Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

БИОДИЗЕЛ+/- на алтернативното гориво


  • Please log in to reply
134 мнения по тази тема

#1 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 04 май 2006 - 18:19

От скоро бензиностанции "Темпо" продават дизелово гориво на разстителна основа или т.нар. биодизел, известен още като рапицово масло.
Цената му е по ниска, горивните свойства отлични, но ни се спестяват доста важни информации - като това на приер, че има разяждащи свойства спрямо някои пластмаси и други полимери, използвани в автомобилите.
Така че се налагат някои доработки по горивната система за да може да се ползва биодизел при дизеловите автомобили.
До сега са ми известни следните неща, кито трябва да бъдат направени по автомобила:
1. Преди първото зареждане с биодизел трябва да се смени горивния филтър- биодизела може спокойно да се смесва с обикновената нафта, но има силна разграждаща способност и има вероятност да разтвори мърсотиите, намиращи се във филтърния елемент и да се разнесат нататък по горивната система.
2. Биодизелът е доста по агресивен от нормалното дизелово гориво към маркучи и др уплътнения - при някои модели се налага подмяната на всички маркучи по горивната система с такива, които издържат химичски - не съм сигурен, но май такива бяха по твърдите прозрачни маркучи. В зап. Европа се продават комплекти за биодизел, но само за по новите горивни системи (както е при ЦДИ ) на цена към 200 Евро.
3. Биодизелът кристализира в горивния филтъ при ниски темперетури и за това не може да се ползва при темперетури под -5 градуса. Въпреки това тази зима в Германия се предлагаше биодизел с добавки, който може да се ползва до -20 градуса.

Нека който има информация по въпроса да я сподели в тази тема.
Очаквам и компетентното мнение на Само Дизел .
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#2 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 04 май 2006 - 18:34

Макар че не карам дизелова кола ,информацията е доста ценна.Предлага се биодизел на пазара ,но информация за стоката трябва ти да си търсиш а не ти казват тези които я продават <_<
  • 0
Публикувано изображение

#3 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 04 май 2006 - 18:49

ето и няколко линка: ;)
биодизел

биодизел 2

биодизел 3
  • 0
Публикувано изображение

#4 KoZmo

KoZmo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 366 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Шопландия
  • Интереси:Mercedes-Benz |Y|
  • Автомобил:
    2001' MB W210 - E 220 CDI

Публикувано 04 май 2006 - 19:34

Абе биодизела ("олиото") не е много евтино. Жалко, че ще пломбират резервоарите на моите основни кръводарители - военните... поне така чух.
  • 0

#5 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 04 май 2006 - 20:22

Абе биодизела ("олиото") не е много евтино. Жалко, че ще пломбират резервоарите на моите основни кръводарители - военните... поне така чух.

Първо, биодизелът НЕ е олио! Подчертавам това, защото някои карат и на чисто салатно олио. Колегата 4Матик може да сподели опит :)
Биодизелът по свойства е много близо до нормалната нафта, макар, че има и редица разлики.

После - 124-ките и останалите от това поколение, нямат никакъв проблем с биодизела. Който има мерак, спокойно може да пробва. За по-новите двигатели не съм сигурен. Проблемът със стари замърсявания по горивната система, за който колегата Dezki споменава си го има при всички двигатели. Препоръчва се смяна на горивния филтър преди и известно време след преминаването към биодизел.

Между другото, гледах интервю с шефа на камионите на Макдоналдс в Германия. Тези камиони се карат само с биодизел. Въпросният шеф каза, че в резултат, живота на горивната помпа се съкращава от 800 000 км на 400 000 км. Въпреки това им е по-изгодно да карат с биодизел. Това е много показателно. Изглежда обаче, че биодизелът има доста по-лоши смазващи свойства от нафтата (за разлика от това, което се твърди в линковете, които е намерил колегата sky). Освен това, разходът на биодизел е леко завишен в сравнение с този на минерална нафта (биодизелът е по-ниско енергийно съдържание). Препоръчва се и скъсени интервали за смяна на маслото. И актуалният немски стандарт за биодизел е DIN EN 14214.

Иначе, биодизелът е много по-чисто гориво от минералната нафта, особено тази в България - не съдържа сяра (добре за двигателя и околната среда), има по-високо съотношение кислород към въглерод, поради което изгара по-пълно и не отделя толкова сажди. С помоща на добавки, биодизелът може да се ползва до температура от -28°C.
Аз лично за сега се въздържам от зареждане на биодизел, но при тия цени на горивата, не се знае как ще е нататък.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#6 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 04 май 2006 - 21:13

а ако на биодизела се добавя 2-тактово масло или някакво друго как седят тогава нещата със смазочните му свойства и износването на ГНП-то?
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#7 вики

вики

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 332 Мнения:
  • Град:РУСЕ

Публикувано 05 май 2006 - 10:45

На 04.05.2006г фирма Лубрика-Русе откри кула за производство на био-дизел.
Според производитела характеристиките му са по-добри от на нормалния дизел който се продава у нас[B].Цената му ще е по-ниска защото не се облага с акциз и има почти пълно изгаряне и ще е освободен от еко такси.Всички тези налози представляват 70% от цената на нормалния дизел.
  • 0
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
Публикувано изображение

#8 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 05 май 2006 - 14:45

а ако на биодизела се добавя 2-тактово масло или някакво друго как седят тогава нещата със смазочните му свойства и износването на ГНП-то?

Точно това ми мина и на мен първо през акъла...
Ами във всички случаи ще подобри смазването на помпата. Ако и 2-тактовото масло е добро, не би трябвало да има проблеми.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#9 kyuss

kyuss

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 242 Мнения:

Публикувано 05 май 2006 - 21:23

Хм,аз пък навсякъде където съм чел за биодизела,упорито твърдят,че има много по-добри смазващи свойства от нискосерния дизел,с който караме сега...имаше и данни от изследване от една щатска организация(във връзка с въвеждането на тези горива и там),които показваха,че минимално количество Б100 към петродизела решава проблема с износоустойчивостта на елементите(данни от изпитания по ASTM и прочия...).И ставаше въпрос за минимално количество,някъде около 2%.
http://www.biodiesel...s/Lubricity.PDF
http://www.biodiesel...ts/default.shtm

"Generally, biodiesel is believed to enhance the lubricity of conventional diesel fuel and reduce exhaust gas particulate
matter. Also, the production and use of biodiesel fuel is reported to lower carbon dioxide emissions on a source to
wheel basis when compared to conventional diesel fuel."
Ето и съмнителните страни,стр.48 от същия документ на ACEA:

http://www.acea.be/A...6;File/wwfc.pdf
Хигроскопичността е особено притеснителна,както и възможната агресивност към метали като цинк,мед и др.

Никой от големите производители на тежкотоварно дизелово оборудване не препоръчва големи дози БД в горивото,за Б100 и дума да не става,ето някои:

http://www.biodiesel.....ions 2004.pdf
_Caterpillar допуска 5%(стр.28-31)

Волво:
http://www.biodiesel...Corporation.pdf
Повечето от тези двигатели са помпа-дюза,мисля същото ще се отнася (и в по-голяма степен)и за CR.
Тъй че много неизвестни има още...

http://www.diesel-th...iesel-therm.htm
Някои форми предлагат цялостни решения за мераклии-доп.резервоари с подгряване,допълн.подкачваща помпа,възможност за смяна на горивото в движение(под.на газ/бензин) и т.н.
  • 0
Blood, Sweat and Diesel !

#10 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 05 май 2006 - 21:35

Аз съм на мнение, че този продукт бързо ще се реализира на пазара,най малкото заради цената и емисиите.
  • 0
Публикувано изображение

#11 Bustter

Bustter

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 615 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Не се знае, знае ли се...
  • Интереси:Финикийски знаци.

Публикувано 06 май 2006 - 01:20

Са последно мога ли да карам с олиото от фритиурника или не :lol: защото гледах в Топ Гиър на едно волво тип нафтова печка му направиха тест с 60 литра такова олио и си вървеше без ядове и му нямаше нищо на двигателя (после го отвориха...)
  • 0

#12 terorero

terorero

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 68 Мнения:

Публикувано 06 май 2006 - 09:36

Баща ми караше Меро известно време с подобно гориво.Отзад миришеше на кебапчета :D .Това може да се причисли към плюсовете.
  • 0
АКО ПРЕСТАНА ДА СЪМ ДОБЪР, ЩЕ СТАНА БОГАТ

#13 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 06 май 2006 - 10:43

ето какво ме посъветваха немските ни колеги да прочетем
ЦЪК
а ето и темата за олио
ЦЪК
още не съм прочел всичко, но нека да е тук
благодаря на колегите от W124-CLUB
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#14 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 06 май 2006 - 12:52

ето какво ме посъветваха немските ни колеги да прочетем
ЦЪК
а ето и темата за олио
ЦЪК
още не съм прочел всичко, но нека да е тук
благодаря на колегите от W124-CLUB

Първия линк,не мога да го отворя :(
  • 0
Публикувано изображение

#15 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 06 май 2006 - 21:20

:offtopic1:
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни