Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

EZL-KATНякой знае ли повече за запалването?


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 януари 2008 - 14:15

Колеги,

Някой може ли да сподели повече информация за EZL-KAT запалването.
Вчера попаднах на тази статия: http://www.jetav8r.c...nition/CDI.html ,
където се разглеждат разликите между индуктивното и капацитивното запалване и ми стана любопитно, към коя от двете категории спада EZL-a - на пръв поглед и двете използват бобини, но с различни функции.
Също така ме интересува дали към EZL-KAT запалването има сензор за детонации на двигателя И може ли да се авансира момента на запалване повече отколкото на позиция "S"?
  • 0

#2 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 01 януари 2008 - 14:49

За много години!

Мани ги тези чукчета и контактни запалвания,...тва е в историята!

EZL е също остаряла за настоящето запал.система,...но поне се командва от ел.компоненти,..по зададена схема и програма,...но пък си има доста недостатъци!

И един от тях е че момента на запалването е зададен и може да се променя в малки граници!

Инженерите въобще не ги е боляло,че некой ще забие алтернативно гориво,..и че требе след 15 години тая система да функционира изправно!

А датчика за детонаций,може само да повлияе на аванса негативно,..т.е. намалява го през 3 гр-до общо 12гр!
Пази буталата,пич,...тва му е задачата на тая слушалка!
  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 януари 2008 - 18:06

За много години!

Мани ги тези чукчета и контактни запалвания,...тва е в историята!

EZL е също остаряла за настоящето запал.система,...но поне се командва от ел.компоненти,..по зададена схема и програма,...но пък си има доста недостатъци!

И един от тях е че момента на запалването е зададен и може да се променя в малки граници!

Инженерите въобще не ги е боляло,че некой ще забие алтернативно гориво,..и че требе след 15 години тая система да функционира изправно!

А датчика за детонаций,може само да повлияе на аванса негативно,..т.е. намалява го през 3 гр-до общо 12гр!
Пази буталата,пич,...тва му е задачата на тая слушалка!


За много години! Здраве и късмет през 2008.
Знам че темата за октан-коректора е дъвкана много, но имах някои долънителни въпроси. По разни иностранни форуми битува схващането, че ако октан коректора е на първа позиция, там където на каскадата няма резистор (безкрайно голямо съпротивление), това съответсва на максимлано изпреварване. По други пък това се оспорва с довода, че тогава компютъра отчита грешка и задава нормално изпреварване.
Ако първото е вярно - карането на 102 мотор със 100 октанов бензин има смисъл след корекция на запалването(ако има датчик за детонации). Ако ли пък не - 95 е достатъчно добър.
  • 0

#4 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 01 януари 2008 - 18:34

...детонацийте са следствие от изгаряне на нискооктаново гориво,...или такова с примеси или леки фракций...
там ще ти помогне датчика за детонаций,..компа ще намали леко аванса ,до изчезване на детонацийте,..и после ще въстанови нормалното време на искрата!

Със 100 октана/ако въобще е такъв/,...просто ще се избегне детонационното горене,...и може би ,малко ще се подобри работата на мотора и икономичноста,...но това е единствено поради факта че самото гориво създава повече енергия при изгарянето си!

А нормалния безоловен бензин от типа 95 октана си е стандартно гориво за мотори с нормална степен на сгъстяване/изключвам шлайф на главата с повече от 1мм/,..и би трябвало да се държи стабилно!
Зависи от качеството му!
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни