Към съдържанието

  •  

KDim

Регистрация: 18 юни 2017
Офлайн Последно: 11 фев 2024 - 15:35:14
-----

#443730 E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 км

Публикувано от KDim на 12 август 2022 - 23:44

Някои ъпдейти... Не съм изминал кой знае колко километри, заради пандемия, втори автомобил и самолетни почивки, но все пак:

  - декември 2021 (127 025 км) - акумулатор Varta SIlver Dynamic 85 ah. Оригиналният се предаде най-после. Даваше симптоми още от предната зима. Взех една идея по-мощен и останах на Варта.

  - април 2022 (128 290 км) - обслужване въздушен/маслен/купе филтри. Върнах се на масло Petronas Syntium E 5w40 и определено мога да кажа, че автомобилът е по-спокоен и тих отколкото с Ravenol VST 5w40; Предна ламбда сонда Бош (A0065422718) - 165 лв. Смучеше по 16-18 л/100 км и на светофара така миришеше, че мислех, че ще се запаля. В същото време на диагностика на Check Engine даваше бедна смес. blink.png

  - юни 2022 (128 910 км) - смяна на парче кожа на шофьорската седалка. Още преди години се беше позакъсало заради капсите на дънките. На случаен принцип отидох във Вирадо (https://www.virado-bg.com) на Кукуш. Доволен съм - 80 лв и 1 час работа.


  • 1


#443727 Монтиране на допълнителна защита от застраховател

Публикувано от KDim на 12 август 2022 - 23:01

Вече 2 години съм с допълнителен имобилайзер от Булинс, монтиран в Авител. Нямам проблеми. Само му следи батерията.smile.png


  • 1


#438325 E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 км

Публикувано от KDim на 14 ноември 2021 - 17:05

Ще ъпдейтна темата. Мисля, че ще е полезно.

 - март 2021 (121 288 км) - тръба антифриз (А2712002452). Пак стари номера. Тъпата тръба е закачена за още една, по която мисля че минават картерни газове. Двете нямат абсолютно нищо общо, освен че вървят една до друга. Закачили са ги с едно палче и вървят комплект. Щеш, нещеш купуваш 2 тръби - 80 лв.

 - април 2021 (121 860 км) - светна чека за богата смес с неравномерна работа в ниските обороти. Очаквано оказа се датчик. Разбира се, че няма да е закачен някъде самостоятелно, а ще е ръгнат в капака на клапаните. Скапали са му се мембраните и смуче въздух. И така заради датчик трябва нов капак - 580 лв. Взех оригинален, тъй като Валеото ми казаха, че не изкарвало много.

 - август 2021 (124 079 км) - тук мога да кажа, че срещнах първия си по-сериозен филм с тази кола. Започна бучене от ходовата част, което в рамките на 10-15 дни прогресивно нарастваше. Без особени притеснения се разходих до сервиза, чудейки се ляв или десен лагер е. След 3 часа слушане, въртене на гуми и сваляне на задния мост се оказа, че май е диференциала. Предприех отчаяната мярка смяна на масло. Тя разбира се не даде резултат, отчитайки старата мъдрост, че "щом бучи значи вече се е скапало". Следващата стъпка бяха моргите. Цени от 450 до 1200 лв. Приемлив вариант при 8200 лв за нов оригинален wacko.png (звъннах от любопитство), но никъде с моето предавателно число. И докато се чудех как ще разберат със скоростната кутия ме заведоха при едни пичове в Овча купел. След отваряне се оказа, че пиньона и короната са перфектни, но предните лагери са заминали. Мерцедес счита диференциала за необслужваем, така че взех уж най-читавото възможно - NTN с 3 семеринга и масло Fuchs 75w90 общо 250 лв. За момента вече над 2000 км всичко е наред. Момчетата в сервиза казаха, че са правили 5-6 W212 и проблема винаги е бил в предните лагери. На мен ми се струва абсурдно при такъв пробег, но факт. Също така отчитайте, че Мерцедес препоръчва смяна на диференциалното масло на 40 000 км. Преглеждайки бумагите видях, че аз съм го пропуснал по невнимание на 80 000 км. Не знам дали щеше да спаси лагерите, но ви препоръчвам да не спестявате тези 30 лв.


  • 3


#437703 Въпрос относно сервиз за смяна масло на 7g tronic +

Публикувано от KDim на 02 септември 2021 - 18:17

Моята кутия я обслужих в Джемини и не съм имал проблеми.

Преди това звънях в Силвър стар, които казаха, че не разполагат с машина за смяна на маслото.


  • 1


#434645 E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 км

Публикувано от KDim на 12 януари 2021 - 16:08

Ъпдейт декември 2020 (120 222) - обслужване: въздушен/маслен филтър; масло Ravenol VST 5w40; 4 бр, свещи NGK PLKR7B8E (94716); маркуч картерни газове; 4 бр. зимни гуми Bridgestone Blizzak LM005 205/60/16.

 

Мога да потвърдя, че оригиналните свещи на Бош си изкарват без проблем 60 000 км. След смяната няма разлика във вървежа и разхода.

Една от глупавите болежки е маркуча за картерните газове, който някъде на 100 000 км започва да се разпада. Разбира се Мерцедес не го продават отделно, а с цялата история към въздушния филтър за доволните ~380 лв.blink.pngИма го обаче в Алиекспрес (https://www.aliexpre...3c00sgImwW&mp=1) за далеч по приемливите $6.50. Хубаво е да се смени превантивно преди да се прокъса.

Знаех, че това са стари номера, след като същия филм го играх като се скапа една от гарнитурите в масления корпус. Мерцедес доволно казаха, че не правят гарнитури и предложиха нов корпус за скромните 850 лв. Братята китайци пък казаха $7.56  - https://www.aliexpre...searchweb201603

Не че искам да си поддържам колата с Алиекспрес, ама предпочитам да срежа маркуча на пералнята отколкото да дам на Мерцедес 380 лв за 30 см крива гума.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  G.jpg   119,42K   19 Брой сваляния

  • 1


#432463 E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 км

Публикувано от KDim на 16 септември 2020 - 19:39

Ето, че и моят автомобил чукна 10 години и мога да кажа по-солидни впечатления от експлоатацията му с уговорката, че техническите ми познания са доста бегли. Целта на темата е да споделя личен опит и да насоча в общ план евентуалните бъдещи купувачи още повече, че моделът става все по-достъпен за нашия пазар. За тези години са му навъртяни едва 120 000 км, но около 80% от тях са в градска среда, така че мисля, че би било полезно.

 

Моделът е E200 CGI (W212) BlueEfficiency (184 кс), Automatic 5G, 2010 г., седан (M271.860).

През годините са извършвани следните намеси:

- 2011 (16 964) - обслужване: въздушен/маслен филтър; масло Mobil1 0w40

- 2012 (30 001) - обслужване: въздушен/маслен филтър; масло Mobil1 0w40

- 2013 (39 344) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Mobil1 0w40; смяна предни и задни накладки

- 2014 (49 750) - обслужване: въздушен/маслен филтър; масло Mobil1 0w40; смяна масло и филтър на автоматика; смяна масло задна ос; смяна спирачна течност (всичко по препоръка на Мерцедес)

- 2015 (61 937) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Mobil1 5w40; смяна свещи (пак по препоръка. Беше им време. След смяната леко падна разхода и заработи по равномерно)

- 2016 (74 132) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Mobil1 5w40

- 2017 (84 061) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Mobil1 5w40; смяна спирачна течност (пак по препоръка. Не съм усетил разлика след това)

------ До тук ремонтите се извършваха в официалния сервиз

- 2017 (84 920) - смяна челно стъкло (Едно камъче го пукна. Сложих Pilkington, защото не ми се чакаше месец за доставка на Saint Gobain)

- 2018 (94 450) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Total 5w40

- 2018 (95 300) - пълна смяна на маслото (с машина) в скоростната кутия (ATF Mobil 134) с филтъра и буксата (Направих го превантивно. В Мерцедес ми казаха, че маслото не се сменяло и кутията била необслужваема. След смяната успокои малко вибрациите при стоене на място)

- 2018 (96 115) - смяна термостат (спука му се корпуса и прокапваше антифриз. Още е загадка как се случи. По спомен излезе към 250 лв., защото вътре имало и някакъв датчик)

- 2018 (103 206) - смяна на масления корпус (уплътнението на масления маркуч се беше деформирало и като направи налягане започваше да хвърля масло); обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Fuchs Titan 5w40

- 2019 (109 751) - смяна предни и задни дискове и накладки (в накладките имаше още живот , особено в задните, но ръба на диска на едната стигаше почти до желязната планка)

- 2019 (111 965) - обслужване: въздушен/маслен/купе филтър; масло Petronas Syntium 3000 5w40

- 2020 (114 556) - ремонт на джойстика (в един момент просто отказа. Ремонтирах си го сам по клипчетата в YouTube https://www.youtube....wg3WsEc5k&t=46s. Стикчето си го поръчах от AliExpress)

- 2020 (117 994) - смяна ангренажна верига, обтегач и плъзгачи (превантивно, нямаше симптоми, но реших да не рискувам зъбните колела. Оказа се навреме. Веригата беше тръгнала. Зъбчатките бяха добре); смяна датчик обороти всмукателен вал (показа го на диагностика. От 2017 г. колата тресеше сутрин първите 30 сек. и беше богата сместа. Проблемът изчезна след смяната).

------ Декември 2020 - планирам стандартното обслужване, нови зимни гуми и смяна на свещите, че вече станаха на километри

 

След почти 120 000 км мога да кажа, че интериорът е в отлично състояние без почти никакви захабявания. Леко изсветляване има на махагона от слънцето. Пластмасовият детайл при джойстика е започнал да се люпи по ръбовете. Всичко останало е ок. Електрониката си работи нормално. За екстериора също няма нещо съществено да кажа. Лакът и боята са идеално направени и стабилни. Фаровете не са помътнели.

 

Общо взето това мога да кажа след 10 години и относително малко километри. Надявам се да съм бил от полза на евентуални бъдещи купувачи. Автомобилът е страхотен в класа си (бизнес седан) и го препоръчвам с две ръце.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  1.jpg   224,58K   20 Брой сваляния
  • Прикачен файл  2.jpg   215,99K   20 Брой сваляния
  • Прикачен файл  3.jpg   127,46K   20 Брой сваляния

  • 7