Към съдържанието

  •  

stonozhka

Регистрация: 15 фев 2012
Офлайн Последно: 25 ное 2022 - 16:52:48
-----

#279075 Проблем появяващ се при не малка част от двигателите на мерцедес.

Публикувано от stonozhka на 25 април 2012 - 23:50

Здравейте,

Реших да пусна една информативна тема, която смятам за доста полезна и може да ви спести много главоболия.

Всичко започна когато реших, или по скоро дойде време за смяна на масло. Закарах си колата на майстор да го смени и когато той свали кората и каза: "Ми имаш теч на масло отнякъде" ми причерня направо. Преди половин година когато я карах за смяна на други консумативи я разгледаха отдолу (включително и аз) и нямаше никакви признаци на теч, но уви този път вече имаше. Свалих предният капак на двигателя и се видя омасляването още горе. Явно течеше от там та чак до долу. Помислих че е някакъв семеринг на разпределителния вал първоначално но се оказа нещо доста по различно и по опасно ако не бъде отстранено навреме. Миналата седмица имах записан час за профилактика в Балкан Стар, и когато закарах колата там момчетата веднага забелязаха теча и казаха че това е някакъв електромагнит, който си е проблематичен на този двигател. Става въпрос за 230 компресор, но смятам че този електромагнит го има и на доста други двигатели включително и на 200 атмосферен (на баща ми колата има и също има теч). Момчетата, които всъщност бяха супер печени и любезни, казаха че реално проблема не е в това че се губи минимална част от маслото или че ти цапа всичко под капака, а е в това че това маслото тръгва по кабелите Като тръгне по кабелите може да направи огромна поразия от сорта на да изгори нещо не толкова важно до това да изгори управляващия блок, което води до мнооого големи разходи за ремонти и части. Аз лично видях как по 50 см. кабел е минало масло и се е стекло в другия край на другата буксата, и съм сигурен че и вие ако погледнете този кабел е силно вероятно да видите същото. Как се получава да тръгне това масло по кабела може би се питате. Ами в електро магнита влиза кабел, и явно не са преценили нещо както трябва та направо маслото си тече в вътре в буксата. Освен в буксата може да има и външен теч, както е при мен, и да се стича и по двигателя. Затова най - добре погледнете буксата на кабела, и кабела дори и да няма видими следи от масло по двигателя.

Решението: В Балкан Стар ми казаха, че най добрият вариант е смяна на самият електромагнит + закупуване на електропроводник за електромагнита, който има защитата от пренасяне на масло. Явно германците като са осъзнали проблема не са оправили електромагнитите а с направили workaround с кабела. Цената на този ремонт не е никак скъпа според мен, особено като се има предвид какви могат да бъдат последствията. Офертата на Балкан стар е: електромагнит 86 лв., електропроводник 51 лв. и тапа 6 лв., Работа 1 час и 10 минути по 55 лева на час прави 66 лева труд. Това са цените без ДДС! Аз лично не виждам какво толкова могат да му сменят час и 10 мин. но такива са обстоятелствата. Предполагам частите могат да се намерят и на други места и на други цени, както и могат да се сменят от други майстори или дори и сами. Не съм наясно дали може да си купим само частите от Балкан стар и да ни ги смени друг. Това вече си е въпрос на личен избор. Аз поразрових из Интернет и намерих една много полезна, поне за мен, статия (не ме питайте как открих какъв се казва този електромагнит на английски - Cam shaft adjuster magnet). Един пич си го беше свалил, въпросният електромагнит, разглобил и изчистил, след което си изрязал нови уплътнения и си го ремонтирал сам. Друг пък (3 страница) си го ремонтира по друг начин като използва силикон, и на всичкото отгоре направи снимки за което можем да му бъдем много благодарни. Поставям линк към форума http://www.benzworld...r-magnet-3.html, който му е интересно да я разгледа(направо е на 3 страница, където има снимки). Аз лично предпочитам да си купя нов, отколкото да го ремонтирам но това си е въпрос на личен избор. Също така бих посъветвал хората който нямат все още теч да инвестират 60 лева и да си сменят кабела, или пък да проверяват по начесто дали нямат масълце в буксата.

Прикачвам две снимки, в случай че темата от benzword изчезне да се вижда и тук кое е точно електромагнита.

Поздрави,

Димитър

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  Cam12.jpg   177,49K   429 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC03381-1.jpg   46,24K   421 Брой сваляния

  • 3


#278949 Как работи реално компресора.

Публикувано от stonozhka на 24 април 2012 - 22:30

Здравейте,

Винаги ми е било чудно как реално работи компресора при двигателите. За турбината е ясно че тя се включва на дадени обороти или при определено налягане, поне аз това разбрах от това което четох. Стори ми се интересно как стоят точно нещата при компресора и прочетох това онова из нета, като попаднах на доста мнения из българските и английските форуми и сайтове. Някои мнения бяха абсурдни като на пример че с компресор можеш да си на помпиш само гумите на колата (може би объркването тук идва от това че термина на немски е kompressor а на английски supercharger). Някои мнения бяха полезни, като една статия във форум на Алфа където беше обяснено за двата типа компресори: центрофугни и винтови (roots). Изясниха ми се доста неща от това което четох наляво надясно, но останаха и някои отворени въпроси за които намерих различни мнения. Главно ми е интересно кога точно работи компресора. Винаги ли напомпва въздух или пък при някакви обстоятелства се завърта. На някои места пишеше че винаги върти, на други че се включва на дадени обороти, на трети че се включва при по интензивно подаване на газ с цел пестене на гориво. Аз лично смятам че е по вероятно да е или първият или третият вариант, защото не мога да усетя на определени обороти kick като при турбо,то пък и все пак при нормалното турбо това изчакване се налага за да се достигне скорост на изгорелите газове. За това кой компресор се използва при нормалните двигатели(200, 230 kompressor) предполагам е центрофугния, но все пак кажете вашето мнение. Също така ми е интересно дали се използват все още компресори в накои модели на мерцедес или вече са тотално отпаднали и заместени от би турбото.
Това е което се сещам аз и ми е интересно да науча. Надявам се темата да е интересна и полезна за хората във форума.

Цитирам част от темата която прочетох във форма на Алфа защото, тя е една от малкото който ми се сториха читави и достоверни.

компресори:

тука ще бъда по-кратък защото повечето неща вече ги написах. компресора пак помпа въздух, но налягането зависи само от оборотите на двигателя (не и от товара му). компресорите най-общо са 2 вида- центрофугни и винтови (roots). центрофугните се използват при високо оборотни мотори и правят налягане само при по-високи обороти- при това покачването на налягането е плавно- заедно със оборотите. центрофугния компресор ще го познаеш по това че седи пред двигателя или отпред вдясно или ляво и прилича на голям алтернатор със тръби. те са общо взето тихи и свирят само при високи обороти. устроиството им е просто- перка (като студената на турбото), но от другата страна вместо малка перка има колело със жлеб през които е прекаран един от ремъците на двигателя.

другия тип е винтов. винтовия прави налягане със 2 огромни винта със едра резба които са зацепени един за друг. ще го познаеш по това че една голяма кутия седи на двигателя отгоре.. драгстерите които сте виждали със изрязани капаци за да се побере това отгоре и стърчи 2-3 педи.. това е. те се характеризират със това че правят налягане от много ниски обороти. затова и са приложими при големи двигатели които не обичат да се въртят бързо. характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има разни съотношения...

прието е че центрофугните са за коне а винтовите - за въртящ момент. разбира се това е много генерализирано, но идеята е че едните прават налягане при високи обороти (коне), другите при ниски (въртящ момент).


налягането се определя от това колко бързо се върти коляновия вал, типа на компресора и диаметъра на ролката през която е прекаран ремъка на двигателя. от там и един от популярните начини да вдигаш налягането на компресорите е със инсталиране на по-малка ролка която се върти по-бързо. супер просто и ефикасно/ евтино. начи компресорите са мания? нямат лаг (нали винаги се въртят), не се занимават със горещи газове че да се нагряват, не запушват изходящите тръби.. всичко е перфектно? ... тз

те също имат своите термални проблеми. всичко във компресора е голямо и се върти бавно. от там загряването е голямо. ползват се радиатори (интеркоолер) точно както при турбото. те също имат blowoff valves. друг проблем е сцеплението на ремъка- при по-големи налягания компресора е значителен товар на двигателя и ремъка може да почне да скача или да приплъзва. затова при такива апликации се използват широки (по 5-10см.) ремъци със ребра (огромните ремъци дето ги виждате да се въртят отпред на драгстерите са точно това също така очевадно е че компресорите крадат коне от двигателя точно както климатика...


Поздрави,

Димитър
  • 1