Към съдържанието

  •  

KDim

Регистрация: 18 юни 2017
Офлайн Последно: 11 фев 2024 - 15:35:14
-----

Моите мнения

В тема:E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 км

12 август 2022 - 23:44

Някои ъпдейти... Не съм изминал кой знае колко километри, заради пандемия, втори автомобил и самолетни почивки, но все пак:

  - декември 2021 (127 025 км) - акумулатор Varta SIlver Dynamic 85 ah. Оригиналният се предаде най-после. Даваше симптоми още от предната зима. Взех една идея по-мощен и останах на Варта.

  - април 2022 (128 290 км) - обслужване въздушен/маслен/купе филтри. Върнах се на масло Petronas Syntium E 5w40 и определено мога да кажа, че автомобилът е по-спокоен и тих отколкото с Ravenol VST 5w40; Предна ламбда сонда Бош (A0065422718) - 165 лв. Смучеше по 16-18 л/100 км и на светофара така миришеше, че мислех, че ще се запаля. В същото време на диагностика на Check Engine даваше бедна смес. blink.png

  - юни 2022 (128 910 км) - смяна на парче кожа на шофьорската седалка. Още преди години се беше позакъсало заради капсите на дънките. На случаен принцип отидох във Вирадо (https://www.virado-bg.com) на Кукуш. Доволен съм - 80 лв и 1 час работа.


В тема:Монтиране на допълнителна защита от застраховател

12 август 2022 - 23:01

Вече 2 години съм с допълнителен имобилайзер от Булинс, монтиран в Авител. Нямам проблеми. Само му следи батерията.smile.png


В тема:E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 км

17 ноември 2021 - 19:40

При бат Вельо ли беше колега?

 

При едни момчета на ул. Земляне 12.


В тема:E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 км

15 ноември 2021 - 13:06

Бас държа, че нямаш официален източник за тази препоръка.

 

Maintenance Booklet-a на W212 дава на 40 000 Replace rear axle differential fluid с уточнение only C 63 AMG, CLS 63 AMG, E 63 AMG, SL 63 AMG with AMG Performance Package and SL 65 AMG. Това практически означава, че стандартният диференциал е необслужваем. Същевременно през 2014 г. отново по официални препоръки на Мерцедес при мен маслото е сменено като част от Service B обслужване на четвъртата година заедно с течността на спирачките.

В този смисъл всеки сам може да си прецени. Пак казвам, че и аз се съмнявам смяната на 80 000 да спаси лагерите, но е и факт, че не един и два w212 дават проблем там на странно малко километри за тази част. В страни като нашата можем да си позволим да закърпим нещата с нови лагери, но ако на Джеймс от Кардиф на 11-тата година му кажат 4500 евро за нов диференциал щото е необслужваем, това вероятно ще доведе до продажбата на колата.


В тема:E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 км

14 ноември 2021 - 17:05

Ще ъпдейтна темата. Мисля, че ще е полезно.

 - март 2021 (121 288 км) - тръба антифриз (А2712002452). Пак стари номера. Тъпата тръба е закачена за още една, по която мисля че минават картерни газове. Двете нямат абсолютно нищо общо, освен че вървят една до друга. Закачили са ги с едно палче и вървят комплект. Щеш, нещеш купуваш 2 тръби - 80 лв.

 - април 2021 (121 860 км) - светна чека за богата смес с неравномерна работа в ниските обороти. Очаквано оказа се датчик. Разбира се, че няма да е закачен някъде самостоятелно, а ще е ръгнат в капака на клапаните. Скапали са му се мембраните и смуче въздух. И така заради датчик трябва нов капак - 580 лв. Взех оригинален, тъй като Валеото ми казаха, че не изкарвало много.

 - август 2021 (124 079 км) - тук мога да кажа, че срещнах първия си по-сериозен филм с тази кола. Започна бучене от ходовата част, което в рамките на 10-15 дни прогресивно нарастваше. Без особени притеснения се разходих до сервиза, чудейки се ляв или десен лагер е. След 3 часа слушане, въртене на гуми и сваляне на задния мост се оказа, че май е диференциала. Предприех отчаяната мярка смяна на масло. Тя разбира се не даде резултат, отчитайки старата мъдрост, че "щом бучи значи вече се е скапало". Следващата стъпка бяха моргите. Цени от 450 до 1200 лв. Приемлив вариант при 8200 лв за нов оригинален wacko.png (звъннах от любопитство), но никъде с моето предавателно число. И докато се чудех как ще разберат със скоростната кутия ме заведоха при едни пичове в Овча купел. След отваряне се оказа, че пиньона и короната са перфектни, но предните лагери са заминали. Мерцедес счита диференциала за необслужваем, така че взех уж най-читавото възможно - NTN с 3 семеринга и масло Fuchs 75w90 общо 250 лв. За момента вече над 2000 км всичко е наред. Момчетата в сервиза казаха, че са правили 5-6 W212 и проблема винаги е бил в предните лагери. На мен ми се струва абсурдно при такъв пробег, но факт. Също така отчитайте, че Мерцедес препоръчва смяна на диференциалното масло на 40 000 км. Преглеждайки бумагите видях, че аз съм го пропуснал по невнимание на 80 000 км. Не знам дали щеше да спаси лагерите, но ви препоръчвам да не спестявате тези 30 лв.