Към съдържанието

  •  

Bewolf

Регистрация: 21 окт 2016
Офлайн Последно: 18 апр 2024 - 18:16:40
-----

#439751 При покупка на W211!

Публикувано от Bewolf на 10 февруари 2022 - 21:34

За мен колата изглежда прилично.

Хубав мотор, недостатъчно екстри (няма кийлес, панорама и дистроник - откакто ги ползвам установих, че са задължителни за напред..), 5г кутия е (по-здравия вариант от 7г), има кой да ги газифицира хубаво.

Бих отишъл да я погледна ако трябваше да си избирам кола за мен.

С едни хубави джанти ще изглежда много приятно, а ако искаш да стане още по.... с един амг пакет е страховита направо.

Данъка е неприятен - 500+ лв на година, цвета на салона и на мен не ми допада, но е въпрос на вкус.

 

Адаш, драмата с панорамата е, че не се смазва редовно и в даден момент просто отказва (почва да превърта и да не се движи ..). При мен  това се случи съвсем наскоро и чух цени от 500 до 2300 лв за ремонт (без да са погледнали колата на живо даже..)
Накрая се намери един човечец.. направи я за 350 и от тогава няма яд.

Малко късно се включвам, защото сега видях. Имах и аз проблем с панорамата, точно зъбното колело на електромотора за самата панорама. За 5 години от както е в мен я чистя и смазвам всяка проблет, но явно с годините се изнася зъбното колело. 

Извода до който аз стигам е че при определено съпротивление на електомотора, когато панорамата е в крайно затворено положение и компютъра го спира. Но при износено колело, не се достига нужното съпротивление и започва превъртането, респективно и чукащия звук. Пробвах чиита с подлагане на шайба, но без успех. В крайна сметка за няколко доларес поръчах зъбно колело от АлиЕкспрес, пасна почти перфектно, минимална доработка и вече всичко работи както преди. Има много клипчета в нета с това как се сваля плафона и с това как се подлага шайбата, но не и със зъбното колело.

Пробвах се старото да го избутам от оста, но без успех, защото имаше опасност от счупването на голямото пластмасово колело, затова го разрязах и разцепих внимателно, след това се набива новото.


  • 2


#437974 W211 E320 Бензин

Публикувано от Bewolf на 04 октомври 2021 - 12:59

Усещането за ускорение е субективно нещо. Вероятно си прав, че не е слаб. Но аз го отдавам на това, че е 4х4 с доста екстри, като ако не се лъжа е над 1700кг., а може и повече с газта. В никакъв случай не е бегачка, но не е и от най-икономичните, че не и аз съм от най-икономичните шоьори. Просто в този ценови диапазон си струва повече 500. Просто защото като се товарите повече хора и багаж е по-лесно изпреварването. Иначе да, с 90-140 извънградско/магистрално е изключително приятен и ненатоварващ автомобил. Правел съм оп 700км преходи със спиране само за газ и слизам от колата все едно не съм шофирал.


  • 1


#437514 W211 E320 Бензин

Публикувано от Bewolf на 05 август 2021 - 08:18

Освен да ти кажа и моите 2 ст. по темата.

Над 4 години съм Е320 4матик седан. Над 4 години ме е яд че не взех 500 :)

3.2 е слаб за това купе, лаком и т.н. Ако попаднеш като мен на кола дето само са я карали и за теб е честта да подменяш това онова тия 5к много бързо ще приключат. Като започнем сменях 4 възглавници, компресор, дискове и накладки навсякъде, карета (заради скъсани маншони), платка на скоростите и много още запомнени  и незапомнени. Тая кола 50-100лв. ги няма за нищо!

На години са си. И ако си с непостоянни доходи по-скоро пропусни, защото ще плачиш. И ще я продадеш като barty след някакво време. Прецени си финансовите сили, не е само да вземеш тая пълнолетна купчина желязо :)


  • 3


#435520 Тунинг на м112

Публикувано от Bewolf на 27 февруари 2021 - 13:09

За 15к Евро си вземи w212 m273 и не се занимаваш с глупости :)

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
  • 2


#432077 При покупка на W211!

Публикувано от Bewolf на 02 септември 2020 - 10:23

Принципно има бюджети на общините които се гласуват всяка година и ако не се лъжа има и разчети какви са били приходите на общината по разбивки, но едва ли разбивките са на ниво да покаже колко са от данък МПС, колко са от данък сгради, колко са от наеми на обински имоти и т.н. Въможно е някъде и да има такава разбивка, но поне аз не съм срещнал. 

Сългасен съм напълно с теб, че има нужда от прозрачност и който го интересува лесно да стигне до нужната информация. Но в БГ се прави да минеш през 9 дерета докато стигнеш до част от информацията обикновено.


  • 1


#430440 При покупка на W211!

Публикувано от Bewolf на 26 юни 2020 - 09:17

То от бензина няма смисъл от по-малките мотори :) Още ме е яд че взех 320 бензин, гори като 500 върви като... :) 


  • 1


#428641 Айрматик w211 малко помощ

Публикувано от Bewolf на 15 април 2020 - 08:18

Моя първия път го правиха също Вабонти, но предполагам заради това, че имат много работа може да са го претупали. Искара около 6м. След това си го направих аз и нямам ядове.

Филтъра се намира до компресора. Като свалиш кората която е под предната броня и ще го видиш. От към шофьорската страна е при W211, а при W220 е от към пасажерската страна. Зависи колко си сръчен се сменя за под 15 мин. 

Четох преди време сервизен бюлетин, че се сменя 1 път в годината. Аз го сменям преди зимния сезон.

Нов OEM 25 кинта, а от магазин 12-13лв. Не мисля, че има нужда от ОЕМ филтър, въпреки че първия път точно такъв сложих, а стария не бе сменян години преди мен и вътре беше като камък станал самия филтър.

A2203200069 е ОЕМ номера, като филтъра е двупосочен. а номера на MANN е WK32/6 Като напишеш номера на MANN да не те притеснява, че пише fuel filter. 


  • 1


#427424 Мерцедес МЛ 320 224 к.с. - хубав автомобил - скъпа поддръжка - за мен ли е?

Публикувано от Bewolf на 25 февруари 2020 - 20:36

Добре е да се има предвид, че посочените от автора цени не са давани вероятно 2019-2020 година, а пред последните 10 години от както има колата като нова. Едва ли ще седне да описва всичко с месеци и години, но е нормално дадени чаркове да са били в пъти по-скъпи преди 5-6-7 години. Така че посочените от него цени поне според мен са адекватни на база на това че колата е била на 4-5-6 години когато вероятно е започнал да ремонтира, а може и преди това.


  • 1


#426453 W211 E350 4Matic Бензин Скоростната кутия работи на 1-ва и задна

Публикувано от Bewolf на 17 януари 2020 - 10:24

Имах същия проблем преди малко повече от 2 години. Спиид сензорите в платката бяха дали фира.

Нова Febi, която доколкото тогава разбрах е ОЕМ, но е с пилнати парт номера. Към 250-280лв мисля я взимах. Той като маслото ми бе на 1000км, заедно със сменени ОЕМ филтър, букса и уплътнение е смених само нея. Та от тогава досега проблеми съм нямал. Старата си бе оригиналната на 15 години.

 

За целта се източва маслото, сваля картер, сваля мозък /внимателно с болтовете му!!! плитки са и при мен им се размахаза главите и ги смених с нови/, махах се соленоидите и платката и се слага новата по обратния ред. За под 2 часа го направих с приятел, без да имаме опит. 


  • 1


#425896 Заявка за членстово!

Публикувано от Bewolf на 19 декември 2019 - 17:25

В какво се изразява членството освен заплащането на такса? Виждам има част от форума която е заключена за "не" членове. Но предполагам има и някакви други привилегии и задължения. Дано не се изказвам грубо, просто ми е интересно, а защо не и аз да стана член.


  • 5


#421574 W211 E320 Бензин

Публикувано от Bewolf на 15 юли 2019 - 20:49

Динамична? Стига бе, но това е въпрос на лични възприятия. Честито за колата, аз съм с такава от 2 год. и вече мога книга да напиша с нея. Макар че доста работи направих си ми харесва, но най-голямия и минуса са 2та цилиндъра по-малко от колкото трябва :)


  • 1


#421511 722.6 Valve body / мозък - почистване

Публикувано от Bewolf на 13 юли 2019 - 17:23

Надявам се да нямам проблем. След 15-20к км ще сменям масло на скоростите, дифовете и раздатката.
Но има време дотогава. А сега сме на палатки :)08916458c6255d40ee15a6aa977babfd.jpg

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
  • 1


#421506 722.6 Valve body / мозък - почистване

Публикувано от Bewolf на 13 юли 2019 - 12:56

Пиша в общата тема за W211 защото в случая се прави на моята кола и защото тук вероятно ще прочетат повече хора, ако модераторите преценят нека я преместят. W211 E320, M112 мотор.

 

От както взех колата преди малко над 2 год имаше едно недобро превключване на скоростите при студен мотор и особено зимата. Още като взех колата смених маслото с Fucsh Titan ATF 4134 от Ato24.de както и ОЕМ букса, филтър и уплътнение на картера. При загряла кола включва добре и няма ядове.

 

Попрочетох за проблема и поръчах преди време комплекта на SONNAX 68942-05K, който включва трите клапана за смяна на скоростите и уплътнения за тях. Както и имах едно неприятно придърпване в градски условия и леко каране след четене и разговори с приятели си поръчах и нов Lock up соленоид OEM с парт номер A2402701700. Взех си и ново филтърче, защото все пак това масло е карано 25к км, но мисля да искара още 15-20к км преди да го сменя отново. Взех си нова пробка ОЕМ, защото стара бе замазана. Новата пробка за картера изглежда наполовина на тази която бе монтирана, но разликата е само в шапката, пасва перфектно.

 

Вчера след като  най-накрая намерих време за колата с едно приятелче се захванахме с нея. Последва сваляне на мозъка, разглабяне на съставни части, като всичко се подрежда внимателно, почистването му със спрей за масло, смяна на клапанчетата за скорсотите и lock up-a и монтаж на колата. Цялата процедура отне около 6 часа и половина и вече колата сменя осезаемо по-добре като е студена и изчезна гадното предърпване в града. Равносметката - доволен.

 

Цени: ОЕМ lock up клапан - 130лв, Сонакс комплекта в ибей е около 40 долара, но в БГ го взех от Софтелектроникс за около 130лв, филтър - 15лв, пробка и дифтунга - 5лв

 

Малко тънкости:

Имаше борба със буксата преходник около 1 час при което след ползване на какви ли не варианти леко провиснахме мозъка и буксата влезе пефектно. Причината е че няма място за лашкане на буксата да влезе в платката, след лекото провисване на мозъка буксата влиза перфектно. 

Клапаните които оригинално са монтирани на мозъка изглеждат еднакви, но тези на Sonnax си имат ID в листовката е посочено кой клапан с какво ID е и как да се познае - имат малки прорези отпред. Уплътненията за тях са с различна дебелина / части от милиметъра/, което ние измерихме с дигитален шублер.

 

Качвам и няколко снимки за по-добра представа. Вижда се износванията по старите клапани от което се и губи част от налягането и се получава недобрата смяна на предавките. 

 

Може да не сме направили всичко по книга, но проблем поне засега нямам. Не съм разкачал акумулатора. Просто докато траеше манипулацията ключа не бе на контакт и не са отваряни врати или багажник. След като монтирахме всичко скоростите нямаха записани грешки, изчистих им адаптациите покарах около 20км и пак я закачих, като пак нямаше грешки в скорстите.

 

Това е от мен, отворен съм за въпроси и дискусии.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  IMAG5355.jpg   147,93K   19 Брой сваляния
  • Прикачен файл  IMAG5358.jpg   55,83K   17 Брой сваляния
  • Прикачен файл  IMAG5340.jpg   135,49K   16 Брой сваляния
  • Прикачен файл  IMAG5350.jpg   144,16K   18 Брой сваляния

  • 6


#421325 Задно окачване на S211-T model

Публикувано от Bewolf на 05 юли 2019 - 20:21

Ако цената за 2 задни възглавници е 400лв от тази марка излиза, че е по-евтино от рециклажа /300лв на бр./


  • 1


#420828 W211 проблем с парното - ОДИСЕЯ

Публикувано от Bewolf на 20 юни 2019 - 07:15

Ъпдейт № 3

След пренареждане на водните пътища снощи стигнахме 93 градуса в обороти и 90 градуса на празен ход на двигателя. Но имам още въздух в системата, който след като загасихме колата влезе в радиатора пак :Д Тази вече ще сголбяваме и ще се покара извънградско, дано да изгони и последния въздух и да забравя за проблеми с парното. Но истинския тест предстои зимата. Като му дойде времето пак ще споделя


  • 2