Към съдържанието

  •  

Снимка

Виене отзад на 190DУжас


  • Please log in to reply
30 мнения по тази тема

#16 tom4o

tom4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 13 май 2006 - 10:30

И АЗ СЪЩО ИМАХ ПРОБЛЕМ С ВИЕНЕТО . ТОВА В 90 % ОТ СЛУЧАИТЕ Е ОТ ДИФЕРЕНЦИАЛА . СМЕНЯТ СЕ ЛАГЕРИТЕ МУ. СТРУВАТ ОКОЛО 200-250ЛВ ВСИЧКИТЕ ЗА ДИФЕРЕНЦИАЛА.НО АЗ ПОПАДНАХ НА ТАКЪВ МАЙСТОР ЧЕ МИ ГО НАПРАВИ ТАКА ЧЕ ЗАПОЧНА ДА ВИЕ ОЩЕ ПОВЕЧЕ. СЛЕД ТОВА СЕ ОПИТА ДА СМЕНИ ЦЕЛИЯ ДИФЕРЕНЦИАЛ БЕЗ АЗ ДА ЗНАМ НО ОБЪРКАЛ ПРЕДАВАТЕЛНОТО ЧИСЛО КОЕТО Е НАПИСАНО ОТЗАД НА САМИЯ ДИФЕРЕНЦИАЛ И КОЛАТА НЕ МОЖЕШЕ ДА ВДИГНЕ ПОВЕЧЕ ОТ 100 КМ.ОТНОВО СЕ НАЛОЖИ ДА ГО СВАЛЯМЕ И ТАКА 3-4 ПЪТИ.НАКРАЯ СЕ ПРИНУДИХ ДА СИ КУПЯ ВТОРА УПОТРЕБА.ЗА СЕГА Е ДОБРЕ.

А твоето виене същото което аз описвам ли беше?
  • 0

#17 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 14 май 2006 - 20:14

Днес си свалих кардана , единственото което забелязах е почти скъсания тампон на висящия лагер :( иначе всичко друго си е наред , диференциала ми тече от семиринга на опашката - обаче за да се смени се тазвива гайката която натяга и обира луфта в дифер. , един майстор ми каза да не я пипам , в противен случай и най-малкото разминаване в натягането после би ми коствало нов диф. , затова искам да попитав някой сменял ли е такъв семиринг ????
  • 0
MB C200

#18 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 14 май 2006 - 20:32

Днес си свалих кардана , единственото което забелязах е почти скъсания тампон на висящия лагер :( иначе всичко друго си е наред , диференциала ми тече от семиринга на опашката - обаче за да се смени се тазвива гайката която натяга и обира луфта в дифер. , един майстор ми каза да не я пипам , в противен случай и най-малкото разминаване в натягането после би ми коствало нов диф. , затова искам да попитав някой сменял ли е такъв семиринг ????

Здравеи пич не го пипаи, правилно са ти казали ;) Това се прави само на стенд, и то при ремонт на диферциала.Доливай и караи това е моя съвет ;)
  • 0

#19 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 14 май 2006 - 22:31

не пипаи тази гайка че ще се видиш в приключение. За да се направи както трябва, трябва дифа да е долу и да си свалиш капака и да си гледаш кое как се мърда и да си си нагласиш всички удобсва, на чисто и да четеш от книгата и така.
МБ са със много капризни диференциали в това отношение- отвиеш ли веднъж гайката на пиньона и дифа почва да вие като линейка. И на мен ми тече от там масло, но за сега съм го оставил и по често проверявам маслото и при нужда доливам.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#20 коцев

коцев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 445 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    190 D 2.5 1988г

Публикувано 15 май 2006 - 07:39

Моята семерина я смени майстора / а той е 35 години майстор/ така както дифиринциала си е на место. Тази гайка за която говорите е законтрена Контрата си има в момента сега едно определено място и след развиването и завиването на гайката после пак я контриш на същото място.Така че няма никаква опастност да я навиеш повече или по малко.А и доколкото си спомням тя така яко беше завита че с тръба за дълго рамо я развихме и при завиването я прекарахме пак до контрата така със зор. Тъй че не виждам опастност да я навиеш повече или пък да я оставиш хлабава. При свалянето на кардана си отбележи най хубаво с център по една дупчица и на кардана и на диферинциала та после пак да сложиш кардана на същите дупки където е бил. Това белязане е задължително когато сваляш висящия лагер и разделиш кардана. Там трябва при поставянето отново да съвпаднат тия белези защото може да се получи после биене на кардана.На диферинциала не е фатално и да го не бележиш но за успокоение не е лошо да го направиш.
  • 0

#21 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 май 2006 - 17:33

Днес бях в БалканСтар , та дори и там много много не се навиват да сменят семиринга , бии го правили само веднъж :D :D , та поисках тампон и онези се втренчиха и казаха че само него не го предлагат , а преди това пак там дори ми казаха и цената ( всеки път различно ) та както и да е взех да им обяснявам че по каталога на МВ го има като отделен детайл ( само дето неседнах аз зад компютъра им :D ) и накрая се оказа че до 10 раб. дни щели да ми го доставят , ядосах се - отидох в Авто Плюс и срещу 35 лева на другия ден ще го имам :D , още веднъж полно разочароване от Балкан Стар .
Купих си масло Кастрол - синтетика , ще си го сменя , взех си и за скоростната кутия - интересно е че по техния каталог дават маслото да е като за авт. ск. кутия - ХИДРАВЛИЧНО ????? взех и него , така поне ще знам че съм оправил всички "масл." системи :D
Къде мога да проверя какви масла се препоръчват за отделните агрегати ????
от Балкан Стар казаха че диф. е зареден от произв. с ШЕЛ - минерално ????
  • 0
MB C200

#22 kyuss

kyuss

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 242 Мнения:

Публикувано 15 май 2006 - 21:08

Г-н Коцев правилно казва,темата я имаше в Дир-а,а таз семеринга все някoga протича и това е единственият начин да се смени що-годе правилно,без да отваряш диф-а.Иначе следва -мерене на нач.съпротвление на лагерите,белязване на зацепването на зъбците на пиниона и короната,смяна на една гадна шайба,мерене на съпротивлие на лагерите на пиниона при определени условия (колела във въздуха)с един весел инструмент(което е от порядъка на незнамсиколко mNm),да се налучка предишното и прочее ужасии..самата гайка се стяга с повече от 200Нм..и като се бележи..полека и баааавно,казват ,става номерът...Гадната вложка,с който се развива коронната гайка,е с няколко зъби,глей да не я блъскат със секач...ок.80 лв ги има :angry: ама те майсторите си правят такива,де...
Това минералното Шел,ако е вярно,се казва Спиракс МБ 90 или 85в-90.Има го само наливно из каналите...
  • 0
Blood, Sweat and Diesel !

#23 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 май 2006 - 23:10

...Това минералното Шел,ако е вярно,се казва Спиракс МБ 90 или 85в-90.Има го само наливно из каналите...
да май такова беше :D
в Кастрол ми препоръчаха синтетика , и такова взех , дано не съм сбъркал , казвайте докато несъм го налял и да ходя да го върна
  • 0
MB C200

#24 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 май 2006 - 23:46

Г-н Коцев правилно казва,темата я имаше в Дир-а,а таз семеринга все някoga протича и това е единственият начин да се смени що-годе правилно,без да отваряш диф-а.Иначе следва -мерене на нач.съпротвление на лагерите,белязване на зацепването на зъбците на пиниона и короната,смяна на една гадна шайба,мерене на съпротивлие на лагерите на пиниона при определени условия (колела във въздуха)с един весел инструмент(което е от порядъка на незнамсиколко mNm),да се налучка предишното и прочее ужасии..самата гайка се стяга с повече от 200Нм..и като се бележи..полека и баааавно,казват ,става номерът...Гадната вложка,с който се развива коронната гайка,е с няколко зъби,глей да не я блъскат със секач...ок.80 лв ги има :angry: ама те майсторите си правят такива,де...
Това минералното Шел,ако е вярно,се казва Спиракс МБ 90 или 85в-90.Има го само наливно из каналите...

Онези от Кастрол ми препоръчаха Синтетика 75W-90 ??????? казаха че било по-добре - дали няма да сбъркам ( според техния каталог за този моя МВ ) дават и 85w-90 и 75w-90 , че дори за скор. кутия според тях трябва да съм с хидравл. масло - като за автоматици ???? притеснявам се от тази неяснота
  • 0
MB C200

#25 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3766 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 май 2006 - 08:54

аз до колкото съм чел всички мерцедеси се карат с масло за автоматична скоростна кутия ATF без значение ръчка или автомат B)

и това е дискутирано поне 4-5 пъти :blink:
  • 0

#26 mafiota^^^

mafiota^^^

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 172 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Dimitrovgrad
  • Автомобил:
    W124 200d 1986година
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 май 2006 - 15:26

Даммм на скоростите се слага масло за автоматична ск.кутия без значение автоматична ли е или ръчна.
  • 0
Публикувано изображение

#27 kyuss

kyuss

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 242 Мнения:

Публикувано 16 май 2006 - 19:50

В скоростната кутия-АТФ.
За диференциала-ако е Castrol Syntrax Universial 75w-90,направо го връщай,щот бас държа че няма МБ235.0 и май е по-подходящо за механични ск.кутии(и то не на мерцедес),а не за диф-а.Правилното масло по Кастрол е Castrol EPX 90,което ще да го имат наливно.Тоз допуск 235.0 се отнася изглежда И за маслата за ск.кутии при тежкотоварните камиони(да речем вискозитет 80в-90),ама ме съмнява да са подходящи да диференциала,пък и НИВГАШ за дифернциал на мерцедес не съм срещал препоръка по-различна от 85в-90 или чисто 90(бил той отворен или самоблокиращ).
На правилното масло за дифа ще има: API GL-5,SAE 85w-90(90),MB 235.0. На описанието ще да се споменава наличието на ЕР(extreme pressure) добавки(обикн. на сярна и фосфорна основа). Ако бъркам,някой да ме поправи,в обща полза е....
Тука едни хм,каталози...на тях пък винаги с едно наум:
http://www.datateck..../lube/castr_au/
http://www.liqui-mol.../index_produkte
оил гайд дет пише...
хе,предлагат 75в-90,ама е без одобрение на МБ,абе да не си тръгва клиента ...
иначе 85-90 и 90 имат 235.0.Толкоз за каталозите...глупости...
А-ха..ето..
http://129.35.64.91/...B2?OpenDocument
Най-важното:
It is suitable for all units requiring a gear oil of SAE 75W, 80W or 90; including multigrade formulations within this range, e.g. 75W/90, 80W/90 and 85W/90 and can replace the following conventional Castrol gear oils:

Castrol EP 80 Castrol EPX 80W/90
Castrol EP 90
т.е замества горните...ми що не са се изръсили с някой милион за тестове и одобрения?Всеки сам да решава..австралийския дава 90-ка ,английския 75в-90,дайба и маркетинга...аз съм за минералката.
  • 0
Blood, Sweat and Diesel !

#28 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 16 май 2006 - 21:59

абе утре ще ви пиша какво съм сложил !
  • 0
MB C200

#29 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 18 май 2006 - 08:21

някой ме питаше какво масло съм сложил - на диф. сложих Кастрол SAF - XJ ;SAE 75W-140 ; API GL5 ; BMW approved

на скоростите - Кастрол Automatic TQ-D MB 236.6

надявам се несъм сбъркал
  • 0
MB C200

#30 Stefan W126

Stefan W126

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Kneja

Публикувано 18 октомври 2006 - 21:09

Zdraveite! Zna4i koito be kazal 4e 90% e diferenciala e prav ,no ne e zadujitelno da e ot lagerite v nego. Sturjeneto moje da se polu4i ot izgubvane na cimentaciqta na zubnite kolela v sledstvie na koeto zubie stvat na malki qzvi4i i rastoqnieto mejdu zubnite koleleta(pinion,korona,planetii sateliti ) se oveli4ava i zapo4va da 6umi zdravo. Ta moq suvet e sledniq nameri si drug diferencial i go smeni a toq vie6tiq go razglobi (ne e koi znae kva rabota ) i ako sa lageri gi smeni ,a ako sa zubni koleleta go zarezvai ne si struva da se kupuvat po otdelno. 6to se otnasq do dobavkite moito mnenie e ,4e tova sa divotii. Tova e ot men,a ako gre6e s ne6to molq da me popravite !
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни