Към съдържанието

  •  

Maverick

Регистрация: 18 фев 2018
Офлайн Последно: 30 май 2021 - 09:17:47
-----

#435011 Регистриране на евро категория

Публикувано от Maverick на 29 януари 2021 - 14:29

Здравейте, 
 
Искам да споделя ядовете, които имах до момента с вписването на Евро стандарта в талона ми. За съжаление при първоначалната регистрация на МПС-то това не е направено, а данъка стана космически дори за тази кола, та реших да действам. 
 
Първата информация беше, че трябва да отидеш до българското представителство за марката, демек Силвър Стар и да ти издадат удостоверение. От там ми отговориха 5 дни и 132 лева за услугата. А защо се иска такъв документ, при положение, че се знае колата с каква евро категория излиза от завода не ми е ясно. Казах си, че няма да плащам толкова много за нещо, което даже не е моя грешка, а най-вероятно на пътна полиция и недоглеждане на първия собственик, който е регистрирал колата в КАТ. 
 
Поразрових се и намерих тази статия от Дарик: https://dariknews.bg...-kolata-2152038, където е описано как това може да стане и чрез имейл до производителя и ще бъде признато в КАТ, точно за да се избегнат големите такси на нашите мили родни сервизи. 
 
Писах мейл до Даймлер. Нищо. Писах втори път - препратиха ме към Силвър Стар. Писах на АМГ, надявайки се, че поне те ще ми обърнат внимание, макар и да са под същата шапка. Отговориха ми за 15 мин., но отново ме отпратиха да се оправям на местно ниво. Аз обаче не се отказах и продължих да тормозя Даймлер, докато накрая не ми отговориха. 
 
Дотук добре. Време беше да посетя столичния КАТ. Отивам аз с документите, чакам си реда, отивам на гишето, казвам, че съм за вписване на Евро категория в талона и от там получих един учуден поглед. "Ама защо сте при мен, вие трябва да минете през каналите". Питам защо, при положение, че първата регистрация е 2015-та и някой тогава не си е свършил работата, искам сега просто да се оправи грешката. "Не, вие трябва да отидете на каналите." 
 
Отивам на каналите първо да питам какво се иска от мен - "Отивате да попълните декларация за смяна на данните, след това идвате с колата и минавате през каналите с нея". 
 
Нормално ли е това? Някой друг минавал ли е през този кошмар? Аз реших да не си губя повече времето там, защото денят щеше да ми замине, а бях на работа. 
 
За справка, колата е МЛ55, данъка ми от 560 лева, скочи два пъти две поредни години до 900 лева, догодина се очертава да стане 1000 като мине в пенсионерската категория. Би трябвало поне 10% да спестя от това, че съм Евро 3, ама разправиите са твърде големи и не знам как да процедирам вече. Да, голям мотор е, да по принцип замърсява повече, ама това че имам газова никой не го отчита в тая държава. Уж миналата година от ВМРО вкараха предложение данъка за колите на АГУ да падне с 50%, ама общините се опънаха, защото и без това приходите били намалели покрай вируса. 
 
Та извода е, че нашата малка държавица гледа да изцица всеки лев от нас, а когато е за наше облекчение го прави максимално трудно, че човек да се откаже. 
 
Според вас да се отказвам и да плащам като поп или да продължавам борбата?
 
Благодаря за вниманието!

  • 1


#420998 Ml 500 w163 въпросчета?

Публикувано от Maverick на 26 юни 2019 - 04:20

Колега,

така като гледам, вече си решил, искаш евтина кола, която да е бърза, да е джип и да е премиум.

Моя житейски опит сочи, че нищо от тия неща не седи на един рафт с другите, но освен да си я вземеш и да ни кажеш искрени впечатления, така следващите с такива въпроси, няма да се чудят.

Ако все пак решиш да поразмислиш, включи и 5.5 АМГ в уравнението, може пък да се окаже по-добрия избор, тука се разискваше в една тема и си взе колегата, каза, че е доволен.

Другия вариант е да си малко по-спокоен, да изчакаш да видиш всички, които имат да ти кажат нещо и да си прецениш сам.

 

Поздрави

 

Предполагам за мен става въпрос :)

 

Чак сега видях темата, но мога да споделя някои впечатления. Да, доволен съм от джипа, но никак не е евтин за поддръжка, а аз обичам всичко да е ок, както чуя да тропне и съм в сервиза. За 2019 г. ми излиза средно по 700 лв. на месец, като в това число влизат ремонти, гориво, застраховки, данъци, абсолютно всичко. 200 от тях са за гараж и каско, с повече късмет и по-малко ремонти вероятно цифрата може да падне до 400 лв., на месец и това е с не много каране, средно около 200 лв. на месец за гориво (основно газ). Разхода ми е 15 извън, 25-30 в града, но аз си го карам агресивно. Газовата като се обслужва няма проблеми с нея. 

 

Относно возията - по принцип возят твърдо, а АМГ-то е даже е още едно ниво по-твърд, сравнявах го с 270 цди. Като ускорение, да кажем, че върви колкото кола (1.5 + тона) в порядъка около 250-300 коня (зависи от годинките и колко коня са и избягали, с F10 530d например ускорявахме еднакво), тоест средна работа, но като за джип си е доста добре, все пак е на много години, този сув за известно време е бил най-бързия, преди кайена турбо с и бмв х5 4.6 и 4.8 да се появят. За сравнение с последните обаче, бих казал, че поддръжката му е по-евтина, аз затова заложих на него. Сравнявахме идентични части и на Х5-цата бяха с по 20% по-скъпи, а при кайена се отказах само като видях дисковете и накладките...Иначе и моят филтър за покупка беше СУВ 300+ коня, хем да е по-проходим от кола, хем сравнително бърз, но аз съм на мнение, че кеф цена няма, джипа го карам с голям кеф, особено с уникалния звук на АМГ генерацията дори и с нормално каране удоволствието го има. 

 

Надявам се да съм полезен с тази информация не само на Иво, ами и на други потенциални купувачи. С поддръжка тия коли могат още да живеят.  Ще я карам още няколко години поне, пък живот и здраве някой ден може да мина на Мл63 :)


  • 1


#406460 За и против ML500 или X5 4.4,6,8...слаби места?

Публикувано от Maverick на 24 март 2018 - 12:44

Здравейте, както обещах, ето снимка на звяра в естествения му хабитат:

Прикачени файлове


  • 2


#405094 За и против ML500 или X5 4.4,6,8...слаби места?

Публикувано от Maverick на 18 февруари 2018 - 21:19

Здравейте! Току що се регистрирах, аз съм колегата с новопридобитото АМГ. Старо, но лачено както казват. В много добро състояние е и съм доволен от покупката си. А за снимките, понеже съм несъобразителен го снимах до някакви ръждясали контейнери (гаражи), които само го загрозяват, някой път ще го снимам на по-подходящо място и ще го кача. Още съм в процес на опитомяване... :)


  • 1