Климатик на 124-ка?
Започната от VladoBENZ, 16 май 2007 - 11:13:50
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 16 май 2007 - 11:13
Момчета, да ви попитам, първо как се работи с климатик...в смисъл ако имате и снимки на таблото с копчетата, да ми обясните, защото на другите мерцове дето съм карал, е все било климатроник, там е лесно...ама тва...и защо, това чак онзи ден го забелязах, на някои средното копче е с нарисувана снежинка, а на други пише ЕС...?
#2
Публикувано 16 май 2007 - 12:39
Ето за това говоря момчета...ето двата вида, разликата е само в средното копче между врътките...моля ви кажете ми, все някой знае...
#4
Публикувано 16 май 2007 - 12:53
Момчета, да ви попитам, първо как се работи с климатик...в смисъл ако имате и снимки на таблото с копчетата, да ми обясните, защото на другите мерцове дето съм карал, е все било климатроник, там е лесно...ама тва...и защо, това чак онзи ден го забелязах, на някои средното копче е с нарисувана снежинка, а на други пише ЕС...?
Да ти честитя първо за новата машина
Порасва ти работатата на теб Хайде все така и след време на S-класа
До 87-ма, ако не се лъжа, знака на средното копче е снежинка. След това е заменен с ЕС. ЕС означава икономичен режим. Когато копчето на бутона свети, компресорът е изключен и не се включва. Няма охлаждане на въздуха, само затопляне, ако е необходимо.
По принцип, климатика може да стои постоянно включен, защото той си е почти климатроник. В смисъл, компресорът се включва и изключва според нуждите и зададената темпрература. За теб остава само да регулираш силата и посоката на струята.
Компресорът се изключва сам и при някои други ситуации, като повишаване температурата на двигателя, даване на пълна газ и т.н.
Другите копчета са - горното е за изсушаване на стъклата - много полезно при запотени стъкла, а най-долното, с кръговите стрелки, е за рециркулацията на въздуха в салона. Като се натисне, клапата на входа за външен въздух се затваря напълно и климатика върти само въздухът в салона. Тази клапа се управлява също в голяма степен автоматично, така че и за нея нямаш много грижи.
Ами това е, нищо сложно няма.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#5
Публикувано 16 май 2007 - 13:06
Ебати кефа, то са някви малки нещица, обаче като си ги нямал досега...и ти прави кеф
#7
Публикувано 16 май 2007 - 13:35
И нещо важно за климатика да кажа-не го включвай,когато мотора е с високи обороти/т.е.-когато си в движение с висока скорост/,защото компресора от покой се развърта изведнъж до 3-4000об/мин!Тогава се товари зверски и ремъка,и зацепващата шайба!
Чакай,че и друго има важно-когато си карал с климатик и спреш изкл.климатика и остави мотора да поработи 1 минута,за да се похлади малко компресора,а не спираш и гасиш,какти си с вкл.климатик!Така доста му удължаваш живота!
Чакай,че и друго има важно-когато си карал с климатик и спреш изкл.климатика и остави мотора да поработи 1 минута,за да се похлади малко компресора,а не спираш и гасиш,какти си с вкл.климатик!Така доста му удължаваш живота!
#8
Публикувано 16 май 2007 - 15:30
И нещо важно за климатика да кажа-не го включвай,когато мотора е с високи обороти/т.е.-когато си в движение с висока скорост/,защото компресора от покой се развърта изведнъж до 3-4000об/мин!Тогава се товари зверски и ремъка,и зацепващата шайба!
Това може да е от полза само за най-простите климатици, при които при включен климатик компресорът работи непрекъснато.
При Мерцедес, даже и при обикновения климатик, работата на компресора се управлява автоматично, така че той постоянно се включва и изключва. Така че, зацепването на компресора вкл. и при високи обороти на двигателя е неизбежно, но инженерите явно са си свършили добре работата и това не изглежда да е проблем.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#9
Публикувано 16 май 2007 - 15:52
само да вметна ЕС означава - Еар Кандишън
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
#12
Публикувано 18 май 2007 - 13:59
Ебати кефа, то са някви малки нещица, обаче като си ги нямал досега...и ти прави кеф
прави кеф, докато не отидеш да питаш що не духа топло и не ти кажат, че я компресора, я изпарителя ти е заминал. И тогава става интересно
#13
Публикувано 19 май 2007 - 11:02
Ами пробвах го, засега духа и двете доста добре...а и аз не говорих само за климата...а за всичко...
#14
Публикувано 19 май 2007 - 11:18
Снощи гледах някъде по мобилето(ама не си спомням бг-то или де-то)снимка на един Бенц 124-ка или Ц-ка беше.
Както са си копчетата за климатика имаше и 'снежинка' и ЕС.Незнам защо така.Може би е било счупено копчето за рециркулация и е сложено каквото са имали-не знам! Ще я потърся и ако я намеря ще я пусна да видите.
Както са си копчетата за климатика имаше и 'снежинка' и ЕС.Незнам защо така.Може би е било счупено копчето за рециркулация и е сложено каквото са имали-не знам! Ще я потърся и ако я намеря ще я пусна да видите.
#15
Публикувано 15 юли 2007 - 18:39
само да вметна ЕС означава - Еар Кандишън
Извинявай колега обаче си мисля че имаш гершка.
Абревиатурата EC означава Economic.
А пък другото се пише така Air Conditioning /AC/
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни