Към съдържанието

  •  

Subsonic

Регистрация: 27 яну 2007
Офлайн Последно: Вчера, 12:59
*****

Моите теми

Тунинг на м113

09 февруари 2024 - 14:28

Привет Колеги,

 

Тази тема е продължение на темата "Тунинг на м112" - https://forums.mbclu...тунинг-на-м112/

 

Двата мотора споделят не само обща хардуерна архитектура, но и софтуер.

 

Основната разлика във фабричната настройка между M112 и M113 e, че при M113 параметърът KFRTV.0 e "включен", докато при М112 е "изключен"

 

0208
- Funktions - Code, KFRTV.0 ein
- Funktions - Code, KFRTV.0 aus

 

За съжаление няма никакво инфо в нета, но по усет и проби е някакво обогатяване в преходни режими.

 

 

 

Друг интересен параметър е DATASET - При комбитата и седаните обикновено в DataSet 0, някои купета са DataSet0

0334
- Datensatz 2 - Various Options Listed
 


Конфигурация на генерацията CLS500

25 декември 2023 - 14:10

Едно от първите неща след като взех колата беше да се замисля за промяна в генерацията. Мерцедес са вършили страхотна работа с обезшумяването на автомобила и осигуряването на тиха и спокойна работа на мотора, но понякога ни се иска да ги чуваме работата на осемте братя, нали това е част от удоволствието да караш голям осемцилиндров двигател.

 

Махането на катализатори не стои на дневен ред, стига да не са запушени или повредени. Няма нищо по-мизерно от луксозен автомобил, след който ти люти на очите.

 

Между другото, задните катализатори, всъщност не са катализатори, а резонатори и няма смисъл да бъдат махани.

 

Остават средното гърне и задните.

 

Мнозина слагат на мястото на средното гърне X-pipe. Звукът става доста по-интересен, но във високи обороти започва да трещи и да пляка при отпускане на газта. Фабричното средно гърне е демпван двоен X-pipe, т.е. два хикса един след друг, с перфорации и вата, облечени в общ кожух.

 

Друг вариант е да се запази средното и да се махнат задните гърнета. Учудващо, автомобилът не е прекалено шумен, звучи доста авторитетно, но на моменти бученето в купето е неизбежно. Проблемните честоти са между 100 и 150Hz, които на осемцилиндров мотор са между 1500 и 2200 оборота, т.е. там където държи оборотите при нормално, спокойно шофиране автоматичната кутия. За мен разумен компромис е да се сложат допълнително два неголеми резонатора отзад на мястото на задните гърнета.

 

Вариантът, на който аз се спрях, поне за момента, е махане на средното гърне и разделяне на генерацията (true dual или divorced:) ) с два отделни малки резонатора на мястото на средното гърне. Звученето напомня малко на G55 или SLR, които също са с разделена генерация. Кой не харесва далечния тътен на прибляжаващата буря от осем цилиндъра? Другата причина да се спра на този вариант е, че немците, като прагматични хора не правят големите мотори с голяма продължителност на газоразпределението като американските им събратя. Затова и германските осмаци не звучат съвсем като американските, и няма и защо да се опитват да ги наподобяват, защото в много отношения ги превъзхождат. :)

 

А вие с каква конфигурация карате за да се радвате на звука на своя осмак?


Подгрев задно стъкло

30 ноември 2023 - 11:27

Привет Колеги,

 

с настъпването на зимния сезон установих, че не ми работи подгрева на задното стъкло. Индикацията на бутона работи нормлано. На диагностика няма грешки, въпреки това задното стъкло не се размразява.

 

Някой да се сблъсквал с подобен проблем?


Новият AMG C63 S E

19 септември 2023 - 12:33

Излезе спорният нов AMG C63 S E с 4 цилиндъра и електрическа машина, с обща мощност от 680 к.с.

 

Ето едно от първите ревюта, което ми попадна в тубата. Звкуът на колата определено не е като преди, но все пак не е толкова зле. Явно саунд инженерите са се постарали доста за да може хем феновете, хем счетоводителите и еколозите да бъдат щастливи smile.png.

 


Грешка 2205, VGS speed sensor y3-8n1

25 май 2023 - 09:51

Привет Колеги,

 

В неделя колата ме изненада неприятно - докато се изкачвах от Алея Яворов към Цариградско, автоматът започна да се държи като стар автомат без lockup.

 

На светофара на Орлов мост при потегляне усетих че трябва да дам много газ и едва тогава едва-едва потегли.

 

След като рестартирах, кутията се държеше пак нормално, но беше записал грешка 2205 - Component Y3/8n1 (Turbine Speed Sensor(VGS)) is Defective.

 

Въпросният сензор не се предлага като резервна част от Мерцедес, защото е част от платката. Онлайн търговци обаче, вкл. в България, го продават, заедно с някакъв инструмент, необходим за изваждането на стария сензор.

 

https://www.ebay.de/...bEaAgTGEALw_wcB

 

https://xn--80aaaaco...исия-7229-html/

 

Поръчах си комплект, но не съм сигурен, че ще се справя със смяната му и може би ще прибягна до услугите на специализиран сервиз.

 

Имате ли опит и впечатления с такива сервизи.