Покупка на 124
Започната от sakata, 18 май 2006 - 09:32:54
20 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 май 2006 - 09:32
Здравейте фенове на Мерцедес!
Аз вече също съм един от вас - след около десетина дни се надявам да стана собственик на една 124ка - 200 Д, произведен 91ва година. Много хора ме разубеждаваха, че подръжката била скъпа, че моторът бил малък и нямало да мога да изпреваря и валяк, но аз съм на мнението, че няма най-добра кола, а има най-добра за определен човек. Аз избрах тази и се надявам, че тя ще е подходяща за мен и понеже не я купувам от познат собственик, а е нов внос
Искам съвет за:
- какво е задължително да сменя след покупката - масло (кое е хубаво за дизел - марка и спецификация), какви филтри и ремъци
- къде да отида - някой що-годе коректен сервиз на територията на София (за предпочитане да разполагат с необходимите консумативи, за да не ги търся), или ако е по-добре от къда да ги напазарувам
- каква сума приблизително трябва да приговтя за смяна на жизненоважните неща
- колко литра е резервоарът на 124ките
Някои от въпросите ми може да ви се сторят смешни, но в оправдание ще кажа, че почти десет години карам едно друго немско чудо наречено Трабант и всичко ми е много неясно, освен това което знам от познати - че удоволствието да караш Мерцедес е несравнимо, че с него няма умора и тнт.
Поздрави на всички!
Аз вече също съм един от вас - след около десетина дни се надявам да стана собственик на една 124ка - 200 Д, произведен 91ва година. Много хора ме разубеждаваха, че подръжката била скъпа, че моторът бил малък и нямало да мога да изпреваря и валяк, но аз съм на мнението, че няма най-добра кола, а има най-добра за определен човек. Аз избрах тази и се надявам, че тя ще е подходяща за мен и понеже не я купувам от познат собственик, а е нов внос
Искам съвет за:
- какво е задължително да сменя след покупката - масло (кое е хубаво за дизел - марка и спецификация), какви филтри и ремъци
- къде да отида - някой що-годе коректен сервиз на територията на София (за предпочитане да разполагат с необходимите консумативи, за да не ги търся), или ако е по-добре от къда да ги напазарувам
- каква сума приблизително трябва да приговтя за смяна на жизненоважните неща
- колко литра е резервоарът на 124ките
Някои от въпросите ми може да ви се сторят смешни, но в оправдание ще кажа, че почти десет години карам едно друго немско чудо наречено Трабант и всичко ми е много неясно, освен това което знам от познати - че удоволствието да караш Мерцедес е несравнимо, че с него няма умора и тнт.
Поздрави на всички!
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#2
Публикувано 18 май 2006 - 09:52
Здравеи
Като за начало можеш да прочетеш това Важни съвети при покупка на авт 2-ра ръка ще ти е от неимоверна полза
Относно конкретния модел 200D не съм компетентен за да ти давам съвети,но се надявам колегите да ти помогнат.
Като за начало можеш да прочетеш това Важни съвети при покупка на авт 2-ра ръка ще ти е от неимоверна полза
Относно конкретния модел 200D не съм компетентен за да ти давам съвети,но се надявам колегите да ти помогнат.
#3
Публикувано 18 май 2006 - 12:42
Хе, честито и от мен,
както са ти написали колегите, покарай Мерцедес и сам ще си направиш съответните изводи Относно смените, двигателя е с верига и няма ангренажен ремък и една торба с ролки които трябва да бъдат подменени веднага, а акосесоарния ремък може да си го смениш, той изобщо не е скъп. Относно вървенето, ако мотора е без рециркулация на отработените газове, няма климатик и не е автомат ще върви достатъчно прилично, е няма да тръгва като двутактовата ламя, но иначе е поносимо
Относно сервиз където могат да ти свършат работа ето ти един тел: 0888/950478, познати са ми и знам че са коректни и знаят какво правят, в София е в жк. Борово. Желая ти безавариино каране !!!
както са ти написали колегите, покарай Мерцедес и сам ще си направиш съответните изводи Относно смените, двигателя е с верига и няма ангренажен ремък и една торба с ролки които трябва да бъдат подменени веднага, а акосесоарния ремък може да си го смениш, той изобщо не е скъп. Относно вървенето, ако мотора е без рециркулация на отработените газове, няма климатик и не е автомат ще върви достатъчно прилично, е няма да тръгва като двутактовата ламя, но иначе е поносимо
Относно сервиз където могат да ти свършат работа ето ти един тел: 0888/950478, познати са ми и знам че са коректни и знаят какво правят, в София е в жк. Борово. Желая ти безавариино каране !!!
#4
Публикувано 18 май 2006 - 15:13
Благодаря на всички, които ми отговориха, значи като начало ще сменя маслото и аксесоарния ремък, а по-нататък ще видим. Моторът е simple, няма климатик и не е автомат, с нетърпение чакам да излязат документите, да оправим формалностите и да го взема, за да можем да се видим на следващия сбор на клуба
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#5
Публикувано 18 май 2006 - 17:53
Ако не си го купил още според мен недей да бързаш, погледай малко и други та тогава купувай... аз пази боже едно време като купувах щеше да зема точно такъв 200D, ама като го сравня с моя дето го карам ся е ебати спънатия кон, въпреки че моя е сигурно най-слабия двигател... само като му видя характеристиките 0-100 мисля че беше около 17-18 секунди ако не и повече.. недей да бързаш, след тва зимаш дизел там иска още повече внимание.. Моя съвет е да си купиш 124-ка (най-правилното решение), но се поослушай малко за двигателите преди това, а й да знаеш, че е един 2.0 бензин около 89-90-та година не е много по скъп от тоя дизел и с газова уредба поставяна при свестен газаджия по разход току виж се изравниш с тоя дизел, а по вървене да не ти казвам с колко ще му бягаш.. незнам аз малко съм против тая идея, все пак ще караш Мерцедес, а като е Мерцедес да е Мерцедес.. не ти се иска да те изминават жигулките и бързите голфове с пернишка регистрация по пътя нали? Помисли си добре, огледай автокъщите... огледай приятелите.. огледай обявите по мобиле, ако не си решил твърдо имам предложение, кажи с какви пари разполагаш и ние също ще се опитаме да съдействаме с нещо покрай твоята покупка и покрай тия пари.. а и дизелите са малко по капризни въпреки, че с удоволствие бих се мятнал на един .. ама да е над 120 коня, че иначе... а и друго да ти кажа, ако има климатик го огледай и го пробвай предварително, Мерцедесите са малко капризни там в тия отношения и често има проблеми с климатиците, пробвай всичко по него преди да го купиш особенно ел работите.. аз като го зимах нема ти казвам как се наврях и след 2-3 дена разбрах, че не му работи нито люка, нито климатика и т.н. Е компресора го оправихме вече да върти остана да го запуша, че му тече и фреона и ще се оправи ... та така мисли преди тва да не съжаляваш и да не го продаваш след 2 месеца направи си сметка дали ти се кара точно такава кола
#6
Публикувано 19 май 2006 - 10:53
ситуацията е такава, че ми го продава един приятел (дано да сме приятели и след покупката), с който сме горе-долу всеки ден заедно та не мисля че ще има някаква сметка да ме измами. Той трябва да разбира от коли, защото цял живот внася коли от Германия и то само немски. Увери ме, че колата е много добра и си заслужава - цената общо е около 7000 лв. Като пари мисля, че е нещо средно и вероятно би могла да се намери и по-читава за тези пари или по-нова година, но аз я купувам от него, още повече съм сигурен, че той би могъл да я продаде винаги та както и да е... Няма клима нито някакви особени екстри, освен ABS и някакви ел. неща. Той дори твърди, че е от 1ви собственик и има сервизна книжка, но аз 1во не им разбирам много, а второ като компютърен специалист мисля, че всеки би могъл да направи сервизна книжка...
В действителност изглежда много добре като външност, интериор и мотор, но доколко разбирам от темите във форума, материалите са качествени и като цяло похабяването не личи толкова.
Не ме притеснява толкова сервизирането и поправките - аз досега съм карал само Траби, а там се прави много и постоянно, каквото и да купя ще се ремонтира, ще си намеря майстори и като я постегна ще си я поддържам.
А пък вървенето най-малко ме притеснява, все ще бяга повече от Трабанта, а и аз самият отдавна изживях периода на бъзите коли. Десет години карам трабант и сега като се кача в 2ката(с газова) на брат ми, ми се струва - 1во че полита, а второ като лимузина...
По-важното е, че сега където и да тръгна с Траби ми трябват минимум 3ч. ако е над 100км. и като сляза все едно ме е газил валяк, трябва ми един ден да се възстановя, просто ме уморява неимоверно, а за сигурността не искам да говоря. Иначе съм голям мераклия и нямам търпение да й дойдат документите и да я взимам, много ме дразни, че емблемата е счупена и ще трябва да видя как/кой/къде ще я сменя - предполагам, че не са скъпи и до няколко десетки лева ще стигнат.
айде че много се разписах, дано да имам късмет и да излезе читава
В действителност изглежда много добре като външност, интериор и мотор, но доколко разбирам от темите във форума, материалите са качествени и като цяло похабяването не личи толкова.
Не ме притеснява толкова сервизирането и поправките - аз досега съм карал само Траби, а там се прави много и постоянно, каквото и да купя ще се ремонтира, ще си намеря майстори и като я постегна ще си я поддържам.
А пък вървенето най-малко ме притеснява, все ще бяга повече от Трабанта, а и аз самият отдавна изживях периода на бъзите коли. Десет години карам трабант и сега като се кача в 2ката(с газова) на брат ми, ми се струва - 1во че полита, а второ като лимузина...
По-важното е, че сега където и да тръгна с Траби ми трябват минимум 3ч. ако е над 100км. и като сляза все едно ме е газил валяк, трябва ми един ден да се възстановя, просто ме уморява неимоверно, а за сигурността не искам да говоря. Иначе съм голям мераклия и нямам търпение да й дойдат документите и да я взимам, много ме дразни, че емблемата е счупена и ще трябва да видя как/кой/къде ще я сменя - предполагам, че не са скъпи и до няколко десетки лева ще стигнат.
айде че много се разписах, дано да имам късмет и да излезе читава
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#7
Публикувано 19 май 2006 - 11:21
Честито!
Емблемата ти е нищожна грижа,45 лв.струва читава но може дза се намери турска и за по малко.Смяната не е проблем и сам да я направиш,не е нужно и за това да даваш пари!Имам чувството,че малко множко ти излиза като цена тази кола ама ако не те притесняват парите-взимай я!Погледни за ръжда по праговете и за скъсани гумени уплътнения на врати и багажник!Виж и стъклата дали са с еднаква маркировка за да се разбере дали са сменяни т.е.чупени съответно катастрофирала.
Емблемата ти е нищожна грижа,45 лв.струва читава но може дза се намери турска и за по малко.Смяната не е проблем и сам да я направиш,не е нужно и за това да даваш пари!Имам чувството,че малко множко ти излиза като цена тази кола ама ако не те притесняват парите-взимай я!Погледни за ръжда по праговете и за скъсани гумени уплътнения на врати и багажник!Виж и стъклата дали са с еднаква маркировка за да се разбере дали са сменяни т.е.чупени съответно катастрофирала.
#8
Публикувано 19 май 2006 - 11:50
Ти си знаеш, че е много като цена, много е.. да не казвам доста.. след тва при тия неща приятели няма, в тая държава трябва да се съмняваш във всеки, щото точно приятел ще те преебе, най-често срещано е.. след това ти си прав след трабанта ще ти се види като на волф колите.. но пак ти казвам имаи си едно на ум, надявам се след няколко месеца да не съжаляваш, и пак ти казвам като ще е Мерцедес, да е Мерцедес.. от там нататък вече ти си знаеш, иначе честито и от мен, и да знаеш че съм твърдо против този двигател, но всеки си има право на глас и на лично мислене нали така ))
#9
Публикувано 19 май 2006 - 12:14
честито!! и аз на този(мотор) точно съм се метнал,но да видим кога ще стане покупката иначе само безавариини километри ти пожелавам(не се съмнявам че ще са безавариини)
пс:Стефане не мога да се съглася с теб, че 200д не е истински Мерцедес,но както каза лично мнение и точно затова са форумите за да си чешем езиците за тези неща
пс:Стефане не мога да се съглася с теб, че 200д не е истински Мерцедес,но както каза лично мнение и точно затова са форумите за да си чешем езиците за тези неща
#10
Публикувано 19 май 2006 - 12:22
Оо не ме разбирай погрешно, никога не съм казал, че не е истински Мерцедес, щом е излезнал от завода с този двигател значи е достоен да бъде Мерцедес. Просто единственото нещо което ме дразни, понеже съм и младо момче още е тва, че е 75 кончета.. и колкото и да вървят просто.. на един истински Мерцедес, му отива (лично мое мнение) да лъска, да бъде мощен и да бъде луксозен, когато тръгнеш на път и настъпиш газта да знаеш, че се возиш на мощна, сигурна, комфортна и луксозна кола.. поне тва са мойте предпочитания.. иначе едно време и аз щеше да зимам точно такъв за 4500 (88 година с кожа и клима), но както казах опази ме господ
#11
Публикувано 19 май 2006 - 13:25
Честито и от мен!!!
Много и безаварийни километри да минеш с Мерц-а си!!!
А за това доколоко е пъргава 200Д в сравнение с трабанта... много хора са в грешка мисля. Трабантът като двутактова машина на старта къса доста коли, но виж - високите скорости и комфорта не са му силната страна.
Още веднъж Честито!!!
Много и безаварийни километри да минеш с Мерц-а си!!!
А за това доколоко е пъргава 200Д в сравнение с трабанта... много хора са в грешка мисля. Трабантът като двутактова машина на старта къса доста коли, но виж - високите скорости и комфорта не са му силната страна.
Още веднъж Честито!!!
#12
Публикувано 20 май 2006 - 09:54
Колега според мен които вече четири такива е сменил със тоя мотор мога да ти кажа , че първото което ще усетиш е повечко парички в джоба.Сиреч както казва "Бате Бойко", разхода му е малък и със никъкви пари ще се возиш бая.Ако деиствително е подържан няма да имаш никъкви грижи.Този които го карам в момента е милионник в километри.Защото е бил такси в Германия.По мотора от както е у мен вече четри години нищо освен масло не съм сменял.Така , че действаи и ако има нещо питай.Безаварийно!!!!!
#13
Публикувано 22 май 2006 - 09:55
и аз това се надявам - да се повозя повечко, че вярвате ли ми - цяла зима не съм излизал от Сф с тоя трабант, защото няма парно, а сме с 2 годишно дете и е много неудобно. Пича дето го докара от Германия, каза че с един резервоар е минал 1100 км(затова по-горе питах за големината на резервоара), което ако той нещо не се е объркал идва към 6,5 горе-долу...
Тази седмица се надявам да уредим формалностите и документите и да го взимам, защото вече нямам търпение.
После ще пиша какво е станало, много рядък скок - от Трабант на Мерцедес, повечето колеги тук се опитаха да ме разубедят, защото колата била много стара и много скъпа за поддръжка, но аз им казах - от 120 човека някой има ли Трабант - няма, никой няма и Мерцедес - това значи че наистина е нетрадиционна покупка(в сравнение с опел, голф, форд, рено и пежо) и аз явно съм нетрадиционалист, а може би дългите години с Траби ме накараха да погледна към Мерца... Като го взема и покарам ще пиша отзивите си от колата, а ще опитам и на някоя от срещите да дойда, от снимките личи, че е голям фън
Тази седмица се надявам да уредим формалностите и документите и да го взимам, защото вече нямам търпение.
После ще пиша какво е станало, много рядък скок - от Трабант на Мерцедес, повечето колеги тук се опитаха да ме разубедят, защото колата била много стара и много скъпа за поддръжка, но аз им казах - от 120 човека някой има ли Трабант - няма, никой няма и Мерцедес - това значи че наистина е нетрадиционна покупка(в сравнение с опел, голф, форд, рено и пежо) и аз явно съм нетрадиционалист, а може би дългите години с Траби ме накараха да погледна към Мерца... Като го взема и покарам ще пиша отзивите си от колата, а ще опитам и на някоя от срещите да дойда, от снимките личи, че е голям фън
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#14
Публикувано 22 май 2006 - 12:57
Това е нормален разход да, толкова ще е, а за парно ако всичко си му е наред на Мерцедеса нема да можеш да седиш в него зимата.. сауната гъби да яде
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни