Към съдържанието

  •  

Илия Горанов

Регистрация: 13 май 2008
Офлайн Последно: 31 авг 2023 - 11:42:18
*****

#160930 Поправка на бутоните на панела на климатика

Публикувано от Илия Горанов на 30 март 2009 - 13:35

Трябва да ти кажа, че удоволствието е само едната страна на монетата.
В конкретния случай, като знам колко струва нов панел (или дори на старо), понеже никой не продава само двете пластмаси на бутоните.

Истински Dremel? Ми най-обикновена машинка с електрически мотор ползвам - нищо особено.
Не е с жило, не е с въздух под налягане - моторчето е в самата ръкохватка и работи на 12 волта.
Даже имаше две пороки на върнете, но при един инцидент му пострада копчето и остана в реверс режим, та му обърнах кабела :)
Машинката съм я купувал като бях 9ти клас - тогава съм дупчил и рязал с нея текстолит за печатни платки (тогава се и изгорих с киселина :) )
Слабо е моторчето, но за дребни поправки върши работа. А главичката е като на евтините бормашини - с гайка и ключе.
Щото има едни, дето закопчаването на борчетата е с едни щифтове - не е такава...
То имам три прави бургии, три с топчета на върха (зъболекарски), три цилиндрични бургии (пак зъболекарски) и един цилиндричен шмиргел.

P.S. миналата седмица си оправих и сенника. Нали има огледалце, а огледалцето има капак. И като отвориш капака, светва лампа.
Е да, ама на моето огледалце му бяха счупени пружините на капака и нито стои затворен, нито отворен - ако отвориш сенника и капакът виси.
А като виси и свети лампичката и става много неприятно... и го бях залепил с парче тиксо - колкото да не се отваря.
Миналата седмица избеснях и го свалих, качих го горе и се пробвах да го отворя. Оказа се, че е сглобен така, че при разглабяне се чупи.
Така или иначе прецених, че по-зле от това не може да стане - вече е счупен достатъчно, та го дочупих.
Там конструкцията се оказа приблизително идиотска колкото и при климатика - гигантска масивна пластмаса
и в единия край яка метална пружина, която се натяга от едно пластмасово зъбче с размери около 4х4 мм, дебело 1 мм.
Естествено, зъбчетата счупени и от двете страни и пружините лабави... Ако ги залепя с лепило - нищо няма да стане... напрежението е голямо.
Там капачето на огледалото действа като лост и ще го счупи почти веднага.

Затова извадих двете пружинки, залепих зъбчетата с моментно лепило, колкото да не шават, докато работя.
Забърках епоксидна смола и подсилих гърба на зъбчето, като го направих като триъгълник...
даже смолата я мазах на три пъти, че да съхне по-лесно. И както го подсилих - мисля, че ще издържи доста.
След което напъхах пружинките и ги подлепих и тях леко. Понеже сенника отвътре е от стиропор,
където лягат пружинките също намазах със смоля, за да е твърда основата
и накрая залепих цялата конструкция на огледалцето към сенника - стана перфектно.

Прикачен файл  mirror_fix.jpg   8,05K   40 Брой сваляния

Сега, ако съм отворил сенника и снайперист се опита да ме гръмне - куршумът ще остане във сенника - толкова смола има.
Дано да не се чупи повече, че ако се счупи след тая смола вече няма как да го оправям :)
  • 1


#160905 Поправка на бутоните на панела на климатика

Публикувано от Илия Горанов на 30 март 2009 - 11:06

Имам двузонов климатик с панел с дисплей и бутони без бутон за активен въглен:
Публикувано изображение

Още когато купих колата, на панела на климатика, не работеха двата бутона AUTO отляво и отдясно.
Проблемът се задълбочава, когато добавим, че диагностиката на климатика също използва тия бутони като стрелки ляво/дясно.
Първоначално мислех, че проблемът е в бутоните "пуканки", дето са на платката и мислех, че са им заминали мембраните.
Ремонтът е пипкав, но определено е по-евтин от нов панел за климатик. Може да се разпоят пуканките и да се запоят нови
или могат, да се измъкнат мембраните им и да се подменят с мембрани от нови бутони. По-чиста работа - без поялник, но по-пипкава.
Пък и трябва да се намерят нови "пуканки" със същата форма и размер на мембраните.

Освен бутоните, не ми светеше и половината задно осветяване на панела, така че поводи да бъде изтръгнат от колата - много.
През изминалия уикенд най-накрая намерих време да свърша и тая задача. Поиграх си 15 минути докато го измъкна от дупката.
За целта трябват ключета за вадене на касетофон Becker, но аз ги имам, време, нерви и търпение.
След изваждането на панела, на него има два дебели куплунга с щипка. Щипката се откопчава като се изтегли, след което куплунгът е свободен.

Качих панела вкъщи и го разкостих. Е не успях да го разкостя максимално и така и не стигнах до LCD-то...
исках да оправя и проклетите изгорели елементи от екрана.
На снимката горе се вижда, че отдясно на 23 липсва долния сегмент на тройката. Е, остана си липсващ... може би някой друг път.

След като стигнах ду бутоните "пуканки" останах със смесени чувства.
От една страна бях супер разстроен, защото бутоните не бяха развалени, което означава,
че след близо час и половина играчка съм в изходна позиция и не знам защо не работят.
От друга страна - имах добра новина - бутоните си работят.
С разглобения панел слязох до колата, нахлузих куплунгите и пробвах бутоните AUTO като натискан направо върху платката.
Работят... Тогава къде е проблемът? Оказа се, че е счупена пластмасовата част, която предава натиска от лицевата страна
на панела към бутончето върху платката. Тук трябва да отбележа, че съм възмутен от германската мисъл,
защото тази пластмасова част представлява 2 мм. широка пластинка, която понася цялото напрежение.
При положение, че е могло да е доста по-здраво - направени са два надлъжни прореза, които охлабват цялата конструкция.
Предполагам, че основната причина е била, да има еластичност и да пружинира конструкцията.
Благодарение на тази конструктивна мисъл - бутоните бяха счупени. И двата!

Извадих ги целите, разглобих ги. Очевидно нямаше как просто да се подлепи с каквото и да е лепило.
Пластинката понася напрежение и трябва да е еластична. Просто няма лепило, което да понесе такова нещо.
Трябва си подсилване. Затова, с малка бормашинка, пробих две дупчици в стената на бутона, перпендикулярно на пластинката.
От стоманен кламер извих U образа скоба и я подкъсих до нужните размери. Подпъхнах скобата над пластинката, така че
извивката се промушваше в един прорез, а двата края на пластинката влизаха в пробитите дупчици.
По този начин стоманата ще поеме напрежението и ще го предаде към по-солидната част от детайла.
С малко шмиргелче изгладих стърчащите части от кламера, от външната страна на дупчиците, за да не задират в канала на детайла.
За да е по-сигурно, забърках прозрачна епоксидна смола и намазах и от двете страни, както и в дупчиците.
И като стегна смолата, още веднъж с шмиргела отвън, за да не стърчи нищо.

Върнах пластмасовите детайли в каналите им. Така звучи с две думи, ама се оказа голяма играчка, защото бутоните са доста широки
и имат едни метални скоби отзад, които не позволяват бутонът да се натисне накриво (както space бутона на клавиатурата, който е разглабял).
Както и да е - нагласих ги и слязох да видя резултата. А резултатът беше, че вече всичко по климата работи.

Днес сутринта купих и крушки - вече работи и задното осветяване.
Ето и малко снимки:

След като се свали капачката на бутона AUTO, вътре се вижда всичко.
В дъното на този бутон се вижда 2 мм. широката пластинка, двете парчета кламер перпендикулярно, както и смолата.
Публикувано изображение

В прикачената миниатюра се вижда и увеличеното изображение, където се виждат прорезите, пластинката, кламерите и смолата.
Прикачен файл  epoxy_resin_and_steel.jpg   11,91K   68 Брой сваляния

Като гледам как е направена конструкцията - не бих се учудил, ако счупването на тези два бутона е доста често срещан проблем.
От клуба съм виждал такъв климатик да има само в колата на Mr. Chen, но неговите бутони работеха.
Въпреки това, този панел за климатик е доста разпространен. Ако имате проблем - не се отчайвайте - има лечение.

Успех...
  • 1


#144326 Колеги какво мислите за електромобилите

Публикувано от Илия Горанов на 22 декември 2008 - 13:36

А според мен ще се получи един вакуум във времето, през който няма да има къде да си ремонтираш колата. Щото в повечето сервизи още не могат да се справят с по-съвременните ДМГ, а какво остава да закарам кола, задвижвана от електромотори? Та докато се пръкнат майстори, дето знаят как се ремонтира какво правим?

Иначе електромоторите бият ДВГ по ускорение и въртящ момент... който се е возил на тролей знае за какво става дума. И по КПД са доста напред. Основният проблем, както стана дума, са батериите.
  • 1


#135466 TuNiNg WeB SiTe

Публикувано от Илия Горанов на 28 октомври 2008 - 13:18

www.formymercedes.com - ето ти и иден от мен. На този сайт намерих неща за CLK, които не намерих на други места. Има за бая модели и години на производство...
  • 1


#117943 Визитка

Публикувано от Илия Горанов на 21 май 2008 - 22:37

Мина първата среща, айде и аз да кажа с какво се занимавам:

Основната ми работа е като програмист, предимно за Интернет. От Сайтове през системи, та до разни мрежови софтуери.
Освен това преподавам в Нов български университет, в департамент Информатика.

Така че:
1) Отговорните лица да имат предвид, че ако има нужда от едно рамо, две рамена или цяло тяло по отношение на форум, сървър, сайт, система и тем подобни, аз съм насреща. Днес споделих, че като изтече хостинга на форума - няма проблеми да осигурим един безплатен.

2) Ако някой от моите студенти е член на клуба - да си знае: при представяне на членска карта ще правя 20% отстъпка на изпита. Т.е. ако е за 6, ще му пиша 5 :)
  • 1