Към съдържанието

  •  

Mitakat

Регистрация: 19 май 2007
Офлайн Последно: 13 мар 2024 - 10:34:55
-----

#431325 Проблем фантом , помощ!

Публикувано от Mitakat на 03 август 2020 - 13:19

Здравей! Като гледам как си написал грешките подозирам, че диагностиката е била някакво Delphi или немо-производно. Закарай колата на майстор, който да я види на STAR и да знае какво гледа. Има си тест на кутията и т.н. Там ще получиш доста добри насоки относно това какъв е проблемът. Гледам, че си в София,а в София не е като да няма STAR-джии :) Има и сервизи за Мерцедес, където 100% ще ти решат проблема, напр. този на Ботевградско шосе. 

 

Тези коли искат добра диагностика с правилна програма, а този дето я диагностицира, ако е наясно вече може да ти спести някой лев, ако напр. не е датчик, а вероятен проблем в някое кабелче от инсталацията. 


  • 1


#431021 Дпф

Публикувано от Mitakat на 22 юли 2020 - 09:57

Здравей! Темата с DPF-ите е доста обширна. За да влезе в регенерация има 20+ неща, които трябва да бъдат изпълнени,напр. да имаш поне 1/2 гориво в резервоара. Гледам, че си в Пловдив, а там има хора, които им разбират на тия коли. Отиди при читав майстор, който има STAR диагностика, не Delphi и разни други такива любителски. Нека види дали всички датчици работят. Колегите правилно са ти написали, че изрядна кола не запушва толкова лесно DPF, особено ако често я изкарваш извънградско. 

 

Има вариант, в който тоя DPF го премахват физически, както и тр да се пипне софтуера, че иначе става ходене по мъките. На моята кола DPF-a го свалиха и го миха с един препарат на Bardahl, понеже беше на 100%. Бидейки на 100% запушен колата НЕ влизаше в авариен режим и си вървеше нормално. 


  • 1


#430450 Съвет при покупка на W205

Публикувано от Mitakat на 26 юни 2020 - 14:54

Колега, вземи си нещо, което те кефи - рано или късно все ще правиш нещо. 4Matic си идва с цената, т.е. някои неща са ти по-скъпи.. ама такова е... и на VAG при Quattro са по-скъпи нещата, не  е само при Мерцедес. Сам прецени имаш ли нужда от това или не. 

 

Стига колата да не е някой батал на незнайни км, горе долу са предвидими нещата. Тия коли, ако някой, дето знае какво прави, ги гледа, могат да си кажат доста неща при диагностика. Така, че харесай си такава, дето те кефи, прекарай я през читав сервиз да я погледнат и си карай с кеф. 

 

Тоя мотор се чупи, оня не се чупи.. малко градски легенди са това... Ако имат известен проблем, то той е всеизвестен :)


  • 1


#426221 Вибрации и нестабилни обороти

Публикувано от Mitakat на 07 януари 2020 - 15:10

Здравейте! За мн години и честит Ивановден :) 

 

Та по темата.... На моя майстор баща му е правил доста Vito-та и каза "Като дойдат с такъв проблем им разменяме 2 дюзи".. Речено-сторено. Тази с лошата корекция (4та дюза) беше разменена с 3та дюза и.... изненадаааа :) няма вибрации, няма нестабилни обороти. Вече я карам така 2-3 месеца, минах 3000км и колата за сега е супер. Нямам логично обяснение, но е факт, че гореспонатия проблем изчезна за сега, дори и при -10 градуса :) 

 

Та... ако някой има такъв проблем, то нека 1во пробва да размени 2дюзи преди да ги носи за рециклиране :)

 

Поздрави,

Митака


  • 1


#422548 Алтернатор - проблеми, профилактика

Публикувано от Mitakat на 30 август 2019 - 12:45

Здравейте!

 

Рециклирах алтернаторът в крайна сметка :) Сменени са ролката, която беше дефектирала, пищеше и обтега трепереше като "ков*а в AMG". След смяната всички тия неща изчезнаха. Демонтажът на алтернатора също провокира подмяна на регулатора (77лв - Bosch), смениха и лагерите. 

 

След тези интервенции по алтернатора - напр. 13.6V на таблото, 14.2V на акумулатора с мултицет, 13.8V на STAR. За съжаление, не се сетих да измеря с мултицета напрежението на акумулатора преди подмяната. Това е при запален мотор :) 

 

За мен изводът е,че е добре да се рециклира алтернаторът, ако се налага демонтаж, както беше при мен заради дефектиралата ролка. На голфчето ми замина алтернаторър на излизане от София на Бъдни вечер и не беше никак готино... та страх лозе пази :) 

 

Поздрави,

Митака :beer


  • 2


#422493 Почивка 2019

Публикувано от Mitakat на 28 август 2019 - 09:24

Тази, както и предни години, почивахме в България. Избирам или последната седмица на юни, или първата на юли. Навалица няма, съответно батките, каките и т.н. суета. Сергиите и циганията са на минимум. Времето е топло и ясно, жегата е поносима. Водата е чиста, макар и леко хладна.

А София си има своя чар когато е празна. Юли и август правим прибежки до планината.

 

За празна София си напълно прав - доста чар има в нея. Интересно ми е къде летуваш, за да ти е готино. Имахме традиция с приятели да ходим края на юни, началото на юли до Черноморец (к-г Градина) за 1-2 уикенда, но вече я преустановихме. Това, което ме дразни повече от батките и птицечовките им, е отношението и цените по нашето крайбрежие. Вярно,че в Гърция давам 3 евро за една бира, но ми я носят с усмивка, не ме гледат на криво, ако си остана само с нея и ми дават бонус купичка с фъстъци :) Всичко това не е нещо "wow", но отношението е мн приятно. Плащаш си,а те ти отвръщат със стока + отношение. Тук основно си плащаш и всяка следваща година си плащаш повече... Г/д на принципа ако тая година бирата им я давам за 5лв и има опашка догодина ще им я давам за 8лв, ако пак има опашка ще им я давам за 10лв и така... Ден година храни :)

 

Понеже съм фен на зимните спортовете... там положението е същото. От няколко години ходим до Алпите и там е уникално. Няма да забравя как преди 2 години в началото на април отидахме на Боровец, за да направим последно пускане за сезона и оставихме 48лв за 3 чая (Алпинист, най-обикновен) с три малки рома (Атлантик)... Лудницаааа!!!!! На френските алпи чай с ром струва 5 евро, пиеш го на 2500м височина на веранда с изглед към целите Алпи, докато DJ ти пуска комерсиална хаус музика и хората покрай теб се забавлят, което е малко по-различно от DJ ти пуска новата песен на Галена и хората покрай теб те гледат лошо, защото си единствения, който няма тениска с лицето на Васил Илиев, напр. :)


  • 3


#421761 Вицове

Публикувано от Mitakat на 24 юли 2019 - 12:05

Един се явил на интервю за главен готвач в западнал ресторант. Задали му следната хипотетична задача:
- Представете си, че в понеделник,в менюто се предлагат пържоли. Но по чиниите, клиентите оставят недоядени част от тях. Как ще постъпите?
- Ще смеля парчетата от пържоли в месомелачка и във вторник - ще приготвя кюфтета.
- Добре! Но да речем, че по чиниите останат части от недоядени кюфтета?!
- В сряда - ще направя от тях супа топчета!
- Много добре! Но ако и от топчетата останат някакви малки парченца?
- Ще ги използвам в четвъртък за мусака!
-Отлично,но ако и от мусаката останат парченца месо?
-В петък ще въртя пици и само ще ги поръсвам отгоре с миниатюрни частици каймичка!
-Супер! Добре,допускаме, че с месото приключихме! Обаче - от пиците останат тестени късове?
- Ще ги направя на крутони и в събота ще измайсторя супа, с която да подхождат!
- Ами ако от супата остане само воднистата част, как ще действате?
- В неделя - ще разреждам виното на клиентите с нея!
- Честито! Назначен сте!
 
Звучи ми като all-inclusive на Слънчака :D 

  • 5


#421651 Вицове

Публикувано от Mitakat на 19 юли 2019 - 10:40

- Намерих бомбата, какво да правя?
- Много добре! Какви цветове са кабелите?
- Единият е светъл кобалт, а другият - матов пурпур.
- Заради тая педалщина, ще се гръмнеш някой ден...


  • 5


#421300 Вицове

Публикувано от Mitakat на 05 юли 2019 - 10:28

Телефонен разговор:

 - Ало! Какво правиш, братле?

 - Ми... сера...!

 - А иначе..?!?

 - Е.. иначе ще се насера.


  • 3


#421283 S203 - ходова част, спирачки и консумативи

Публикувано от Mitakat на 04 юли 2019 - 13:01

Привет!

 

Сагата с маслопроводите на кутията ми вече е приключена. Номерата, които съм посочил като части, са коректни. Успях да си купя маслопроводите от ЕлитКар, оригинални с щампи и стикери на Мерцедес. ЕлитКар ги доставиха в рамките на 5 работни дни.

 

Смяната на тръбите се оказа доооста тегава - трудно излезнаха от радиатора, а при ОМ646 масленият радиатор се намира във водния, та имаше риск да се наложи неговата подмяна. В крайна сметка нещата се развиха добре. За смяната на тръбите ми помогна Васил, с. Лозен, за което съм му икзлючително благодарен, както и за последващото обслужване на авт.ск.кутия, т.к. реших да ги съчетая като процедури.

 

Ако някой има въпроси относно тези маслопроводи, нека пише, ще се опитам да помагам с каквото мога :)

 

Поздрави,

Митака

:beer

 

PS: Така темата изглежда по-завършена, надявам се да бъде от полза на някой друг с подобен проблем.


  • 1


#420829 Свързване на видеорегистратор

Публикувано от Mitakat на 20 юни 2019 - 07:42

Здравейте,

 

Снощи колегата kdl удари едно сериозно рамо и видеорегистраторът вече записва :) Получи се доооста добре. Кабела върви под тавана, откъм стъклото, после слиза по колоната и от там влиза в таблото. Реално свързването е към плафона на жабката, до където се стига като се махне една кора в десния край на таблото. Аз мисля, че се получи топ.

 

Отново благодаря на колегата за оказаното съдейсвие. Ще има бири :)  :beer

 

За съжаление, забравихме да ударим някоя друга снимка как е свързано, но ако има нужда то ще го караме на обяснение..

 

Поздрави,

Митака


  • 2


#420589 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Mitakat на 13 юни 2019 - 13:03

Пичага  може що да не може.  :)   Сега по същество. 

 

Заповядай  attachicon.gifсхема и парт номер A6461800330.pdf

Жив и здрав! Благодаря!


  • 1


#420263 Цена за смяна на спирачни дискове

Публикувано от Mitakat на 03 юни 2019 - 09:26

Тия втулки мисля, че са на шенкелите и скърцат.. и при мен ги сменяха (W203, комби). Цената им беше 57лв на TRW. Да ти кажа, колега, коректна-некоректна... платено е вече. Колата ти е със нови спирачки отзад, карай си я и се кефи... иначе остават само ядовете и горчивото чувство, че те е излъгал майстора :)


  • 1


#419463 Ремонт подгрев на шоф. седалка

Публикувано от Mitakat на 08 май 2019 - 18:01

За тапицерията попитай тези момчета:
http://www.avtointer...ontact&Itemid=3
Съвестни са и доста детайли през годините съм оправял при тях.

Относно нагревателите - едва ли ще се занимаят с това.
Има общо инфо по въпроса с нагревателите в автомобилните седалки в тази тема:
https://forum.mazdab...tart=30#p408039
Там са посочени и типа кабелни накрайници за снаждане.
http://tpetrov.com/s...йник ST019 1512
Ако те бива в ръцете, с един мултицет може и сам да се оправиш след сваляне на тапицерията.
Успех! :)

Жив и здрав да си, колега! Споменатите от теб момчета днес ми свършиха работа и ми отремонтираха подгрева, както и ми смениха маншончето на ск.лост.

Оказа се, че кабелът беше прекъснат на подгрева на задните части, както и на кръста, в самото начало, т.е. лесно решимия проблем.

Въпросните момчета бяха изключително коректни, показаха ми снимки, отремонтираха вс без пазарлъци. Горещо ги препоръчвам за интериорни грижи.
  • 1


#419066 S203 - ходова част, спирачки и консумативи

Публикувано от Mitakat на 25 април 2019 - 16:27

Здравейте!

 

След кратък престой в сервиз, 203-ката е "бонбон", готова за каране и пътешестия.

 

DFmltcy.jpg

 

Помсмениха малко части... добре  де... доста части. Ако някой се интересува мога да го насоча ценово. 

 

Предната стаб. щанга се оказа 2 модела - за съжаление, моя беше този, който е отлят заедно с тампоните, та смених цялата стаб. щанга, която се предлага само от Силвър Стар. За щастие не беше чак толкова скъпа. Смених долните носачи отпред (алуминиевите) + биалетки. Предни дискове + накладки, тъй като дебелината на дисковете беше под мин. допустимата. Оказа се, че имах счупена пружина отзад, та нови пружини отзад, Имах шум в ремъчната група, та и там нови ролки + пистов ремък. Смених термостата и тр да отбележя,че е пропилян живот да не е сменен до сега. На път към сервиза София - Пловдив,та в Пловдив паркирах на 60 градуса температура на мотора. Сега с новия термостат е рай... държи страхотна температура, бавно изстива.

 

Това, което остава са въпросните маслопроводи на автом. ск. кутия, които споменах в предни постове. Но на по-късен етап и това ще отремонтирам и ще пиша как стоят нещата. По тази тема ми помогнаха колети от форума да си разясня обставновката. В общи линии маслопровидете се сменят без кой знае каква драма, би тр да поизтече малко масло и ще бъде нужно да се долее след това. Няма нужда да се прави обезвъздушаване.

 

Поздрави,

Митака


  • 1