Към съдържанието

  •  

Klimfilt

Регистрация: 05 яну 2015
Офлайн Последно: 25 ное 2023 - 11:25:29
-----

Моите теми

Сервизна акция за подмяна на клапан в охладителната система

23 май 2022 - 13:42

Привет колеги,

 

Пускам тази информационна тема като един от засегнатите собственици на проблемни автомобили. Накратко за какво става въпрос. Януари 2022 г. Ройтерс се докопват до писмо между клиент и Даймлер, подписано от тях през м. Ноември 2021 г., за подмяна на вакуумен клапан във водната помпа, който дефектира и позволява навлизане на охладителна течност между водната помпа и вакуумната система и опасност от запалване. Производителя препоръчва да не карате автомобила докато не бъде отстранен дефекта (моята кола измина от тогава над 4 000 км. и нищо не е станало, а към настоящият момент е с общ пробег от 55 000 км.) Даймлер потвърждават писмото, но заявяват, че нямат части към онзи момент и не могат да започнат кампания по подмяна на въпросният клапан. По техни приблизителни оценки са засегнати над 800 000 автомобила от сериите GLE/GLS, C,E,S,GLC,CLS и G (тук бях изненадан) - класи с новите дизелови мотори - ОМ654 и ОМ656. Важно е да се отбележи, че проблемът е регистриран само и единствено при ДИЗЕЛОВИТЕ мотори, произведени в диапазона между Юни 2017 г. и Октомври 2021 г.

 

Чрез проверка по VIN номер в официалните сайтове на Мерцедес дали автомобилът е засегнат от тази акция, не може да се установи със сигурност, защото в държавите в които проверих (България, Германия, Франция и САЩ) фигурират проверки за други дефекти, като проблема с въздушните възглавници на Takata. Така, че на проверка през сайтове от официалния представител към настоящият момент не бихте могли да разчитате. Остава да питате от време на време по телефон или на място, но поне в България, дежурният отговор ще бъде, че ако попадате в диапазона ще бъдете потърсени...

 

Е, от януари 2022 г. до петък, 20.05.2022 г. не бях потърсен и днес в пощата намирам прикрепеното писмо покана от Силвър стар (а си мислех, че отново любимците ми от КАТ са се затъжили за мен) в което ме приканват да си уговорим възможно най-ранна среща. Е уговорихме си... Най-ранния възможен час е 15.06 или почти след месец. След близо месец и 4 часа престой в сервиза ще споделя опит относно процедурата. А до тогава колегите с тези мотори, проверявайте по-често при дилъра и пощите си, или предишните собственици на автомобила, който шофирате в момента.

 

Прикачен файл  IMG_4598.jpg   221,84K   9 Брой сваляния


Няколко функции не работят, модула ли е проблемен ?

26 април 2022 - 11:28

Привет, искам да помогна да познат с една W222-ка преди фейса 350d. По негови думи, не му работи лейн асиста, адаптивните светлини, разпознаването на знаците. Отишъл в Ивайджет (уж Иво му бил приятел) и директно му казали, че модула е за смяна и му дали цена от сорта на 2400 лв. Но няма лист с грешките от прочит със Стар, не му дали...

На таблото му се показват тези съобщения: Прикачен файл  img_4419_b072e822f3a754b3daef9d0151fb617b5f53abda.jpg   130,65K   6 Брой свалянияПрикачен файл  img_4420_06a0b8d6d48837dc2b1dc65b97bb388f0200145b.jpg   131,03K   6 Брой свалянияПрикачен файл  img_4421_991c19a3188ccd17db9d71c487afaec5e7b03433.jpg   142,01K   6 Брой сваляния

 

Интересното което каза, е понякога му работели и не му изписвало съобщенията. Докато карал при смяна на лента му вибрирал волана. А друг път още с подаването на контакт и директно му показва тези съобщения. Странно, но от тук си вадя извод, че модула не е заминал или поне не изцяло... Подозирам на първо място, че може би има някъде вода или дава кофти сигнал. Другото което сподели собственика е, че са му сменявали предното стъкло, но преди повече от година. Възможно ли е при смяната да са прецакали нещо в сервиза? И третата причина която ми хрумна, е за умиращ акумулатор.

 

Дайте идеи в каква насока да търсим проблема. Ясно, че на първо време колата трябва да се бодне със Стар, но малко трудно се уцелваме с човека за свободни дни и до тогава малко на сляпо действаме. От проверка в ибей, виждам, че този модул се продава доста. Английските предполагам не стават за замяна (има две камери и сигурно са обърнати спрямо английското движение)? В немския ибей се срещат за по 300-400 евро, което е доста по-поносимо от 2400 в Ивай-а.

Ако модула е за смяна, и е 2ра ръка, налага ли се обучение наново ?