Към съдържанието

  •  

SAMURAIJACK

Регистрация: 10 апр 2007
Офлайн Последно: 21 ное 2019 - 20:57:29
*****

#417000 Нови данъци МПС-от 2019?

Публикувано от SAMURAIJACK на 28 февруари 2019 - 22:26

Аз лично, ще си спестя еквилибристиките, разликата в данъка ще ми е 100ина лева, не си заслужава разправията, но бих участвал в някакво общо дело, дали срещу КАТ/Общини, дали срещу официалното представителство (СС)-всички дерибействат на наш гръб и е редно някой да им удари шамар.


  • 1


#416858 От айрматик към обикновенно окачване при 4matic

Публикувано от SAMURAIJACK на 24 февруари 2019 - 23:14

Колеги,

темата се разводни, излишно се провокира автора, поради, което съм я разчистил от спам и детективски съждения и съм оставил това, което е съществено.

Заключил съм темата (временно), докато не отмине мерака на хората да изказват излишни мнения.

Автора ме помоли да добавя, че има заместител на еърматик при форматици, но това ще се доразвие, като отворя темата (ако някой има желание, разбира се).


  • 3


#416786 CL 420 07/1997 Elegance Final Edition във клуба!

Публикувано от SAMURAIJACK на 22 февруари 2019 - 18:41

Евала, братле :) 

С упоритост и сръчност се справяш, а и показваш, така се прави  :beer


  • 1


#416539 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от SAMURAIJACK на 17 февруари 2019 - 01:03

Тази джанта за която казваш, че е с по-изнесен борд, тя е просто пример как изглежда.
В обявата човека е посочил, че не е използвана.
Мисля да ги купя, но все още съм в процес на преговори, за бъбреците.

Щом си ги решил, действай смело, мерак с пари се гаси :)

Наистина са хубави джнатите, с едни сериозни гуми и заспива :)


  • 1


#416525 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от SAMURAIJACK на 16 февруари 2019 - 10:16

Тази от кашона е с по-малък борд от тази на последната снимка. 

Аз не разбрах, искаш да си ги купуваш ли, или ги продаваш?

2000 лева, само за джантите са доста пари, според мен, но пък хубавата джанта прави 50 % (поне) от визията на колата. 


  • 1


#416506 CL 420 07/1997 Elegance Final Edition във клуба!

Публикувано от SAMURAIJACK на 15 февруари 2019 - 17:34

Супер!
Честито!
"Братята" са мого напред с техниката!

браво, бро-евала не се отказваш и не си ляв в ръцете, като мене...

Айде ся ТЮФ и си карай змея на воля :)  :beer


  • 1


#416357 W210 дизел-кой мотор и ск. кутия

Публикувано от SAMURAIJACK на 10 февруари 2019 - 23:27

Не знам какво им харесвате на тези автоматици толкова. Вярно е ,в града от светофар до светофар при бавно каране в едната ръка съм държал баница в другата закуска и карам без напрежение. Обаче излезте извън града ... да изпревариш в голям трафик с насрещно движение си е чудо. Тъкмо излезе пролука, настъпваш до долу и чакаш ... докато смъкне предавките хоп задава се кола отсреща. На завои в проходи ми се е налагало да смъквам на 3та от ръчния режим и да карам така зад колата, потдържайки обороти ,за да мога да се изстрелям, когато се освободи място. Преди завои обичам да смъквам предавка, за да вдигна обороти и да поспра колата, с автоматика няма такова нещо. Все едно вземам завоя на свободна ... Като слизам по баир надолу нямам двигателна спирачка на загрял мотор, а на студен пък трябва да давам газ, за да върви с повече от 40 ... При по-стръмно слизане зимата с хлъзгав терен трепериш на спирачката защото няма как да включиш втора и да намаляш с двигателя. Единият автомобил беше 300тд със 722.6 кутия, другият е 270цди със същата. 
Лично мнение ,но на мен ми липсва ръчната кутия след автоматиците.

Както е казал и Тошко, избор винаги има, но понеже питаш, какво толкова им харесваме, поне ще споделя мнение.

Автоматика, с подходящия двигател и спирачна система,е в пъти по-добър за управление в градска среда, по-щадящ за мотора и изобщо за елементите на колата, а комфорта на каране е в пъти по-добър от ръчната кутия.

Не е нужно да убеждавам никой, че е по-комфортно, защото всички премиум автомобили са автоматици, с много редки изключния, повече да затвърдят правилото, отколкото друго.

Отделно на това, ако човек с познава кутията няма начин да не знае как се изпреварва, как да има мощност, как да спира на моторна спирачка и т.н. 

Не карам само мерцедес с автоматик, защото на него съм с голяма мощност, но и по-тежка и тромава кола с автоматик се справя не по-лошо, на дълъг пътс двупосочно движение, изпреварвам си спокойно, просто си знам, колко място ми е нужно...

Та мога да заключа, че автомаика е удобен в града, удобен на дълъг път и удобен за тежки и мощни коли, предполагам не е удобен за маломощни коли и някакви по-натоварени двупосочни пътища, но все пак това е субективно, както и всичко, което написах си е мое мнение, а го написах, защото и аз преди години, като минах на автоматик, имах подобно на твоето виждане, колега, но с времето се промени и сега изобщо не мога да си представя да не карам автоматик. 

 

Поздрави


  • 3


#416351 ел. седалка - проблем

Публикувано от SAMURAIJACK на 10 февруари 2019 - 19:42

Не случайно те питам, защото всички тези екстри се управляват от комфорт модула и ако някое друго задвижване не работи, проблема може да е в него, а ако всичко ти работи, само седалката не, логично проблема е в нея.

Все пак е на години мечока, възможно е някакъв боклук да има под седалката, който да пречи на движението, може да не прави добър контакт самото моторче (те са няколко под седалката), а и самият ключ на вратата може да не прави добър контакт.

Това са само насоки, разбира се, най-добрият вариант е да свалиш седалката и да провериш всички моторчета и връзки.

 

Принципно, ако нямаше никакво цъкане отдолу, най-логично беше да провериш и бушоните, но в твоя случай едва ли е така, и все пак-нищо не пречи да ги провериш профилактично


  • 1


#416208 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от SAMURAIJACK на 06 февруари 2019 - 19:47

Не съм решила дали ще я пускам още като обява.. като гледам цените, на които вървят ми се плаче..

Колко бих могла да й искам, според вас.. 

Най-вероятно ще отиде като първа вноска за някакъв друг автомобил.. 

Ще видим.. мислим ги нещата.. 

 

Така е, вие помните с какъв мерак си я поръчах и всяко нещо от нея смятах и преценявах и обмислях предварително...

И си я пазя като очите.. за 6 г. е минала само 41 000 км., но това няма много значение.. 

Май няма вече да си взема нова кола... тъкмо я изплатиш и вече се продава за без пари.. :unsure

Ками,

към момента най-добрия вариант ти е да чакаш купувач, който ще оцени колата, защото наистина е много трудно да се намери истински пазена и гледана кола, а и екстрите ти наистина са редки за А класа, така че можеш да и търсиш това което е във високия диапазон на пазара. Отделно на това, зависи кой дилър (независимо от марката кола), ще ти оценява колата, някъде може и да ти дадат доста прилична сума, защото колата ти ще се продаде веднага, а за тях е важно да си продават новите коли.

Обмисли го добре и задължително мини през дилър за оценка


  • 2


#416162 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от SAMURAIJACK на 06 февруари 2019 - 11:04

ся видях, че и Питър ти е дал инфото 

Супер  :beer


  • 1


#416161 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от SAMURAIJACK на 06 февруари 2019 - 11:03

WDD1760001J008942

 

Не ми слязоха А класите от сърцето, но не е удобна за мъжа ми..ще правим оптимизация малко, нещо по-голямо за двамата ще взимаме, още повече, че тая година ще пускат и метро към нас.. и аз съвсем няма да ползвам кола..

 

Благодаря предварително, Самурай!

:blush

Ками,

на Андрей (Анди), можеш да благодариш, както и за възклицанието: " Малеее колко екстри"  :beer  :yeah

Ето ти пълна информация за колата.

Ако не искаш да седи тук, кажи като я вземеш, ще я изтрия:

2012 MERCEDES-BENZ A 180 CDI BlueEFFICIENCY (176.000)

General Data

FIN                       WDD1760001J008942

Model                   A 180 CDI BlueEFFICIENCY Engine             651901 31 313216

Transmission        724003 00 077137

Order Number      0 2 515 31133

Order Location     BULGARIA

Interior                  LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BROWN (804A) Paint 1      CALCITE WHITE - STANDARD FINISH (650U) Release Date       2012-09-10

Delivery Date       2012-09-24

 

Code     Description

205        OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - ENGLISH

218        REAR-VIEW CAMERA

22P        TRACK PACKAGE

234        BLIND SPOT ASSISTANT

235        ACTIVE PARK ASSIST

249        INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING

252        COLLISION WARNER (FCW)

255B      MB MOBILO WITH DSB AND GGD

280        LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB

287B      AIRBAG SIGN - BULGARIAN

290        WINDOWBAG

294        KNEE AIRBAG

305B      HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH

335B      INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH

345        RAIN SENSOR

428        STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED

429        7-SPEED AUTOMATIC DUAL CLUTCH TRANSMISSION

440        TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)

442        MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)

474        DIESEL PARTICULATE FILTER

476        AUTOMATIC LANE RECOGNITION

477        TIRE PRESSURE LOSS WARNER

485        (COMFORT RUNNING GEAR)

500        ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR

502        3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE

515L      BULGARIA

51U       BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM

527        COMAND DVD APS WITH NAVIGATION

538        ATTENTION ASSIST (DROWSINESS DETECTION)

543        SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION

551        BASIC ANTITHEFT ALARM SYSTEM (ATA)

581        AUTOMATIC CLIMATE CONTROL

5XXL     EUROPE

600        HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT

 

 

 

Code     Description

608        AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)

622        HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC

650U     CALCITE WHITE - STANDARD FINISH

800A      LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE

803        YOM 12/1

804A      LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BROWN

810        PREMIUM SOUND SYSTEM

840        DARK TINTED GLASS

873        SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

880        CLOSING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL

882        SENSOR SYSTEM AND ANTITHEFT ALARM SYSTEM

928        EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY

966        COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2

B03        DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION

B09        REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING B12             WHEEL REPLACEMENT TOOL

F176      MODEL SERIES 176

FS         COMBI - VEHICLE

G003     TRANSMISSION CODE VERSION 3

GA         AUTOMATIC TRANSMISSION HA     REAR AXLE

J32        CONTROL CODE RASTATT/MERCOSUL PLANT J81      CHANGED OIL FILLING OM613

K11        ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING

K14        CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 20000 KM L     LEFT-HAND STEERING

M013     ENGINE REDUCED PERFORMANCE M18  DISPLACEMENT 1.8 LITER

M651     R4-DIESEL ENGINE M651

P34        EXCLUSIVE PACKAGE

P49        MIRRORS PACKAGE

P54        THEFT PROTECTION PACKAGE

P59        URBAN/PROGRESSIVE PACKAGE

R01        SUMMER TIRES

R11

R66       TIRE WITH RUN-FLAT PROPERTIES

U01        REAR BELT STATUS INDICATION

U22        LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT 

U25       ILLUMINATED DOOR SILL

U59       SEAT COMFORT PACKAGE

U60       PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD

U62       ILLUMINATION PACKAGE

U72       DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN

V50        SPEED + LOAD INDEX 91W

VL          FRONT AXLE HALF, LEFT

VR         FRONT AXLE HALF, RIGHT


  • 1


#416150 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от SAMURAIJACK на 06 февруари 2019 - 09:20

Да ви питам, има ли начин да въведа някъде ( в някой сайт де) номера на рамата на автомобила ми и да ми излезе всичко в него, че съм се замислила да го продавам и да не пропусна нещо.

Ками, 

това е дата картата по ВИН номер, дай си ВИНА и ще ти свалим инфото.

Тия А класи нещо ти слязоха от сърцето, м?...

Може би е време за ъпгрейд :)


  • 1


#416062 М271.860 разтегната ангренажна верига

Публикувано от SAMURAIJACK на 03 февруари 2019 - 21:03

Давам плюсче на Прокопи, 

оценявам това, което написа и се надявам да сме повече хора, а безгрешни няма, аз също мога да сгреша в преценките си, няма застраховка, но каквото и да правя, го правя за общото подобрение на клуба (поне така, както аз го разбирам), макар че дотук ми коства много...

Момци,

да оставим нещата дотук и да продължаваме напред.

Проблема е решен, ясно е че е имало по-евтино решение, възможно е не всичко да е направено по най-ефективния начин, но факта е, че Иво пак може да си ползва колата, а 2300 евро в чужбина са по-приемлива цена отколкото в Бг. Казвам го от личен опит, където в Щатите ми отстраниха проблема със зъбното колело на скоростите (722.6) за найсе хиляди долара, със сигурност можеше да намеря по-евтин вариант, но в крайна сметка неудобството да съм без кола, реши всичко.

 

Поздрави


  • 2


#416051 М271.860 разтегната ангренажна верига

Публикувано от SAMURAIJACK на 03 февруари 2019 - 18:44

Благодаря за информацията. И поздравления за отстранените проблеми.

 

Интересно е това за пежото. Не знаех, че са напреднали толкова ангренажните ремъци.

 

Лично аз не виждам заяждане. Прокопи си изразява мнението. Надявам се тук има свобода на словото, а не е безопасна зона (safe zone) за хора с лесно раними чувства. Поне аз не виждам никаква обида или усмиване.

 

За WIS процедурата си прав - по лесно е да се даде Ъкъл. Но както писах за предходния пост (цитиран от теб), не виждам заяждане.

 

Това, че езика е по-остър, според мен нито е заяждане, нито обида. Убеден съм, че хората имат право на мнение, пък даже имат право и на грешно мнение (без да определям кой крив, кой прав). Ремонта е излязъл много пари (поне за българските стандарти), като възможността да не се направят всички тези замени на части и двигателя да е наред не е невъзможна.

 

ЛИЧНО МНЕНИЕ: Честно казано аргумента ти звучи шивачка обясняваща на акушер-гинеколога (мъж): Аз ги разбирам тези неща - родила съм 3 деца!, ти колко си родил, че да ми говориш?

Иначе съм напълно съгласен, че в сервизите не обясняват достатъчно добре защо се налагат голяма част от смените.

 

Убеден съм че много хора са страдали от гаражни майстори. Аз съм един от тях. Също така съм убеден, че много хора са страдали от оторизирани и официални сервизи. Кой колко е велик, си е лична работа на всеки. Мен например не ме интересуват особено много непотвърдими данни.

Ако не се обяснява кое е правилно, как да се отговори на зададените въпроси и започнати теми?

Защо на Даймлер им е позволен този тон?

ВЪПРОС: Пак да се върна на момента с особената душевност и лесно раними чувства. Само ми дайте 5 минути да си разтрия синината на гърба от пустото грахово зърно.

 

5 минути по-късно. Налична ли е безопасна зона в този форум?

 

Ще ми е интересно, ако може да се сподели опит по въпроса.

 

 

Самурай - объркАл си се ти.

Първо баш си техническа темата

Второ някой като моли за помощ и друг му помогне е редно първия да му благодари, не да му се звери. Аз така съм възпитан, а вие?

За колко съм велик - зная и мога, имам опит и самочувствие и въобще нямам намерение да се срамувам от това! И помагам тук на хората безплатно, без лична изгода. Ако ме баннеш кой ще изгуби, аз или форума?

И тези дето не мога да им стъпя на малкия пръст, както по всички форуми си рекламират сервизите. Лошо няма. Някой да е чул тук аз да си рекламирам сервиза? Не! Ама и друго - къде са тези хора, никой не написа нищо, че да помогне на преториан!

Аз съм единствения в тази тема, който е написал нещо съществено  по темата. Обяснил съм какви инструменти трябват за смяната, как се проверяват белези, обясних и с тестера какво може да се провери, също обясних защо не са му сменили два от детайлите които сам си бе специфицирал и попитах защо са му сменили доста скъпите авансатори ( така и не стана ясно защо) и ангренажния капак. ТИ като модератор създаваш едно напрежение, като ме заплашваш и се правиш на важен.

 

WIS за какво му е на преториан - както сам е казал, не е толкова сръчен да свли капака на клапаните, какво остава  сам верига да сменя.

 

Ванката, Венци, Тошко, Гошко  - чувствам се като новопристигнал в Пернишка квартална кръчма, вътре всички са много страшни, само да ме погледне накриво оня от съседното село и му скачаме на главата...

 

Обобщавам в един пост:

Някои хора наистина не разбират, че форума е част от клуба, а в тоя клуб сме си казали, че ще се държим един с друг приятелски, без назидателен тон, без да сме по-по най и без да настояваме, че нашето е най-вярно. Точно така не е описано, но то е ясно, че като се съберат група хора, с еднакви интереси, то следва да са приятелски настроени и винаги уважителни, поради което създадохме Устав на клуба и Правила на форума, които да осигурят тази приятелска и другарска атмосфера. 

Nicci, надявам се това донякъде да отговаря, на иронията с нежните души, грахови зрънца и т.н., защото, не че не можем да понесем някой да се прави на ербап, но нямаме нужда. Дано си ме разбрал правилно.

 

Това не е форум на Силвър Стар, на знайния и незнайния майстор и т.н., това е клубен форум, та затова казвам, че има техническа част, но не е основната и ако някои има технически познания добре е дошъл да ги сподели, с мисълта че го прави безкористно и без нуждата да му се кланяме доземи.

И ще дам конкретен пример, за да може най-накрая да стане ясно за какво иде реч:

Ако на поста в който Иво (Претореанеца), каза че си е взел колата от сервиз, всичко е наред, просто не знае дали са му сменили само което трябва или всичко наред, Прокопи беше отговорил : "Браво, че си отстранил проблема, със здраве си карай колицата, едва ли всичко е трябвало да се сменява, но следващия път го предвиди по-отрано, ако имаш възможност направи го с подготовка и в Бг, поне да знаеш и видиш, колко са ти износени частите, това е най-добрия съвет който мога да ти дам, сполай ти" (или нещо в този тон), то тогава приемаме, че това е форумно и клубно изказване, в добрия тон. А като почнеш да обясняваш на някой, как са го прецакали и как не е трябвало да му сменяват това и онова и че се е набутал стотици левове, е ясно че си сериозен чешит и щом не са направили това дето си казал, са балъци и всички други също, щото как така му викат евала!? Как да му обясня на Прокопи, че за един работещ и сериозен човек, разполагаемоста на колата и минималните усилия по отстраняване на един проблем, са най-доброто решение...той ако си беше изпратил колата в България и да я остави 6 месеца там, някой да проверява болт по болт, кое да сменява, то става Киро на кирия, ама...

 

Та-господин Прокопи, ясно е че си технически грамотен, аз нямам проблем с това.

Имам проблем, как говориш, все едно плащаш заплата на съфорумците и трябва да те слушат и да ти се кланят, щото разбираш от Мерцедес.

Нямам нужда да те плаша, аз не получавам заплата, че да си търся някой да му се оям и да имитирам дейност, просто тоя форум е виждал такова поведение, от други разбирачи и знаем, че в крайна сметка вредите са повече отколкото ползите.

Разбирам, че си горделив човек, но недей да принизяваш всички под твоето ниво, само защото си избрал да си изкарваш хляба с ремонти. Вече сме 21ви век и като ти се държиш като темерут, недей да очакваш метани, а корективни действия.

Видно е за всички, че имаш някакъв проблем с това че си помогнал, а другите да си мълчат, но наистина си се объркал...и за мен, и за форума и за клуба.

Отново те апелирам, като голям човек, да си ревизираш тона, не заради бан или каквото и да било, а просто защото не си нищо повече от всеки един в този форум, за което е редно да се държиш уважително и равнопоставено.

Това имах да кажа, кой както иска да го разбира, но научете се, че ИДЕЯТА на клуба е съвсем различна от това, което показват потребители, като Прокопи.


  • 4


#416036 М271.860 разтегната ангренажна верига

Публикувано от SAMURAIJACK на 03 февруари 2019 - 10:08

Да де, ама аз за разлика от вас съм сменял десетина вериги на 271.9хх, две на 271.8хх, стотина на 642.ххх и още на 628.ххх, 629.ххх, 273.ххх, 272.ххх, 278.ххх

271.9 съм правил три със скъсана верига.

Правил съм 4, 6, 8 и 12 цилиндрови мотори, бензин и дизел в различна степен на увреденост. Леки, тежки ремонти...

вие колко мотора сте направили, че да давате мнения в технически форум?

Акъл на никого не наливам.
Знания имам и ако някой попита нормално, помагам.

Това, че някой е платил няколко стотин лева за ангренажан капак, който НЕ е трябвало да плаща в никакъв случай не е повод за хвалби.
Трябва поне да му разяснят защо за Бога са му сменили части който НЕ Е трябвало да му сменят. Че те така може и коляновия вал да му сменят, да важи гаранцията.

Да де, ама си се обЪркал :)

Първо, това не е технически форум, или не само.

Второ, както ти каза Венци, тука гОООлеми майстори много сме виждали, някак си караме и без тях, еле па ако трЕбе да ги поставяме на пиетдестал и да им се кланяме благоговенно, щото са отваряли двигател на Мерцедес.

Та-ако си мислиш, че може да говориш на хората все едно са ти дошли в сервиза и ся тепърва ще им обясняваш колко си велик, а те колко са късметлии с твоята експертиза, няма да ти се получи. Да не говорим, че не един и двама от нас са стрсдали от "гаражна" експертиза...

Ако искаш да помагаш-адмирации, но или ще го правиш нормално, без да се ояждаш и да обясняваш кое е правилно и кое не, или ще минем и без твоята експертиза.

Този форум е тяло на Клуб Мерцедес Бенц Клуб България и тук се събираме НЕ само за повреди и ремонти, ами да се чувстваме сред приятели и ентусиасти, чиято помощ е добросъдречна и на база на лично мнение, а не все едно идва от Даймлер и ще си плащам за нея.

И понеже си много ГОЛЯМ, да ти кажа, че тука има и е имало хора, на които на малкия пръст не можеш да им стъпиш по технически познания и разбиране на Мерцедес, включително такива работили за Даймлер в Немско, но никога не съм ги чул да се хвалят  :)


  • 3