Към съдържанието

  •  

Bat Andi

Регистрация: 18 дек 2008
Офлайн Последно: 24 май 2019 - 20:55:46
*****

#419520 Проблем с ESP

Публикувано от Bat Andi на 10 май 2019 - 12:14

Да се изкажа и аз.

ESP не записва грешка. Това е протокол - при определено положение на механични елементи компютъра отчита, че колата е нестабилна и включва ESP, съответно набива лява или дясна спирачка, отнема газта, изключва се темпомата и други.

Горното е личен опит - имах износени тампони на рейката в комплект с крив носач, което изкривяваше ъгъла на завиване и ми се включваше ESP и спирачка.

В заключение - трудно е за откриване.

Категорично не мога да се съглася с голяма част от горенаписаното:

 

ESP има модул, който управпва системата и в този модул се записват грешки.

ESP  не е протокол, поне при автомобилите, най често срещаният протокол е CAN... няма да изпадам в детайли защото са оф топик

ESP контролира спирачното усилие на всяко едно колело с цел да държи автомобила в избраната от водача траектория.

 

Относно проблема на Ваня, аз съм за Акумулатор, но все пак стардиагноза ще каже най добре

Проблема ми прилича на срив на напрежението при първо палене, и тогава често ESP влиза в авариен режим.


  • 4


#419394 Е200 е новото 55

Публикувано от Bat Andi на 07 май 2019 - 09:34

Честито! Със здраве да я караш, само масло и гуми да сменяш.
Как е вървежа?
Ще следя темата тъй като аз също съм набелязал този модел.

Мерси Барти,

 

за вървежа, като усещане върви горе долу колкото Фабията ни, която е 1.2TFSI, но ако гледаш как се движи стрелката, 211ката е доста по бърза. Иначе още не съм я киквал, едно че все още не е облужена, а и другото, че крака ми има съвсем други навици от 55 цата  :yeah  И все още я карам на С. Кутията е по мудна сравнено с АМГ, но кореспондира добре с мотора и целите на колата.

Вървежа е повече от приемлив за мен, колата има сила и си ускорява прилично. Нямам проблеми с включвания или престрояване... изпреварването... за една година тук, ми се е наложило само веднъж да изпреварвам някой на двупосочен път, така че не мога да кажа.

 

Отношението вървене разход на гориво е отрицателно сръвнено с по-голям мотор, В момента до офиса, колата ми дава 9 - 9,5, 215ката 12,8 - 13,6

За последните 4000км разхода на 215ката е 15,6, 211 я купих с разход 9,1. 

Убеден съм че на темпомат със 150, разликата между 55цата и 200 компресор ще е макс 1,5 литра, но това е до момента, в който не започне градското или не влезеш в задъстване.


  • 1


#419367 Е200 е новото 55

Публикувано от Bat Andi на 06 май 2019 - 18:03

Привет,

 

Ерата 140 приключи достойно при мен, след като продадох моята след 7 години, 120 000км и доста часове реставрация и от няколко дена съм горд собственик на своето първо комби. 

 

Отавна търся практична ежедневна кола с прилична поддръжка и голям обем на багажника... то са колелета, то е сортиран боклук, който всяка седмица карам на сметището, не че там не е пълно с нови Бенцове, Поршета и АМГ-та, ама...

 

Та новата стара техника е 200 Компресор 2007ма. Държах задължително да е фейслифта след 2007ма, не само заради дизайна и липсата SBC, а и за това, че колата е коренно променена и няма драми с ръждата.

Защо 200 Компресор.. Дизел не харесвам, а и с 211ка дизел не мога да ходя на работа. Големите мотори 272 и 273, не се славят с особена здравина и са трудни за ремонт в домашни условия. Не че 271 е черешката на тортата,

но е с поносими цени за части. Не на последно място държа ежедневната ми кола да е с 5 скоростния автоматик, малко по лесен е за отремонтиране в сравнение с 722.9.

 

Екземпляра е доста запазен, имал е един собственик, взех го от посредник, който твърдеше, че колата е била върната в представителство на Мерцедес. Днес проверих историята на колата в дилърството до нас и всичко изглежда наред и съвпада със сервизната книжка. Като изпълнение е Авантгард със спорт пакет (генерация и спирачки).

 

Какво и липсва на колата...

1. Теглич - уговорил съм един оригинален

2. Команд 2.5 - в момента е с APS 50, ще пиша в друга тема подробно за ъпдейта, оказа се не лесна задача

3. Смяна на верига профилактично

4. ISOFIX - днес поръчах куките, ще постна в друга тема монтажа

5. EASY PACK система за укрепване на товара в багажника

6. Щори на задните врати

7. Греди за тавана

 

 

Впечатления, като излючим леко тежкия волан, колата доста ми хареса и изненада особено при тесни планински пътчета. Очалвах да е малко по "гумена" като управление, но е доста по прецизна във волана отколкотоочаквах.

Като вървене... става.. по добре е от С180 компресор на 204, а и усещането за ускорение е силно притъпено. Разхода се движи около 9 на 100, предвид пробега който исминавам само до работа (2000км на месец) обмислям да и сложа газ в немски сервиз. Разликата ще е около 8 - 9 евро на 100км и ще съм зелен.

 

Имам още 2500км до следващият сервиз (С) и ще видим какво ще излезе по мотора като започна с обслужването. За сега работи тихо и няма течове.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  IMG_0866.JPG   177,68K   11 Брой сваляния
  • Прикачен файл  IMG_0868.JPG   193,29K   11 Брой сваляния

  • 3


#419063 Нови данъци МПС-от 2019?

Публикувано от Bat Andi на 25 април 2019 - 15:33

Тия са големи мръсници!С.Стар!Направо ще ме откажат от марката!
Чувам че на БМВ и Ауди сертификата е 40-тина лева.
Нашия преди Нова Година беше 80 и нещо,след това стана 130.Аз ходих на Е класата да си изкарвам преди няма месец,която е 15 годишна вече и все още беше 130,но се чака десет работни дни (за Варна),да го изготвят в София.На SL-а със същия мотор е Евро4.На него си го пише в талона.На Е-класата също дадоха Евро4,но аз и така си мислех че е редно.
А сега 230 лв....Не стига че им караме дъртите варели и им чистим държавите!

Да споделя и моя опит по темата, тъй като вадих скоро сертификати и ще вадя още един тези дни.

Документа, който се издава е COC Certificate of Conformity и се издава от завода, където е произведена колата, не от дилърството. Производителите са задължени да издадат безплатно 2 сертификата за всеки автомобил. Първият безплатен се издава заедно с колата от завода и се ползва при първата регистрация. Вторият безплатен е по поръчка на собственика.

Есента като пререгистрирахме Шкодата с немски номера, объждах този казус с Еуратек и местния дилър тук, и тъй като сме първи собственици получих второто издание безплатно, всеки следващ ще струва по 60 Евро.

 

Имайте предвид, че сертификата е нужен, когато се сменя държавата, в която колата е регистрирана. Преди 3 години, като регистрирах CL-а (внос от Илалия купен от първи собственик) търговеца ми даде COC сертификат, който беше извадил, подозирам е бил безплатното второ копие. Взеха ми го в КАТ, като регистрирах колата, и за жалост не си направих копие  :kill_myself . Сега ще вадя нов за да регистрирам тук в Германия

Тази годна пуснах за продажба 140ката в Германия, проверих в дилърството, колко струва издаването на СОС и ми казаха 105 евро с клубната отстъпка. 

 

Та сумата от 230 лева ми се струва резонна на фона на цената в немско представителство, защо е толкова скъпо това листче при Мерцедес - политика на компанията. 

Поемам топката да обсъдим със СС цена за куба. 

 

Прикачам снимки на сертификата, за да добиете представа. 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  IMG_0771.JPG   122,52K   11 Брой сваляния
  • Прикачен файл  IMG_0770.JPG   121,12K   11 Брой сваляния

  • 4


#418960 Освежаване на бежов салон

Публикувано от Bat Andi на 23 април 2019 - 09:33

Търся колеги... Търся седалки къде ли не обаче точно такава кожа никъде не намирам. Черни сефалки има пре достатъчно но не знам дали може да се боядиса черната кожа така че да ми върши работа... Сиви също има...

Започни с професионално почистване, там където колегите са цитирали. Можеш да им се довериш щом имат опит.

Боядисването на седалки е възможно, но за мен не е дълготрайно. На моята 140ка боядисах таблото от черно в бежаво, понеже не намерих такъв цвят втора употеба. Вече 4та година не е мръднало, но там няма търкане, и колата се съхранява само в гараж. Бядисано е със специална боя за кожа, доста еластична.


  • 1


#418955 Освежаване на бежов салон

Публикувано от Bat Andi на 23 април 2019 - 00:13

Колеги а как мислите... Добре ли ше стане ако намеря еко кожа в същия цвят но да не е перфорирана и тапицер да ми ушие подходящи калъфки с които да се облеча седалките без да си личи че е калъфка?

Няма как да стане, без да си личи. Оригиналната тапицерия има телове по шевовете, които се закачат за седалката, за да има този вид. Тошко е прав.

 

Провери първо горепосочените фирми.

Провери и за запазени салони, за да свалиш от тях само кожата.

Наскоро исках да си купя за 129ка оригиналните кожи на седалките. Комплекта за двете седалки беше 2200 евро, но вече ги няма на склад.


  • 1


#418954 KEYLESS go?

Публикувано от Bat Andi на 23 април 2019 - 00:10

Здравейте колеги,

тези дни се сдобих с w220 2003 година s keyless но незнам с кой вариант съм имам само един ключ другите са изгубени дали съм имал карта или е второто поколение в ключа как може да се разбере.

като натисна старт стоп бутона на лоста ми дава Key not recognized. иначе с рибката си паля без проблем.

Щом изписва key not recognized, значи си с новия ключ с вграден чип. При мен изписва (когато картата не е в мен), че не разпознава картата и картинката е на карта (W215 2002)

Вероятно си с ключ дубликат, правен от някой ключар. Много малко ключари могат да програмират кйилес чипове, обикновено правят нормален ключ и функционалността сприра да работи.

Послушай Колето, иди в Силвър Стар и виж какво се случва, колко активни ключа има колата и прочие.

Като цена, последно поръчвах за една 204ка, и след отстъпките излезна на 520лева.

 

П.П. Кийлес картите се обучават (синхронизират с колата). Има процедура, която лично аз съм тествал и при мен сработи. При покупката на колата, едната карта не работеше, мислех че не е от моята кола, понеже я получих в последствие. Поиграх си и я подкарах.


  • 1


#418756 Водородно почистване

Публикувано от Bat Andi на 18 април 2019 - 13:44

Митак,

аз съм скиптичен към подобни неща и знанията ми са от форумите - там не съм открил някой, който да хвали процеса с факти.

 

Иначе като съм чел рекламите им, някой от тях говорят за процеса пиролиза... така нарече термичен разпад на органични съединения (каквито са отлаганията в мотора)

Пиролизата е процес, който протича в безкислородна среда, или в такава с инертен газ - в нашия случай - водород.

Минусите са температурата на горене, която се повишава.

 

Реално за мен може да има ползи за изпускателната система, прочистване на катализатори и дпф, поради промененто горене. Всяка модерна дизелова кола използва пиролиза да чистене на ДПФ, автоматично.

 

Но ако говорим за чистене на нагара на клапаните - темепратура от 480 градуса и нагоре на стъблото на клапана... не мисля че има мотор, на който да могат да се загреят до такава температура външните части на клапаните.


  • 3


#418378 Среща в Щутгарт

Публикувано от Bat Andi на 07 април 2019 - 22:56

Качвам малко снимки от уикенда

 

Снимките от музея на Мерцедес са ми малко... отнесох се в плямпане и забравих да знимам...

Прикачен файл  IMG_0518.JPG   125,04K   5 Брой сваляния

От къде е навика на шофьорите да карат с ръка извадена през стъклото... забележете двата лоста извън колата Ръчна и Скоростен лост (идеално за дрифт)

Прикачен файл  IMG_0519.JPG   127,37K   5 Брой сваляния

 

Малко красоти от Порше 

917–30 16 цилидъра... 32 свещи... 1580 кончета – 1970

Прикачен файл  IMG_0520.JPG   129,27K   5 Брой сваляния

 

Прасенце

Прикачен файл  IMG_0522.JPG   113,42K   5 Брой сваляния

 

И серия снимки от откриването на сезона... без коментар

 

Прикачени файлове


  • 3


#418300 Избор между Mercedes C Klasse w204 или Citroen C5 II (X7)

Публикувано от Bat Andi на 04 април 2019 - 22:40

принципно това е най доброто. качваш се и караш и то не по една бройка от модел, а няколко, защото не се знае в какво състояние е експоната...

 

иначе е малко грубичко да се изказват мнения за концерна пежо-ситроен и финансовото им състояние, предвид че наскоро си купиха друга немска марка, както и доколко сами си разработват моделите. всички знаем че голяма част от колите в момента се правят от подизпълнители, някои дори се правят на вече готови автомобили...

Всички ОЕМ работят с подизпълнители, въпросът е кой диктува.. при Пежо Ситроен гарантирам от първа ръка, че имат много малко развойни инженери в областа на купета, шаситаи интериор, а само координират поддоставчиците. Звучи парадокслано, но е ужасно скъпо да имаш развойни инженери... а как излиза сметката на подизпълнителите... работят върху вътрешни платформи и прилагат подобни решения при различните марки.

От опита ми в Аутомитив бранша (работил съм за Даймлер, БМВ, Ауди, Рено, Фолксваген и Мазда), има два вида ОЕМ. Едните знаят точно какво искат, и го описват ясно и конкретно с хиляди страници изисквания - това са Даймлер, Ауди, БМВ и от части Фолксваген. Всички останли разчитат на доставчика да води и да дава идеите, а те само одобряват. 

 

П.П. Това че са купили някоя западаща немска марка е бизнес политика, и няма общо с инжинеринга... за жалост

 

Сори за оф топика, ако преценят модераторите да скрият коментара..  но мисля, че е полезно за колегата да направи разлика, между едните и другите марки.А и си говорим за автомобилни производства.


  • 4


#418288 Избор между Mercedes C Klasse w204 или Citroen C5 II (X7)

Публикувано от Bat Andi на 04 април 2019 - 18:25

Цената на един модел втора употреба, говори много за неговите качества...

Несравними класове са 

Да поговорим за модерните ситроени...

1. Конценрът Пежо - Ситроен няма финансовата възможност сами да конструрат по-голямата част от колата , което като цяло е плюс, тъй като използват предимно добри подизпълнители като Магна.

2. Екстрите на листа, нямат нищо общо с екстрите в колата - лизно печатление при безумно реализирани екстри при някой производителие, само и само да ги има

3. Хидро окачването на Ситроен не мисля, че е нещо иновативно, доколкото съм запознат не е активно, тоест маслен вариант на въдушно окачване - тук поддръжката е минус

 

Съдейки по така написаната тема, по подходящата за теб кола е Ситроена, но все пак покарай двете преди това.


  • 2


#417918 Обслужване на автом. ск. кутия

Публикувано от Bat Andi на 27 март 2019 - 12:20

Пластмасовата коруба на буксата се сменя само ако майстора е сръчен. Инак има вероятност да счупи платката която се намира от вътрешният край на болта. Още си спомням разговора ми с приемчика на Балкан Стар като поисках при смяна на маслото да ми сменят и пластмасата на буксата. 

Аз : искам да ми смените ... 

Приемчик : има вероятност ако е запекла и превърти болта да се счупи платката и ... 

Аз : знам, надявам се да бъдете внимателни 

Приемчик : колкото и да внимаваме вероятността да се счупи е 50/50 и ... 

Аз : в такъв случай Не пипайте буксата 

Само да вметна, буксата клеясва към кутията и се чупи по скоро от стареене, при опит да се разлепят о  пръстените.

Най - честата причина за счупена платка при буксата е при монтажа на пластмасовия кожух от външната страна. Има едно единствено положение, при което пиновете на платката съвпадат с отворите, подвежда се точно с два пръста, почти без усилие. Употребата на сила при монтажа води до счупване на платката.

 

Иначе навсякъде по света, майсторите по официалните сервизи не носят отговорност за счупвания при демонтаж... клиента си плаща масрафа накрая.


  • 2


#417668 Автомата не превключва

Публикувано от Bat Andi на 22 март 2019 - 10:46

Колега а възможно ли да е от буксата. Също грешката р2502-неприемлива е зъбчатката или предаването се хлъзгат прекъсва

Буксата на кутията е причина само за пропускане на масло, което се качва по кабелите (по капилярен път) и пълни модула за управление.

Провери за омасляване на буксата на EGS - модула за управление на кутията.

Ако там е чисто,

 

Възможни причини:

1. Платка в кутията - вероятност голяма (консуматив е)

2. Клапанно тяло - мозък - малко вероятно

 

След като рестартираш през клема 15 (ключа) кога пак се появява проблема

 

Иначе есента имах случай, едно момче с подобен проблем, само че влиза по често в авариен режим. От МБ му бяха обявили 4 цифрена сума в евро, погледах грешките, буксата беше суха и "отсякох" платка, филтър гарнитура, масло....

Момчето купи платка сменихме я и проблема остана. Поръчах модул за скоростите, смених го и се оправи.

От тогава си имам нова платка - и вече тествам с нея.

 

Иначе ако отидеш при дилъра, ще започнат по същия ред:

1. Букси

2. Платка

3. Модул за управление

Разликата е че ще ти таксуват всичко сменено (работа и части), без начение, че твоето е било здраво.


  • 1


#417409 Retro Classics Stuttgart

Публикувано от Bat Andi на 13 март 2019 - 17:29

Ето малко снимки и от мен

Незнайно защо се разбъркаха след ъплоуда...

Прикачени файлове


  • 2


#417393 Retro Classics Stuttgart

Публикувано от Bat Andi на 13 март 2019 - 10:53

Лека-полека, започваме да ставаме европейски клуб :)

Благодаря за очерка, Анди, чак ме е яд, че не съм се поинтересувал повече, но и догодина не е толкова далеч :)

:beer

Нищо Фил, аз също не си представях събитието с такава мащабност.

Подцених го, като отделих един следобед в най-натоварения ден. 


  • 1