Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на маслото на хидравликатаW124,аналогично на повечето модели


  • Please log in to reply
46 мнения по тази тема

#16 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 25 април 2008 - 23:56

Възможните причини са три: 1. Широки или меки предни гуми, затруднено въртене на колелата- шарнири- ще се чуват. 2. Запушен филтър на маслото в хидроусилвателя-смяна с нов 3.Намалено налягане на помпата на хидроусилвателя поради износване- смяна Ако си решил да сменяш маслото с филтъра не разкачвай никакви маркучи както е описано по-горе. Вдигни двете колела във въздуха, свали капака на помпата при неработещ д-л, развий болтчето най-отдолу на кормилната кутия с ключ 12 и източи цялото к-во масло. За пълното му източване завърти бавно волана 2-3 пъти до крайно положение. Сменяш филтъра и наливаш новото масло. Обезвъздушаването става при не работещ двигател. Върти се волана бавно и равномерно и се задържа в крайните положения. Долива се докато престане да поема- до нивото . Пускаш колата на земята, палиш, едно кръгче из квартала и след това ако има нужда се долива малко масло. Ако и след това волана е тегав- ясно е какво следва. :kill_myself:



ХМММ тва за болта отдолу на кутията не го знаех---отлично, ако и пурата ми има, утре пак ще сменя маслото :D все пак секторните са почти еднакви на 123 и 126. даже май са еднакви

да се върти друдно волана от износени шарнири или серво помпа е изключено. помпата или протича, или ще се счупят/разтракат пластините. но да се изхабят--почти невъзможно.

МНОГО възможно е от предишни опити за обиране на луфта на секторната кутия, да сте я понатегнали доста и сега да затяга.
  • 0

#17 bano123

bano123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, кв. Модерно предградие
  • Интереси:Мерцедес, Строителство, Общинска администрация
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 250 Diesel 1992г.
    Mercedes-Benz W123 300 Tourist Diesel 1981г.

Публикувано 26 април 2008 - 14:59

Колеги не знам предишния собственик на 123ката ми какво и как е правил, но аз там не съм пипал, но просто така усещам волана. А иначе гумите са ми вред, но при завиване наляво или някой път надясно или през дупка кат мина някой път (не винаги се появява) се чува тропане и май е шарнир не знам :dontknow:
Встрани от темата колата ми биеше надясно кат пусна волана и все още го прави и смених паразитния хебел щот беше разшлякан, но не се промени нищо и ще се налага тия дни да дигам предницата пак за да не си изхабя новите гуми :) Та мисля да не е от гумите, а по скоро нещо от шарнира, ще погледна и понатам ще пиша какво как защо :)
Налягането не знам какво е и дали има кутията някакви забележки, но ще проверя маслото и въпросния филтър :flagMB new:
Весели празници!
  • 0

#18 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 26 април 2008 - 18:34

За дърпането на някъде първо и задължително врътни гумите.Ако са с посока,а те сигурно са,качи задните отпред и пробвай.Ако се оправи нататък знаеш.
  • 0

#19 petertyp44

petertyp44

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 356 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W126 260SE 1987

Публикувано 22 април 2009 - 22:34

Е и аз силно се надявам да има пробка на кутията, че да източа цялото масло :happy:
Бояне, пурата колко масло я дават да побира - 1 литър ли ??
  • 0
Die Mercedes-Benz S-Klasse, fruher vie heute - ein Auto der Superlative!
Публикувано изображение
Uploaded with ImageShack.us

Няма МЕРЦЕДЕС лош.
Бенца си е БЕНЦ велик. Има магия в тази марка - знай го това


#20 martom

martom

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 415 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 28 април 2009 - 18:55

Днес погледнах и моето масло на W202 и дидях че си е жълто(нали такова трябва да е?)и е на min.Има ли някой да услужи 10-20 грама да не купувам цяло шише пък :beer:Ако се долее малко червено масло дали ще има проблем?
  • 0
И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

#21 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 май 2009 - 19:28

Здравейте,относно маслото на хидравликата имам въпросче кое масло на подходящо от другите марки?На Мобил е ATF220 dexstron ІІD 236.5/236.7,на Кастрол е TQ-D dextron ІІD 236.6 а на Приста е ATF dextron ІІD 236.1 по спецификацийте на МБ а като гледам оригиналното е dextron ІІD 236.1.Много ще съм много благодарен ако някой ми каже кое е най подходящо от другите марки.А относно филтъра има ли някакво обозначение по което мога да знам че за моята хидравлиха защото това на MAHLE e HX44 за другите марки същото ли е обозначението????Колата ми е 200Е-16V 1993 година :)
  • 0

#22 kaligilo

kaligilo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W204 C180K

Публикувано 15 септември 2009 - 09:46

Извинявам се , че използвам темата на колегата , само да попитам колко литра масло за хидравликата трябва да купя за да го сменя. Тук във форума пише , че литър - литър и половина е достатъчно. Във чужди форуми четох , че им трябват по 3-4 литра. Някой ако си има идея :beer:
  • 0

#23 nonev

nonev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 317 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W 123 230E`83-продаден
    W 123 200`82-реставрира се
    W 210 320E`96
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 септември 2009 - 14:50

Извинявам се , че използвам темата на колегата , само да попитам колко литра масло за хидравликата трябва да купя за да го сменя. Тук във форума пише , че литър - литър и половина е достатъчно. Във чужди форуми четох , че им трябват по 3-4 литра. Някой ако си има идея :beer:


Тези които са писали са го правили. Иначе прилича на оная-"аз на тъпана ли да вярвам или на ....си"? Две по 0,5 л. оригинално масло и филтър. Ако не стигне после купуваш още 0,5л за доливане.
  • 0
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя

#24 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 13 март 2012 - 22:28

Уж сме голям форум , толкова ли НИКОЙ да не знае как се сменя цялото масло на КУТИЙТЕ от пура ,123,190,124, Ц в202 !!! Всяка една кутия има пропка като я погледнете на канал с глава "17" отвивате въртите волана 10-20 пъти и се точи 700-800 мл, поне от моето в202 и от 124-ката ми , после се завива пробката налива се новото масло castrol ATF dex 3 , палите и доливате на етапи. Това е цялата философия НЕСЕ развиват никакви маркучи , никакви изсмуквания на казанчета и тем подобни , който има въпроси да ме пита на лично/
  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#25 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 05 юли 2012 - 20:51

Темичката е малко стара, ама да питам и тука, понеже с търсачката
друго не намерих.
Тия дни съм се засилил да сменям маслото на сервото, но все още не
съм 100% сигурен в процедурата. Навсякъде чета,че се развивали
някакви маркучи за ниско налягане и т.н, ама при мен не е възможно,
защото нямам достъп до тия маркучи. Двигателя ми е М120 ,а колата е
W140 600. При мен липсва типичното казанче, което го има при останалите
140ки,а даже и филтър няма.
Оня ден на канал си гледах кормилната кутия и видях нещо, което прилича
на пробка, но не съм сигурен,че е такава и дали ще мога да източа
цялото масло оттам.
Вече имам потвърждение от 1 човек, че това наистина е пробка, но все
пак искам да чуя и второ мнение,за да съм сигурен какво ще свърша,иначе
ще се стигне до сервизи и пътна помощ.
Ето снимки.
Публикувано изображение

И по-близък кадър
Публикувано изображение
  • 0

#26 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юли 2012 - 23:25

Ще трябва да се поизцапаш. От къде е тоя теч?
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#27 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 05 юли 2012 - 23:37

Честно да ти кажа, не знам. Явно е от кутията, но пък масло не губи, или ако губи то е супер малко и
не си струва да се сваля и ремонтира, поне засега.
Иначе top каза,че е чел някъде,че тия кутии имали някакъв болт дето като се стягал или отвивал
това се обирал луфта или правил по-лесно или по-трудно завиването.
Та се чудя да не би това да е тоя болт или това си е пробката на кутията.
Утре ще взема да го развия, таковал съм го и в кутията.

Рошене, ти недей мълча,ами кажи за кво е тоя болт.
Нали ти сваля твоята кутия. Би трябвало да си видял
за какво става дума?

Този пост е редактиран от shotgun600: 05 юли 2012 - 23:41

  • 0

#28 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юли 2012 - 09:10

Спри да се чудиш и отвивай, това е тя.......... болта от когото се обира луфта е точно на оста от която ти тече. Има контра гайка и в средата и е шестограма.

Друго: Този семеринг от когото ти тече, се заменя и без да се демонтира кутията.....
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#29 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 06 юли 2012 - 09:17

Ами, ако наистина е пробка това - супер!!
Само ще взема още 1л масло,че вече долях 200гр и няма да ми стигне.
Като отвия пробката маслото само ли ще изтече или трябва да му помогна
с въртене на волана?


Другият ми въпрос е - защо при останалите 140ки навсякъде процедурата по смяна
на това масло е свързана с изпомпване на течността от резервоара и махане на
маркуча за ниско налягане,откъдето чрез въртене на волана да се изхвърли останалата
течност?
Другите 140ки нямат ли и те такава пробка на кутията, която да се използва, ами се
вършат една камара други работи? Това ме смущава.
  • 0

#30 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2012 - 08:58

Всички 140ки са така. Това е най-лесният начин за източване а и е най-ниската точка.

Действай си смело .......
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни