Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Демонтаж на табло на W168-разлики преди и след фейслифтаРазглоби си сам


  • Please log in to reply
2 мнения по тази тема

#1 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 30 септември 2013 - 15:38

Наложи ми се смяна на осветлението на таблото (пред волана) на W168 фейслифтова, защото светеше синьо и лилаво, чак беше гадно да се гледа (сложил съм една снимка). Въпреки че си мислех, че процедурата за сваляне на табло и подмяна на крушките е еднаква между колите преди фейслифта от 2001' и колите след това, разбрах че има разлики, като при вторите разглобяването е по-лесно. Затова реших да споделя опит за удобство на ентусиастите като мен, решили сами по една или друга причина да разглобяват таблото и разполагат поне с тънки клещи, кръстата отвертка и две прави отверки - без тези “tools” е безмислено да се почва:

1) При W168 до 2001' процеса е по-сложен - първо се отвиват островръхите бурми отдолу на пластмасовата продълговата лайсна точно пред волана (тази с бутоните от двете страни) и тя се отстранява чрез внимателно издърпване напред/вади се от щипките.  При фейслифтовия модел тя не се пипа, тъй като вече е един цял елемент, преминаващ през цялата ширина на автомобила.

2) пpи W168 до 2001' след горното упражнение се отвиват островърхите бурми, които се откриват над нея, пред волана - те държат горния капак над таблото и той се издърпва напред. При фейслифтовия модел капака е по-различна конструкция – по-малък е и вече не е захванат с елемент от конзолата. С простото му издърпване напред (вади се лесно, като го бутнеш отзад, на едни шипки е само) започва същинското разглобяване на таблото.

3) При модела до 2001' таблото се вади от леглото/жлеба му „по диагонал” напред, като се отвие болта отзад в средата и се освободят двете щипки около него (аз ги застопорих с 2 прави отвертки). При фейслифтовото табло е необходимо да се издърпа и в двата края от двете черни релси, разположени отстрани под капака на таблото (нещо, с което аз лично бая време се озорих) и таблото се вади само “up” - вертикално нагоре.

4) При таблото до 2001' така като гледам, всяка информационна лампа във венеца на таблото си има отделна крушка, която може да бъде подменена. А при фейслифтовото, подменяеми лампи са монтирани само на осветлението (5 крушки), на мигачите и на дългата светлина. Останалите предполагам са някакъв вид несменяеми диоди, залепени на платката.

И при двата модела табла двете букси с кабели се свалят чрез бутане на сивите пластмасови ограничители напред. Аз лично оставих тоя дето захранва осветлението и сменях една по една крушките за да се ориентирам кога коя светва при завъртане (най-добре с тънки клещи се вадят старите и се слагат новите). Разбира се, френския производител на табла не е съобразил, че средната крушка-дето осветява циферблата, е много трудно да бъде подменена с подръчни инструменти, заради дебелото бяло краче и е най-голяма мъка тя да бъде сменена, ако нямате много тънка и дълга пинсета.

 

Диодите, които сложих, са стандартни с наименование Т5, 509Т или b8,5d (сложил съм примерна снимка), за табло се ползват плоскоглави, т.нар. „flathead” диоди с матова глава – за да осветяват равномерно таблото. От нета аз не намерих матови диоди на добра цена и купих такива с кристална глава - 6 бройки за 7 паунда с доставката.

Целият процес на мен ми отне половин час, но който е кадърен може и за по-малко да се справи.

Резултатът – вместо досегашното синьо-лилавото осветление, не връзващо се с нищо по колата, таблото вече свети „живо” и ярко червено в синхрон с част от светлините по него, тези по средната конзола (примерно аварийките, подгрева, климатика) и cd-плеъра. Сложих червени диоди защото за съжаление не намерих оранжеви на пазара, а друг цвят според мен нямаше да се върже с нищо, плюс това нормалните крушки по таблото светят едно ретро жълто-бяло такова и ги отписах. Чудих се за чисто снежно бели диоди като на най-новите Мерцедеси, ама пак като няма бели светлини по колата не знам дали би било удачен избор. Снимките са с телефон и не са добри, на живо е много по-красиво. Карах 250 км вечер от Търново до Варна и не пречи на очите (то шофьора е в една висока позиция в А-класата). Най-яко е като го угасиш и само километрите светят кърваво-червено на фона на белия циферблат, над надписа “AMG”.

 

P.S. Ако темата не е скалъпена от мен много наред, може да я барнат модераторите ако преценят.

Прикачени файлове


  • 1

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#2 ivanov_reisen

ivanov_reisen

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Автомобил:
    мерцедес А160 98 г. бензин w168
    мерцедес 230 Е 80 г. бензин W123

Публикувано 26 юни 2019 - 11:33

Здравей колега, смених някой /изгорели/ крушки на арматурното табло отзад, но диода който осветява дислея нее можах. С пинсети, дълги тънки ит.н. Ако може да ме светнеш как става - диода е без цокъл, по-силно ли се издърпва /страх ме е да не се счупи.


  • 0

#3 ivanov_reisen

ivanov_reisen

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Автомобил:
    мерцедес А160 98 г. бензин w168
    мерцедес 230 Е 80 г. бензин W123

Публикувано 28 юни 2019 - 13:45

Смених диода и дисплея ми светна, но заедно с това се появи грешка под № 26 и малко  по-късно още една под №28 - ако може някой колега да ги изтълкува или поне да ме насочи как да ги проверя, ще бъда благодарен


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни