Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Ментетата ни Убиват! Или Родна мила картинка!!!Източник mobile.bg


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 05 април 2006 - 14:59

Нашествието на фалшиви стоки на родния пазар се превръща в приближаващо унищожително цунами, твърдят хора от бранша. Ако не се ограничи вносът им, след 10 години няма да останат българи в страната ни. Така запознатите прогнозират резултата от пътнотранспортните произшествия, причинени от некачествени ремонти и резервни части.

Неравностойната битка между вносителите на оригинални и фалшиви авточасти и аксесоари става без участието на държавата, която неглежира този сериозен проблем. Това не е претенция на един или друг недоволен търговец. Темата е свързана директно с безопасността на движението по пътищата в страната.

Най-фалшифицираните резервни части

Най-оборотните резервни части, които попадат в категорията “фалшифицирани”, са накладки, свещи, маслени и горивни филтри. Най-трудно се дублира цилиндровият блок. “След три години ще видим и автомобил-менте”, хлърля “бомбата” Радослав Костадинов, официален вносител на марка резервни части за автомобили.

Какво се крие зад думата “менте”

Резервна част-менте няма, но има стоки с много ниско качество, твърди дългогодишният търговец. Напоследък неоригиналните части се продават на цената на оригиналните. Много трудно е разграничаването им от пръв поглед. За обикновения клиент е невъзможно, категоричен е събеседникът ми. Рисковете, които крие ремонт с фалшива част, са огромни. Ако, например, монтирате свещи с недоказан произход, автомобилът няма да запали. Най-масовите оригинални свещи би трябвало да издържат пробег от 30 000 км. Ако се доверите на шарнирен болт със съмнително качество, няма гаранция колко километра ще измине колата, преди да се счупи възелът. Възможно е това да се случи след 10-тина километра.

Годишната консумация на запалителни свещи в България е четири милиона броя. 80 процента от този обем се пада на търговията с неоригинални резервни части. “Оригиналната” се харчи на пазара около 2.50 лв бройката. Ментето се предлага за около 1.50 лв. “Напоследък търговците се изхитриха и започнаха да продават и неоригинални резервни части на цената на оригиналните.”

Последици при използване на филтри с ниско качество

Маслото преминава нефилтрирано. Клиентите трябва да знаят, че фалшивият филтър ще унищожи лагерите след около 30 000 изминати километра. Няма такъв качествен продукт с цена от 0.60 лв. или 1 лв. Ако се сметне, че в него е вложен качествен материал, труд, транспорт и други разходи, ще стане ясно, че такава реална стойност е невъзможна, та дори и стоката да е внесена от Китай. Ако някой е имал нещастието да закупи подобен филтър, нашият съвет е да го отвори. Със сигурност това, което види, няма да му хареса. Има случаи, когато маслото изобщо не минава.

Коя е истинската стока

Качествените продукти са предназначени да издържат на натоварването на автомобилите. Дори и в екстрените ситуации на шофиране в България, недопустимо е след поставяне на нов шарнирен болт да се скъса след около 200-300 км пробег. Риск носят болтове, струващи между 2 и 3 лева.

Съществува ли марка на пазара, която да е застрахована от “прекопирване”?

Няма фирма, която да не е застрашена от фалшифициране. Всичко се произвежда - от най-известните до слабопопулярните марки. Все пак за да имат клиентите сигурност трябва да държат да им се издаде касова бележка. Ментетата са толкова добре изработени, че купувач и продавач не биха могли да направят разлики между фалшификат и оригинал с просто око. Ментето вече няма разпознаване. Държавата си затваря очите.

Да отида ли при кварталния майстор?

Ако се доверите на кварталния майстор с гаражния “автосервиз”, бъдете сигурни, че сте си подписали абонамента за повторно скорошно посещение. Там гаранция не очаквайте. При всички случаи обаче, сметката ще доближава стойността на ремонт с оригинални резервни части.

Проблемът

Проблемът тръгва от входа на митницата. Стоки от Китай или Турция трябва да се проверяват, съветва Радослав Костадинов. Неоригиналните резервни части се внасят на много ниска цена и качество, далеч под очакваното. Не разполагат с документ за сертифициране и произход.

Няма контрол

Официалните дистрибутори на оригинални резервни части вдигат безпомощно ръце пред масовото настъпление на ментетата. Търговците на автомобилните стоки вече са изкушени от цените, на които се предлагат фалшификатите. “Дистрибуторът не може да бъде лоялен. Ако цената на една свещ с доказан произход излиза около 1.40 лв. след плащане на всички необходими държавни налози, мита и данъци, същата стока от Китай се калкулира на 0.50 лв. Печалбата е петкратно по-голяма, качество - няма. Със сигурност автомобилът няма да запали, тъй като клиентът не е закупил стока, отговаряща на предназначението си. Тези търговци разчитат на еднократната печалба и многото клиенти. 500 продадени свещи на месец са напълно достатъчни, за да заработи прилична заплата от 750 лв.”, изчислява официалният вносител на оригинални резервни части и добавя: “Тези търговци са лоялни към държавата. Те плащат данъците и митата, но за неоригалните части стойностите са им занижени многократно. Тяхната вина е, че използват неправилно търговската марка. А ние плащаме за тази търговска марка и я защитаваме”, твърди Радослав Костадинов.

Защита на клиента

Клиентът може да се защити единствено след представяне на касов бон от покупката на некачествената стока. Този документ е основанието за приемане и подаване на рекламация. Без него потърпевшият клиент няма да бъде обезщетен от търговеца или официалния вносител на съответната марка резервна част.

Има ли шанс...

Шансът да се ограничи вносът на неоригинални резеврни части е да се повиши контролът на митниците. При влизането на стоката в страната да се описва и марката на продуктите, които да подлежат на сериозни проверки от страна на граничните охранители, подчертава представителят на търговска марка резервни части. Влизането ни в Европейския съюз ще ограничи драстично вноса на неоригинални резервни части. Контролът няма да се осъществява на българска, а на гръцка митница. А това е основание да се надяваме, че южните ни съседи ще си гледат по-добре работата.

Основният фактор за ограничаване на търговията с опасни резервни части остава самият клиент. Събеседникът ми е убеден, че ако всеки от нас върне и изиска полагащото му се обезщетение от търговеца, продал некачествена стока, той няма да посегне към менте отново. Личното съзнание и непримиримостта с преливащите ментета са двигателите за “очистването” на пазара и спасяването на човешкия живот.

Позицията на Федерацията на потребителите в България

В затрупаната от проблеми тема за защитата на потребителите от фалшивата стока в света на хората и автомобилите търсим мнението на инж. Павел Кърлев, изпълнителен секретар на Федерацията на потребителите в България.

На пазара има над 40 вида антифризи, половината от които... замръзват далеч над посочената температура. Темата е необятна, проблемите - сериозни. Отново липсват средства за изследване на продуктите, посочени в подадените сигнали за стоки менте.
Федерацията на потребителите в България е обществена организация... за разлика от държавната комисия по търговия, от агенцията по стандартизация. У нас има 14 организации, които имат право да се борят, да изземват и да унищожават фалшиви некачествени стоки. Но държавните институции са онези, които би трябвало да се заемат с изследванията и проучванията на стоките на родния пазар.
При нас постъпват доста сигнали от потърпевши на бензин. Във Федерацията постъпват жалби от некачествено гориво, заредено от бензиностанция. Има една специализирана лаборатория, която трябва да гарантира качеството на горивата, предлагани у нас. Проблемът е широко разпространен и при моторните масла. В много случаи смазочният продукт не отговаря на качеството, за което претендира търговецът или самото описание на опаковката. Първата спирка на “ужиления” клиент е Комисията по търговия и защита на потребителя. Това е началото на безкрайно ходене по мъките от Държавната агенция по метрология и надзор на пазара, в чиято структура се намира лабораторията за изследване на горивните продукти. Обикновено търсещата правата си жертва спира борбата си безрезултатно.
По отношение на резервните части държавата преди около две години се опита да се намеси и да сложи ред. Излезе наредба, която регламентираше специален контрол на работещите в този бранш. За съжаление този нормативен документ не проработи поради липсата на административна воля. Много бързо, в рамките на няколко месеца, този държавен ангажимент беше изпратен в небитието. Въпреки това 80% от предлаганите авточасти не са онези “фирмени” оригинали, които смятаме, че купуваме.
Антифризите, които се предлагат в повечето случаи, на практика не изпълняват функцията си. Имаме достатъчно сигнали като основание да изпитаме най-разпространените марки на този продукт. За да изпълним това обаче трябваше да вложим по-малко от 1 000 лева, които не успяхме да осигурим. Защото държавата освен пълното неглижиране на проблема е обърнала изцяло гръб на защитата на потребителите от нелоялни търговци и производители. Затова отправям въпроса директно към Комисията по търговия, Държавната агенция по метрология и технически надзор, в чиито структури се намират съответните лаборатории: Защо не направиха подобно проучване? Те получават заплати от данъците, които плащаме.
За жалост, освен с измама, тази тема е свързана с нашата безопасност. В момента потребителят разчита единствено на себе си, за да осигури безопасността в автомобила си. Трябва да се знае, че касовият бон е основното доказателство, с което клиентът може да потърси правата си. Без този документ усилията му са обречени.

Разликите в свещите за познавача

Оригинални:
- В щрихите върху металната част между резбата и
шестограма има цифра и буква, които означават
годината и мястото на производство.
- При свещ N9YC виждаме ясно квадратен знак,
определящ държавата на произхода.
- Mежду уплътнението на порцелана и метала има
лепило, което се поставя при валцоването на свещта.
- Електродът е бял.
- Основата на електрода е медна.
- Резбата - щампована от шест удара.
- Надписът на марката и модела на свещта е ясен.
- Изображението на свещта върху кутията е ясно,
с метален отенък.
- Баркод - последните щрихи са удебелени.

Неоригинални:
- В щрихите върху металната част между резбата и шестограма няма цифра и буква
(означаващи годината и мястото на производство).
- При свещ N9YC виждаме ясно вместо квадратен знак - триъгълник. Най-елементарно казано,
посочва държава, в която вече не се произвеждат свещи (както е в Белгия от 10 години).
- Между уплътнението на порцелана и метала няма лепило, което се поставя при самото
валцоване на свещта.
- Електродът е син (поради различния начин на сглобяване на продукта - при изпичането му
при 1 100 градуса по Целзий. От високата температура “посинява” и вече не може да
изпълнява функцията, за която е предназначен.
- Основата на електрода е обикновена тел.
- Резбата - правена на струг. При завиване впоследствие може и да не се отвие.
- Надписът на марката и модела на свещта е изтрит на места с лош печат.
- Изображението на свещта върху кутията е мътно, с червеникъв отенък.
- Баркод - последните щрихи са изтънени и отговарят на друг модел свещ.

Последствия за автомобила: ако електродът се счупи и попадне в двигателя, се наранява
буталото и главата. Щетите и разходите стават огромни.
Последствия за хората: Ако още 10 години продължи нашествието на резервните
части-ментета, у нас няма да останат българи в резултат на пътнотранспортните произшествия,
провокирани от некачествените ремонти на автомобилите (прогноза на Радослав Костадинов).
  • 0

#2 вики

вики

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 332 Мнения:
  • Град:РУСЕ

Публикувано 05 април 2006 - 15:48

Доста обстоен матерял! Но има нещо наречено пазарен механизъм което е по- силно от "словото" .НЕ ЧЕ ЗАЩИТАВАМ МЕНТЕТАТА но както са казали хората за вски влак си има пътници.Аз работя в сверата на вноса - износа и мога да ти кажа ,че е невъзможно държавата да се намесва и да контролира ментета.Държавата налага защитни/високи/ мита за за стоки който произвжда. Но какво произвеждаме ние?
Ето затова всеки сам приценява колко ще даде за накладки 10 или 30лв. и т.н.
Аз лично возя 2 деца в колата си и никога неправя компромис с тези неща!
Темата която отваряш е много сложна и обширна.
  • 0
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
Публикувано изображение

#3 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 05 април 2006 - 16:37

Темата не е никак обширна нито сложна.
Нищо лично, но каква е гаранцията, че като си купя накладки за 30 лева от реномиран мaгазин те не същото качество, като тези на ул.Синеон за 10 лева?
Тук става въпрос за качествения контрол на Държавата, а не за съвеста на търговеца!!!
Защото според мен лично мнение :"търговеца няма чуство за вина"!!!
  • 0

#4 Гост_GuestГост_

Гост_GuestГост_
  • Гости

Публикувано 05 април 2006 - 16:46

Защото според мен лично мнение :"търговеца няма чуство за вина"!!!

ЕТО ТИ ОДГОВОРА НА ТЕМАТА :)
  • 0

#5 вики

вики

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 332 Мнения:
  • Град:РУСЕ

Публикувано 05 април 2006 - 16:53

горния пост е моя ама форума нещо се бъгва - намам никакви икони и на всеки пост трябва да влизам с ника си.Като вляза като гост ми излизатиконите за отговор ,цитат но без смаили-те.На какво се дължи?
  • 0
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
Публикувано изображение

#6 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 05 април 2006 - 21:22

Защото според мен лично мнение :"търговеца няма чуство за вина"!!!

ЕТО ТИ ОДГОВОРА НА ТЕМАТА :)

Всеки иска да си пласира стоката :angry:
  • 0
Публикувано изображение

#7 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3766 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 април 2006 - 09:34

горния пост е моя ама форума нещо се бъгва - намам никакви икони и на всеки пост трябва да влизам с ника си.Като вляза като гост ми излизатиконите за отговор ,цитат но без смаили-те.На какво се дължи?

OFF:
Виж да нямаш FIREWALL и той да ти трие cookies B)
  • 0

#8 вики

вики

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 332 Мнения:
  • Град:РУСЕ

Публикувано 06 април 2006 - 10:07

OFF:
Виж да нямаш FIREWALL и той да ти трие cookies B)

извини ме ама ако може подробно да ми обясниш каде да провея за това!
с Mozilla Firefox съм
благодаря предварително!
  • 0
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
Публикувано изображение

#9 Gonzales

Gonzales

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 214 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 април 2006 - 13:17

ами няма да е лошо след като се регистрира клуба да се потърсят и доставчици на резервни части които могат да гарантират някакво качество , все пак ще имат сметка да ни спечелят като клиенти , защото колкото и да са хубави MB все някога идва време за ремонт ;)
  • 0
MB C200




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни