Kакъв антифриз ще ми препоръчате?
Започната от Metatron, 29 ное 2011 - 08:55:45
38 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 ноември 2011 - 08:55
Здравейте колеги. Кажете ми има ли значение какъв антифриз да сложа за зимата?
#2
Публикувано 29 ноември 2011 - 10:40
Не само за зимата - то е хубаво и лятото да се кара с антифриз.
Не за друго, ами от чистата вода всичко по охладителната системата става на блато и се скапва по-бързо водната помпа.
Не знам какво препоръчват за А-класата като охл. течност, но предполагам че червения "long-life" антифриз ще и допадне много.
Не за друго, ами от чистата вода всичко по охладителната системата става на блато и се скапва по-бързо водната помпа.
Не знам какво препоръчват за А-класата като охл. течност, но предполагам че червения "long-life" антифриз ще и допадне много.
#3
Публикувано 29 ноември 2011 - 11:01
Благодаря за инфото! Аз и лятото съм с антифриз и чух за тоя червения. В момента съм с такъв - червен, не знам как се казва, но реших да попитам сега като слагам какъв да сложа.
#4
Публикувано 29 ноември 2011 - 11:42
На колко км ти е сегашния антифриз?Ако не е много стар можеш само да долееш 1-2 л от същата спецификация.Щото ако сложиш друг ще стане една голяма боза.
#5
Публикувано 29 ноември 2011 - 11:52
Взимаш HEPU или Alpina. Със сигурност са съвместими със стандартните long-life.
mitaka7 има в магазина на Гео Милев.
mitaka7 има в магазина на Гео Милев.
#6
Публикувано 29 ноември 2011 - 12:31
Да ви кажа колата дойде през април от Австрия със сегашния антифриз и като гледам е червен. Не съм го сменяла.
#7
Публикувано 29 ноември 2011 - 19:48
При това положение е добре да го смениш целия. По принцип антифриза се сменява на 2-3 години! Сипвай някакъв вносен и няма проблем.
#8
Публикувано 30 ноември 2011 - 01:05
Как пък се сетихте,че антифриза се сменя на две три години,та то дори повечето коли нямат и пробки за източване.Има си уреди за проверката на точката на замръзване само.Тези уреди дори маркови са евтини,тъй че сервиз ако не разполага с такъв,просто бегъйте от там.Иначе съм съгласен,че трябва да се избягва българското.При това положение е добре да го смениш целия. По принцип антифриза се сменява на 2-3 години! Сипвай някакъв вносен и няма проблем.
Никога не оставям магарето си в калта.
#9
Публикувано 30 ноември 2011 - 01:14
Моя го смених наскоро със Fuchs - 3 тубички разредени с дестилирана (дейонизирана) вода - както трябва да бъде (7.5 литра го дават за Ц250ТД). Антифриза ми беше мръсен което означава че отдавна не е бил сменян, а по книга го дават да се сменя на 3 години. Смених го понеже сменях и термостата и резултата е че колата работи точно с необходимата температура.
#10
Публикувано 30 ноември 2011 - 08:18
Антифриза трябва да е по 235.0 . Не знам за мерцедес да се препоръчва по-висока спецификация...червения е с по-висока...Благодаря за инфото! Аз и лятото съм с антифриз и чух за тоя червения. В момента съм с такъв - червен, не знам как се казва, но реших да попитам сега като слагам какъв да сложа.
ето каталога на фукс http://www.rivor.ee/...IN_kataloog.pdf
примерно за всички модели мазда от 1977г до днес само MF G12+ /червен/
за всички модели мерцедес от 1976 до днес само MF син
ето и какви антифризи са одобрени по 325.0 ...цветовете при различни фирми са различни...важно е да е по 325.0
http://bevo.mercedes...n/325.0_en.html
ето още малко полезно http://www.mb-e.ru/w210/193.htm инфо
-принципно е важно да се налива 55% дестилирана и 45% концентрат - други пропорции не се препоръчват - това е за да има баланс между охлаждащите и корозоустойчиви качества на антифриза.
- Препоръчва се доливане на антифриз, а не вода.
Накратко Фукс е може би най-доброто у нас...син! спецификация 235.0 червен и лилав не. или пък оригинален антифриз от дилъра /не е червен/
за водата деойнизирана или друга от бензиностанции аз не ползвам - това си е чешмяна вода...от всяка аптека може да си поръча човек един лев литъра е истинска дестилирана вода...
така направена смес минава 200 000км не е необходима смяна на 2-3 г горе някъде го пишеше...като се долива готов антифриз не вода...
Този пост е редактиран от polaris: 30 ноември 2011 - 08:54
#11
Публикувано 30 ноември 2011 - 14:14
Аз бих ти препоръчал да отидеш до БС и да вземеш това което ти препоръчват според модела и годината
Не смятам , че антифриза е нещо от което трябва да пести и без това се сменя един път на 2 - 3 години както са споменали по горе колегите
Не смятам , че антифриза е нещо от което трябва да пести и без това се сменя един път на 2 - 3 години както са споменали по горе колегите
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#12
Публикувано 30 ноември 2011 - 17:49
Навремето господа е нямало G12,затова е бил син.Всичките ми коли винаги са били с G12,сега по новата версия C12,и съм нямал проблеми.
Никога не оставям магарето си в калта.
#13
Публикувано 30 ноември 2011 - 19:20
КОЛЕГА,АНТИФРИЗА СЕ СМЕНЯВА НАИСТИНА НА 2-3 ГОДИНИ! И ще използвам момента да препоръчам RAVENOL.Как пък се сетихте,че антифриза се сменя на две три години,та то дори повечето коли нямат и пробки за източване.Има си уреди за проверката на точката на замръзване само.Тези уреди дори маркови са евтини,тъй че сервиз ако не разполага с такъв,просто бегъйте от там.Иначе съм съгласен,че трябва да се избягва българското.
#14
Публикувано 30 ноември 2011 - 19:41
Всъщност темата е проста...Навремето господа е нямало G12,затова е бил син.Всичките ми коли винаги са били с G12,сега по новата версия C12,и съм нямал проблеми.
два са начините
1. дилъра
2. да се четат подходящи източници...и след, като мерцедес бутилира маслата фукс...не виждам по подходящо четиво
ФУКС:
синия MF e пo 325.0
червения MF е по 325.3 това е G12+
лилавия DP последния писък изобщо няма мрецедес апрувд.
показах линка горе ето го пак
http://www.rivor.ee/...IN_kataloog.pdf
фолксваген по години ползват и трите както следва син до 1996г, червен 1997 до 2008...от 2008 до днес лилав.
мерцедес нищо друго освен син Фукс 325.0! или на други фирми друг цвят жълт зелен...н , но по 325.0
просто показвам и коментирам информацията...разбира се всеки може да прави каквото си иска ...
защо е така...свързано е с материял на глави блокове ел. клапани различни по вид и характер корозии...може и да не е грешка да се намаа лилав на мерцедес W124 да речем, но не се препоръчва...защо...ами не съм спец...но съм виждал два пръста кал при свален термостат...а и съм виждал свети вътре...на некои коли...
################################################################
малко е в страни, но е свързано с модерните работи...
четох тук ще намеря цитата един колега дава акъл за бензинов двигател беше масло "слагайте 229.1 229.3 229.31 229.5 229.51 ..." зависи от парите или мерака...мммда само, че 229.31, и 229.51 ако и да са турбо модерни са забранени за мотори M112 , M113 , M272 , M273 !
Забранени!
справка SI18.00-P-0011A
източник http://mb-info.ru/liquids/typ/211.htm
е...няма да блокира веднага един М112 ако го модернизираш с едно 229,51...но дългосрочно го разбиваш
Този пост е редактиран от polaris: 30 ноември 2011 - 20:50
#15
Публикувано 30 ноември 2011 - 21:45
На мен миналата зима ми замериха с един уред антифриза,беше ок. Трябва ли пак да ми го мерят сега?
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни