Направо ме е срам ама какво да се прави - един път не седнах да се заредя с теория и се омазахме.
И буквално и преносно.
Значи захванах се да сменя спирачната течност.
Отворих всички цилиндри на колелата и на съединителя, продухах системата и докато се мотах в канала, гледам на задния мост някакъв регулатор.
На него - пробка като на останалите цилиндри за обезвъздушаване.
На фиата имам такъв и той е вързан към задния спирачен кръг - колкото е по-натоварена колата толкова по-голямо налягане пуска към накладките на задните колела.
Викам си я да го отворя и него та да изтече квото има в регулатора.
Отвъртам го аз и като фукна някаква субстанция под налягане - страшна работа.
Една чашка от 250гр, 2, 3, 4... Седи ми червено и се пени! Гледам аз отпред - нищо не намалява!
В това време първата чаша се утаи, пяната спадна и кво да видя - на ATF масло мяза!
Обзет от грозни съмнения, по тръбичката на регулатора та до сферите на амортесьорите - вапцахме я!
Да се таковаме в артистите като си не знаем ролите!
Та обезвъздуших си спирачките, монтирах гумите пуснах колата и както се очакваше - колата легнала долу ниско.
Запалих мотора и хидравличното масло за секунди изчезна от съда - замина да напълни сферите които аз компетентно източих
Та въпроса ми е:
След такова отваряне на система на амортесьорите, необходима ли е някаква процедура по обезвъздушаване или каквото и да било освен доливане на хидравлично масло в системата?
Май колата се вдигна ама не съм 100% сигурен - стана тъмно, студено и аз се опизнервих.
Ей сега седнах и прегледах обяснението на Lorinser за принцип на действие на амортесьори и сфери при 124 Т - и при мен е същото.

Дефакто пробката е на регулатора - синия правоъгълник.
Мисля че хидравлика не се обезвъздушава ама ми се иска някой да потвърди.
Благодаря на всички отзовали се.













