Към съдържанието

  •  

Xerxes

Регистрация: 12 сеп 2010
Офлайн Последно: 23 май 2021 - 23:12:54
-----

#415581 Датчик налягане масло М111

Публикувано от Xerxes на 22 януари 2019 - 11:49

Смених го. За тези, на които им предстои, или се интересуват - просто за смяна, но на безкрайно неудобно място.

Трябва да сте с малки длани - маха се кутията на възд. филтър, маха се щитът над изпускателния колектор, след което с гаечен ключ 17 се маха старият датчик и се стяга новият като при стягането е налице свобода на движението за извършване на 1/8 оборот.


  • 2


#399837 Разход на газ

Публикувано от Xerxes на 27 октомври 2017 - 16:15

И според мен е нормално - 2.2л М111 с автомат не може да слезе под 12/100 извън града и под 14-15/100 в София.

Даже съм забелязал, че извън града разходът ми е 1/10 от средната скорост - напр. при магистрала 160 км/ч е 16л/100км.


  • 1


#398071 Места с красиви гледки в България?

Публикувано от Xerxes на 19 септември 2017 - 08:31

Колега, може да пробваш тези:

 

1. Манастир св. Петка в Банкя

Ето тук има 2-3 снимки на местността

https://pateka.im/14...manastir-bankia

 

2. Село Железница - разходка покрай реката до поляните с беседки и пейки за барбекю

нямам снимки - отива се - по пътя за Бистрица, стигаш Железница, намаляваш, като почне спускането внимаваш - има едно малко мостче, подминаваш го и веднага след него завиваш вдясно и оставя колата, върви се 20 мин до поляните

 

3. Водопад Горица - малко по-далеч, в Сапарево

http://waterfallsbg....-горица-овчарци

 

Мога да ти кажа и много други места, но не са "градски" тип (тоест като оставиш МПСто трябва да повървиш) и не до всяко от тях можеш да отидеш с твоята кола. Аз стигам със 124ка комби, но тя е по-висока, а за по-недостъпните ползвам една Лада 1500, колкото и смешно да звучи, защото джип в момента не мога да си позволя.


  • 2


#364719 Проблем с клаксон

Публикувано от Xerxes на 14 юли 2015 - 16:28

Лентов кабел на еърбега във волана (т.нар. спирала на еърбега) - провери задължително!

 

Може и да са контакторите на лентовия кабел между еърбега и волана, може и самият той да се е притиснал по гаден начин. Лампичката на таблото за еърбега показва ли нормален режим на работа при контакт и палене?


  • 1


#360224 Общи технически въпроси за знаещи и незнаещи

Публикувано от Xerxes на 11 март 2015 - 12:58

Добре де все пак някой знае ли резбата на датчика за налягане на масло, защото манометърът който да си купя трябва да е същата резба - отвивам едното, навивам другото и действам. Идеята е че не искам да сваля датчика и с него да ходя по магазините (защото това е най-сигурният метод, но и най-времегубещият).


  • 1


#334554 "Знаете, че сте в 124-ката, когато...?"

Публикувано от Xerxes на 17 октомври 2013 - 16:24

Що никой не пише бе няма нови 124каджии май...

 

И още нещо - когато си купувам бушони и ме питат ТИ МОСКВИЧ ЛИ КАРАШ БЕ- е това е безценно!


  • 1


#333375 "Знаете, че сте в 124-ката, когато...?"

Публикувано от Xerxes на 02 октомври 2013 - 14:58

-когато се хвана, че все по-често оставям панела от аудиото вкъщи, защото просто искам да шофирам в тишината, която се получава в купето на тази кола

 

-когато съм оставил на паркинг светлина и чуя от някого "забравил си фаровете и единият ти е изгорял"

 

-когато някой абсолютен скептик ми разтегне локума за дъртите Мерджани и го сложа да покара 2-3 км и го питам после "Е КАК Е"

 

-когато никой не ми бипка докато паркирам успоредно дългото 4 и не знам си колко метра комби с 2 маневри на тясна уличка в центъра

-респективно когато от центъра за градска мобилност ме питат как съм го събрал в малкото останало пространство между двете други коли

 

-когато се прибера от дълъг път, примерно от дедото, или от наше село, си търся причина пак да шофирам вместо да си легна


  • 2


#329193 Препоръчайте сервиз за механични ремонти по W124

Публикувано от Xerxes на 13 август 2013 - 16:27

+1 добре че си закарах комбито при него, започна да връви повече и да арчи по-малко, направо се родих! А и слуша рок! :yeah


  • 1


#322361 Коли и гръмотевици: интересен въпрос

Публикувано от Xerxes на 02 юни 2013 - 22:15

50/50 Mълнията ако удари в земята на 1 м от колата (малко вероятно, но възможно) може да замине нещо по електрониката. Макар че би трябвало поне 2-3 неща наведнъж да си отидат, а не само ЕКУ. Както  и да е- едва ли някой знае отговора на конкретния въпрос.


  • 1


#265783 Удариха ме на паркинг

Публикувано от Xerxes на 27 януари 2012 - 22:27

Без да се заяждам- кое е тъпотия от написаното? Подписва се приемо-предавателен протокол в момента, когато клиентът си взима колата готова след ремонта. За това, че трябва да се гледа кое как е правено в сервиза също съм "за". По-надолу написах, че късметът и човешкият фактор са решаващите в случая. А за експертната оценка- естествено, че трябва да се додават пари за ремонт. Лично за мен по-добре така, отколкото да си давам колата в някакъв сервиз. По въпроса за шефа на сервиза с Фиата- просто споменавам, иначе кой на кого е гръб, ми е пределно ясно. Моля само да не се псуваме, защото в крайна сметка форумът си е форум, марката марка и сме тука, за да си помагаме, а не да си пречим. Как беше оная приказка за американския, руски и българския интернет форум... :dry
  • 4


#263986 Буксуване,ESP, блокажи и прочие...

Публикувано от Xerxes на 18 януари 2012 - 22:21

Колеги, според мене и с и без ESP най-важното е скоростта да е съобразена. Имал съм случаи, при които се чудя как не съм се очистил и то заради собствената си простотия. Най-скорошния- миналата седмица Четвъртък/Петък на светофара на кино Арена-запад излизам от малката уличка наляво по булеварда и гледам, че скоро ще светне жълто. Дадох газ и взех завоя на втора с 50-60 км/ч и малко след средата на кривата колата яко се занесе (на ляв завой изнесе задницата надясно). Контра с волан, по-малко газ, лошото е, че се спекох и натиснах и спирачката! И се занесох в обратната посока, т.е. задницата наляво. И добре, че в крайна сметка намамих колата с това второ занасяне да завие точно в уличката надясно, където ми е блокът, та отстрани сигурно е изглеждало и готино даже цялото изпълнение. А като се прибрах ми беше безкрайно криво дето натиснах спирачката- имал съм същите и по-тегави занасяния и съм реагирал адекватно.

Зависи и колко е натоварена колата. Специално преди време като си карах още Ладата с 5 човека +багаж на права отсечка си карах 100-110 и изпреварвах не с дълги дъги, а нормално- и нито веднъж не е поднасяла колата. Говорим за зимата, -10 и по-студено, утъпкан сняг и заледен отгоре. Същото и с Мерцедеса- когато е натоварен е много по-стабилен. Но в крайна сметка важното е разумното, адекватно и толерантно поведение на пътя.
  • 1


#257164 Гр.Отг., ПТП и адекватно поведение на пътя

Публикувано от Xerxes на 04 декември 2011 - 11:16

Аз пак ще кажа- не агитирам никого за нищо.
Каското е съвсем отделна тема и ако си в час можеш да се изкаваш на плюс даже. А по въпроса за стъклата къде се сменят и с какви- ще кажа, че като се прави опис на щетата вещото лице нарочно пише само "челно стъкло". Настоявайте да запише точно същото стъкло- имате право на това- и ще стане номера. Тоест да запише "челно стъкло- оригинал или марка еди каква си и дали е тонирано, с лента, или не".
Не защитавам никого, не съм работил само в един застраховател и съм напускал работа по свое желание.
Също така ако нещо се потроши, дори и изцяло на сол, носете си поне най-голямото парче на огледа, защото много компании не плащат липсващи детайли.
Но темата не е за каското, пак ви казвам, а за ГО.
Темата я направих защото мой приятел не можа да спре на червено и удари двама пещеходци, след което премести колата на 50м и сега ще плаща личен регрес, който може да отиде и към 40, 000 лв. Без алкохол това.
Друг мой приятел не работи хубава работа, за която беше одобрен и има квалификация, точно защото "чисти съдебно минало"- в свид. за съдимост пише "осъждан", защото направи самокатастрофа преди години с над 1,2 промила.
На колегата искам само да кажа, че и аз имам една Лада и я карам- всеки се оправя както може в БГ ;]
  • 5


#257076 Гр.Отг., ПТП и адекватно поведение на пътя

Публикувано от Xerxes на 03 декември 2011 - 12:26

Колеги, пускам тази тема първо защото съм застраховател (но не продавач на застраховки- аз гледам щети) и второ, защото тази година двама мои познати удариха пешеходци и имаха големи проблеми след това. Няма да агитирам никого за нищо, просто ще обясня някои неща, за да са ясни, особено през тези месеци, когато се засилва рискът от ПТП (макар че в България този риск е постоянно висок).

Искам да обясня за застраховката "Гражданска отговорност". Шофьорът си я прави, за да не плаща той щети, причинени от него. По ГО не се плащат повреди на вашата кола- независимо дали сте виновни за причиняване на ПТП, или не! Шофьорът си прави ГО в дадена застрахователна компания (примерно ДЗИ) и шофира. Става ПТП и ако той е виновен, тогава ДЗИ плаща всички щети на пострадалия- ако е ударена кола- плащат се ламарините, ако е ударен човек- плащат се обезщетения за телесни повреди и обезщетения за пропуснати ползи. Ако стане ПТП и ти не си виновен, няма да търсиш пари от фирмата, в която ти имаш ГО, а от тази, в която е сключено ГО на виновния водач.

Нещо, което е важно- пари от застраховател се взимат само и единствено, ако имаш документ от ограните на реда (КАТ, МВР) и този документ отразява ПТПто. Ако само леко се чукнете, пак трябва документ (ДКП, или двустранен констативен протокол) и пак се известява КАТ/МВР чрез обаждане на 112. Каква е процедурата- става леко ПТП, участниците спират, слизат, вадят по един протокол и го попълват. Обаждат се на 112 и казват на тази и тази дата между еди какви си автомобили стана леко ПТП с такива и такива щети по колите, моля да ни дадете номер за събитието. От 112 лелката казва номер и той се записва отгоре на протокола. Чак след това участниците си разделят копията от протокола и си тръгват. Застрахователят има пълно право да откаже плащане, ако на протокола няма номер. Също така този номер трябва задължително да бъде написан на протокола (тоест издаден от 112) в деня на ПТПто, иначе става невалиден. Също така- в протокола се описват точно повредените части. Няма истории от рода "счупи ми се и това, ама забравихме да го напишем"- просто няма да го платят, ако не е написано в протокола.
Това важи и за протоколите, които полицаите пишат, така че и там трябва да се внимава куките да не пропуснат нещо, защото са мърлячи, а и понякога искат пари, за да опишат точно всички повреди, или да стъкмят протокола така, че в него да влязат предишни щети, които са от други неща.

Също така- застрахователят има право да забави плащането и дори да го откаже, ако се усъмни, че леко ПТП е инсценирано. Например става леко ПТП днес и пострадалият отива да си получи парите след 3 месеца. Застрахователят има право да извика другия участник и да свери повредите по двете МПСта и ако не съответстват- да откаже. Тоест напълно реален случай е леко ПТП между Q7 и дърта Лада като шофьорът ма Ладата е виновен. Кифлата с Q7цата се бави и отива за парите след 2-3 месеца, а шофьорът на Ладата я е оправил сам по различни причини. Застрахователят се съмнява, че кифлата е чукнала джипа при паркиране и вика Ладата за сверка. Ладата няма повреди и на кифлата й се отказва. Пример давам за възможности и съветвам в такива случаи да няма забавяния, въпреки че срокът за предявяване на претенция по ГО е повече от година.
Защо е така всичко това- защото аз мога веднага да си опиша на протокол старите щети на очуканата бричка и да ги представя за леко ПТП с участие на съседа и да ползвам данните за колата му срещу 2 ракии примерно и да отида да искам пари за щета след 3 месеца и да кажа, че ламарините ми за тия 3 месеца са ръждясали. Викат неговата кола и тя е "ремонтирана" в тези 3 месеца.
Така че този срок от над година е нож с 2 остриета- от една страна удобство, но от друга дава възможности на застрахователя да откаже обезщетение.

Защо не трябва да се допуска практиката да се взимат на ръка пари от виновния водач и да не се търсят застрахователи? Защото аз чуквам леко някаква кола и съм виновен. Слизам, давам 50 кинта и запомням номера. Разделяме се, отивам в Гаранционния фонд и казвам "кола с този номер ме удари и избяга". Какво следва- при известна доза късмет и ако знам как да представя нещата може на мен да ми платят повече от тези 50 кинта и то НЕ от застрахователя на виновния, а лично от човека, защото след като е напуснал ПТП той дължи парите. Повече за това ще обясня по-надолу.

Кога виновният шофьор ще плати вместо застрахователя цялото обезщетение? Когато е напуснал ПТП, или е карал пиян. Това е много важно- независимо дали имаш валидна застраховка "Гражданска отговорност", ако направиш катастрофа и се установи, че си пил- застрахователят ще плати, но след това по съдебен път ще си прибере парите от теб. И това става, до стотинка, независимо как. Времената и практиките на ВИС и СИК още не са отминали, все още си има "бригади" към застрахователите, но това е друга тема.

Също така, много важно- при напускане на ПТП положението е същото. По закон е задължително да се остане на място, когато е станало ПТП. И 20 метра да преместиш колата, за да не пречи примерно, ако това е упоменато в протоколите от КАТ, застрахователите имат право да заведат иск срещу теб. Има всякакви случаи, разбира се, когато може да се наложи да се напусне ПТП с цел да се закара пострадал пешеходец в болница- тогава това трябва задължително да се упомене в протокола, за да не завежда иск застрахователят (макар че и такива абсурди се случват).
Даже има бонус- в случаи, когато застрахователят е сигурен, че ще си възстанови парите по щетата, той е склонен да плати целия размер и даже отгоре и после да изкара случая като реклама с цел качване на имиджа си от рода "ето, ние платихме и надплатихме на пострадалите". А и така се предпазва от съдебни искове от страна на пострадалите- те няма да го съдят за изчислено мизерно обезщетение. Така че наистина- внимавайте с алкохола и напускането на мястото на ПТП!

Последното, за което се сещам- кога КАТ/МВР са задължени по закон да пристигнат на мястото на ПТП? Когато едно или повече от участващите МПСта не са способни да се движат. Тоест, може да ги викнете и за леко чукване- спускате си едната гума (или я срязвате уж от ПТПто се срязала) и казвате "колата не може да се движи на собствен ход" и те са задължени по закон да дойдат. Те затова и бяха въведени двустранните протоколи- за да им се облекчи работата да не гледат съвсем леките чуквания.

И най-важното- трябва да се мисли и да се действа на момента- дали ще се вика КАТ, дали не. Макар че лично мой съвет е винаги да се вика, защото възможности за прецакване на ситуацията ако не са дошли- много повече, отколкото ако са дошли. Макар и да пишат актове и глоби и да взимат точки, има и по-големи мръсници от тях, които са готови да отидат и да излъжат, че колата, която те са ударили, всъщност ги е ударила и избягала.

И още нещо- дали ще се откаже плащане на обезщетение, а и самият размер на обезщетението- това си е понякога чист късмет и много зависи от застрахователя. Например една щета в ДЗИ ще бъде изчислена на 1000 лв, в БГ Имоти на 1200, в Лев Инс на 800. Примерно казвам, не е задължително да стане точно така. А и зависи от самите участници в ПТПто- ако са разбрани хора, наистина може да мине и без КАТ и без застрахователи.

Надявам се да съм полезен с този ферман, ако има нещо- питайте и лека и безаварийна на пътя!
  • 6