Към съдържанието

  •  

Bat Andi

Регистрация: 18 дек 2008
Офлайн Последно: 19 яну 2021 - 10:58:16
**---

#348705 Хамърщайн - съживяването

Публикувано от Bat Andi на 05 май 2014 - 19:41

Хамърче, аз вече съм ти честитил, повозил...

Поздравления и на теб за инвестицията и на Юли за работата. Многото работа е свършена, остава да си изпипаш детайлите по интериора.

Вървенето е хубаво нещо, но колата си я гледаш отвътре, така че като доизкосуриш нещата кефа ще е доста по голям.

Иначе евала... спаси една очиларка :)


  • 1


#348648 Емиграция - заслужава ли си???

Публикувано от Bat Andi на 05 май 2014 - 10:55

Под без образование нямах предвид съвсем без никакво, при положение, че в днешно време си трябва основно образование (8ми клас) за да се придобие свидетелство за управление на мпс, не виждам кой себеуважаващ се родител не би "дал зор" на детето си да изкара следващите 4 години. При положение, че във всяко СОУ се изучава поне един чужд език, при това обикновено на доста над разговорното "здрасти/как си" ниво, мисля че езика също не трябва да се приема за нещо в което си инвестирал. Ако си ходил на уроци и курсове и си инвестирал по някакъв начин (пари, извънучилищно време) във този чужд език - ок, но за тези случаи си има сертификати за удостоверение на нивото, които не се раздават в училище, и малко или много подготовката само в училище не е достатъчна, да речем за английски ниво advanced. Не казвам, че в днешно време трябва да си висшист, за да не умреш от глад (всъщност нещата май отиват точно в обратната посока), но аз ако държа call-център (и идеята ми не е да го напълня с мацки с големи деколтета, че да има кво да бройкам по цял ден) във всеки случай при равни други качества бих избрал човек със висше образование за работата, а не някоя квартална принцеска  на 19-20, която тъкмо е завършила гимназия и парите дето и дава тате не и стигат да ходи на заведение всяка вечер.

Ламбо едно питане, че тук вече сериозно ме засегна, говорил ли си с чужденец (нейтив спийкър)по телефона... а и работа трябва да свършиш. Разговорно съвсем не означава здравей как си и т.н. това че знаеш 1000 думи, не значи че го владееш разговорно. Смея да кажа че след 15 години учене и използване на немски, над година в средата... еми разговорно е най трудно... Разговорно например с приятели в  кафето никой не говори по книжовните правила и това се учи само с времето, изразчета... странни думи... Иначе да се отпуснеш да говориш ОК но пак си трябват едни 3000 - 4000 думи и доста граматика

Да изкара следващите 4 години... няма да научи език така че да може да работи в кол център, освен в редки случаи когато си такъв гений и толкова ти се отдават езиците.... Моята подготовка в училище бе достатъчна, а и дори да си в СОУ ако имаш желание ще го научиш, това че ни мързи и гледаме да минем между капките си е за нас...

Щом работиш с език, трябва да го знаеш поне малко, няма как да ти е дошъл от небето докато ходиш по кафета и дискотеки. Работил съм в кол център (макар и малко) и хората си изкарват парите там.

Иначе всяка страна си има нещо особено и различно, просто трябва да намериш това което търсиш и ти харесва. От моя личен опит еми българите сме далеч по сухи и надути с непознати отколкото повечето германци.. да може да са по дистанцирани в някой отношения ама си го знаеш. В бг на никой от колегите ми за 8 месеца не съм ходил на гости... е в немско се счупвахме... този прави скара, онзи направил хубав ябълков сайдер и да идем да го пробваме, с друг пък гледаш мач... и там има нормални хора както и навсякъде по света. Да ако закъсаш перз нощта с колата и ти трябва помощ няма да се обадиш на никой, просто за 50 евро на година си имаш безплатен авто асистанс и така


  • 1


#348634 Емиграция - заслужава ли си???

Публикувано от Bat Andi на 05 май 2014 - 01:09

Пиша от телефона и нямам всички букви затова го пиша така. Не се заяждай колега, хората разбрахаха какво искам да кажа.по важен от правописа е смисъла на темата , заслужава ли си емиграцията за човек който тук е с нармална работа, дом и кола.

За мен си заслужава по доста причини. Не че в чужбина няма тъпаци, не че там всички са идеални, но е далеч по спокоен живота отколкото тук.

Нормална работа поне 2,5К на месец, изплащаш апартамент и имаш 211ка примерно. Тръгваш за работа гледаш вятъра носи какви какви ли не боклуци, градинките са кални паркинги, 99% от хората гледат лошо... идеален старт на деня (да вкъщи е хубаво, новичко..) Ставаш на следващата сутрин и гледаш лайсните на броните ги няма... тръгнали са си, защото не си ги залепил, че да се отчупят като тръгнат да ги крадат ...ей и си забравил да разпробиеш винтовете на болтовете захващащи огледалата... просто лош ден. Ще кажете в нормалния свят имат гаражи, имат ама не за да си крият колите от кретени и крадци. 

В интерес на истината, в немско пред нас са  ми чупили емблемата на бенца... е на същата улица се оказа че живеят и едни наши сънародница, а най странното е че бе откъртена след мач на Левски - Литекс и Левски бяха паднали, а колата ми е с номер ОВ.... ама нищо не съм видял сега... може да е бабичката отсреща, или на комшията новия бенц да се е строшил и то да ми е завидял, че карам 190ка ...варианти много  :beer

 

За кол центровете не е баш без образование. Все пак ти трябва език на прилично ниво.. 5 години здраво учене в гимназия (това ако не е образование), защо трябва да си висшист за да си в кол център а и 1200 - 1800 лева са нормални пари за това нещо. Човека е инвестирал в себе си и сега му се връщат. А и щом им ги дават те си ги изкарват с работата, На работодателя не му падат от небето парите и да им ги дава щото са хубави и млади.

Имам близък който все още учи (и той е без образование според Лабо), но от години се интересува от това което работи, чете, дава пари за курсове, блъска се, и сега си изкарва доволно по 70 - 80 000 на година и то не в сивия сектор. Образованието не е тъпата диплома, а е една основа, която ти дава възможност сам да се доразвиваш цял живот.

Има го и този момент, че ако разчиташ на това, което ще научиш от университета и закостенелите мозъци на повечето доценти и професори с лекции от преди 40 години, и не търсиш и не се саморазвиваш докато учиш а и след това... ще си бачкаш за 400 лева като стой та гледай. 


  • 3


#348366 нова меца-s420-w140 "лилавата"

Публикувано от Bat Andi на 01 май 2014 - 09:56

Честито колега. Да си я караш със здраве... Може да не е като от магазина колата... но пък ще си имаш занимавка докато я направиш, за да ти харесва.

10 40 е ок като вискозитет.. но най важното е да е истинско маслото. Аз си докарвам Мотул от Германия или наливам Фукс от тук (знам че не е китайско)

Иначе из немските форуми чета че карат 8мака и с 0 40... и аз бих, но ако ми харчи до 2л масло на 10 000км иначе е доста скъпо удоволствие при разход на масло.

 

Най важното нещо за 140ката е, че ако не е гледана преди теб... е пълен цирк, което не бива да те отказва.

Спести си кеш за маслото на автомата. Иди при някой съвестен човек, или даже сам си го смени. Не е сложно нещо. Поне ще занеш какво масло, колко масло и какъв филтър си си сложил.

Аз също не вярвам на сервизното обслужване в БС, а и предвид състоянието на фирмата... да не изгориш заради някое мениджърско решение за намаляване на разходите.

Тъпо е да се говори така за дилъра, но сами си го направиха.

 

На твоята кутия букса не се сменя!!! Филтър, гарнитура картер и масло. Може две нови дифтунги на двете пробки и това е!

Оглеждаш за течове преди смяната... щом си долял, значи някъде изтича!


  • 3


#345357 Е320 vs Е500

Публикувано от Bat Andi на 08 март 2014 - 00:30

Здравей колега и добре дошъл,

 

Аз лично бих се насочил към 211 след 2006. Няма да обяснявам защо, навярно си чел достатъчно...

Аз предпочитам 8мака, въпреки по скъпото обслужване, малко по-високия разход.

Предимството на топ мотора е че там по-лесно се намира кола с хубави екстри.

Не знам кой ти е казал за кутиите и какво си чул, но да! предава се турбината... но това си е консуматив и все пак кутията зависи от екземпляра,.. ремонта обикновено не надхвърля цената на двумасов маховик със съединител на Форд от същата година. Това е Мерц, автоматика не е екзотична екстра той е стандартно оборудване. Автомата на 211 е марка Мерцедес Бенц, той не е AISON, ZF, или ALLISON... и повярвай  пичовете в Унтертюркхайм произвеждат годишно повече автомати отколкото всички френски марки - коли... нормално е да има износени кутии

5 степенния автомат е по здрав и издържа по висок въртящ момент, но мисля че не се предлага с 500 мотора.

И все пак ако не ти е проблем разхода от 20 на 100, по добре си вземи 211 след 2006 юни месец, също не трябва да ти е проблем.

Помисли и за Е63...

Не жали кеш, купи си хубав Мерц (той си личи и без да е излъскан до бляск) ,.. и ще му се радваш


  • 3


#342611 моля за съвет преди покупка на W140 или W220

Публикувано от Bat Andi на 27 януари 2014 - 16:28

Мисля и аз да поспамя малко. Като собственик на не идеална 140ка и човек покарал 221ки (даже 250 4 матик)

140ката е паметник на качествените материали в автомобилостроенето. И кожата е кожа, и детайлите са изпипани. Усещането вътре е уникално... няма друга такава кола.

Да не говорим, че когато се разровиш малко, виждаш мисъл при всяка щипчица и лайсничка. Разгледайте свалена лайсна между вратата и стъклото. И пребройте колко различни материала има в нея... При днешните условия, на дали ще е икономически изгодна кола (за даймлер разбира се)

221 си е кола от друга вселена, със съвсем друга идея (за жалост) Времето за разработка е доста по малко. Да софткоза не е много софт, като при 140, детайно разгледана е далеч от 140ката, но от чисто потребителска гледна точка е много, ама много по технологична. При сейф 2, Дистроник плюс, Хедюнита...

Като човек който, си рови колата 140 ката ми харесва доста повече, защото всичко там е било премислено и правено (в смисъл на разработено) от немски фирми...

За 250 мотора... еми не е кеф да го караш, разхода не е голям, но пък 500 (278 мотора) ми даваше 9 извън града с нормално каране (с немски бензин и по немски магистрали).

Иначе пушката е прав за малките мотори при 140ката, 500 мотора гори 14 извън града, а 320... не вярвам да падне под 11 - 12. А вървенето няма нищо общо. Голяма тежка кола, с 4 скорсти (евентуално 5) и "малък" 6 цилиндров мотор не е икономически изгодно. Не че 3,2 е мъртвец,  за спокойно каране е приятна, но предвид разликата в разхода.

общо взето 140 = на качествени материали и внимание към детайла

221 = съвременен и технологичен автомобил, който на фона на останалите нови от по-ниския клас е супер кола


  • 4


#341830 Център за гуми ДИАНА Драгалевци

Публикувано от Bat Andi на 20 януари 2014 - 11:35

Вие кога разбрахте,че датата на производство на гумите не Ви удоволетворява?Преди или след покупката?Предявихте ли претенция,че не Ви устройва датата на производство и поискахте ли да ги замените с други?

Защо питате мен, нали вие сте с добра памет и си спомняте, че сте ми монтирали гуми с размер 195 65 15 на моята W140, а старите са били от 2002 (сигурно 13ки)

Господин Тодоров обърквате се, при толкова много доволни клиенти...Всяка нормална фирма не се притеснява от рекламации, а си води статистика, за да може да се подобрява.

 

Само за информация на колегите. Обслужването в Диана на Цариградско шосе няма нищо общо с това в Драгалевци и Ботевградско шосе. Консултантите са доста по организирани и готови да съдействат, липсва хаоса, който е в Драгалевци.

За качеството на монтажа и баланса не мога да коментирам, избягвам непознати монтажници, тъй като повечето нямат никаква квалификация. Това да завиваш болтове на гуми може да изглежда лесно, но не е и практиката го показва.


  • 6


#341681 Център за гуми ДИАНА Драгалевци

Публикувано от Bat Andi на 18 януари 2014 - 21:58

Здравейте,

в центрове Диана не продаваме гуми със стара дата на производство на клиенти,които не желая да си купят такива гуми.Всеки,който пожелае проверка на датата на производство се проверява,преди покупката.Въпросният господин "Bat Andi" извърши проверката на датата на производство на гумите след демонтажа на старите,монтажа,баланса и качването на новите гуми.

Забележка:DOT не означава само дата на производство на гумите!

П.П На въпросният Bat Andi летните гуми,които свалихме от колата бяха с дата на производство 2002г.Сами преценете колко е важна дата на производство за него. Или за  е важно да напише нещо  в някой форум.

 

Само да кажа че не съм си сменял гумите при Вас! Купих си 4 гуми и си ги натоварих в колата!

Така че явно не съм само аз единствения недоволен клиент от страхотните Ви гуми! 

 

Да за мен е важно да предупредя хората, когато сметна, че има нещо нередно. Всеки си има глава на раменете.


  • 1


#341496 Спирачна течност

Публикувано от Bat Andi на 17 януари 2014 - 13:46

Провери за цената му при Дилъра.

Аз лично не рискувам с оригиналните масла, откакто видях в китайски сайт да предлагат масло в оригинална опаковка за 1 долар на литър.

Не че нашите дилъри не може правят измами, но все пак...

Взимай от доверени търговци...


  • 1


#340221 дизел или газ

Публикувано от Bat Andi на 04 януари 2014 - 22:56

Зависи от колата и от мотора. Моята газова на ес калсата я избих за прилично време, но там разликата е сериозна. При по голям разход разликата си добра.

Но за малък пробег най добре бензин според мен. Загрява по бързо зимата и има по евтино обслужване.

Но е много вярно, когато си на газ караш и на бензин. Зимата загрявам за около 1,5 км и минава на газ.. но все пак като си видя часовете работа на газ и на бензини 600 към 50.. говорят достатъчно...


  • 1


#339024 Sl 300 R129

Публикувано от Bat Andi на 20 декември 2013 - 10:49

Здравейте Колеги!

Като цяло избягвам да пиша, повече чета , защото не съм чак толкова компетентен на всяка тема като вас...

За обща информация писах колкото мога да му търся, при положение че тръгна да го продавам.Тази кола е имаме малко повече от 10 години... Купих ме е червена, и веднага отиде за боядисване, защото жена ми не иска да  има друг такъв сл като нейния., трябва да е единствен. Отвори мобилето и бг и де няма такъв цвят , всичко е черно, червено, сиво и бяло... ( нищо особено) а този син металик като го видиш и ти спира дъха...Боята на времето струваше малко повече от 4000 евро , джантите бяха поръчени още преди да излезнат на пазара  и те струваха близо 4500 до колкото си спомням.Никога не са били пестени пари за тази кола, Нито съм се опитвал да скрия нещо по колата нито каквото и да било друго... Верно има сл за 10-12 лева а колко още трябва да дадеш за да му е перфектно всичко... имам над 30000 евро в годините хвърлени по Мерца... 220 000 мисля че не са много за 20 годишна кола... средно излизат по 10 000 км на година + – ... Не разбирам какво всеки дълбае за цвета ... имал съм направил съм...  Колата е докарана в БГ , защото имам още една кола и мотор  и трябва да ги правя супа...Колата не се продава, ще си е оставя за мен да се чуди всеки защо е била боядисвана ...  По хубаво ли е да купиш 6 годишна кола на 180 000 км от колкото 20 годишен мерцедес на 200 000 подържам само с най-скъпите консумативи... , мисля че има огромна разлика... Тези коли ясно че не са за всеки...( нищо лично ) Живи и здрави и весело изкарване на празниците!

 

 

Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо и теб те питат;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си ...
 
 

Колега не виждам защо се изсилваш така.

Първо в постовете ти преди това не си дал толкова подробна информация. Питаш колко може да се вземе в БГ казва ти се. Тук тези коли се ценят, но стандарта е друг.

Хубаво е да се поддържа една кола с истински консумативи, но то си е за теб, ако тръгнеш да я продаваш единственото ти доказателство са фактурите.

Аз си пазя всички. Трудно се подправя мерцедесова фактура с мокър печат.

Да казах че съм предубеден за тези коли на БГ пазара, но и изключих твоята (ако си чел де)

Това пък за 6 годишната кола от къде ти дойде на ум.... 

Хайде Весела Коледа!

 

Весели празници!


  • 2


#338908 Проблем със скоростите

Публикувано от Bat Andi на 18 декември 2013 - 13:37

Аз колега имах проблем с автомата и мога да ти кажа къде го оправиха може отидеш да попиташ и за тебе кв фондови жилища  до сградата на Мтел

Колега объркваш човека! Автомата и ръчната кутия са като небето и земята. Нито като управление, нито като части имат нещо общо.

 

За ръчката, сваляш първо кожата почистваш добре механизма и го смазваш с силиконова смазка. Ако имаш Критокс най хубаво, но предвид цената... не си заслужава да го купуваш само за лоста.

После под колата оглеждаш: 3те щанги и местата където влизат. Има ли ги 6те скоби които пречат за изваждане на щангите , има ли ги 6те гумени втулки. Ако има нещо прецакано ги сменяш, оригинални не са скъпи.

При нужда може да си регулираш и дължината на щангите. Става с помощта на калибрирано цилидрично желязо с диаметър 5 или 6мм (свредло за бормашина върши супер работа)

Откачаш щангите откъм селектора, ще видиш един отвор с диаметър 5 или 6мм (забравил съм вече) на всяко лостче излизащо от селектора, подреждаш трите лостчета така че свредлото да мине през тях. Настройваш дължината на лостовете и вадиш свредлото.

От там насетне събираш всичко. и си караш


  • 1


#338906 Sl 300 R129

Публикувано от Bat Andi на 18 декември 2013 - 12:14

Здравей колега!Голям фен съм на тия коли и твоята е доста добра,поне на снимки.За цената според мен най-доброто сравнение са Бг.сайтовете за продажба на автомобили.Това че е гаражна и малко карана последните години не знам колко може да помогне,тъй като колата е на достатъчно години за да има навъртян един доста голям километраж.Смяната на цвета също не е +защото всеки ценител ще си направи сметката,че е имало защо да се пребоядисва тази кола.Малкия двигател също може да е пречка да и се вземе добра цена.В край на сметка в зависимост от това колко искаш да я продадеш може да си поиграеш с цената и да пробваш.

+1

Има такива модели и за 10 12 000 лева, но има и за 30 

Аз лично съм предубеден към тези коли на БГ пазара и повече от 15 не бих дал (изключвам твоя случай защото колата е скоро внесена)

Но глътне ли БГ въздух един такъв автомобил.. не е работа.

Смяната на цвета не е фатална, но бих се радвал ако има снимки преди да бъде боядисана, за да се види че причината не е....

Ако е за по честа употреба 3 литровия мотор е супер, но ако ще се кара веднъж в месеца... поне 500 :)

Иначе колата на снимките изглежда супер. Поздравления


  • 1


#338786 C 140

Публикувано от Bat Andi на 16 декември 2013 - 22:47

Боянски за те тези говориш, налиПрикачен файл  04042010091.jpg   142,9K   6 Брой свалянияПрикачен файл  04042010095.jpg   124,49K   6 Брой свалянияПрикачен файл  04042010094.jpg   105,58K   6 Брой сваляния

 

И да не съм съвсем офф, нещо на немски но е мн добро Прикачен файл  FINAL Kaufberatung W140 Stand 03-2010.pdf   3,04MB   9 Брой сваляния


  • 1


#338768 C 140

Публикувано от Bat Andi на 16 декември 2013 - 17:55

Бат Жоро 87 има много споделено от притежатели на такива машини във Форума,

остава само да имаш желание време и възможност да го прочетеш .

Вярно че повечето писано е за W140, но на практика 98% от написаното важи и за С140 .

Не чакай някой да напише нещо ново и специално по твоя въпрос,

повечето неща са коментирани и писани многократно .

Старите мнения са много ценно нещо, потърси ги и приятно четене . 

+1 Болестите са им почти еднакви. Като започнеш от инсталация на мотора и стигнеш до вакуума на вратите.

Разликте са в едрогабаритните части общо взето, и в специфичните за купето неща.

Хубаво е екстрите по него да работят, салона да е в добро състояние, както и колата да изглежда свежа.

Неподдържана 140ка, глътнала български въздух е ЦИРК

 

Ще дам пример с моята баба яга набор 91, 2001 със сигурност е била в официален сервиз защото е сменен бега, има стикер и бега е щампован 01. Колата е била на лична кола на нареден представител от времето на тройната коалиция (намерих пропуск за НС) Следващият собственик е личния му шофьор, но момчето не е могло нито да я кара много нито да я прави. 

 

Колата имаше доста външни забележки, доста вътрешни. По мое мнение не е и не беше тотален гроб, но полека лека става кола.

За 50 000 км не съм правил кой знае колко ремонти, но съм сменил това онова. Все пак показва над 300 000км вече, а колко по 300 са...

На моменти ми е идвало да я пусна на части но както казах ЦИРК. Като не съм разполагал с 5 цифрена сума при покупката, сега ще правя. 

Хубавата кола струва пари, хубавият мерцедес е (на пръв поглед) неразумно скъп! 


  • 2