Към съдържанието

  •  

zeemax

Регистрация: 11 дек 2016
Офлайн Последно: 08 сеп 2018 - 11:14:45
-----

#400981 Модификация на спирачна система W124

Публикувано от zeemax на 25 ноември 2017 - 18:52

Първо извинявам се, ако темата не е на правилното място. 
Пускам темата, защото ми се струва интересна и се надявам да съм от ползва поне на един човек.
Става дума за евтин и лесно изпълним вариант за усилване на спирачното усилие при W124. Изпълнението е реализирано не веднъж, а темата е заимствана от чуждестранен форум.
Става дума за заместване на заводските вакуум мембрани на сервото на спирачките с двойни.
Колегите с мощните мотори 420 и 500 са с такива мембрани. Както и колегите с по-мощните мотори на W210 и W220. (най-вероятно и на една дузина други модели на Мерцедес).
Най-лесно изпълнимия вариант са мембрани от W210 с 3.2 мотор. Намират се лесно и са евтини  (около 100лв 2ра ръка). 
Всичко до последния сантиметър пасва на 124-ката. 
Ето малко снимки: [click-ването на снимките ги отваря в реален размер]

Прикачен файл  20171125_102133.jpg   52,32K   10 Брой сваляния

Черното са оригиналните ваккум мембрани а сивото са мембрани от W210.
Единственото което трябва да направите тук е да свалите помпат от 124-ката и да я монтирате на мястото на помпата от W210. 
Наложително е, защото щуцерите на тръбите на W210 са с по-голям диаметът (мисля че бяха 12мм) а тези на 124-ката са 10мм.
Помпите са еднакви 1:1 по всичко останало.
Демонтажът на самото серво е елементарно. Държи се към купето с две шпилки. Сваляте пласмасите под волана и имате директен достъп до конзолата на педалите. Четири гайки разположени на каре се виждат фронтално срещу вас. Демонтирате горе ляво и долу дясно (диагонал), за да освободите сервото. (Другите 2 гайки държат конзолата на педалите). Имате да освободите и един щифт, който минава през педала на спирачката.
Отпред - сваляте първо помпата, а след това изваждате и мембраните. Процедурата е малко тегава, доста е тясно. На мен ми се наложи да поразглобя бушонната кутия и с малко натиск в тая посока мембраните излезнаха.

Прикачен файл  20171125_102125.jpg   69,83K   10 Брой сваляния
 

От снимката горе виждате 2те дупки през които минават шпилките на сервото. Останалите 2 "тапички" всъщност са нитовани шпилки. 
Сега тук идва момента, че оригиналото серво на 124 има 2 вдлъбнатини където да влезнат главите на тия нитове, а това на W210 ги няма, но това не е проблем. Просто се постарайте да изолирате добре пролуката, която се получава между купето и новите серво мембрани. (Силикон, пяна, уплътнител за прозорци няма значение, важното е да не влиза влага от там). 
Монтажът е в обратен ред.Първо серво мембраните после помпата. Всичко влиза до милиметър, така че бъдете внимателни и имайте търпение, като манипулирате.

Прикачен файл  20171125_111320.jpg   72,28K   8 Брой сваляния

Така изглежда монтиран. Помпата е с 3-4 см по-напред, съответно тръбичките трябва да дойдат на ново място. Огъвайте ги внимателно без резки чупки, огъването да става линейно на максимално голяма дължина, за да няма прегъване. Завивате ги обратно, маркучето в долния край на казанчето, буксата отгоре и ви остава последни щрихи. Вакуум маркуча от колектора до мембраните. 
На 124-ката маркуча се навива посредством щуцер с гайка за мембраните, а на W210 e с бърз преход. 

Прикачен файл  20171125_111306.jpg   128,49K   8 Брой сваляния

Намирате си от друг автомобил един прав щуцер, махате тръбата, вадите металния щуцер от тръбата на 124-ката и нанизвате пластмасовия. Всичко става с нагряване. (този пластмасовия щуцер не го грейте, него спокойно можете да го извадите като срежете надлъжно тръбата).

Прикачен файл  20171125_134937.jpg   48,87K   6 Брой сваляния

Необходим ви е 1л. спирачна течност. Съветвам ви да източите старата и да я смените с нова. Обезвъздушавате едно по едно всяко колело. И край. 
Времето което ще ви отнеме пълната процедура от-до е около 4 часа.Съветвам ви да не го правите на улицата. Най-добре в сервиз, ако нещо се закучи да можете да отреагирате веднага.
С мембрани от W220 също става, нещата отново са до милиметър с тази разлика, че помпата на W220 (говорим за S500 или S320) e по-различна от тазни на 124-ката. Съответно диаметъра на дупката през която минава помпата и влиза в тялото на вакуум мембраните е малко по-голям. Може да се уплътни на 100%, но не съм го тествал. А и не ви е необходимо. Мембраните на W220 (S500 и S320) са същите като на W210 (E320). Крайния резултат и ефект е много по-мек педал. С много малко усилие спирате колата, а натиснете ли рязко, колата буквално забива муцуната в земята. Много по-адекватно и прецизно ви позволва да си ползвате спирачките. Колата на която е изпълнено това е със стандартна спирачна система.

Прикачен файл  20171125_134944.jpg   69,23K   6 Брой сваляния


  • 5


#385133 Дистанционно заключване

Публикувано от zeemax на 14 януари 2017 - 22:09

Е за Лада ли питаш за Мерцедес ли е , нещо на мен ли ми обягва модела .......

В раздел "общи теми за мерцедес w124" е темата - за мерцедес w124 питам.
  • 1