Към съдържанието

  •  

Bat Andi

Регистрация: 18 дек 2008
Офлайн Последно: 24 май 2019 - 20:55:46
*****

Моите теми

Е200 е новото 55

06 май 2019 - 18:03

Привет,

 

Ерата 140 приключи достойно при мен, след като продадох моята след 7 години, 120 000км и доста часове реставрация и от няколко дена съм горд собственик на своето първо комби. 

 

Отавна търся практична ежедневна кола с прилична поддръжка и голям обем на багажника... то са колелета, то е сортиран боклук, който всяка седмица карам на сметището, не че там не е пълно с нови Бенцове, Поршета и АМГ-та, ама...

 

Та новата стара техника е 200 Компресор 2007ма. Държах задължително да е фейслифта след 2007ма, не само заради дизайна и липсата SBC, а и за това, че колата е коренно променена и няма драми с ръждата.

Защо 200 Компресор.. Дизел не харесвам, а и с 211ка дизел не мога да ходя на работа. Големите мотори 272 и 273, не се славят с особена здравина и са трудни за ремонт в домашни условия. Не че 271 е черешката на тортата,

но е с поносими цени за части. Не на последно място държа ежедневната ми кола да е с 5 скоростния автоматик, малко по лесен е за отремонтиране в сравнение с 722.9.

 

Екземпляра е доста запазен, имал е един собственик, взех го от посредник, който твърдеше, че колата е била върната в представителство на Мерцедес. Днес проверих историята на колата в дилърството до нас и всичко изглежда наред и съвпада със сервизната книжка. Като изпълнение е Авантгард със спорт пакет (генерация и спирачки).

 

Какво и липсва на колата...

1. Теглич - уговорил съм един оригинален

2. Команд 2.5 - в момента е с APS 50, ще пиша в друга тема подробно за ъпдейта, оказа се не лесна задача

3. Смяна на верига профилактично

4. ISOFIX - днес поръчах куките, ще постна в друга тема монтажа

5. EASY PACK система за укрепване на товара в багажника

6. Щори на задните врати

7. Греди за тавана

 

 

Впечатления, като излючим леко тежкия волан, колата доста ми хареса и изненада особено при тесни планински пътчета. Очалвах да е малко по "гумена" като управление, но е доста по прецизна във волана отколкотоочаквах.

Като вървене... става.. по добре е от С180 компресор на 204, а и усещането за ускорение е силно притъпено. Разхода се движи около 9 на 100, предвид пробега който исминавам само до работа (2000км на месец) обмислям да и сложа газ в немски сервиз. Разликата ще е около 8 - 9 евро на 100км и ще съм зелен.

 

Имам още 2500км до следващият сервиз (С) и ще видим какво ще излезе по мотора като започна с обслужването. За сега работи тихо и няма течове.


Бъдещето на автомобилите след 5, 10 години

16 април 2019 - 00:33

От доста време с приятели и познати, а и с колеги си говорим за бъдещето на автомобилите.

Интересно ми е, каква е гледната точна на хора като нас, фенове на марката. Как вие виждате бъдещето.. близко и малко по далечно

 

Аз също ежедневно мисля по темата, защото освен фен съм и човек, който се прехранва от тази индустрия. Та ето моята представа: 

 

Като се изолираме от типа задвижване си мисля, че постепенно автомобилът ще се превърне в нещо като услуга. Поради сериозното обезценяване, все по-краткия експоатационен цикъл, хората ще прибегнат към "абонаменти"– услуга, която Мерцедес вече предлага в някой държави. Това ще затвори доста цикъла на производителите.. ще произвеждат, обслужват и притежават автомобилите...ще убие и страстта на по–младите да имат нещо свое и да се грижат за него по един по особен начин.

В някакъв момент ще навлезнат масово автономните автомобили, трафикът ще бъде предвидим, синхронизиран с календара на всеки и автомобилите ще са просто един малко по–скъп градски транспорт

 

А какво ще стане с Такситата, Шофьорските курсове и книжките, Моторните спортове, Марките автомобилни производители, защото скоро, когато навлзе забрана за регистриране на ново МПС с ДВГ (2030), картите за автомобилопроизводителите ще се раздават на ново


МБ Аудио за гаржа

04 април 2019 - 17:51

Привет,

 

Преди няколко месеца се сдобих с чисто ново CD Audio 10... И запона дилемата... зали да махан навигацията на 140ката и да сложа Аудио 10ката или... пък да си направя аудио за гаража, като използвам оригниално МБ радио за плеър, кутия с панел от кореново дърво и страници облечени в кожа... Не че имам кой знае колко свободно време, но имам нужда да се разсейвам от задачите с някоя щуротия

 

Така докато ми се въртяха разни концепции, реших че ще е по-готино ако не е просто CD, а някаква навигация... ще е по голямо ще има шарен дисплей... и бум взех си чсто ново NTG2.5 за 211 плюс чейнджър за 6 диска, този който е с размерите на авто радио.

Прикачен файл  IMG_0228.JPG   75,47K   9 Брой сваляния

 

Купих си всички букси и пинове, поръчах си къс оптичен кабел...

Прикачен файл  IMG_0231.JPG   102,79K   9 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_0247.JPG   89,71K   9 Брой сваляния

 

До тук добре, закачих Комнда от 211ката на едно захранване,.. запали без драми и за моя изненада се оказа, че NTG2,5 е с вграден DVD чейнджър (6 диска)

Прикачен файл  IMG_0266.JPG   86,04K   9 Брой сваляния

 

Започнах да правя шаблони за предния панел, ама пуст дизайн на 211 много крив... има доста сложна извита форма, която трябва да бъде добре следвана за да се пулучи нещо хубаво..

 

Поразрових се из нета и открих, че команда от 203 е с малко по проста форма, а американската версия има интересна кинематика, отворите за диковете са зад дисплея...

... бързо се сещате, всех и една навигация употребявана от американска 203ка.

Прикачен файл  IMG_0437.JPG   93,7K   9 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_0494.JPG   99K   9 Брой сваляния

 

Та в момента се колебая между две концепции:

1. Само команд от 211ка 

2. Команд от 203 пюс чейджър с 6 диска

 

И двете се захранват от 15А захранване

 

Честно казано ще се радвам на разлини идеи относно кутията и материалите, а и за мнение 203 или 211 дизайн 


Бенц за каране

12 март 2019 - 16:30

От извесно време ми се въртят разни мисли в главата, да си взема бюджетен Бенц и да го подготвя за каране. Имам познати които редовно карат на Нюрбургринг, Хокенхайм.. и на Калояново...

 

та целта е колата да е Бенц компромисен модел, който след заигравка да става за каране и да не ми пука, че мога да го счупя.

- 4 Цилиндров мотор с компресор - лесно се увеличава мощността

- Ръчни скорости 

- Лесно намираеми тунинг части със сертификат за модела, за да е легална колата!

- Възможно най-ниско серийно тегло

- Цена на стокова кола до около 4 - 4500 евро

 

Спрял съм се на следните модели

R170

W208

CL203 Sport coupe

 

Като двигател М111 23ML 197 кончета - скромен мотор, но ще има доста място в коша.

 

За момента клоня към 203 Спорт купе поради следните причини:

- Нежелано купе, което води до смешна стартова цена и добри екземпляри в ценовия диапазон

- Реално е 203 като ходова част и ще може лесно да се узаконят сприрачки от С32АМГ

- Има ширпотреба окачвания от типа Билщайн и Кони, които за аматьор като мен са достатъчни

- Сравнително лека е

 

И за да не ме питате, защо се занимавам с такива неща. след като имам 55 компресор с 500 кончета ще отговоря предварително:

1. Колата е 2 тона и е автомобил за аутобана, не става за пистата

2. Едно изкарване на писта е съизмеримо като разход с покупка на някео от горе-изброените.

3. Пука ми прекалено много за колата, за да се отусна да я карам

4. Обмислям да се разделям с нея.

 

Та събирам акъл


Retro Classics Stuttgart

12 март 2019 - 11:41

Здравейте,

 

през изминалия уикенд с Еди имахе  възможността да посетим Retro Classics в Stuttgart.

Автомобилно изложение за Old и Young таймери организирано в 12те зали на Панирната палата в Щутгарт.

Малко сухи данни за събитието:

  • 140 декара закрита изложбена площ плътно заета с автомобили
  • 847 реставратори, сервизи и фирми участници
  • стотици собственици на редки автомобили

За мен това беше първо посещение на събитието и за 5те часа там с Еди успяхме да обиколим само половината от залите, като сме разгледали не повече от 30% от автомобилите в тях.

Имаше хиляди автомобили, като около 60% от тях бяха Мерцедес или Порше. Изложени бяха доста W198 на цени от над 1,3 милиона евро - въпреки това доста от тях бяха разпродадни в неделния ден. Немските клубове имаха обособена зона, на която представпяха клубни автомобили, някой стокови други прилично направени като едно 190 с М113 55 АМГ двигател. Собственикът беше там и разговаряше с всеки заинтересован.

Разбира се не липсваха американски, италиански красавици и доста редки BMW-та като десетина М1.

Моята лична оценка като човек посещавал и ИАА Франкфурт и Женевския автослаон, е че това е в пъти по интересено и събитие за феновете на автомобилите.

 

Давам линк на снимки от холандския клуб. По късно ще кача и моите.

 

https://www.facebook...11778156&type=3

 

Единодушни сме, че събитието си струва да бъде посетено и за догодина искаме да се организираме. 

Датите за догодина са 27.02.20 - 01.03.20

Идеята е да предупердим колегите от класик центъра своевременно - 4 - 5 месеца преди пристигането ни, за да могат да ни организират програма.

Индивидуално посещение на завода и музея, достъп до гаража на класик центъра и д.р.

Пътуването до Германия може да стане, както с лични автомобили, така и със самолет и кола под наем. Второто ще е финансово по-изгодно.

За целта може да използвате темата за предложения и записване.