Дали се ремонтират долните втулки на задни амортисьори ?W124
Започната от vladokos, 26 яну 2008 - 10:35:20
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 26 януари 2008 - 10:35
Здравейте отново колеги има следния проблем с моя 124/200те - тропа отзад преди и след ремонта. Ремонта беше предизвикан от това тропане и от силно друсане в задницата. Смених тампоните на з.мост и четирите, като се оказа че бяха здрави но леко позацепени, смених също двете втулки които държат диференциала към задния мост те бяха почти скъсани, смених долните втулки на задните шенкели т.н. задни шарнири които бяха износени на около 50% , смених втулките на задната стабилизираща щанга и сферите с чисто нови. Всички части купих от МАНИМПЕКС наFEBI. За информация на другите сферите ми стъпиха на 106лв без ДДС и са FEBI . Смених и горните тампони на задните амортисьори които купих от ИВАЙДЖЕТ. Резултата след ремонта беше страхотна возия като мекота което е било от сферите и тропането остана. Останаха несменени само щангите на задния мост 8бр. но пък видимо изглеждат здрави. Имам съмнения че може би са се разбили долните втулки на амортисьорите които всъщност били на щарнирна връзка към носача в следствие на прецаканите сфери. Някой дали е имал същия проблем и знае ли дали могат да се ремонтират и как долните втулки на амортисьорите, като съм чувал че заради това се сменя амортисьора?
#2
Публикувано 26 януари 2008 - 11:15
Мисля че не се продават тези втулки. К79 донесе стар преден от него извадих втулката и я монтирах на неговия разбит но беше преден. На лимузината с нивомат втулката е една, но на моето комби са 2 - болтовете са 2. Сменена ли е шарнирната втулка на главината към насача?
#3
Публикувано 26 януари 2008 - 12:25
ДА
#4
Публикувано 26 януари 2008 - 17:43
От Манимпекс но в склада частите са на FEBI: сфера за 1бр 170лв., предни тампони заден мост 95лв.2бр к-т , 2бр задни тампони големите 92лв. , долни втулки за шенкелите 2бр за 45лв. , втулки задна стаб.щанга 5лв. 2бр., втулките за диференциала към моста 40лв 2бр. Това са цени клиент на дребно с ДДС. Моята цена е друга, с доста надолу и затова ти се струва че цените са ниски.
#5
Публикувано 26 януари 2008 - 19:01
Резултата след ремонта беше страхотна возия като мекота което е било от сферите и тропането остана. Останаха несменени само щангите на задния мост 8бр. но пък видимо изглеждат здрави. Имам съмнения че може би са се разбили долните втулки на амортисьорите които всъщност били на щарнирна връзка към носача в следствие на прецаканите сфери. Някой дали е имал същия проблем и знае ли дали могат да се ремонтират и как долните втулки на амортисьорите, като съм чувал че заради това се сменя амортисьора?
амортисьорите се разбиват вътре, ако караш с гръмнали сфери. шарнирете долу се разбиват от нормално износване. ако са шарнирите--засасяш амортисьора на майстор дето възстановява шарнирите. ако няма луфт в шарнирите, но въпреки това имаш тропане в амортисьора--сменяваш го целия. лесно се хваща, като махнеш тапицерията в багажника и си сложиш ръка върху амортисьорният болт, който захваща в горната част..
има и друго нещо. ако не са ти набили 4те втулки на задния мост до края, задниям мост може да се удря в конзолите за захващане към купето!!!
#6
Публикувано 28 януари 2008 - 11:50
Със сигурност тампоните на моста са влезнали добре и до край защото ги намазахме с грес и си шлюпнаха като туй в онуй когато смазката е налице и видимо влезнаха до край и предните и задните, като е ясно че предните влизат отгоре-надолу а задните отдолу нагоре. Сигурен съм, че моста не мърда и тропането не е от него. А за пробата на горните тампони на амортисьорите нещо не разбрах добре, като се махне кората в багажника и се хване тампона може би трябва да се кара колата държейки се тампона или да се клати колата на място надолу нагоре или как? И при тази проба какво ще разбера дали има луфт в стаблото на амортисьора или в долния шарнир ако приемен че амортисьора не е ходил на ремонт за долния шарнир. И още една молба можете ли да качите снимка на този шарнир към амортисьора защото не мога да си го представя, а на място не се вижда.
#7
Публикувано 28 януари 2008 - 18:36
..... пич, при кви майстори ходите бе....Със сигурност тампоните на моста са влезнали добре и до край защото ги намазахме с грес и си шлюпнаха като туй в онуй когато смазката е налице и видимо влезнаха до край и предните и задните, като е ясно че предните влизат отгоре-надолу а задните отдолу нагоре. Сигурен съм, че моста не мърда и тропането не е от него. А за пробата на горните тампони на амортисьорите нещо не разбрах добре, като се махне кората в багажника и се хване тампона може би трябва да се кара колата държейки се тампона или да се клати колата на място надолу нагоре или как? И при тази проба какво ще разбера дали има луфт в стаблото на амортисьора или в долния шарнир ако приемен че амортисьора не е ходил на ремонт за долния шарнир. И още една молба можете ли да качите снимка на този шарнир към амортисьора защото не мога да си го представя, а на място не се вижда.
как ше мажат тампона с грес???? тия поне малко логично мислене имат ли??? първо греста размеква гумата и тя започва да се разтваря и разяжда.
2РО-- тоя тампон разчита на СЦЕПЛЕНИЕТО на страните чрез които контактува с цилиндричния отвор в който се поставя (т.е. цилиндричното тампонче да залепне в рамата на задния мост)
3то--сега улеснявате тампона да се движи нагоре надулу и така има шанс моста да се ударя в купето и да предизвика чукане.
4то--като исат да използват смазка, ЕЛЕМЕНТАРНО---да ползват сапун, мегльо, шампоан и.т. това после изсъхва и изчезва, а тампона залепва. аз ползвам мегльо с пръскалка,
влизаш в багажника. някой кара по неравности. ти с пръст пипаш БОЛТА с който е захванат амортисьора в горната страна. така ще усетиш дали чукането е в него.не става с клатене.
долния шарнир е топка, закрепена в долната част на амортисьора, поставена в чашка, която се хваща за носача с 2 болта
#8
Публикувано 11 февруари 2008 - 15:38
Мога да ти предложа сфери на 140 лева бр пак на Феби имам и нивомат амортисьори чисто нави на Боге 930 лева са двата.сори за офф-а, но можеш ли информативно да споделиш цени на отделните компоненти?
Преди три години смених сфери, също на Феби , и ги взех чрез много добър мой приятел, който има сервиз, и ползва добри отстъпки, на изключителната цена от 160 лева за брой. Тогава мислех, че съм на голяма далавера, но сега съм изненадан
или са поевтинели частите ?
#9
Публикувано 11 февруари 2008 - 15:39
Мога да ти предложа сфери на 140 лева бр пак на Феби имам и нивомат амортисьори чисто нави на Боге 930 лева са двата. 0878116844сори за офф-а, но можеш ли информативно да споделиш цени на отделните компоненти?
Преди три години смених сфери, също на Феби , и ги взех чрез много добър мой приятел, който има сервиз, и ползва добри отстъпки, на изключителната цена от 160 лева за брой. Тогава мислех, че съм на голяма далавера, но сега съм изненадан
или са поевтинели частите ?
#10
Публикувано 11 февруари 2008 - 18:30
амортисьорите се разбиват вътре, ако караш с гръмнали сфери...
Опа, при мен (124, 300 ТДТ) се появи потропване в заден десен амортисьор и се надявах да мина само с горен тампон...И сега какво, за амортисьор ли ще ме пратиш
А не съм карал с гръмнали сфери уж...
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#11
Публикувано 11 февруари 2008 - 18:36
Опа, при мен (124, 300 ТДТ) се появи потропване в заден десен амортисьор и се надявах да мина само с горен тампон...И сега какво, за амортисьор ли ще ме пратиш
А не съм карал с гръмнали сфери уж...
а проверили долния шарнир на амортисьора???
защо мислиш че е аморт не някой тампон? или хлабав болт на аморт?
#12
Публикувано 12 февруари 2008 - 10:24
а проверили долния шарнир на амортисьора???
защо мислиш че е аморт не някой тампон? или хлабав болт на аморт?
Амортисьора (дето не е баш амортисьор, ама карай) долу е хванат с два болта, не е с тампон или шарнир. Гайката горе пробвах да я натягам, не става. По разни сервизни бюлетини четох, че може да е горния лагер на амортисьора, има и някакви техничеки промени в годините. Мисля все пак да почна от него, че е по-тънък ремонта, пък ако не е това...е, поне ще знам тогава какво е.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#13
Публикувано 12 февруари 2008 - 11:43
точно така, не е аморт, а е хидравлика!Амортисьора (дето не е баш амортисьор, ама карай) долу е хванат с два болта, не е с тампон или шарнир. Гайката горе пробвах да я натягам, не става. По разни сервизни бюлетини четох, че може да е горния лагер на амортисьора, има и някакви техничеки промени в годините. Мисля все пак да почна от него, че е по-тънък ремонта, пък ако не е това...е, поне ще знам тогава какво е.
долу е хванат с 2 болта и има шарнирна връзка. поизмии окаването и ще видиш маншончето дето пази от кал.
бааахти разбирачите, на тия с лагерите и бюлетините, можеш да поздравиш родата им, горе нямам никакви лагери, 2 прости гумени тампони., тва да не е макферсон....
#14
Публикувано 12 февруари 2008 - 14:37
Хмм...нещо май не разбирам. Къде има шарнир?
Чакай да сложа каринка, че да се знае за какво говорим.
Моят е вариант В на картинката.
5 е въпросното тампонче горе. Не е баш лагер, но на немски се вика Gummilager. Имало вариант да се разхлопа и се подменя с подобрен вариант. Ама вече нещо не ми се вярва да е от това...
Между другото, лятото сменях почти всичко по задното окачване, та си мисля, че може и нещо да се е разхлабило и разтропало. Проверих го уж, нищо не открих, но и нямах възможност за сериозна проверка на всичко. Абе тука има едни подемници, които могат да раздрусват яко цялата кола, направо ще я разглобят. Правят прегледите по окачването на тях. Ще трябва май да мина на такъв и то ще си покаже.
Чакай да сложа каринка, че да се знае за какво говорим.
Моят е вариант В на картинката.
5 е въпросното тампонче горе. Не е баш лагер, но на немски се вика Gummilager. Имало вариант да се разхлопа и се подменя с подобрен вариант. Ама вече нещо не ми се вярва да е от това...
Между другото, лятото сменях почти всичко по задното окачване, та си мисля, че може и нещо да се е разхлабило и разтропало. Проверих го уж, нищо не открих, но и нямах възможност за сериозна проверка на всичко. Абе тука има едни подемници, които могат да раздрусват яко цялата кола, направо ще я разглобят. Правят прегледите по окачването на тях. Ще трябва май да мина на такъв и то ще си покаже.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#15
Публикувано 12 февруари 2008 - 19:56
маншончето, зад което седи шарнира, е точно над 2те уши за болтове.по точно топката се пада между 2та болта. виждаш ли как е издадено отдолу?? няма как да ти го нарисуват на картинката, като всичко е вътре.
вариант А (за седани), няма шарнир, само гумен тампонче.
ако се съмняваш в горните тампони, изрежи си едно гумено кръгче и го сложи над долното тампонче. стегни.
вариант А (за седани), няма шарнир, само гумен тампонче.
ако се съмняваш в горните тампони, изрежи си едно гумено кръгче и го сложи над долното тампонче. стегни.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни