Смяна на маслото на автоматика, диференциала и воланаНяколко въпроса ? W140 S350 TD
Започната от top, 09 ное 2007 - 02:38:12
69 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 ноември 2007 - 02:38
Решил съм профилактично да сменя маслото на автоматика, диференциала, хидравликата на волана и спирачната течност.
Купил съм 8 литра ATF масло Fuchs отговарящо на спецификацията на MB за моята кола и също филтър, за волана взех оригинално мерцедес 3 опаковки по половин литър + един малък кръгъл филтър и за диференциала взех Castrol EPX Differential 80W-90 бяла опаковка с зелен надпис 2 х един литър.
Имам няколко въпроса относно това какво е хубаво да знам за смяната на тези масла за да мога в сервиза да им следя работата по прецизно ?
1. За да се смени най ефективно на автоматика какво се прави в смисъл от къде се източва ? Кутията ми е модел 722.367.
2. Също и за хидравликата на волана. Сегашното ми масло е червено предполагам ATF и искам да го махна цялото и да сипя оригиналното което съм взел, как да стане пълното източване на старото ?
3. За диференциала като взимах маслото пишеше че е литър и 100 грама, после в някакъв каталог пишеше че е 700гр. и магазина ми казаха че вероятно пише 700гр. защото само толкова можело да се източи от диференциала и другото нямало как ! това така ли е или има начин да се смени цялото ? Това масло Castrol EPX Differential 80W-90 подходящо ли е за моя диференциал ? мисля че нямам никакъв блокаж на диференциала само ETS - но това май не е в диференциала.
Благодаря на всеки който има нерви да ми отговаря на досадните въпроси
Купил съм 8 литра ATF масло Fuchs отговарящо на спецификацията на MB за моята кола и също филтър, за волана взех оригинално мерцедес 3 опаковки по половин литър + един малък кръгъл филтър и за диференциала взех Castrol EPX Differential 80W-90 бяла опаковка с зелен надпис 2 х един литър.
Имам няколко въпроса относно това какво е хубаво да знам за смяната на тези масла за да мога в сервиза да им следя работата по прецизно ?
1. За да се смени най ефективно на автоматика какво се прави в смисъл от къде се източва ? Кутията ми е модел 722.367.
2. Също и за хидравликата на волана. Сегашното ми масло е червено предполагам ATF и искам да го махна цялото и да сипя оригиналното което съм взел, как да стане пълното източване на старото ?
3. За диференциала като взимах маслото пишеше че е литър и 100 грама, после в някакъв каталог пишеше че е 700гр. и магазина ми казаха че вероятно пише 700гр. защото само толкова можело да се източи от диференциала и другото нямало как ! това така ли е или има начин да се смени цялото ? Това масло Castrol EPX Differential 80W-90 подходящо ли е за моя диференциал ? мисля че нямам никакъв блокаж на диференциала само ETS - но това май не е в диференциала.
Благодаря на всеки който има нерви да ми отговаря на досадните въпроси
#2
Публикувано 09 ноември 2007 - 09:38
LYNX бате, ти си по тази част
#3
Публикувано 09 ноември 2007 - 14:09
на волана ще ти покажа как се сменява цялото, ако имаш време ше го смениме
за автоматика е важно да не ги мързи майсторите да го източат и от турбината, ако има пробка на нея де, защото на автоматите след 97ма май нямаше пробка.
диференцялно масло защо не купи от БС или ИвайЖ. ?? за пурата ми беше 60лв 1 л
за автоматика е важно да не ги мързи майсторите да го източат и от турбината, ако има пробка на нея де, защото на автоматите след 97ма май нямаше пробка.
диференцялно масло защо не купи от БС или ИвайЖ. ?? за пурата ми беше 60лв 1 л
#4
Публикувано 09 ноември 2007 - 15:22
Единствената врътка е, ако искаш да смениш цялото масло на хидравликата на волана. В сервиза няма да ти го направят, съветвам те да приемеш предложението на Lorinser
За останалото няма много къде да се сбърка. Щом автоматика ти е 722.3, би трябвало да има пробка на турбината - погрижи се да бъде източено маслото и от там.
Диференциала си има отдолу една пробка за източване и отгоре пробка за наливане. Там няма какво да се сбърка, освен маслото.
За останалото няма много къде да се сбърка. Щом автоматика ти е 722.3, би трябвало да има пробка на турбината - погрижи се да бъде източено маслото и от там.
Диференциала си има отдолу една пробка за източване и отгоре пробка за наливане. Там няма какво да се сбърка, освен маслото.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#5
Публикувано 09 ноември 2007 - 17:12
Кефиш меРешил съм профилактично да сменя маслото на автоматика, диференциала, хидравликата на волана и спирачната течност.
Купил съм 8 литра ATF масло Fuchs отговарящо на спецификацията на MB за моята кола и също филтър, за волана взех оригинално мерцедес 3 опаковки по половин литър + един малък кръгъл филтър и за диференциала взех Castrol EPX Differential 80W-90 бяла опаковка с зелен надпис 2 х един литър.
Имам няколко въпроса относно това какво е хубаво да знам за смяната на тези масла за да мога в сервиза да им следя работата по прецизно ?
1. За да се смени най ефективно на автоматика какво се прави в смисъл от къде се източва ? Кутията ми е модел 722.367.
2. Също и за хидравликата на волана. Сегашното ми масло е червено предполагам ATF и искам да го махна цялото и да сипя оригиналното което съм взел, как да стане пълното източване на старото ?
3. За диференциала като взимах маслото пишеше че е литър и 100 грама, после в някакъв каталог пишеше че е 700гр. и магазина ми казаха че вероятно пише 700гр. защото само толкова можело да се източи от диференциала и другото нямало как ! това така ли е или има начин да се смени цялото ? Това масло Castrol EPX Differential 80W-90 подходящо ли е за моя диференциал ? мисля че нямам никакъв блокаж на диференциала само ETS - но това май не е в диференциала.
Благодаря на всеки който има нерви да ми отговаря на досадните въпроси
Ти си безпощаден и нямаш умора
Ще следя темата внимателно(признавам егоистично е ма и аз се каня да съвръша тези неща)
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#6
Публикувано 09 ноември 2007 - 17:28
на волана ще ти покажа как се сменява цялото, ако имаш време ше го смениме
за автоматика е важно да не ги мързи майсторите да го източат и от турбината, ако има пробка на нея де, защото на автоматите след 97ма май нямаше пробка.
диференцялно масло защо не купи от БС или ИвайЖ. ?? за пурата ми беше 60лв 1 л
Време имам ама ако трябва де се ляга под колата и да е цапаница смяната не ми се занимава. Моя автоматик е стар тъй че ще им кажа за пробката на турбината. За диференциалното масло и аз се чудя дали да го сипвам това или да взема оригинално, въпреки че и оригиналното в EPC го дават със същите показатели - незнам ако почне да вие диференциала ще стане лошо.
#7
Публикувано 09 ноември 2007 - 17:35
Единствената врътка е, ако искаш да смениш цялото масло на хидравликата на волана. В сервиза няма да ти го направят, съветвам те да приемеш предложението на Lorinser
За останалото няма много къде да се сбърка. Щом автоматика ти е 722.3, би трябвало да има пробка на турбината - погрижи се да бъде източено маслото и от там.
Диференциала си има отдолу една пробка за източване и отгоре пробка за наливане. Там няма какво да се сбърка, освен маслото.
В тоя сервиз където си правя колата добре работят не ме лъжат от седем години само при тях ходя, но понякога трябва да им казвам точно какво да правят защото някои неща не ги разбират за мерцедес и май ще им кажа да сменят само на диференциала, автоматика и спирачната течност - тия работи ги знаят сменял съм същите неща на други мерцедеси и не е имало проблем. А за маслото на диференциала се убеждавам че ще им го върна кастрола и ще взема оригивално мерцедес за да съм спокоен.
#8
Публикувано 09 ноември 2007 - 17:51
На диференциала има май и някъкво филтърче до колкото си спомням от форума(може и да греша)
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#9
Публикувано 09 ноември 2007 - 17:54
миии най-добре. то и аз бях сипал масло на мотора, което отговаряше по спецификации и на стана едно тракане,.... иди разбери истинско ли е..А за маслото на диференциала се убеждавам че ще им го върна кастрола и ще взема оригивално мерцедес за да съм спокоен.
спирачна течност?? с машина ли я сменяват или със помпане на педала на спирачката?
#10
Публикувано 09 ноември 2007 - 17:58
миии най-добре. то и аз бях сипал масло на мотора, което отговаряше по спецификации и на стана едно тракане,.... иди разбери истинско ли е..
спирачна течност?? с машина ли я сменяват или със помпане на педала на спирачката?
Спирачната течност я сменят като вдиганат колата и отвинтят нещо при спирачните апарати и наливат докато не потече новата течност и също го правят в някаква последователност на всичките колела без машина само с педала на спирачката.
#11
Публикувано 09 ноември 2007 - 18:02
На диференциала има май и някъкво филтърче до колкото си спомням от форума(може и да греша)
ех, да имаше филтър, сигурно нямаше и да вияят дифовете..
ИМА УДУШНИК, ама и да го няма--се тая.
ВАЖНОТО при смяна на масло на дифа е :: майстора трябва да е много внимателен, да не вкара някоя песъчинка вътре. защото няма откъде да излезе и няма филтър вътре. и така ще си има вътре един постоянно действащ абразивен прах
#12
Публикувано 09 ноември 2007 - 18:08
Да бе пичех, да имаше филтър, сигурно нямаше и да вияят дифовете..
ИМА УДУШНИК, ама и да го няма--се тая.
ВАЖНОТО при смяна на масло на дифа е :: майстора трябва да е много внимателен, да не вкара някоя песъчинка вътре. защото няма откъде да излезе и няма филтър вътре. и така ще си има вътре един постоянно действащ абразивен прах
Имаше нещо специфично но кой знае защо ми е останало -филтър
Сори
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#13
Публикувано 10 ноември 2007 - 19:37
Послушах съвета на Lorinser и днес взех от ивайджет оригинално масло за диференциал, НО в магазина ме питаха понеже са два вида маслата дали имам блокаж на диференциала и аз казах че нямам блокаж защото ETS нали не е блокаж на диференциала ? Правилното масло ли съм взел защото се уговорих ако не е това да ми дадат такова което е за диференциал с блокаж + някаква добавка която се слагала.
Ето това е маслото на снимката, пише Hypoidgetribeol, SAE 85W-90 и отговаря на стандарта 235.0, номера му е А 000 989 28 03
Ето това е маслото на снимката, пише Hypoidgetribeol, SAE 85W-90 и отговаря на стандарта 235.0, номера му е А 000 989 28 03
#14
Публикувано 10 ноември 2007 - 20:14
Цена
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#15
Публикувано 10 ноември 2007 - 20:45
Цена
Към 30лв.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни