Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Kакъв антифриз ще ми препоръчате?


  • Please log in to reply
38 мнения по тази тема

#1 Metatron

Metatron

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1075 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София

Публикувано 29 ноември 2011 - 08:55

Здравейте колеги. Кажете ми има ли значение какъв антифриз да сложа за зимата?
  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 29 ноември 2011 - 10:40

Не само за зимата - то е хубаво и лятото да се кара с антифриз.

Не за друго, ами от чистата вода всичко по охладителната системата става на блато и се скапва по-бързо водната помпа.

Не знам какво препоръчват за А-класата като охл. течност, но предполагам че червения "long-life" антифриз ще и допадне много.
  • 0

#3 Metatron

Metatron

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1075 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София

Публикувано 29 ноември 2011 - 11:01

Благодаря за инфото! Аз и лятото съм с антифриз и чух за тоя червения. В момента съм с такъв - червен, не знам как се казва, но реших да попитам сега като слагам какъв да сложа.
  • 0

#4 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 29 ноември 2011 - 11:42

На колко км ти е сегашния антифриз?Ако не е много стар можеш само да долееш 1-2 л от същата спецификация.Щото ако сложиш друг ще стане една голяма боза.
  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 ноември 2011 - 11:52

Взимаш HEPU или Alpina. Със сигурност са съвместими със стандартните long-life.
mitaka7 има в магазина на Гео Милев.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 Metatron

Metatron

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1075 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София

Публикувано 29 ноември 2011 - 12:31

Да ви кажа колата дойде през април от Австрия със сегашния антифриз и като гледам е червен. Не съм го сменяла.
  • 0

#7 harkata

harkata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Ремонт на автомобили!
  • Автомобил:
    MB W211 E320 CDI 2004г. 204PS
    VW Golf IV 1.9 TDI 2002г. 131PS

Публикувано 29 ноември 2011 - 19:48

При това положение е добре да го смениш целия. По принцип антифриза се сменява на 2-3 години! Сипвай някакъв вносен и няма проблем.
  • 0

#8 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 30 ноември 2011 - 01:05

При това положение е добре да го смениш целия. По принцип антифриза се сменява на 2-3 години! Сипвай някакъв вносен и няма проблем.

Как пък се сетихте,че антифриза се сменя на две три години,та то дори повечето коли нямат и пробки за източване.Има си уреди за проверката на точката на замръзване само.Тези уреди дори маркови са евтини,тъй че сервиз ако не разполага с такъв,просто бегъйте от там.Иначе съм съгласен,че трябва да се избягва българското.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#9 thedreamer

thedreamer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    C250TD Elegance, 1998

Публикувано 30 ноември 2011 - 01:14

Моя го смених наскоро със Fuchs - 3 тубички разредени с дестилирана (дейонизирана) вода - както трябва да бъде (7.5 литра го дават за Ц250ТД). Антифриза ми беше мръсен което означава че отдавна не е бил сменян, а по книга го дават да се сменя на 3 години. Смених го понеже сменях и термостата и резултата е че колата работи точно с необходимата температура.
  • 0

#10 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 30 ноември 2011 - 08:18

Благодаря за инфото! Аз и лятото съм с антифриз и чух за тоя червения. В момента съм с такъв - червен, не знам как се казва, но реших да попитам сега като слагам какъв да сложа.

Антифриза трябва да е по 235.0 . Не знам за мерцедес да се препоръчва по-висока спецификация...червения е с по-висока...
ето каталога на фукс http://www.rivor.ee/...IN_kataloog.pdf
примерно за всички модели мазда от 1977г до днес само MF G12+ /червен/
за всички модели мерцедес от 1976 до днес само MF син

ето и какви антифризи са одобрени по 325.0 ...цветовете при различни фирми са различни...важно е да е по 325.0
http://bevo.mercedes...n/325.0_en.html

ето още малко полезно http://www.mb-e.ru/w210/193.htm инфо

-принципно е важно да се налива 55% дестилирана и 45% концентрат - други пропорции не се препоръчват - това е за да има баланс между охлаждащите и корозоустойчиви качества на антифриза.
- Препоръчва се доливане на антифриз, а не вода.

Накратко Фукс е може би най-доброто у нас...син! спецификация 235.0 червен и лилав не. или пък оригинален антифриз от дилъра /не е червен/
за водата деойнизирана или друга от бензиностанции аз не ползвам - това си е чешмяна вода...от всяка аптека може да си поръча човек един лев литъра е истинска дестилирана вода...

така направена смес минава 200 000км не е необходима смяна на 2-3 г горе някъде го пишеше...като се долива готов антифриз не вода...

Този пост е редактиран от polaris: 30 ноември 2011 - 08:54

  • 0

#11 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 30 ноември 2011 - 14:14

Аз бих ти препоръчал да отидеш до БС и да вземеш това което ти препоръчват според модела и годината :)
Не смятам , че антифриза е нещо от което трябва да пести и без това се сменя един път на 2 - 3 години както са споменали по горе колегите :)
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#12 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 30 ноември 2011 - 17:49

Навремето господа е нямало G12,затова е бил син.Всичките ми коли винаги са били с G12,сега по новата версия C12,и съм нямал проблеми.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#13 harkata

harkata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Ремонт на автомобили!
  • Автомобил:
    MB W211 E320 CDI 2004г. 204PS
    VW Golf IV 1.9 TDI 2002г. 131PS

Публикувано 30 ноември 2011 - 19:20

Как пък се сетихте,че антифриза се сменя на две три години,та то дори повечето коли нямат и пробки за източване.Има си уреди за проверката на точката на замръзване само.Тези уреди дори маркови са евтини,тъй че сервиз ако не разполага с такъв,просто бегъйте от там.Иначе съм съгласен,че трябва да се избягва българското.

КОЛЕГА,АНТИФРИЗА СЕ СМЕНЯВА НАИСТИНА НА 2-3 ГОДИНИ! И ще използвам момента да препоръчам RAVENOL.
  • 0

#14 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 30 ноември 2011 - 19:41

Навремето господа е нямало G12,затова е бил син.Всичките ми коли винаги са били с G12,сега по новата версия C12,и съм нямал проблеми.

Всъщност темата е проста...
два са начините
1. дилъра
2. да се четат подходящи източници...и след, като мерцедес бутилира маслата фукс...не виждам по подходящо четиво

ФУКС:
синия MF e пo 325.0
червения MF е по 325.3 това е G12+
лилавия DP последния писък изобщо няма мрецедес апрувд.
показах линка горе ето го пак
http://www.rivor.ee/...IN_kataloog.pdf
фолксваген по години ползват и трите както следва син до 1996г, червен 1997 до 2008...от 2008 до днес лилав.
мерцедес нищо друго освен син Фукс 325.0! или на други фирми друг цвят жълт зелен...н , но по 325.0

просто показвам и коментирам информацията...разбира се всеки може да прави каквото си иска ...

защо е така...свързано е с материял на глави блокове ел. клапани различни по вид и характер корозии...може и да не е грешка да се намаа лилав на мерцедес W124 да речем, но не се препоръчва...защо...ами не съм спец...но съм виждал два пръста кал при свален термостат...а и съм виждал свети вътре...на некои коли...

################################################################

малко е в страни, но е свързано с модерните работи...
четох тук ще намеря цитата един колега дава акъл за бензинов двигател беше масло "слагайте 229.1 229.3 229.31 229.5 229.51 ..." зависи от парите или мерака...мммда само, че 229.31, и 229.51 ако и да са турбо модерни са забранени за мотори M112 , M113 , M272 , M273 !

Забранени!

справка SI18.00-P-0011A
източник http://mb-info.ru/liquids/typ/211.htm

е...няма да блокира веднага един М112 ако го модернизираш с едно 229,51...но дългосрочно го разбиваш

Този пост е редактиран от polaris: 30 ноември 2011 - 20:50

  • 0

#15 LiL

LiL

    Firestarter

  • Замразено членство
  • 2761 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Интереси:Създавам спомени с материали на клиента -:D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 ноември 2011 - 21:45

На мен миналата зима ми замериха с един уред антифриза,беше ок. Трябва ли пак да ми го мерят сега?
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни