си е твоя, ти си решаваш...
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#10
Публикувано 24 май 2006 - 17:18
Недей да миеш радиатора с пароструика може да се повреди от високото налягане.Тази процедура се прави само с въздух.Ако след смяната на термостата проблема остане то радиатора е за шомполиране ако позволява тази интервенция.Благодаря ти за пълната информация , май съм с виско муфа , би ли ми казал как действа това чудо , винаги съм се питал ???? , днес си купих нов термостат , от АВТО ПЛЮС , цена 51 лева , ама докато ходих до магазина ( колата ми държеше около 90 градуса , на термостата пише 87 градуса , щи пробвам това с вестника , но и ще си измия питата на радиатора с водоструйка за да махна набилите се мушици , иначе врътнах кранчето за изпускане на антифриза - показа се бистра течност - АНТИФРИЗкак да провериш термостата: запали колата и я остави да загрее до работна темперетура, хвани вдвата маркуча на радиатора-виж дали са еднакво топли , дали долния е въобще топъл или е като се едно колата не е работила(термостата капут). Ако маркучите са почти еднакво горещи значи в радиатора не се охлажда достатъчно- явно потока на въздуха не е достатъчен- тогава трябва да провериш дали перката се върти както трябва:
-ако си с вискомуфа: загрей мотора до 100 градуса и пробвай внимателно да спреш перката с помощта на свит на тръба вестник - спреш ли я лесно- виското е заминало (ако работи мн трудно се спира и вестника става на нищо)
- ако си с магнитен съединител- пробвай пак така- тогава ако перката не е зацепила се спира още по лесно, ако спре - бушон, датчик за вкл, магн съединител
НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С ВЕСТНИКА
ЗА ПО СИГУРНО СИ СМЕНИ ТЕРМОСТАТА
И пак повтарям недей го мий с водоструика
#11
Публикувано 24 май 2006 - 17:21
Муфата не се ремонтира а се заменя с нова има обаче и побългаряване да се блокира с три рапидки да върти постояно.забравих да попитам , има ли оправия тази виско муфа или ..... се купува нова , май съм чувал че била доста скъпа , дайте инфо
#12
Публикувано 24 май 2006 - 20:36
Ако не се лъжа,датчикът за температурата на охл.течност при 90 целзий трябва да има съпротивление 51,2 +/- 4 ома. Замери го когато уредът на таблото показва 90 с мултимер и ще разбереш дали показва вярно.
http://www.kienzle.d...umentierung.pdf
Имаше и тема за термостатите,прочети я внимателно...
Успех.
А има и още нещо...не е хубаво концентрацията на антифриза да превишава 55%,топлопроводимостта на водата е по-голяма от тази на етиленгликола...има специална забележка за това в наръчниците на мерцедес...не забравяй и капачката на разширителният съд,говорено е и за моментните повишавания на температурата до такива градуси,че не са опасни,НО ПРИ условие,че системата е с определеното работно налягане(т.е.изправна капачка).
http://www.kienzle.d...umentierung.pdf
Имаше и тема за термостатите,прочети я внимателно...
Успех.
А има и още нещо...не е хубаво концентрацията на антифриза да превишава 55%,топлопроводимостта на водата е по-голяма от тази на етиленгликола...има специална забележка за това в наръчниците на мерцедес...не забравяй и капачката на разширителният съд,говорено е и за моментните повишавания на температурата до такива градуси,че не са опасни,НО ПРИ условие,че системата е с определеното работно налягане(т.е.изправна капачка).
Blood, Sweat and Diesel !
#13
Публикувано 24 май 2006 - 20:36
тая муфа нова струва около 200-300 лв на САКС(САХС), от арабите е към 120 а някъде могат да ти я предложат и за 500-600лв
Някъде в пазарджик ги пълнели със силикон и карат по 2 години, но за тел. не ме питай- преди време дискутирахме тази тема и не можах да помогна с някакви координати на сервиза. Става и с рапидки, ама е кофи за постоянно.
Радиатора:
-демонтираш го
-продухваш питата със сгъстен въздух от вътре на вън
-хващаш паростуйката, насочваш тръбата на страни, натискаш спусъка и пренасяш струята върху питата НО:струята трябва да пада точно перпендикулярно на питата, защото в противен случай ще изкриви ламелките на питата.
Аз така съм измил много радиатори и няма проблем
Някъде в пазарджик ги пълнели със силикон и карат по 2 години, но за тел. не ме питай- преди време дискутирахме тази тема и не можах да помогна с някакви координати на сервиза. Става и с рапидки, ама е кофи за постоянно.
Радиатора:
-демонтираш го
-продухваш питата със сгъстен въздух от вътре на вън
-хващаш паростуйката, насочваш тръбата на страни, натискаш спусъка и пренасяш струята върху питата НО:струята трябва да пада точно перпендикулярно на питата, защото в противен случай ще изкриви ламелките на питата.
Аз така съм измил много радиатори и няма проблем
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#14
Публикувано 24 май 2006 - 20:57
Ти затова ли смени твоя :Pтая муфа нова струва около 200-300 лв на САКС(САХС), от арабите е към 120 а някъде могат да ти я предложат и за 500-600лв
Някъде в пазарджик ги пълнели със силикон и карат по 2 години, но за тел. не ме питай- преди време дискутирахме тази тема и не можах да помогна с някакви координати на сервиза. Става и с рапидки, ама е кофи за постоянно.
Радиатора:
-демонтираш го
-продухваш питата със сгъстен въздух от вътре на вън
-хващаш паростуйката, насочваш тръбата на страни, натискаш спусъка и пренасяш струята върху питата НО:струята трябва да пада точно перпендикулярно на питата, защото в противен случай ще изкриви ламелките на питата.
Аз така съм измил много радиатори и няма проблем
#15
Публикувано 24 май 2006 - 21:18
хе хе НЕ естествено, а за да си спестя тази операция си сложих мрежа за комари пред новия си радиатор :P
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни