Към съдържанието

  •  

laleksiev

Регистрация: 23 апр 2017
Офлайн Последно: 13 сеп 2021 - 09:55:15
-----

Моите мнения

В тема:Смяна спирачки без изключване на SBC

05 март 2019 - 11:15

Хм, аз съм през виртуална машина, но диагностиката като цяло си работи не само с моята кола. Възможно е да има неработеща функция, така че ще тествам и с чиста инсталация. А може и самата диагностика да е лошо копие.

Ще държа в течение като тествам дали е било от инсталацията и дали може с delphi да се пуска/спира SBC-то и да се сменя спирачната течност адекватно.


В тема:Смяна спирачки без изключване на SBC

03 март 2019 - 17:37

WOW не е ли пак autocom? Проверих с Autocom-a (Delphi) какво има като възможности и фигурират Deactivate, Activate, и Bleed system.

6mbKgVMm.jpg

https://imgur.com/6mbKgVM.jpg

 

Ето и процедурата по смяна на течността в help-a на софтуера

 

Bleed brake system / change brake fluid

 

This function is used to bleed the brake system. In connection with bleeding all brake fluid will be replaced.

  •  
  • Battery charger must be connected during the entire sequence.
  •  
  • The container must have a capacity of at least 3 litres of fluid.
  •  
  • Filling and bleeding unit must be filled sufficiently. Approx. 2-3 litres of brake fluid is needed to finish the sequence.
  •  
  • The wheels will be bled in the following order: right rear, left rear, left front, and right front.
  •  

Note:

High pressures will be generated, therefore the bleeder hose must be secured so that it cannot slide off the bleed nipple.

Test conditions:

  •  
  • Engine off.
  •  
  • Battery charger connected to vehicle.
  •  
  • The container must be empty.
  •  
  • The brake fluid reservoir may not become empty during the sequence (if it becomes empty the function must be restarted).
  •  

Procedure:

  1.  
  2. Start the function.
  3.  
  4. Dialogue boxes guide the sequence.
  5.  
  6. A dialogue box shows if the operation was successful or failed when bleeding is finished.
  7.  
  8. The function is done.
    1.  
    2. If the function fails, check the test conditions and repair any faults.
    3.  
    4. If the function is cancelled, the SBC-system may need to be activated via separate function.

       

Естествено не съм пробвал все още дали работи, но реших да тествам Deactivate да видя дали става.

Пуснах процедурата и излиза съобщение Deactivate system SBC и нищо не се случва. В описанието не пише да правя нещо освен колата да е на контакт или запалена. Не можах да деактивирам SBC-то, но проблема сигурно е в настройките нещо...

 


В тема:Смяна спирачки без изключване на SBC

27 февруари 2019 - 19:00

Благодаря ти за отговора. Аз в момента нямам достъп до Star и трябва да направя процедурата без него. Имам Delphy, но не съм гледал дали той може да изключи SBC-то. Ти с каква диагностика го спря?

Метода с изключване буксата на модула го практикуват всички сервизи дето нямат Star, не само в БГ ето:

И май няма проблеми или поне никой не е казал, че това може да навреди. Иначе и на мен ми се струва hard подход

Има и процедура на МБ по изключване на SBC без диагностика и общо взето е това:

Deactivate:

  • Разхлабват се болтовете на джантите, но не се отвиват докрай с цел после лесно да се свалят гумите.
  • Вдига се автомобила – на подемник или на трупчета
  • Скоростния лост се мести на неутрална N (много важно и никой не го пише това)
  • Оставя се отворен прозореца на водача
  • Уверете се, че всички електрически консуматори са изключени
  • Извадете ключа от ключа за EIS модула (за стартиране на двг)
  • Извадете KEYLESS-GO от автомобила и го оставете извън обхвата на предавателя (ако има)
  • Затворете всички врати и заключете автомобила
  • Изчакайте 30 секунди
  • Отключете автомобила
  • Изчакайте 15 секунди
  • Заключете автомобила
  • Спирачната система вече може да бъде ремонтирана

Внимание! Автомобилът НИКОГА НЕ трябва да бъде отключван по време на работа на спирачната система

След като са сменени дискове/накладки/спирачна течност/спирачни апарати, ако се ремонтират се монтират гумите и следва обратната процедура. 

 

Activate:

Температурата на хидравличното устройство не трябва да надвишава 80 ° C

  • Отключете автомобила
  • Вкарйте ключа в EIS модула и дайте на контакт
  • Изключете контакт
  • Изчакайте 5 секунди
  • Дайте отново на контакт
  • Завъртете 2 оборота на лявото задно колело
  • Завъртете колелото равномерно в посоката на движение
  • В рамките на 1 минута, завъртете лявото предно колело с 2 оборота
  • SBC модула ще се активира автоматично

 

Ако е необходимо колата да е във въздуха щея кача на трупчета /стойки/ и готово, но ако няма нужда ще ми е безмислено забавяне, затова питах.

Не съм решил на 100% дали да действам по процедурата или просто да дръпна кабела на SBC-то и да си спестя 20-30мин вдигни свали и тн. Разполагам само с крик за момента, но ще намеря и стойки/трупчета щом е необходимо.

 

Относно смяната на спирачна течност, понеже се смята, че не може да я смениш без Star Diagnosis, до някъде е така. Аз не съм го правил, но ще разбера скоро и доколкото четох, всъщност след спиране на системата би трябвало да може да издърпаш течността от пробките на всяко колело. Това се прави като първо е издърпана течността от разширителния съд и е напълнен с нова течност, а нивото му по време на работа се следи да не остане под минимума. После с вакуум се изтегля старата, а след нея идва новата налята горе.

Другия начин е с налягане в разширителния съд да се сипва новата течност и тя пак бута старата. Аз обаче искам с вакуум, че ме притеснява да надувам съда с 2бара, а и нямам с какво де. Вакуум помпа съм поръчал и чакам да пристигне.

Eдинственото, което не съм сигурен е дали ще се смени, то това е течността в помпата и сферата. Но ако SBC е деаткивирано, то не би следвало там да има налягане и течността да си се избута от новата, която е налята в разширителния съд. В краен случай ще подменя 70-80% от старата и ще съм с много по-малко влага в нея, което е най-важното.

 

Обслужването на спирачната система е много важно да се направи, за да си сигурен, че е в изправност, и няма да се повреди преждевременно.


В тема:Смяна спирачки без изключване на SBC

27 февруари 2019 - 11:38

Здравейте. Имам нужда от съвет.

Въпросите ми са без значение дали става дума за смяна на накладки, дискове или спирачна течност, та ако става дума и за трите процедури, или коя да е от тях. Може ли да споделите:

 

#1 След деактивиране на self check системата, чрез откачане на буксата от хидроблока, трябва ли да се откача и малкия акумулатор, който отговаря за convenience функциите и работата на SBC-то?

 

#2 Задължително ли е да се вдига колата на подемник (4те гуми да са във въздуха) или може с крик, едно по едно да се обслужват колелата?

 

#3 Колко литра спирачна течност е необходима за подмяна при седан W211? В нета срещам на места пише 1,5литра, на други 2,5литра?

 

Благодаря предварително.


В тема:Mercedes E320 cdi W211 2004g. automatic

30 юни 2018 - 20:24

Ясно, благодаря много!