Към съдържанието

  •  

Илия Горанов

Регистрация: 13 май 2008
Офлайн Последно: 31 авг 2023 - 11:42:18
*****

#366074 C220 vs. S320

Публикувано от Илия Горанов на 06 септември 2015 - 16:12

В мерцедес форум да ме питат c220 це ли е или ес?!?!?! При това модератора! :) 
 
Към момента съм се отказал от S (ес) класата и гледам за C (це) 220 (2,2 мотор), дизел, комби. Поне на първо четене за 7500-8000 изглеждат запазени. Ще видим майсторите на който ще ги водя какво ще кажат. Та за това питах за 6-та скорост на C220 (це) дали създават повече проблеми от тези с по 5 скорости. Ако да, изобщо да не си губя времето с тях.


Не те питат дали C-class е S-class, а да уточниш за коя от двете става дума - ти започваш темата за двата модела!

А те питат, защото първо е странно да се сравняват C-class и S-class - просто са различни категории автомобили.
Второ - аз също, от самото начало на разговора не мога да разбера за какво става дума - за сравнение на седан и комби с различни двигатели или за сравнение на два различни модела!
Трето - има S302 (номер на шаси, което е C-class W203 комби - на комбитата сигнатурата на шасито е S)
Четвърто когато не е ясно на кирилица ли е изписано или на латиница - C какво е?
  • 1


#365983 Как да демонтираме, почистим и претапицираме тавана на W202

Публикувано от Илия Горанов на 03 септември 2015 - 16:29

Сред отправените оферти наистина най-изгодна ( и съдейки по фейсбук страницата вероятно и най- качествена ) се оказва, на препоръчаният тапицер от Илия Горанов, Офертите, които получих от софийски тапицери, изобщо не искам и да коментирам. Уважавам хората, които си ценят труда, но при положение, че таванът е свален и изчистен, и ангажимента на тапицера е само да налепи плата, трудът им е направо златен....

Аз затова стигнах до Габрово - в София ми искаха между 2 и 3 ПЪТИ цената в Габрово, а качеството в Габрово си беше ПЕРФЕКТНО!

Така че, в предвид възръстта и себестойността на автомобила, реших сам да поправя доколкото е възможно тавана.

Виж ми темата как аз си правих тавана - имай предвид, че си е пипкава работа и аз лично се сблъсках с някои проблеми поради липсата на специализирана работилница и най-вече на опит. Преди да опра до габровските майстори направих и един домашен опит. Първият проблем е, че не залепих целия таван наведнъж, а на части. Направих го така, защото нанасях лепилото с четка, което става ИЗКЛЮЧИТЕЛНО БАВНО, а отвореното време е около 10 - 20 минути. За 10 минути успявах да намажа с лепило ивица около 20 см. от тавана и 20 см. от плата (маже се от двете страни). Понеже никога ивицата на тавана не е с размерите на ивицата на плата (до милиметър) накрая на местата, където се снаждат отделните участъци от лепене се получиха релефни линии и си личеше. Проблемът се решава, като не се купува лепило, което е в кофичка и се маже с четка, а се вземе лепило на спрей - малко по-скъпо е, но решава този проблем. Вторият проблем ми беше със съхненето на лепилото и миризмата - аз лепих в апартамент и близо 1 седмица на течение не можа да се измирише стаята след това! Имай предвид, че за първи път правех такова нещо, сега бих го направил по друг начин :)

Относно плата съм се спрял на черна алкантара с дунапрен, все още не съм решил от къде да закупя плата, но се надявам скоро и това да се изясни.

Не го мисли - мястото е само едно: http://autoleatherbg.com/- това е вносителят.
Всички тапицери купуват от там. Мисля, че човекът се казваше Жоро.

Моля за съвет с какво да претапицирам колонките - кожа, алкантара с дунапрен/без дунапрен или с нещо друго?

Алкантарата е много по-добре от кожата, по една проста причина - по-гъвкава е и няма проблеми да приеме всякаква форма без да се получат бръчки. Кожата затова се прави с шевове, защото не е толкова пластична и се получават гънки. За колонките и всякакви дребни интериорни детайли - задължително без дунапрен. Иначе стават много дебели и няма да си паснат на местата, където са били. Аз съм само с тънка алкантара (без дунапрен) на колонките и пак притиска коланите, а на места където е имало някакви дребни луфтове - стана прекалено тясно!

Притесняват ме и сенниците, след интервенцията всичко в салона ще бъде черно, а само те и крепителните им елементи ще останат в много по-светъл тон, дори и да дам само сенниците на професионален тапицер, пак ще си остане проблема с белите крепителни елементи. Как да реша този проблем?

По принцип за тази цел си има интериорни бои - за пластмаси, за кожа, за синтетика и т.н. ТАпицерите ги знаят и си ги ползват. В моя случай не се е налагало. Обаче - по-простият вариант е - отиваш в една морга и си намираш два оригинални сенника в нужния цвят - надали ще са много скъпи. Моите бяха счупени, така че и без друго купих нови. Но за цялата пластмасария по тавана - дръжки, сенници, пантички, щипчици, плафони и т.н. си има бои и се боядисват.

Загледал съм се на 124ките сенниците са черни, дали ще паснат на 202ката?

Е - в моргите има и W202... просто си намери оригинални за модела в нужния цвят - съмнявам се да етолкова трудно. Сенниците и аксесоарите по тавана не са особено търсени, така че се намират лесно по моргите, а моделът не е рядък, така че със сигурност ги има. Не мисля, че сенниците от W124 ще станат на W202 - по-скоро от W208 и W210, просто са от едно и също поколение. Тези на W124 са със съвсем друга форма!
  • 1


#365928 Огледалото в купето

Публикувано от Илия Горанов на 01 септември 2015 - 06:54

Първо - как разбра, че не работи? Най-лесният вариант е, да затвориш плътно с пръст сензора, който гледа напред, а с фенерче да светнеш в сензора, който гледа назад (който се вижда отвътре от колата) и докато си на контакт и плафоните в колата не светят, ако не потъмнее - опитайте същото на запалине фарове, въпреки, че не би трябвало да има значение.

Иначе - ако не работи, вариант 1 - да са откачени кабелите на огледалото в плафона... или изобщо да не са закачени, ако огледалото е от друга кола (виждал съм 3 различни вида куплунги за тия огледала и ако е от другия модел може просто да не е пасвало и да не са го монтирали!)

вариант 2 да има повреда в самото огледало - да не те разочаровам, но не подлежат на ремонт в повечето случаи. Но ако има повреда ще му личи, защото обикновено като направят късо или изгорят - остават тъмни, а не светли, а често стават и на петна. Също така, при късо се разтичат, започва да капе една слуз от тях, която е и киселинна и поврежда и махагона отдолу... ако му имаше нещо - щеше да му личи много!

Ако има някакъв проблем по електрониката извън огледалого си трябва диагностика (Star Diagnosis)...

Добрата новина е, че таива огледала се продават и втора ръка. Аз съм купувал три такива досега, едното беше 70 лв. второто беше 35 лв. третото беше 50 лв. Лошата новина е, че не се намират лесно, а и някои търговци им търсят нереално високи цени - срещал съм и по 200 и по 300 лв. да се продават. Различните модели са различни - някои имат вграден компас (много безсмислено, но го има)... други имат дистанционно за гаражна врата (имах такова, но така и не можах да подкарам дистанционното с моя гараж - някакво много странно е!)... трети имат вградени плафони (супер готино е, тия май са от S-class и от джиповете), някои имат светодиоди за алармена система (това е най-ранния модел), четвърти имат просто един светодиод за амбиентно осветление на скоростния лост (също много приятна екстра)... а някои просто са електрохроматични без нищо друго (аз карам с такова), просто има много модели.
  • 1


#365926 Огледалото в купето

Публикувано от Илия Горанов на 31 август 2015 - 21:49

Черната точка в горния десен ъгъл на самото стъкло на огледалото е единият сензор - гледа назад
Прикачен файл  mirror_back.jpg   30,47K   19 Брой сваляния

Малката дупчица в долния ляв ъгъл е предния сензор
Прикачен файл  mirror_front.jpg   28,23K   20 Брой сваляния

Ако има сензор на стъклото (не в огледалото), той обикновено си личи като дупка в черния силиграф по ръба на челното стъкло
Прикачен файл  Windscreen_sensor_outside.jpg   111,99K   20 Брой сваляния
Но понякога слагат стъкла с дупка за сензор, просто защото такова има налично, а отзад няма сензор...

Самият сензор изглежда ето така:
Прикачен файл  Windscreen_sensor_inside.jpg   92,43K   18 Брой сваляния

Този сензор по принцип е за дъжд, но ако го има - следи и за светлината навън. Той е инфрачервен и пуска инфрачервен лъч по цялото предно стъкло. Ако по стъклото има вода - това променя плътността на това, което е около стъклото (водата е в пъти по-плътна от въздуха), което води до изменение на ъгъла под който се пречупва светлината и по този начин сензорът засича дали има капки по стъклото или не. Лъчът е с определена честота, за да може да не се обърква от слънчевата светлина.

Ето го как по-точно работи:

  • 2


#365840 Новини свързани с любимата марка

Публикувано от Илия Горанов на 28 август 2015 - 01:47

След като пуснаха новата S-class W222 във варианти седан и купе, вече я има и кабриолет:


  • 2


#365811 Проблем с вакуумите

Публикувано от Илия Горанов на 25 август 2015 - 21:37

Колега, това е втора забележка, че в този форум се пише на кирилица!
Трета няма да има!
  • 1


#365810 Предложение за есенна среща

Публикувано от Илия Горанов на 25 август 2015 - 21:34

Колега, от едно събиране се впрягаш прекалено много - аз се занимавам няколко години с това и всеки път е едно и също. Един приятелски съвет - сроковете са прекалено къси. Аз казах - и за двете предложени дати имам ангажименти, които не мога да отменя и са планирани преди половин година единият, а вторият преди 3 месеца. Планирани са толкова отдавна, че дори бях забравил за едното.

И между другото - не правим събори през лятото от 2009 г. насам, защото сезонът е отпускарски и всеки си има планове - кой за море, кой за друга почивка, за екскурзия или пътуване. Факт е, че през този сезон има много малко желаещи. И въпреки, че говориш за втората половина на септември (вече не е лято) - организацията е сега, а сега е разгарът на летните отпуски.

И не на последно място - сроковете - просто няма как да кажеш на хората - имате 5 дни - решавайте и по-бързо, че от хотела няма да чакат. Досега на всяко събитие организирано от клуба - поне 20% от хората са идвали без предупреждение и са решавали в последния момент.

И накрая, но не на последно място - организирането на срещи и мероприятия изобщо не е сред причините да има повече от един форум на марката, така че създаването на отделен форум няма да реши нищо!
  • 8


#365799 Каталог аудио системи

Публикувано от Илия Горанов на 25 август 2015 - 15:12

Като стана дума за "новости" във форума - току що пуснах каталог на аудио системите на Мерцедес-Бенц, който е достъпен от менюто "системи" (последното в основното меню на форума) и от там се избира "Аудио системи".

В каталогът са събрани почти всички аудио системи от 70-те години до сега. Каталогът не включва CD Changer-и и COMMAND системи, но може да се допълва, така че всеки, който смята, че има подходяща информация за добавяне е добре дошъл. Ако откриете неточност или дори грешка - сигнализирайте. Може да пишете и в тази тема.

Не всички текстове са преведени - на места има текстове на английски, немски, руски и полски. Поетапно превеждам което липсва. Но има и доста информация, която е направо неоткриваема! Например издирват се PDF файлове с ръководствата за различните модели. Ако някой има оригинално ръководство на хартия, ще съм благодарен, ако го предостави за сканиране и ще му бъде върнато!

Каталогът работи и в мобилната версия, но не е достъпен през мобилното меню (ще го оправя). Директен линк натам: http://forums.mbclub.bg/page/audio/
  • 3


#365423 Честит Рожден Ден , Илия Горанов !

Публикувано от Илия Горанов на 10 август 2015 - 16:06

Мерси на всички за пожеланията.

Поздрави и на вас.


  • 1


#365292 Мерцедес Събор

Публикувано от Илия Горанов на 04 август 2015 - 11:22

Насе, не знам - понеже получих и някакъв странен email с който предлагат организиране на "КУПА ДРАКОН" на същото място, от някакви лица представящи се за "екипа на писта Дракон" (ама изпратено от поща в abv.bg), в комплект с тия мероприятия във Facebook зад които не става ясно кой стои и кой ги организира, аз току що говорих по телефона с фирмата, която стопанисва писта Дракон и от там ми заявиха следното:

1. Към момента няма планирано никакво мероприятие на пистата на 15 август, имало е запитване, което не е потвърдено!

2. Не познават и нямат нищо общо с лицата представящи се за организатори на "Мерцедес събор"

3. Не познават и нямат нищо общо с лицата представящи се за организатори на "КУПА ДРАКОН"

В тази връзка е пуснато и голямото червено съобщение във форума. В никакъв случай, не твърдя, че описаните мероприятия са измама или нещо подобно. Но УС на клуба се консултирахме спешно по телефон във връзка с различните съобщения в Интернет и нашата позиция е, че

ще подкрепим по всякакъв начин легално и официално организирани мероприятия, но клубът изцяло се дистанцира от мероприятия организирани по подобен съмнителен начин!
  • 7


#365276 Проблем с климатроник.

Публикувано от Илия Горанов на 03 август 2015 - 22:50

Въ, уби ма... сменял си четки, лагерче или цялата помпа?
Драмата е, че тия помпи са с ел. моторче и работят постоянно, докато е запален двигателя или докато работи климатика на REST.

Съответно четките им заминават за норматив, а в същото време - като спре да работи - почти по нищо (освен на диагностика) не можеш да усетиш. Работата на тая помпа е да върти водата към радиатора в купето, без да разчита на водната помпа на двигателя. И понеже в движение водата се върти от основната помпа - парното си работи, а на REST, докато изстине вътрешния радиатор - пак не разбираш, че циркулационната не работи. Отделно имат и едно шибано лагерче, дето естествено, че на 20 годишна кола на стотици хиляди километри е заминало и като се разбият също правят проблеми тия помпи. Но диагностиката лови четките по съпротивлението, не лови лагерчето!
  • 1


#364935 Fun Картинки

Публикувано от Илия Горанов на 21 юли 2015 - 10:16

Докато се прибирах към вкъщи и ми падна гърнето, а бяхме и с детето...

Прикачени файлове


  • 1


#364890 За празниците на колегите!

Публикувано от Илия Горанов на 20 юли 2015 - 10:24

Мерси и да ви се връща... честито и от мен.
  • 1


#364802 Бисери

Публикувано от Илия Горанов на 16 юли 2015 - 11:22

Продава OPEL 1999 г.
http://olx.bg/ad/pro...99-ID5lY2s.html

Добавям и снимка, щото ще го свалят...

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  opel99.png   520,84K   22 Брой сваляния

  • 2


#364778 Проблем с лампата на антифриза

Публикувано от Илия Горанов на 15 юли 2015 - 20:55

Лампата която ти свети на снимката е за ниско ниво на охладителната течност, а не на чистачките!!

При някои модели имаше проблем, че двата сензора са на една шина и при ниско ниво на едната течност светеше другата лампа ;)


  • 1