проблем с V230 бензин с мотораако може малко помощ
Започната от belor, 07 мар 2008 - 08:38:15
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 март 2008 - 08:38
здравейте на всички от форума от скоро съм собственик на V230 и бих казал че доста съм очарован от този ван ,по отношение на возене и ниво на оборудване ,има само нещо ,което се появи и ме притеснява малко :
колата е бензин 143 коня и е 97 година ,докато я докарам не ми е правила никъв проблем ,обаче тук вече на градско се опитва да ми дигне 120 градуса ,перката за охлаждане се включва на около 115 градуса ,и то на няква бърза скорост като се едно съм си пуснал климатика , а по бавна не включва .
та нормално ли е това или има някъв проблем и може ли някой да ми помогне как да го оправя или по скоро къде ?
колата е бензин 143 коня и е 97 година ,докато я докарам не ми е правила никъв проблем ,обаче тук вече на градско се опитва да ми дигне 120 градуса ,перката за охлаждане се включва на около 115 градуса ,и то на няква бърза скорост като се едно съм си пуснал климатика , а по бавна не включва .
та нормално ли е това или има някъв проблем и може ли някой да ми помогне как да го оправя или по скоро къде ?
#3
Публикувано 07 март 2008 - 09:50
На 115 градуса се включва аварийно перката на климатика, за да охлади мотора.
Ако си с виско - заминало е виското.
Ако си с електрическа перка - виж си датчика който пуска перката.
Ако си с виско - заминало е виското.
Ако си с електрическа перка - виж си датчика който пуска перката.
#4
Публикувано 07 март 2008 - 09:57
Най-вероятно е заминало виско-то Отдели си към 250лв и проблема ще се реши.
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#5
Публикувано 07 март 2008 - 10:00
Почна се
.
#6
Публикувано 07 март 2008 - 11:34
Понеже не знам дали Витото по принцип е с виско или с ел. перка за това така се изказах .На 115 градуса се включва аварийно перката на климатика, за да охлади мотора.
Ако си с виско - заминало е виското.
Ако си с електрическа перка - виж си датчика който пуска перката.
Сега мернах някъде инфо че май е ел. перка
Имало някаква черна кутийка в горната част на радиатора където е управляващата електроника за перката и предпазител 35А.
Може там да е проблема.
#7
Публикувано 07 март 2008 - 14:34
гаранция е с ел.перка и няма виско
а смятате ли че тая перка има две степени че кат гледам идва само един кабел до нея (смисъл едно захранване )
сега ще погледна и за бушона да видя да не би да е от там
но смятам че ако е бушон то тя няма изобщо да се задвижва .
иначе колата сам си я докарах от германия и е с сервизна книжка
а смятате ли че тая перка има две степени че кат гледам идва само един кабел до нея (смисъл едно захранване )
сега ще погледна и за бушона да видя да не би да е от там
но смятам че ако е бушон то тя няма изобщо да се задвижва .
иначе колата сам си я докарах от германия и е с сервизна книжка
#8
Публикувано 07 март 2008 - 15:54
че има 2 степени съм 99% сигурен ногаранция е с ел.перка и няма виско
а смятате ли че тая перка има две степени че кат гледам идва само един кабел до нея (смисъл едно захранване )
сега ще погледна и за бушона да видя да не би да е от там
но смятам че ако е бушон то тя няма изобщо да се задвижва .
иначе колата сам си я докарах от германия и е с сервизна книжка
не може да е 1 кабел- 2 требе да са поне -тия дебелите дето докарват големия ток.
колко общо кабела общо отиват до перката....... , удари 1 снимка да видим за какво иде реч или пак даи номер рама та някои с ВИС да пусне схема.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#9
Публикувано 07 март 2008 - 19:15
Имам някакви схеми, но май че са за 2800 кубиковия бензинов мотор. Там май са два елмотора. Утре ще погледна на моят дали е елмотор, както са онези на схемата, но моя е дизел 2300ТД.гаранция е с ел.перка и няма виско
а смятате ли че тая перка има две степени че кат гледам идва само един кабел до нея (смисъл едно захранване )
сега ще погледна и за бушона да видя да не би да е от там
но смятам че ако е бушон то тя няма изобщо да се задвижва .
иначе колата сам си я докарах от германия и е с сервизна книжка
Колега, май е рано да искаш помощ. Провери си датчиците за температурата, дали работи термовключвателят. Купи си един уред с термосонда и мери температурите, за да видиш реални ли са. Виж там ремък, помпа, запушен радиатор, термостат... абе като на всяка кола.
#10
Публикувано 07 март 2008 - 19:22
А, току що в инструкцията прочетох, че при големи баири и кормуване в колона в града стрелката на термометъра може да се стреми да докосне червения сектор. Ама това е изтървана работа. На мен термостатът ми държи дори лятото под 80 градуса. Рядко качва до 90.Имам някакви схеми, но май че са за 2800 кубиковия бензинов мотор. Там май са два елмотора. Утре ще погледна на моят дали е елмотор, както са онези на схемата, но моя е дизел 2300ТД.
Колега, май е рано да искаш помощ. Провери си датчиците за температурата, дали работи термовключвателят. Купи си един уред с термосонда и мери температурите, за да видиш реални ли са. Виж там ремък, помпа, запушен радиатор, термостат... абе като на всяка кола. Провери си всичко за всеки случай. Да ти кажа, не помня точно с какви обороти се включва перката за охлаждане.
#11
Публикувано 13 март 2008 - 17:03
колеги проверил съм вече май всичко по колата ,само не намерих втори кабел за перкта за охлаждане и не съм източвал антифриза за да видя дали е залачено нещо ,
за мен има нещо гнило в първата скорост за охлаждане , а и той загрява наистина само на место като стой по задръстванията
иначе по време на движение например извън градско не мърда от 80 градуса ако някой има схема или ако може да ме опъти към кого да се обърна ще съм благодарен
за мен има нещо гнило в първата скорост за охлаждане , а и той загрява наистина само на место като стой по задръстванията
иначе по време на движение например извън градско не мърда от 80 градуса ако някой има схема или ако може да ме опъти към кого да се обърна ще съм благодарен
#12
Публикувано 13 март 2008 - 19:03
Колега, ти мери ли с друг термометър температурата на двигателя, когато на таблото ти показва 115 градуса? Купи си един мултицет с термосонда за 10 лева от Илиенци. Достатъчно са точни и ще ти служи и по-нататък. Аз винаги държа един такъв в колата. Мери с него темп. на главата и антифриза. Абе как не помня дали имам една или две степени на вентилатора!? Защото аз като купя всяка кола я оставям да тропа на място, докато включи перката и меря при колко градуса включва и как работи.колеги проверил съм вече май всичко по колата ,само не намерих втори кабел за перкта за охлаждане и не съм източвал антифриза за да видя дали е залачено нещо ,
за мен има нещо гнило в първата скорост за охлаждане , а и той загрява наистина само на место като стой по задръстванията
иначе по време на движение например извън градско не мърда от 80 градуса ако някой има схема или ако може да ме опъти към кого да се обърна ще съм благодарен
Имам схеми, ама са в Акробат и не мога да ти ги изпратя, защото ми липсва програма за връзка м/у Акробата и имейла. Сега ще се опитам да разчета някои схеми, ама вече съм на втората ракия.
#13
Публикувано 13 март 2008 - 19:15
Намерих схема, на която пише : Schaltplan fuer Motorkuehlung (Lueftfilter) - Benzinmotor. Нямам умлаутите и изписвм немските думи по общоприетия начин. Моля някой от немскоговорящите колеги да каже, дали това е въпросната схема. Знам немски слабо, имам машинен превод на английски, ама е голяма мъка.
Дали това означава, че е ел. схема на охлаждането?
Дали това означава, че е ел. схема на охлаждането?
#14
Публикувано 13 март 2008 - 19:45
тази е схемата,...само че онова в скобите требе да е-Lufter ,а не Lueftfilter!
Иначе това за Motorkuehler ,Motor kuhlung,,,,това е схемата!
Поразгледай за
; Lufter,...Zusatzlufter,...stuffe 1,...stuffe 2 и т.н.т.
Иначе това за Motorkuehler ,Motor kuhlung,,,,това е схемата!
Поразгледай за
; Lufter,...Zusatzlufter,...stuffe 1,...stuffe 2 и т.н.т.
#15
Публикувано 13 март 2008 - 19:55
Наистина на схемата е само Luefter. Има и relais Motor luefter Stufe 1, а има и две. Ох, утре ще намеря някой, който да ми помогне да свържа Адобе рийдъра с имейла, та да пращам на страдалците схемите, пък те да си блъскат главите. Защото аз написах много за Luftfederung, а другите си питаха капата да опишат страданията си и решенията. Та и аз като теб и Делфийския оракул - само ще загатвам, а всеки да се помъчи, та да се научи. А не наготово.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни