Към съдържанието

  •  

Bat Andi

Регистрация: 18 дек 2008
Офлайн Последно: Вчера, 19:03
*****

Моите теми

Селектор скорости C215 / W220

25 септември 2018 - 18:28

Привет, 
 
Както споменах в другата тема имах интересен проблем със селектора на 215 (220)
Колата е с кийлес (според мен това не е от занчение, но не съм се ровил дълбоко)
Проблемът е следния, в даден момет селекторът дава грешна информация за позицията си на ECU то на скоростите, и то вдига DTC.
Последствията са следните:
При движение, кутията остава на текущата предавка, ако след рестарт през клема 15 (контакт) грешката отново е налична, кутията минава в авариен режим (втора скорост) и на диплея (до часовника) не се изобразява избрана предавка
Спира да работи бутона за зимен/летен режиим, както и типтроника.
При движение на лоста, понякога на дисплея остава различна позиция, от тази избрана със селектора. Дисплея казва R лоста D и други такива подобни. Това също води до авариен режим на кутията.
 
Проблема е изключително дразнещ, при мен се появяваше първите 20 - 30 мин след палене, като в началото през ден два, в последствие всеки ден. Избутах седмицата и уикенда разглобих колата.
Позицията на лоста се определя от група фотодиоди, за които си мислех, че са се зацапали. Внимателно почистих платката и тествах, Беше по добре, но проблема се проявяваше пак.
Разгледах спокйките под лупа и някой от входните пинове (може и изходи да са) имаха окиси. Презапоих ги сложих модула и нещата заработиха. Остана ми финалното сглабяне на селектора, реших да се уверя, че всичко е ок със спойките и ги занесох в офиса за да ги огледам и под микроскоп. Разглабпнето е голямо като инетриор и не ми се рискуваше. Всичко беше точно, но моя милост изтърва платката на плочките в гаража точно преди монтажа, след което естествено тя спря да работи. Гадно... беше си адски тъпа ситуация.
 
Купих си донор, същия парт номер, порових се тук и там, прочетох там и тук. Оказа се че ако взема моя EEPROM със запаметените вътре ключове и го прехвърля на друга платка нещата трябва да се случат - случиха се.
 
Та чипа е 93C56 с 8 крака. Той трябва да се прехвърли и... си караш
Прикачен файл  IMG_5393.JPG   192,87K   6 Брой сваляния

Записване за участие в Mercedes Benz Weekend 2018

07 август 2018 - 11:12

Здравейте, фенове на най-великата Марка!

От името на Мерцедес Бенц Клуб България Ви каня за втора поредна година на Mercedes Benz Weekend 2018.

Поддържайки философията на марката и постоянния й стремеж да развива идеите си, ние от МБКБ решихме,

че второто издание на Mercedes Benz Day също трябва да порасне, както като време така и като дейности.
Освен очакваните състезания на писта, решихме да подчертаем присъствието на марката в тунинг- и ретро- автопарка на България.

За тази цел обаче имаме нужда от вас - фенове, притежатели и бъдещи притежатели на Мерцедес-Бенц.
В нашата галактика има над 100 милиарда звезди. Нека покажем тези, които греят в България.

Запишете се за участие. Очакват Ви хубави коли, хубава храна, интересни забавления, 

награди и всичко това гарнирано с мирис на гориво, добре загряти гуми и лукс.

 

Форма за записване

Цени за участие в състезанията на писта:

40 лева при записване и плащане на място (тайм атак и дрифт анархия - два дни);

30 лева при записване и плащане до 19.08.2018 (тайм атак и дрифт анархия - два дни);

Участие с тунинг или ретро автомобил извън пистата - безплатно


Летен роудтрип

25 май 2018 - 08:10

Здравейте,

пролетта полека лека си отива, и от УС искаме да организираме нещо което не е правено от години

От няколко седмици ми се върти в главата да организираме един роуд-трип посока Щутгарт - Германия с тематична насоченост :). За последно това го правихме през 2011та година.

Това което може да включим в програмата е:
Посещение на Мерцедес Музея плюс изложба на всички актуални модели (може да се влиза в колите)
Посещение на Завода в Зинделфинген (Каросерии и краен монтаж S Class) и Клиентския център на Мерцедес Бнец
Посещение на Завода в Унтертюркхайм (Производство на двигатели и трансмисии)
Посещение на Афлатербах - АМГ клиентски ценър
Посещение на АМГ (Производтсво на двигателни и АМГ перформънс студио)
Майленверк  Бьоблинген (място за феновете на автомобилите, където заможни хора съхраняват колекциите за да бъдат достъпни за външна публика. Комплекса включва сервизи на екзотични марки, а докато си пием кафето или хапваме пица, може да наблюдавме работата на механиците през стъклените стени.
Посещение на Музея на Порше
Опция Посещение на завода на Порше
Барбекю около Щутгарт
Ден за шопинг

 

Бил съм на повечето места не веднъж и твърдя, че си заслужава, всъщност смо в музея на Порше не съм ходил.

При наличие на повече свободно време може да разгледаме и различни забележителности около Щутгарт.

За ориентир ще ви напиша кое с кое може да се комбинира в един ден.

Ден 1 : Посещение на Завода в Унтертюркхайм и Посещение на Музея на Мерцедес
Ден 2 : Майленверк и Моторвелт и Посещение на завода в Зинделфинген плюс Клиентски център.
Ден 3 : Порше Музей и Афалтербах (АМГ)
Ден 4 : Барбекю (хубаво е да е неделен ден)
Ден 5 : Шопинг - в близост до Щутгарт има два Аутлетграда (Метцинген или Вертхайм) и може да се посети единия от тях
Ден 6 : Разходка из центъра на Щутгарт.

Като начало е хубаво да видим колко членове имат желание да участват и да помислим за възможни дати.
Като нощувки може да потърся както хотел, така и нещо в AirBnb, второто ще е по изгодно.
Като транспорт трябва да се включат разходи за гориво около 5000км плюс пътни такси 50 - 100 Евро (зависят от маршрута)
ГАЗ LPG има и по двата основи маршрута цента е от 0,60 до 1.00 Евро на литър.
От горе изброените места за посещение, само музеят на Порше е платен за Членове на клуба. Ще опитам да издействам някаква отстъпка за група, тъй като двата музея си партнират.
Аз ще подготвя "зелени плакети" за всички автомобили които ще участват (За дизели под Евро 5 няма да мога) Зелената плакета дава достъп до повечето градове в Германия и се дава на всички бензинови Мерцедесеи след 1988 и дизели с Евро 5. Глобата за вилзане в Зона без плакет е 40 Евро. (до сега не съм чул някой да е глобен за това, но все пак е хубаво да сме изрядни)

Като време, предлагам да го направим през Юли