Към съдържанието

  •  

Marukian

Регистрация: 27 апр 2012
Офлайн Последно: 03 ное 2021 - 13:21:26
-----

#430106 Вицове

Публикувано от Marukian на 11 юни 2020 - 15:21

-Тези коректори на телефоните са много опасни. Онзи ден пиша на една колежка от работата:
"Четвъртък искам да те чукам като вързана кучка".
-И какво искаше да напишеш?
-Петък.

  • 1


#427299 Дневни светлини

Публикувано от Marukian на 19 февруари 2020 - 16:16

Два пъти са ме спирали, когато съм карал на габарити (вътрешните фарове, дълги на W210), въпреки, че съм сложил светодиодни крушки, доста по-силни от оригиналните халогенни габаритни. Иначе десетки пъти не са ме спирали така. Сега съм сложил модул на дългите и светят на 50%, когато не е включена друга светлина, от лятото на 2019 и не съм бил спиран.

Закона е пределно ясен и няма какво да се тълкува, автомобил с фабрично вградени дневни светлини или на къси, ако няма такива. Вторично вградени, вероятно трябва да минат технотест и да се легализират. Дълги, габаритни, за мъгла, не.


  • 1


#424846 Ч.Р.Д на niki7111

Публикувано от Marukian на 15 ноември 2019 - 08:25

ЧРД Ники, да си жив и здрав!


  • 1


#420349 Вицове

Публикувано от Marukian на 06 юни 2019 - 16:27

Цигане пред Шератон, тормози чужденец: 
- Чичо, дай, дай, чичо...
Чужденецът:
-You die, motherfucker..

  • 3


#420277 Вицове

Публикувано от Marukian на 03 юни 2019 - 16:18

- как се виждате след 5г?
-сляп!.. ослепял от блестящата перспектива на вашата фирма.

  • 3


#419605 За регулярните сбирки... пл.Александър Невски

Публикувано от Marukian на 13 май 2019 - 08:30

Няма процедура, заведението е Ла Катидрал, на гърба на Художествената Академия или на ъгъла на Оборище и пл. Ал. Невски. Имаме една маса, в зимната градина, вътре, в ляво от входа, за Мерцедес Клуб е резервирана и започваме да се събираме около 11ч в неделя сутрин. Заповядай


  • 2


#418149 Избор между Mercedes C Klasse w204 или Citroen C5 II (X7)

Публикувано от Marukian на 01 април 2019 - 12:52

Сравнението не е съвсем коректно, защото Ц-класата е при компактните автомобили, а ситроен Ц5 е в средния клас. Мерцедес с този модел, като основен конкурент се прицелва в БМВ 3-та серия и поради тази причина има по-твърда возия и по-директно и динамично управление. Ситроен Ц5 трябва да се сравнява с Е класа.

 

По темата, W204 е един от най-здравите, ако не най-здравия от модерните моделни поколения на мерцедес, поддръжката му не би трябвало да е нещо непоносимо, естствено ако не е екземпляр с навъртян километраж над 400 000. Возията на Ц5 е добра, возил съм се, но като цяло за мен това е кола кошник. Ако аз бях на твое място и при тази дилема избера ситроена, след 3-4 месеца употреба щях да съм го намразил и разкарал. Евтин, и твърде пласмасов интериор, всичко трака, по френски разхвърляно и не-ергономично, явно са търсели някаква оригиналност с това, ама не са я намерили. Екстериора смятам е отживелица вече, докато Мерце си изглежда актуално и ще продължава да е така. Според мен, Мерцедес Ц-класа е по-добрият избор.


  • 4


#418048 Вицове

Публикувано от Marukian на 29 март 2019 - 17:45

- Вярваш ли, че сънищата се сбъдват?
- Да.
- Събличай се тогава.
- А другите двама къде са?
 
Въпрос към студентка:
- Кой орган се увеличава 7 пъти?
- Тя: -Хи -Хи!
- Доцента: Зеницата се увеличава 7 пъти, а хи-хи само 2!

Мъж се прибира след 40-ет дневна командировка и веднага награбва жената.Див +#$%*****,стонове,леглото се удря бясно в стената... Съседът от другата страна:
- Айде бе,не се ли умори 40 дена бе,машина!
 
- Понеже си ми първата,ще ти викам Ева.
- Ти,като си ми 206-я,Пежо ли да ти викам?!

  • 2


#418010 Вицове

Публикувано от Marukian на 29 март 2019 - 11:57

Влиза баба в поликлиниката, среща млад доктор и пита:
- Кажи баба зъбаря тук ли е днес?
- Зъболекар се казва бабо и не е на работа днес.
- А очиларя, той на работа ли е?
- Офталмолог се казва бабо и той си тръгна.
- А ти синко какъв доктор си?
- Гинеколог съм бабо.
- ?!?!!
- Пичкаря!

Мутра влиза и обира банка. Пита Свидетел:
– Ти видя ли нещо?
– Да аз всичко видях! - отговаря свидетелят.
Мутрата обръща пистолета и БАМ в челото.
Пита следващият:
– Ти видя ли нещо?
– Аз не, но ЖЕНА МИ видя всичко!

  • 2


#417907 Придърпване на студено - автомат 722.6

Публикувано от Marukian на 27 март 2019 - 10:21

Според мен сменете "мозъка", може и втора ръка, някои дават да се пробва и после да се върне ако няма подобрение в кутията.


  • 1


#417755 F-CELL Hydrogen Mercedes Benz

Публикувано от Marukian на 24 март 2019 - 18:57

   Здравейте приятели, в началото на март 2019 присъствах на среща на Редакторите на Европейските Клубове на Мерцедес, където беше включено посещение и презентация в Daimler F-Cell Gmbh. Това е 100% предриятие на Даймлер, за разработката на горивни клетки, водороден двигател за задвижване на автомобили, както и за други индустриални проекти на водород.

 

   Компанията има около 200 служители, основана е през 1996 г, а разработките започват още през 80-те години. До момента компанията майка е инвестирала около 1,2 - 1,3 милиарда евро, което всъщност е по-малко от сумата необходима за разработката на нов двигател с вътрешно горене. Екипът работещ там е изключително отдаден и професионален и наистина са напреднали много, вероятно имат година, две, до комерсиалното производство и пускане на пазара на водороден автомобил. Да спомена вече, показаха ни няколко екземпляра от актуалното поколение на GLC, което е в движение, с нормална регистрация за движение по пътищата и е издържал Euro NCAP краш теста с 5 звезди. Автомобилът е точно толкова сигурен, колкото конвенционален автомобил с ДВГ. Има и около 20-25 автомобила, предадени на специални клиенти, които се движат в Германия и също така се използват за тест в ежедневни условия. Презентацията се водеше от директора на компанията и главният инженер.

 

   Актуалният модел, на компактният СУВ е аналогичен на този с конвенционално задвижване (ДВГ), с няколко малки разлики - с по-голям клиренс е, с около 200кг е по-тежък и е със задвижване само на задния мост, върху който е монтиран и електрическия двигател. В близко бъдеще ще има готов и хибриден автомобил на водородно задвижване с 4Х4 предаване.

 

   F-CELL е горивна клетка, използва технологията и химическа реакция, обратна на електролизата и произвежда електричество, при смесването на водород, от резервоар и кислород от атмосферата. F-CELL двигателя е голям колкото ДВГ и се захваща на същите опори като него. Мощността или произведеното електричество е 147Kw, ел. мотора има 365Nm. Резервоара е изработен от карбон и кевлар, като в него се зарежда компресиран водород, под 700 бара налягане и побира 4,4л. Това количество е достатъчно за изминаването на около 430км пробег, като автомобилът има и конвенционални литиево-йонни батерии, с които може да измине още около 50км, но те по-скоро за за периферните системи и за рекуперация на енергията при спиране. Батериите компенсират и при пикове и спадове на енергията, за да има и константно задвижване. Отпадният продукт е просто вода. На мой въпрос, има ли обслужване двигателя, отговорът бе, че има ойнизатор, който се подменя на около 20-25 000 км. До момента ни казаха, че са навъртени над 3 милиона тестови км, на всички водородни автомобили, разработвани от Даймлер и те са лидери в развитието на водородните технологии в света. Решили са някои основни проблеми, като преди не са можели да стартират двигателя/реакцията при температури на външния въздух под 0 градуса. Освен това са имали клиент от Калифорния, закупил В-класа на водород, която е имала пробег от 1000 км за няколко години, но е била с тотално повреден двигател/горивна клетка. Заменили са го на клиента и са изследвали неговия, което им е позволило да разберат и решат няколко основни проблема. Към този момент, автомобилът задвижван от водородна клетка е в състояние да измине 200 000 км пробег, като имат за цел, до 1-2 години да удължат пробега на 300 000км. Както и да може да изминава до 600-650 км с едно зареждане. На теория, горивната клетка е вечна и няма износване, понеже няма въртящи се части. В голяма час възлите и компонентите се доставят от Германски прозводители, около 80%, имат и доста добро сътрудничество и с производители от Япония - 20%. Нямат общи разработки или компоненти с Тесла. Голямото предимство на Даймлер не е в горивната клетка, понеже това е отдавна позната технология и има доста фирми разработващи я, но силата на Даймлер е в контролирането на процеса/реакцията, като нейния старт и спиране.

 

   За момента има малко зарядни станции за водород в Германия, но е създаден консорциум от водещи фирми, заедно с Даймлер, които ще получат и сериозна субсидия от Федералното правителство, за да бъдат изградени над 400 станции в Германия. Целта е да има на всеки 80-90 км по основните магистрали и направления и по няколко в големите градове. Цената на един литър водород сега е 9,5 евро, но очакват като започне масова консумация и производство, цената да намалее поне наполовина. Зареждането на резервоарите, скрити в пода на автомобила и под задната седалка, отнема около 3-4 минути. За момента водорода се прозвежда от метан, така че задвижването не е с нулеви емисии, но специалистите от Даймлер, са правили проучване, че химическата индустрия в Германия произвежда водород, като дериват при различни синтези и производства, който сега се изгаря в атмосферата, но е в обеми достатъчни за зареждането на 5 милиона водородни автомобила годишно!

 

   Засега закупуване на F-CELL GLC не се предлага, предоставя се под наем от 799 евро на месец от Premium Car Rental service from Mercedes-Benz и то само на избрани клиенти, с маркетингови цели. Но се очаква, проекта да бъде одобрен и да стартира скоро! Аз останах изключително впечатлен и вярвам, че това е технология, способна да замени конвенционалния автомобил с ДВГ и да бъде щадящ природата и екологично съобразен!

 

Прикачени файлове


  • 4


#417752 Generation EQ

Публикувано от Marukian на 24 март 2019 - 17:29

EQC - последни тестове, преди пазарния старт на електрическия автомобил на Мерцедес!

 

https://media.daimle...NJbmRleD01&rs=0

Прикачени файлове


  • 1


#417020 Вицове

Публикувано от Marukian на 01 март 2019 - 15:17

Той се събуди от неочаквана за него френска любов и от тогава никога не е заспивал в метрото с отворена уста.


Най-добрата комбинация е ред бул с боб - едното ти дава крила, другото тяга!


  • 1


#416270 Покупка на W166 GLE

Публикувано от Marukian на 08 февруари 2019 - 10:36

Няма значение къде е произведена колата, щом има звезда на капака се следват еднакви по стандарти процеси на производство, качество и материали, където и да е по света. Говоря по спомени, но може да греша, купетата на СУВ-овете се правят в Щатите, двигателите и скоростните кутии в Германия само, двойното предаване в Грац, Австрия и там май се сглобяват всички 4 матици за Европа. За кола втора употреба водещи са състоянието и километража, като е най-добре колата да се провери във фирмен сервиз, като извадят сервизната й история от компа.

Иначе в сравнението за стари и нови коли, че новите са трошливи не са митове и легенди. Мерцедес до 80-те години са проектирали колите със жизнен цикъл от 10 години за първи собственик и още 10г за втори. Сега първи/втори цикъл са 2/4 години. Вярно, много повече километри се въртят в днешно време, в сравнение с преди 30-40 години назад. Както сме си говорили, модерните коли са предимно тъч-скрийн дисплеи, лед светлини и една купчина пластмаса.


  • 1


#413380 Нови данъци МПС-от 2019?

Публикувано от Marukian на 25 октомври 2018 - 09:26

Илийката си спомням, че е имал контакти с БГ Ретро Клуб http://www.bacretro.com/, ще го питам.

П.С. Чух се с Председателя на Българския Автомобилен Ретро Клуб - Ваня Гюдерова и от разговора с нея разбрах, че те отдавна имат идея, да се разработи такава законодателна инициатива, както и че имали юрист в Клуба, който е бил в Комисията по Транспорт към НС. Ще организираме среща с тях и вярвам, че ще намерим обще език, за съвместни действия в тази посока. 


  • 4