Какви видове масла ?
Започната от Gonzales, 15 май 2006 - 18:07:44
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 15 май 2006 - 18:07
От къде може да се разбере какви видове масла ( с какъв вискозитет ) е препоръчително според производителя да се поддържат отделните агрегати ( двигател , скоростна кутия , диференциал , хидравлика и др. )
MB C200
#3
Публикувано 15 май 2006 - 20:47
За по-разпространените модели...
Двигател-МБ 229.1,229.3(Бенз+дизел),228.1,228.3,228.5(Дизел)За едновискозните масла цифрата след точката е четна.Вискозитет-според зависи(климат,състояние на мотора и т.н)Оптимален и най-скъп-0w-40,после 5в-40,10в-40,15-40...5в-30,0в-30,10в-30 с динамичен вискозитет <3,5сантипуаза(или 3,5mPa/s)в точно определени двигатели(обикн.след 2000г.)И не съм сигурен дали изобщо се ползват в мерцедес!!!!!!Очите на 4 тука.Познати още като "Еnegry conserving".
Пример:Това НЕ:
https://www.cbest.ch...PDS28253250.PDF
Тва-ДА:
https://www.cbest.ch...PDS27375837.PDF
Тези-възможно е,макар да нямат МБ22х.х
https://www.cbest.ch...PDS27375981.PDF
https://www.cbest.ch...PDS28597624.PDF
Скоростна кутия-АТФ с МБ 236.х,за цифрата след точката-сервизната книжка.
Диференциал(корм.кутия,водна помпа някога)-API GL-5 SAE 85w-90 или чиста 90-ка,на успокоение душу МБ 235.0
Греси за лагери и ходова част-Литиева/литиев комплекс,NLGI 2 клас,може да има и твърд пълнител като молибденов дисулфид или графит да речем,като за шенкели,шарнири и т.н. Да се не ползва за колесни лагери. За тях-пак NLGI 2, с EP-присадки,обикновено има по-висока температура работна и на прокапване.
Антифризи-МБ 325.0(добрите стари чугуни и стомани),325.1,325.2 и т.н.-за предните+онез с изобилие на алуминий и еластомери).Съдържат силикати обикновено...
Хубави филтри B)
П.С. има и нови категории,разбира се..
http://www.whnet.com/4x4/oil.html
Двигател-МБ 229.1,229.3(Бенз+дизел),228.1,228.3,228.5(Дизел)За едновискозните масла цифрата след точката е четна.Вискозитет-според зависи(климат,състояние на мотора и т.н)Оптимален и най-скъп-0w-40,после 5в-40,10в-40,15-40...5в-30,0в-30,10в-30 с динамичен вискозитет <3,5сантипуаза(или 3,5mPa/s)в точно определени двигатели(обикн.след 2000г.)И не съм сигурен дали изобщо се ползват в мерцедес!!!!!!Очите на 4 тука.Познати още като "Еnegry conserving".
Пример:Това НЕ:
https://www.cbest.ch...PDS28253250.PDF
Тва-ДА:
https://www.cbest.ch...PDS27375837.PDF
Тези-възможно е,макар да нямат МБ22х.х
https://www.cbest.ch...PDS27375981.PDF
https://www.cbest.ch...PDS28597624.PDF
Скоростна кутия-АТФ с МБ 236.х,за цифрата след точката-сервизната книжка.
Диференциал(корм.кутия,водна помпа някога)-API GL-5 SAE 85w-90 или чиста 90-ка,на успокоение душу МБ 235.0
Греси за лагери и ходова част-Литиева/литиев комплекс,NLGI 2 клас,може да има и твърд пълнител като молибденов дисулфид или графит да речем,като за шенкели,шарнири и т.н. Да се не ползва за колесни лагери. За тях-пак NLGI 2, с EP-присадки,обикновено има по-висока температура работна и на прокапване.
Антифризи-МБ 325.0(добрите стари чугуни и стомани),325.1,325.2 и т.н.-за предните+онез с изобилие на алуминий и еластомери).Съдържат силикати обикновено...
Хубави филтри B)
П.С. има и нови категории,разбира се..
http://www.whnet.com/4x4/oil.html
Blood, Sweat and Diesel !
#4
Публикувано 16 май 2006 - 16:34
за диференциала със блокаж - се препоръчва друго масло мисля че беше 75W-105 - синтетика - това е според Кастрол
MB C200
#5
Публикувано 16 май 2006 - 16:39
За диференциали с блокаж имаше специално масло от Мерцедес.
Последният път обаче, като купувах ми дадоха едно, за което твърдяха, че било универсално. Все още нещо ме съмнява тази работа...
Последният път обаче, като купувах ми дадоха едно, за което твърдяха, че било универсално. Все още нещо ме съмнява тази работа...
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#6
Публикувано 16 май 2006 - 17:09
бягай далече от УНИВЕРМАГ-а
2в1, 3в1 не стават за нищо подобни работи
2в1, 3в1 не стават за нищо подобни работи
#7
Публикувано 16 май 2006 - 17:31
Така е, ама като директно от Мерцедес ми дават такова масло, какво да правя...да ходя да търся друго по сергиите ли...
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#9
Публикувано 16 май 2006 - 22:44
Уф, как може МБ да имат такова обслужване в сервизите!? Казаха ми, че са ми измили колата след сервиза . И аз бях много щастлив. До момента, в който видях във фактурата включени реазходите за автомивката.Ва..... ма..... как може всички по цялсвят да се оплакваят от обслужването. Ми аз ако бях шефа на МБ щяха глави да хвърчат. БУКВАЛНО!!!Не ,купувашТака е, ама като директно от Мерцедес ми дават такова масло, какво да правя...да ходя да търся друго по сергиите ли...
#10
Публикувано 17 май 2006 - 06:56
Даааа прав си и аз ги намразих много , тези хора май работят против марката МБ , или ние просто не сме дорасли да ги представляваме , затова ще се оправяме сами , и ще си помагаме - кой с каквото можеУф, как може МБ да имат такова обслужване в сервизите!? Казаха ми, че са ми измили колата след сервиза . И аз бях много щастлив. До момента, в който видях във фактурата включени реазходите за автомивката.Ва..... ма..... как може всички по цялсвят да се оплакваят от обслужването. Ми аз ако бях шефа на МБ щяха глави да хвърчат. БУКВАЛНО!!!
Не ,купувашТака е, ама като директно от Мерцедес ми дават такова масло, какво да правя...да ходя да търся друго по сергиите ли...
MB C200
#11
Публикувано 17 май 2006 - 09:19
Чакайте малко, става въпрос за Мерцедес сервиз в Германия. Изобщо не се оплаквам от обслужването, то си е перфектно, много съм доволен. Всички са много любезни и тнт. Когато съм оставял колата за някакъв ремонт, после са ми я докарвали в къщи, измита, изчистена и тнт. Тия неща са част от глезотиите за клиентите, абсурд е да се плащат, най-малкото защото не съм ги молил да го правят. Всъщност, тези глезотии вече съм си ги платил с това, че съм им оставил кола за ремонт. Заплащането за трудочас в фирмените сервизи на Мерцедес е достатъчно високо, за да могат да си позволят някоя и друга аванта за клиентите. Освен това, ако не ми хареса конкретния сервиз, точно на същото разтояние от дома ми, но в обратна посока, има друг сервиз на Мерцедес, също толкова фирмен и лъскав. Малко по-нататък има трети-четвърти и тнт. А у нас как е? Ако не ти харесва в Балкан Стар, къде отиваш? Друг официален представител няма. Е, за какво им е тогава да пускат гювеч на клиентите и да се правят на любезни? Който иска фирмен сервиз, няма къде другаде да ходи.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#12
Публикувано 17 май 2006 - 19:09
а аз слагам мало 75в-90 (синтетично-а и е 100% истинско, защото такова наливаме в сервиза на гаранционните автомобили(най евтината кола е 50к лв)) на диф с блокаж- все пак го пускам ръчно (рядко се налага).Маслото което дават ххВ-105 е за да устои на високата темперетура, която се развива при приплъзване м/у елементите му в момента на задействане.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#13
Публикувано 17 май 2006 - 23:08
някой ме питаше какво масло съм сложил - на диф. сложих Кастрол SAF - XJ ;SAE 75W-140 ; API GL5 ; BMW approved
на скоростите - Кастрол Automatic TQ-D MB 236.6
надявам се несъм сбъркал
на скоростите - Кастрол Automatic TQ-D MB 236.6
надявам се несъм сбъркал
MB C200
#14
Публикувано 18 май 2006 - 08:18
Вени - приятелю ти направо ме сбърка , че ти имаш повече инфо от представителите ни на МБ остави им телефона за да се консултират с теб , и без това нищо незнаят поне нещо да научат
с толкова много инфо дори и аз се омотах , ама маслото вече съм го заредил и ще си карам с него - нали пари съм дал :P , учуден останах от вида на новото масло за скоростите - ЧЕРВЕНО , а аз съм ЛЕВСКАР и затова сега ще ръчкам по здраво скоростите за да смажа червения цвят
с толкова много инфо дори и аз се омотах , ама маслото вече съм го заредил и ще си карам с него - нали пари съм дал :P , учуден останах от вида на новото масло за скоростите - ЧЕРВЕНО , а аз съм ЛЕВСКАР и затова сега ще ръчкам по здраво скоростите за да смажа червения цвят
MB C200
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни