Към съдържанието

  •  

shadenfroh

Регистрация: 26 яну 2015
Офлайн Последно: 06 яну 2021 - 21:20:38
-----

#380646 Питане за конкретна обява

Публикувано от shadenfroh на 14 октомври 2016 - 13:45

А на големите лаячи които раздават с лекота на база снимки квалификации от рода на кенеф,тотал и т.н.,е моля ви се дайте да видим и оценим вашите перфектни коли!

 

За втори път същото мнение с различни думи. Хората обръщат внимание на конкретната кола и снимките й, никой не виждам да се надува с перфектната си кола.

 

Какво общо има състоянието на техните коли?

Какво общо има състоянието на твоята кола?

Как това подкрепя аргумента ти?

С какво помага това на човека, който пита за колата?

 

"Иначе"-то при перфектния Кайен струва конкретна сума пари. Тогава става перфектен. А какво намекват рапидките в бронята на кола за 100 хил. за собственика й?


  • 1


#380281 Преглед в Балкан Стар

Публикувано от shadenfroh на 08 октомври 2016 - 18:27

Не Злословете към Балкан Стар. 
 
Това е нормална компания която търси, издържа се и се стреми да генерира нормална печалба, евентуално. 


Не злословя. Сбъркали са и вината си е тяхна. Ако диагнозата беше вярна, вероятно щях да си оправя колата при тях, с нови части. Вместо това ме загубиха като клиент, защото ненавиждам да ме лъжат.

Аз също работя с клиенти. Опитът ми показва, че новите ги водят доволните стари.
  • 5


#380244 Преглед в Балкан Стар

Публикувано от shadenfroh на 08 октомври 2016 - 07:50

Развитие по темата - диагнозата на Балкан Стар Пловдив за проблем в хидротрансформатора е опровергана от два източника. Единият е мой личен жокер, другият е Бай Васо.

 

Васко, ако четеш, нарочно не ти казах нищо за другото мнение. И двамата използвахте абсолютно едни и същи думи за проблема на колата с еднаква категоричност.

 

Това, което ме озадачи, е, че не става въпрос за превантивна смяна на компонент, който е в начало на дефектиране. Иде реч за грешна диагноза на официалното представителство на марката на стойност 4000 лв.


  • 1


#379720 Избор на бензинов W210 - 320, 280, 200 комп. ?

Публикувано от shadenfroh на 30 септември 2016 - 14:17

Аз имам един въпрос,конкретно към вас господине,относно този интересен списък с претенции на кандидат купувачи който сте пльоснали.
 
Та господине въпросът ми е следният:
Вие когато продавате автомобил отговаря ли на всички тези критерии???

 
Това има 0 общо към темата. Приемам, че искаш сериозен отговор и пиша такъв, понеже си пропуснал идеята ми:
 
Аз купих две 16-годишни бангии за два месеца (едната германска, другата българска) след успешно преминаване на въпросния оглед и последвал квалифициран оглед в сервиз.
На прегледите и на двете механиците ми казаха "поздравления, не знам къде си намерил такъв автомобил, проблеми скоро няма да имаш".
 
Всеки сам избира какво да прави с парите си. Аз ценя моите и искам да знам за какво съм платил и какво карам. Ако мога да намаля вероятността за проблем от 50% на 25%, ще направя каквото мога.
Не мога да обясня колко ме учудват хората, които си купуват кола импулсно, щото точно тая кола им прави пишката най-дълга. Возите си жените и децата в тия железарии. Малко по-сериозно трябва.
Колата е лукс и иска сериозно отношение. Това е нещо неосъзнато в България. Другия вариант е форумни теми с главни букви.
 
Но пък аз съм доста прост човек, така че може и да греша. Важното е да сме живи и здрави!  :beer


  • 3


#379690 Избор на бензинов W210 - 320, 280, 200 комп. ?

Публикувано от shadenfroh на 29 септември 2016 - 21:45

като си купува човек кола, обикновено е като влюбен... ти му говори, па квото ще да става.

По същата причина е пълно и с разводи ;-) Но има и хора, които мислят като избират.

Озадачава ме "стандартни течове от охладителната система"

Четох, че през 100на хиляди км започва да сълзи тук-там и се сменят тръгналите връзки и уплътнения.

С малко закъснение пиша, но в крайна сметка се спрях на E320 4matic. Направих му обслужване на масла, филтри (двигател, автомат)

Поздравления! Аз се усмихвам всеки път като паля моята. Сменете и другите течности, че някои може и никога да не са пипани.
  • 1


#379621 Преглед в Балкан Стар

Публикувано от shadenfroh на 29 септември 2016 - 08:52

Всъщност бих казал точно обратното. Цените им са точно като за дилър, тъй като работят главно по застраховани гаранционни автомобили. По целия свят официалното представителство е най-скъпата опция. Мен лично нищо не ме учуди в офертата. Наблягам на това, че аз поисках предложение за поправка на всички нередности - без значение в какъв стадий са.

 

Политиката на дилърите е да предпочитат замяна с нови части, не да се занимават с течове на дърти коли, при положение, че паркинга е пълен с чакащи нови S-класи :-)


  • 1


#379619 Преглед в Балкан Стар

Публикувано от shadenfroh на 29 септември 2016 - 07:45

Венциславе, благодаря за съветите!

 

Истината е, че отидох с нагласата, че във всеки момент ще се опитват да ме пуснат по бързата процедура, тъй като им е ясно, че няма да си правя 16-годишната трошка при тях. Нищо такова. Не зная дали наистина има огромна разлика между дилърите в различните градове, но отношението на пловдивските си беше супер ок и всички бяха учтиви и отзивчиви.

 

Седнахме с консултанта и приемчика да обсъдим какви са оплакванията ми, не караха просто по процедурата. Всяко нещо извън пакета, който съм платил, щяло да бъде обсъдено с мен и, при зелена светлина, направено. Приемчика направи тестово шофиране с мен. През цялото време съм откровен, че обслужвам автомобила си сам, това не ги притесни изобщо, даже се изненадаха приятно, след като казах, че тубите с масло Mercedes са още в багажника.

 

Майстор с ръкавици и инструменти видях, в интерес на истината (образно казано, разбира се). Въпреки че приключиха малко по-рано от уредените 2 часа, всички оплаквания бяха подробно адресирани. Освен рутинните отговори "това е част, която се износва", получих и уверение, че износването е проверено и при никоя част не е достигнало момента, в който оправдава замяна. Бяха ровили по двигателя и излизаха на няколко пъти да покарат. 

 

Поисках и разпечатка и оферта за поправка на всички нередности. Равносметката е, че автомобила ми е ОК и ми трябват 7600 лв, за да го оправя   :gathering


  • 1


#379585 W209 официални документи

Публикувано от shadenfroh на 28 септември 2016 - 17:59

Ръководство за употреба на COMAND NTG2

Mercedes-Benz COMAND NTG2 MY08 Manual

Прикачен файл  Mercedes-Benz COMAND NTG2 MY08 Manual.pdf   4,65MB   29 Брой сваляния

 

WIS инструкции за демонтиране на калъфа на скоростния лост

W209 Gearshift Lever Cover

Прикачен файл  W209 Gearshift Lever Cover.pdf   551,09K   17 Брой сваляния

 

WIS инструкции за преодоляване на заключването на скоростния лост в PARK при повреда

W209 Shift Lock Override

Прикачен файл  W209 Shift Lock Override.pdf   593,61K   18 Брой сваляния

 

WIS инструкции за демонтиране на инструментното табло

W209 Instrument Cluster

Прикачен файл  W209 Instrument Cluster.pdf   634,07K   20 Брой сваляния

 

Интересно как, докато преглеждам какво съм събрал за 209, когато бях на акъл да взимам нея, хич не ме е яд, че взех старата  :yeah


  • 2


#379581 W208 официални документи

Публикувано от shadenfroh на 28 септември 2016 - 16:30

Ръководство
Mercedes-Benz CLK User Manual.pdf
 
Сервизна книжка
Mercedes-Benz CLK Maintenance Manual.pdf

722.6 - процедура по пълна смяна на маслото на кутии без пробка на хидротрансформатора (след 1999 година)
Transmission Oil Change and Flush.pdf

722.6 - процедура по оптимизиране на дълготрайните адаптации без STAR диагноза
Transmission Shift Adаptation.pdf


Ако имате подобни официални документи, моля замервайте ме с линк за даунлоуд или ги качвайте директно по същия начин, прикачени към мнение, а не като линк. Причината: линковете умират след време и документите се губят.

Прикачени файлове


  • 1


#379578 Документация за трансмисиите при CLK W208 и W209

Публикувано от shadenfroh на 28 септември 2016 - 16:19

Темата е аналогична на тези с обща документация за W208 и W209, но с цел по-лесно намиране на информация, правя отделна за 722.6 и 722.9.

 

 

Би било полезно за собствениците на автомобили с въпросните трансмисии да знаят няколко факта за тях:

  • 7-степенната 722.9 (7G-Tronik) е на практика 722.6 с добавени допълнителни предавки. Моля механиците да ми простят за профанирането.
  • 722.6 е на практика неразрушима - с правилна поддръжка и разумна употреба издържа милион километра.
  • Използването  на масло по спецификация на Mercedes е жизнено важно.
  • Нивото на маслото е жизнено важно. Неточно ниво води до поражения много бързо.
  • Mercedes, в момент на замайване, заявяват, че трансмисиите са необслужваеми и маслото ще бъде ОК доживот. Резултатът от това е кратък живот за трансмисията.
  • Смяна на маслото се препоръчва максимум на всеки 60 000 км.
  • След смяна на маслото се препоръчва рестартиране на дълготрайните адаптации.
  • Между 1999 и 2005 липсва пробка на хидротрансформатора (Torque converter). Поради това, пълна смяна на маслото изисква разкачане на тръбния път за охлаждане през радиатора.
  • Липсва щека за измерване на нивото на маслото. Липсва и предупреждение/грешка, ако нивото е неточно.
  • Тръгва теч от конектора на компютъра (TCU Connector), който се заменя като част от обслужването с обновен модел. В някои случаи, чрез капилярния ефект, масло достига до компютъра на трансмисията (Transmission Control Unit) и го поврежда.
  • Има две различни задни предавки за двата различни режима на работа.
  • Превключването на предавки е електронно. Скоростният лост не превключва физически.
  • Разполагат с краткосрочна адаптация към стила на шофиране. Ако карате агресивно известно време, трансмисията ще започне да превключва агресивно. Ако карате като баба, ще гони смело 1000 оборота.
  • При студен автомобил смяната на предавки става на по-високи обороти с цел по-бързо загряване на двигателя и е възможно да е по-груба.
  • Помпата за маслото работи постоянно. Което далеч не значи, че трябва да се пускате по инерция в режим N.

 

Смяна на масло може да се извърши по три начина:

  1. Частично - чрез сваляне на картера и доливане. След определени километри процедурата се повтаря.
  2. Пълно - чрез сваляне на картера и източване на хидротрансформатора; или чрез тръбата за охлаждане за моделите без пробка на хидротрансформатора.
  3. Пълно с промивка - използва се машина, която "измива" кутията под налягане. Най-добрият метод, но приложим, само ако е използван при всяко обслужване от началото. Иначе е възможно да се освободят натрупани едри отлагания, които да повредят трансмисията. Те се освобождават и иначе, но много по-рядко и не наведнъж.

Прикачени файлове


  • 1


#378858 S500 w220 4matic

Публикувано от shadenfroh на 17 септември 2016 - 05:43

Трифоне,

 

виждам, че много се радваш на колата си. Виждам също, че си на 20 години. Малко хора на тази възраст могат да си позволят S-class със собствени пари. Твоя работа си е как ще си третираш кожата. Аз мога да ти кажа, че съм се возил във W220, която се гледа с хубави препарати и кожата е нещо невероятно като мекота и текстура. Естествената кожа е МНОГО здрава, носила е цяла крава в себе си. Същата тази мекота и здравина можеш да я запазиш и още 15 години с хубава козметика и получаваш удоволствието колата ти да ухае на нова кола, а не на бебешко дупе. Ако искаш пиши да пием по кафе като си в Пловдив, да пипнеш кожата в моята кола и да си прецениш има ли смисъл.

 

Но, както се казва, "to each his own"  :beer

 

 

 

 

ПП: Таблото е тотално различен материал от седалката. Винил - изкуствен, няма нужда от "овлажняване", няма пори, които да абсорбират. Кожата - естествена, пореста, нуждае се от обновяване на естествените й масла, които попиват в дрехите ти и се изпаряват от слънцето. Затова с препарат и за кожа и за табло резултата е кофти кожа и кофти табло.


  • 1


#378218 Вентилирани седалки

Публикувано от shadenfroh на 06 септември 2016 - 07:17

Това, което cyberpig каза. 240 яде много, а не върви. Относно M272 и M273 (V6 и V8):

 

You are fine if your number is higher than:

  • M272 Engine Serial No. 2729..30 468993
  • M273 Engine Serial No. 2739..30 088611

  • 1


#378177 Как да си направя масломерни пръчки за Двигател и Скорости W 211 , дизел , ав...

Публикувано от shadenfroh на 05 септември 2016 - 10:18

Внимавай с тези самоделни щеки. И аз си мислех, че меря с жилото и се шашнах, че нямам масло, после като ми дойде щеката, се оказа, че истинската показва съвсем друго нещо. Тръбата има няколко извивки и не можеш да си сигурен с това меко жило докъде си стигнал. Истинската щека е доста масивна и всичко се усеща.

 

722.6/722.9 кутиите са много чувствителни към нивото на течността, ако не е точно, доста бързо стават поразии.


  • 1


#377472 проблем с ръчните скорости на мерцедес ц класа 203

Публикувано от shadenfroh на 22 август 2016 - 10:09

Освен това, в режим Winter, кутията би трябвало да позволява малко повече приплъзване с цел по-малък шок при смяна на предавка и сумарно разхода се вдига леко.


  • 1


#377122 Избор на бензинов W210 - 320, 280, 200 комп. ?

Публикувано от shadenfroh на 12 август 2016 - 10:18

Аз минах два пъти за три месеца през този момент. Първият автомобил беше моят, а вторият - BMW Е46. Пускам ти списъка, който си принтирах и следвах буквално точка по точка - чета, поглеждам, проверявам. Всички неща са лесни за проверка от човек, който не е технически грамотен. Някои неща, напр. по двигателя, съм ги съкратил нарочно, с идеята, че и аз, като повечето хора, не съм особено грамотен откъм по-сложни диагностики/ремонти по колата. Ако все пак си мераклия, можеш да си купиш един стетоскоп за 10лв и да минеш по ролките, алтернатора, водната помпа, компресора, за да чуеш в какво състояние са и после в сервиза да попиташ. Това поне са лесно видими неща.

 

С едни 15-20 минути оглед ще можеш сам да си направиш впечатление дали колата е имала удар/щета, в какво общо техническо състояние е, колко прилежен е собственика и дали виждаш смисъл да я водиш в сервиз.

 

Нарочно не съм включил тестово каране. Съветът ми е да си го направиш както си знаеш, но след това в сервиза задължително да направиш едно кръгче с механика зад волана. Най-вероятно той може за 30 секунди да усети повече неща от теб за 30 минути.

 

Адмирации към Audi форума, откъдето идват доста от нещата в списъка:

 

Купе

Автомобилът трябва да е добре почистен

  • Фарове и стопове; стъкла + лайсни

    • Марката на фарове/стъкла - дали са оригинални, еднакви

    • Единият фар/стоп е по-прозрачен/замъглен от другия

    • Пукнатини/наранявания; счупени елементи от закрепването към купето

    • Пръски от боя/спрей

  • Метални детайли; брони

    • Разлики в цвета на боята

    • Разлики в качеството на боята на отделни детайли, близко един до друг (напр. врата - калник)

    • Оглед за вдлъбнатини под малък ъгъл

    • Минаване с пръст по процепите надлъжно и напречно - за разминаващи се ръбове

    • Дефекти, запечатани под нов слой лак

    • Разлики в двете страни на купето

    • Отваряне и затваряне на всички врати, преден/заден/горивен капак

  • Врати

    • Наранена боя по болтове/гайки

    • Белези от вода в джобовете

    • Уплътнения - наранявания/провисвания

  • Двигателен кош

    • следи от работа/боядисванене в предната част - около радиатора/фаровете

  • Подкалници, колела

    • При натискане на колелата назад с крак, дали поддават

    • При завити нацяло колела, оглед на подкалниците за счупено/лепено

    • Дали гумите са по-износени отвътре/отвън/в средата; балони

    • Въртене на волана леко наляво-надясно при изключен двигател - хлопане, луфтове

Ръжда, белези, дефекти
  • Около прагове, лайсни, отвори за крик

  • Ръбове на врати, калници, капаци

  • Панти и ключалки на врати, капаци

  • Под тапицерията в багажника

  • Под резервната гума в багажника

  • Нефабрични заварки - на места, където не може да се третират и двете страни на заварката, избива ръжда

Интериор
  • Износване; нараняване

    • Волан

    • Скоростен лост

    • Педали

    • Колани

    • Дръжки на вратите

    • Бутони по таблото, вентилационни отвори

    • Пепелници - винаги остават следи, ако са използвани

  • Тапицерия

    • Износване, разтягане

    • Изгаряния от цигари

  • Таван, колони

    • Различни цветове/петна

    • Огледало - движение, нощна настройка/автоматично затъмнение

    • Отпускане на плата

    • Влага

  • Предпазни колани

    • Дaли работи заключването

    • Дали се прибират бързо, в сравнение със задните - може да са или просто мръсни, или дефектни

  • Предни седалки

    • Сравнение със задните на вид

    • Нараняване на пълнежа

  • Копчета, лостчета и функции

    • Таван

    • Врати

    • Инструментно табло

    • Волан

    • Лостове около волана

    • Централна конзола

    • Аудио система

    • Тонколони - тест една по една

    • Климатик - дали започва да изстудява бързо, дали всички зони/духалки работят

    • Отопление

    • Барче (около скоростния лост)

    • Седалки - настройки, позиции, релси

    • Задни седалки - сваляне/откопчаване

  • Багажник

    • Кабели към капака

    • Уплътнения

    • Белези от влизала вода

    • Наличие на крик, комплект инструменти и друго фабрично оборудване

Двигател
  • Сам отвори капака, за да усетиш механизма

  • Течове

  • Облепване с тиксо/изолирбанд

  • Лепени пластмаси

  • Разширителен съд - цвят на антифриза; налепи/тъмни петна

  • Капачка за масло - налепи по капачката/гърловината

Запалване

Автомобилът трябва да е студен, с отворена врата и преден капак

  • Контакт

    • Всички инструментни лампи в светят - ако някоя не свети, може да е откачена нарочно

    • Бензинова помпа - шум/виене

  • Палене

    • Веднага след запалване - почуквания/свистене/виене

  • Двигател

    • Празен ход - колебание в оборотите, неравномерна работа

    • Набиране на обороти - неувереност/неплавност

    • Задържане на високи обороти - колебание в оборотите, неравномерна работа

    • Рязко настъпване на газта - дали реагира адекватно

    • Форсиране - черен/бял дим от ауспуха

    • Навиване на волана до край и задържане няколко секунди - проверка за течове по хидравликата

    • Ауспух - мазни сажди означават горене на масло

    • Запушване на  ауспуха - ако двигателят не започне да глъхне, значи има пробойна


  • 1