Към съдържанието

  •  

Bat Andi

Регистрация: 18 дек 2008
Офлайн Последно: 15 ное 2018 - 10:11:08
*****

#413804 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Bat Andi на 14 ноември 2018 - 21:10

https://www.feinstau...ette.ch/bg.html

Ето една таблица на която е дадена информация кое авто на какъв цвят плакета отг.
Обаче с други такива има разлика, но да кажем, че тази е по-официална.

Да и оттази таблица се вижда че зелена плакета с номер 4 се дава на автомобили с евро стсндарт от 1 до 4.

 

Единствената официална проверка онлайн, става след сканиране на талона на автомобила и пращането му, чрез формата на официалния сайт. Всичко друго са приказки в пространството.

 

В играта с тези плакети съм от 2009та, когато слагах на 190 то ми, което е 91. После на въпросното 2.0 без КАТ. След това за третото ми 190, което е набор 89.... и така като се мине през 140ката , 55 цата... всичките са със зелени.

 

Иначе тук е момента да предложа всякакъв друг съппорт докато си в Щутгарт. Освен че може да пием по някое друго греяно вино.. мога да организирам посещение на завода в Зинделфинген, моторуорлд и други автомобилни глезотии, характерни само за региона. Не знам с какво време ще разполагаш, както и в коя част на Щутгарт ще си, така че пиши на лично да ти дам немския си номер. Ще се радвам да се видим.

 

Цената на плакета е 6 евро с напечатан шрифт, ако го купиш от местен КАТ, миналата седмица пререгистрирах едната кола с немски табели и сменях стикера... та ми е прясно инфото.


  • 1


#413792 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Bat Andi на 14 ноември 2018 - 15:55

Искам да попитам с какъв плакет (цвят) шофираш в Щутгард.
Чета тук, че от Януари 2019 ставало синя зона.

Иначе аз го поръчах от приложението, с доставка до Норвегия, за дизелов автомобил, както и номера на авто. печатно написан €10,- доп.

49та седмица ще съм в Германия и не ми се губи време да вадя от там, понеже дизелите ги мерили.

Плакетите нямат директна връзка с Евро нормите. Цифрата 4 на зелената плакета не означава Евро 4, както те забуждава Иво. Освен използваето на гугъл транслейт, важно е и да си подбираш източника на информация. :beer  Плакетите са само за праховите частици. Имам такива на всичките си Мерцедеси. Бензинов Бенц след 88ма с катализатор получава зелена плакета. Имам и зелена плакета на 201 2.0 RUF - заводско без катализатор... пак ми дадоха зелена.

 

При дизелите е друга бира, 220ка ЦДИ не може да влиза в Щутгарт от доста време, защото получава жълта.

 

Вметка, някой бензинови мотори на други марки, също не получават залена, а жълта плакета. Причината за това е, че двигателите с директно впръскване имат лошо смесване на въздух-гориво, което води до виски нива на твърди частици (реално се намаля СО2 емисиите) При старите мотори с канално впръскване, този проблем го няма (Да, новите бензинови мотори са по мръсни от старите :yeah )

 

Отнсно синята плакета... за сега е само кьорфишек. Няма нищо решено и в сила е зелената плакета за вътрещността на Щутгарт. Интересувам се живо, защото сегашното ми работно място е в зелената зона и не ми е особено удобно да ползвам транспорт.

 

За плакета контролират само паркирали автомобили, тези които се движат през града минават към транзитнопреминаващите и не се контролират... познавам хора, които от години карат без плакети тук, но не ти го препоръчвам.

 

@Цецо Колев, добра вметка за Feinstaubalarm - тя се активира когато в рамките на два последователни дни има завишени нива на прахови частици, не води до принудително ограничаване на движението, но намаля цените на обяествения транспорт - но САМО закупени онлайн или през мобилно приложение. На автоматите цените остват непроменени.


  • 4


#413681 Вакуумни маркучи автоматик

Публикувано от Bat Andi на 09 ноември 2018 - 10:36

Съвет,

 

Прегледай всички гумени щутцери по мотора. Пластмасовите маркучи не се пецакват, нацепват се само гумените съединиения.

Това че си сменил вакуумите на скоростите не значи, че си си решил проблема.

Ако мотора смуче от друго място въсдух - отново си в изходна позиция


  • 2


#413189 Жалби и Оплаквания

Публикувано от Bat Andi на 19 октомври 2018 - 09:03

Оплакването на Иво ме накара да разгледам значките тук и там

 

УС се самосезира за темата за значките, и ще подготвим промени в правилата, тъй като забелязахме че някой членове злоупотребяват с даването на значки. (22 значки Благодаря, към един потребител за три минути - рекорд)

По този начин правят значките без стойност, и това е нечестно спрямо другите потребители.

 

Ето един от промерите. Оставам на вас да си направите изводите.  :beer  Информацията е достъпна за всеки потребител.

 

Прикачен файл  znachka.jpg   77,84K   16 Брой сваляния


  • 1


#412799 Нови данъци МПС-от 2019?

Публикувано от Bat Andi на 11 октомври 2018 - 14:30

Ако се замислите парите от данък МПС са смешни, на фона на парите, които влизат от хората работещи и харчещи парите си в София.

 

До средата на 2017г нямах право на софийски номер, защото нито еин от хазяите ми не искаше да ме регистрира, че живея на адреса. Без собственика и копие от нотариалния акт не става.

Причината която изтъкваха е, че ако веднъж се регистрирам адресно там, няма законов механизъм, който да ме накара да си семня адреса по местоживеене, освен ако аз лично не го сторя.

 

От средата на 2017 до началото на 2018 живеех на територията на село Бистрица,

 

Тук където живея разходите за едната от колите CL 55 AMG  (данъци, ГО и Каско) са сравними с тези в БГ. Разликата е около 100-150 евро.

 

Иначе аз съм по скоро за затягане на контрола на техническите прегледи и сервизите, но това ще доведе до намаляне на броя автомобили - респективно намаляне на приходите от данък МПС и ГО, което никой в бюджета и застрахователният бизнес не иска.

Никой не иска да спре 50% от автомобилите от движение.

 

Иначе съм съгласен, автомобилът е за тези, които могат да си го позволят, и в така наречените "развити държави" е скъпо удоволствие, но не на база данък, а на база поддръжка и техническа изправност.

Защото в БГ ще спестиш пари от разходи за труд и части по ремонта, а може и да спестиш ремонта дори, за да си платиш данъка, защото така или иначе единственото което гледат подробно на повечето пунктове е платеният данък.


  • 1


#412525 Интервал смяна моторни масла нови коли

Публикувано от Bat Andi на 02 октомври 2018 - 17:58

Има ли поправян елемент има и ръжда след време. 

Има ли механична намеса по който и да е детайл, ръждата излиза на яве и това няма как да е дригояче.

Идеята ми е, че по време на престоя на колите в западния свят:

- Техническият контрол е много висок.

- Не се изчуква, заваря, реже и т.н. В общият случай не само се сменя цял детайл, а дори идва боядисан от производителя (по ветино е)

- Не слагат абразив (пясък и камъни) в лугата, които правят щети по защитния слой.

- С течение на времето микропукнатините в лака се уголемяват и солта може да проникне под него, от там изваждане няма.

- Лисва финия пепел, пясъка и калта по пътя, които се набиват къде ли не и задържа влагата.

 

И все пак не съм видял немска кола която не е със сезонни номера, без ръжда по окачването (било то и 2 годишна), а на по старите коли... 

Иначе колкото пъти съм минавал през магистарлите на Австрия зимата, колите са ми ставали бели до тавана. Някъде имах и снимки на шкодата (черна е и сли личи най добре). За мен в Германия (не ми е първа зима тук) химията, която ръсят е доста по агресивна от тази в БГ, просто го няма пясъка и камъните. 

 

Относно климата в Римини, да влажно е, но е доста топло. А за солен климат (тук успя да ме развеселиш)... не бях чувал, знам че водата се изпарява, а солта остава и така се добива солта (морската) 


  • 1


#412409 Моето първо AMG

Публикувано от Bat Andi на 27 септември 2018 - 13:32

Мен като цяло не ме кефи идеята, Порше с повече от 2 врати и предноразположен мотор.

 

Имам лични впечатления от Макан и Кайен - Като качество наматериалите, изработка, вървене са доста зле. Кайена беше GTS.

Наскоро дкараха едни тестов Макан - дизел  :protest  и една Панамера, до нея искам да се докопам и да я усетя.

Като база за сравнение имам RS7, интересно ми е дали Панамерата се представя по добре и като вървене и като усещане и разход.


  • 1


#412338 Селектор скорости C215 / W220

Публикувано от Bat Andi на 25 септември 2018 - 18:28

Привет, 
 
Както споменах в другата тема имах интересен проблем със селектора на 215 (220)
Колата е с кийлес (според мен това не е от занчение, но не съм се ровил дълбоко)
Проблемът е следния, в даден момет селекторът дава грешна информация за позицията си на ECU то на скоростите, и то вдига DTC.
Последствията са следните:
При движение, кутията остава на текущата предавка, ако след рестарт през клема 15 (контакт) грешката отново е налична, кутията минава в авариен режим (втора скорост) и на диплея (до часовника) не се изобразява избрана предавка
Спира да работи бутона за зимен/летен режиим, както и типтроника.
При движение на лоста, понякога на дисплея остава различна позиция, от тази избрана със селектора. Дисплея казва R лоста D и други такива подобни. Това също води до авариен режим на кутията.
 
Проблема е изключително дразнещ, при мен се появяваше първите 20 - 30 мин след палене, като в началото през ден два, в последствие всеки ден. Избутах седмицата и уикенда разглобих колата.
Позицията на лоста се определя от група фотодиоди, за които си мислех, че са се зацапали. Внимателно почистих платката и тествах, Беше по добре, но проблема се проявяваше пак.
Разгледах спокйките под лупа и някой от входните пинове (може и изходи да са) имаха окиси. Презапоих ги сложих модула и нещата заработиха. Остана ми финалното сглабяне на селектора, реших да се уверя, че всичко е ок със спойките и ги занесох в офиса за да ги огледам и под микроскоп. Разглабпнето е голямо като инетриор и не ми се рискуваше. Всичко беше точно, но моя милост изтърва платката на плочките в гаража точно преди монтажа, след което естествено тя спря да работи. Гадно... беше си адски тъпа ситуация.
 
Купих си донор, същия парт номер, порових се тук и там, прочетох там и тук. Оказа се че ако взема моя EEPROM със запаметените вътре ключове и го прехвърля на друга платка нещата трябва да се случат - случиха се.
 
Та чипа е 93C56 с 8 крака. Той трябва да се прехвърли и... си караш
Прикачен файл  IMG_5393.JPG   192,87K   8 Брой сваляния

  • 5


#412327 Моето първо AMG

Публикувано от Bat Andi на 25 септември 2018 - 10:47

Мога да ви помогна с информация за ремонт на селектора и при смяната му какво се прави, за да пали колата.

Ще пусна след  друга темаhttp://forums.mbclub...ости-c215-w220/, какво съм направил аз и може да споделиш и ти дали твоето решенеи е същото.


  • 1


#412132 МЕРЦЕДЕС БЕНЦ Уикенд 2018

Публикувано от Bat Andi на 18 септември 2018 - 14:21

................

 

Bat Andi, имам молба към теб и останалите членове на УС. Когато е удобно и подходящо разбира се.

Много бих искал да прочета какво е официалното мнение, препоръки и впечатления на Силвър стар за

съборите на пистата организирани от МБКБ. Ако има и някакви не официални изказвания от тяхна страна

ще е добре да чуем и тях. 

Хубав въпрос и съвсем на място.

 

Съдържанието на Мерцедес Уикенд 2018 беше тясно дикутирано с хората от Силвър Стар. По техни думи, политиката на марката в последните години е ориентирана към по-младите хора и към по спртно изглеждащи автомобили. Имайки предвид че Мерцедес е един от пионерите в автомобилните състезания, формата за евент на писта беше приет доста добре от Силвър Стар.

 

Тук обаче идва момента на равносметката:

- Как сме реализирали идеята и дали сме отговорили на техните очаквания за качество на събора

- Как Силвър Стар са участвали в предварително подготвения концепт за събитие.

 

Това е частичен отговор на въпроса ти. Мейл до Силвър Стар с благодарност за участието и молба за обратна връзка съм изпратил. Надявам се скоро да имам и отговор, който да пусна тук.

 

Мод едит:

Момчета и момичета,

както някои от Вас видяха, темата отиде в съвсем друга посока, касаеща вътрешни проблеми на клуба, поради което мненията бяха отделени в отделна тема видима само за членовете на клуба.

Не всички участници в темата ще имат възможност да я видят, но ако сте дали мнение/препоръка, те ще се вземат предвид.

 

Ако смятате, че можете да сте полезни и като клубни членове и да помогнете за решаването на проблемите и/или да внесете свежи идеи в развитието на клуба, свободно може да изразите тази си воля, чрез подаване на Молба за членство в МБКБ и заплащане на годишната такса, която все още е 40 лева на година.

 

Поздрави,

Самурая


  • 2


#412128 ABC visit workshop

Публикувано от Bat Andi на 18 септември 2018 - 12:36

Аха,променя се.нивото на маслото е на ниво изгаснала ненатоварена е леко ниско,но е така от години!А пък като се сетих,волана леко скърца,ама нали са две отделни системи?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Помпата е тандемна, тоест две турбини, които въртят два независими маслени кръга, вързани на една ос. Може да се смени само частта за ABC или за Хидравликата. Историята помни такива еквилибристики. 

 

Щом се промения вероятно си за ремонт или смяна на помпа. Има рециклиране, има втора ръка и нови ги продават ама...

 

Сервиз не бих могъл да препоръчам, не ползвам такива услуги от години


  • 1


#412127 Моето първо AMG

Публикувано от Bat Andi на 18 септември 2018 - 11:33

Забравих да напиша.. В пъти по евтина от поддръжката на 140ка!!! :yeah


  • 1


#412126 Моето първо AMG

Публикувано от Bat Andi на 18 септември 2018 - 11:28

Обобщение за колата с удовослтвие ще напиша.
 
Първо колата се оказа добър екземпляр. Благодаря на Ники Пресолски че ме светна за нея, и ме поркрепи в щурата идея.
Колата като обслужване е относително евтина. Карам я само с оригинални масла. Сменил съм няколко дреболии по окачването още след покупката и това е.
Имах драма с ABC оказа се спукана сфера. Смених първо тази, която обира пулсациите, но не се оправи, после смених останалите две. Общо около 800 лева за оригинални части. Колата заспа.
 
Имах проблем с акумулатора, детски проблем на колата, като поседи около седмица и се разрежда. Оказа се телефонния модул, смених го с друг втора ръка (няколко десетки лева)
 
Зимата минах на 18 цолови джанти с премиум марка гуми и е доста проходим. По стечение на обстоятелствата останах и на 18ки за лятото. При хубава настилка има страхотна тракция. От място с кикдаун тракшъна пресветва точно три пъти, след това веднъж като включи втора и това. При лоша настилка (Софийски улици) всяка корса с двигател над 1.0 ти взима старта.
 
Два тампона на мотора смених миналата година, оказаха се смазани и не съжалявам.
 
В момента колата е в бокса, тъй като се прояви познатият при всички 220ки проблем със селектора на скоростите. 
Проблем с фотодиодите или лоша спойка, доста дразнещо. Лошото е че в него са записани ключовете. Хубавото е че чипа с тази информация е лесен за сваляне и слагане на платка донор. Днес го презапоих и ще дам инфо.
Светнаха ми дакладките отзад, поръчал съм ги... но това си е обслужване. Алтернативете започват от 100 евро накладки и дискове и завършват достойно за цената на автомобила като нов. Като цяло оригинален комплект на Брембо (производителя на спирачките за модела) е идеалният компромис.
Това което искам да сменя са спирачните маркучи с Stahlflex. Търся по прецизно спиране и карах няколко коли с тефлонови маркучки. Спирането е страхотно, особено при поредица от тежки спирания.
 
Друго не съм пипал по колата за 2 години и 60 000 км. Кара се само на бензин и е същот толкова относително икономична. Разход от 13 извънградско е постижим, 15 смесено също. Под 10,8 не съм я свалял на дълго, но с много пазене и само за идеята.
 
Общо мнение, страхотен автомобил като динамика и комфорт. Само трима души, от малкото покарали го, си купиха 55 с компресор в различни конфигурации.
Може би 220 ката е по разумният избор, но пък на мен 215ката ми харесва като дизайн. Става за семейна кола, има изофикс и голям багажник. Екстрите си работят без забележка през времето. За съжаление си мисля да го продавам в обозримо бъдеще, не че не ми харесва, просто пробега му се увеличава, ползвам го за евридейка и един по сериознен проблем ще ми загуби доста от свободното време, а не ми се инвестира повече време в коли за всеки ден. 2000 евро на година за застраховки и данъци са си една хубава почивка на някое хубаво място.
 
Иначе една инетересна история, карам си една вечер лежерно по А81 от Щутгарт към Хайлброн. Магистралата я бяха отворили и нямаше ограничение на скоростта и си карах 170-180 изпреварвах в най лява лента и едни интересни фарове се закачиха за мен. Понатиснах за да изпреваря по бързо и да се прибера, но фаровете зад мен си ме следваха, 220, 230... Реших да го пробвам след 250 започнах да дърпам, покарах до към 270. Реших да видя все пак кой така достойно се закача, намалих и минах в дясно. Оказасе една Панамера комби, очевидно е била ограничена на 250. Та CL-а е кола за магистрала, дори и АМГ с 500 коня не е кола за писта, със своите 2 тона празна, никак не обича острите завои.
 
Иначе 55 с компресор е перфектният вариант фейслифт със старата 5 степенна кутия.

  • 5


#412101 ABC visit workshop

Публикувано от Bat Andi на 17 септември 2018 - 18:45

Здравейте,кошмарът ми се сбъдна..днес ми почервеня екрана на w220-ката ! Мисля ,че е помпата,щото нещо трака отпред в дясно. Иначе вдига и сваля без да се замисля..Ако някой е па̀тил ще моля за контакт сервиз в София .


Sent from my iPad using Tapatalk

Без паника.

 

Както каза Марто, първо четеш на Стар диагноза. ABC помпата е отпред вляво и е заедно с тази на хидравликата на волана. 

 

Ако приемем че помпата има проблем и не може да вдигне необходимото налягане може да ти изкара надписа, но въпреки това да вдига и сваля колата.

 

Променя ли се тракането, когато форсираш мотора? Ако да, силно вероятно е проблема да е в помпата

Провери си нивото на маслото в казанчето.


  • 1


#412097 W205 може ли да се монтира асистент след като си купите колата втора ръка

Публикувано от Bat Andi на 17 септември 2018 - 16:25

На една Е-класа купе 2017г имаше подобен проблем - нямаше автоматично превключване между дълги и къси светлини.

На новите генерации мерцедес се оказва, че функцията е свързана с възможност на самите LED-фарове.

Та в заключение - на правилните фарове, поддържащи тази функция пише "Mercedes Intelligent LED" или нещо подобно. Проверете какво пише на самите Ви фарове.

Ако фаровете отговарят на изискванията - в менюто има опция за активиране на функцията.

Както е написал Веско, ако имаш ILS може да си активираш функцията за автоматични фарове при дълъра срещу 700 лева. (Ако не е била поръчана когато е поръчвана колата)

При поръчката на колата струва 100 евро като добавка към ILS.

 

Иначе камерата не регулира фаровете в зависимост от товара в багажника. Всеки модел автомобил излязъл след 2000 година с ксенон (вече и за LED технологията) трябва да има автоматично регулиране на височината на фаровете, обикновено сензори за това са интегрирани в окачването (може да се ползват тези за адаптивното окачване Airmatic, Magic Body....).

При 212, 204 камерата е една, при Плюс системата (W205), камерите са вече две.

 

Има ентусиасти в Германия, които го правят, но за себе си. Инсталацията в лицето на CAN шината е налична, смяна на firmware??? На кой модул и защо? Може би, Иво е имал предвид промяна в конфигурацята на EEPROM-а на GАTЕWAY-я и останалите устройства с които си комуникира ILS модула, но това е далеч от смяна или ъпдейт с друга версия. Просто ти трябва легална Стар диагноза с връзка до сървъра на Даймлер и Ведиамо. При новите модули има така наречения компонент протекшън и дори частта да е чисто нова, без магическата ръка на Дилъра или легална Стар Диагноза с Ведимао нещата не се получават. Всичко останало е въпрос на това колко познания по автомобилна електроника имаш, колко свободно време ти се отделя и дали желаеш да инвестираш време труд и пари в нещо което е глезотийка, но не мисля че е определящо.

 

Карай си я със здраве, с или без този асистент.


  • 1