Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Налягане на климатик и ел. перка.


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 Васил

Васил

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Роман
  • Автомобил:
    W124 1992г.

Публикувано 28 юни 2021 - 14:26

Здравейте колеги.

Ходих да си напълня климатика тази година и човека, който го пълни каза, че според него системата работи на твърде голямо налягане ( около 20 бара на празен ход).
Като се включи климатика веднага се включва перката, която е с електромагнитния съединител, а според него трябва да се включи първо електрическата отпред на кондензатора. При изключване на датчика с двете крачета на мотора, ел. перката се включва, което означава, че самия ел. мотор и и захранването на перката са ок.
Въпросите ми са :
1.Какво е нормалното високо налягане на системата?
2. Ел. перката ли трябва да се включи или тази с електромагнитния съединител?

Колата е w124 200E 122 коня с една врътка на парното.

ПС: Открихме теча от една тръбичка на кондензатора, която е отстрани и е била протъркана от една гума. Уместно ли ще е да се завари дупката или най-добре да се смени кондензатора?
  • 0

#2 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 03 юли 2021 - 17:03

При мен на w126 перката се включва от (датчик 50 градуса целзий) който е монтиран на дехидратора отгоре.  

Когато включиш климатика но колата не се движи, температурата се вдига и сработва въпросния 50 градуса датчик, който вкл перката.

Когато колата се движи това не се влучва, заради потока въздух който преминава от движението на колата.

Ако тази перка не работи на празен ход, температурата и налягането на фреона скача (силата на охлаждане намалява) може да спре компресора от защита-датчик превишено налагане или дори да прецака компресора, или да цъфне отнякъде. 

В жегите тези 50 градуса се достигат до 10 секунди работа на празен ход, и перката трябва да тръгне.

Ако това не става, докато намериш проблема, гаси климатика ако колата не се движи, така ще предотвратиш натоварване на компресора или други проблеми.

Успех!


Този пост е редактиран от Bogi: 03 юли 2021 - 17:05

  • 0

сесшисе ?


#3 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 03 юли 2021 - 17:11

При изключване на датчика с двете крачета на мотора, ел. перката се включва, което означава, че самия ел. мотор и и захранването на перката са ок.
 

Тази перка се управлява от два кръга-сензора.

Висока скорост от сензор 100 градуса целзий на термостата отгоре.

Бавна скорост (за климатика) от 50 градуса целзий сензора върху дехидратора. ***през резистор***


  • 1

сесшисе ?


#4 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 03 юли 2021 - 17:12

ПС: Открихме теча от една тръбичка на кондензатора, която е отстрани и е била протъркана от една гума. Уместно ли ще е да се завари дупката или най-добре да се смени кондензатора?

теча може би е възникнал поради причините които посочих по горе

така може да тръгнеш от проблем на проблем, край няма


  • 0

сесшисе ?


#5 Васил

Васил

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Роман
  • Автомобил:
    W124 1992г.

Публикувано 03 юли 2021 - 17:41

Теча е предизвикан от гума, която е протъркала тръбичка от питата на кондензатора. 

Не разбрах коя перка се включва при теб? Ел. перката или тази на водния радиатор?


  • 0

#6 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 03 юли 2021 - 19:00

Говоря изцяло за auxilary fan - перката отпред

 

имам и видео тук: 


Този пост е редактиран от Bogi: 03 юли 2021 - 19:04

  • 0

сесшисе ?


#7 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 03 юли 2021 - 19:33

Сега проверих, при теб е по-различно:

http://bogi.maramski...h/124from86.pdf

 

страници 121/3 и 121/4

 

сензора е за налягане, на 20 бара вкл перката, на 15 я спира


Този пост е редактиран от Bogi: 03 юли 2021 - 19:36

  • 0

сесшисе ?


#8 Васил

Васил

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Роман
  • Автомобил:
    W124 1992г.

Публикувано 03 юли 2021 - 20:20

При мен налягането на празен ход седи на 20-22 бара и не включва ел. перката.

Тоест смяташ, че проблема е в датчика за налягане?


  • 0

#9 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 03 юли 2021 - 20:43

Както вероятно си разбрал, и при теб има две релета както при мен, за бърза скорост и бавна.

В случая ти търсиш проблема на бавната скорост, защото по-горе сподели че бързата я тестваш и тя работи.

Бързата обаче не помага за климатика а за критично висока темп. на мотора.

 

Така че провери резистора (виж къде се намира) и релето дали щрака като даваш жиците на сензора на късо (колата на контакт). Както и сензора трябва да затваря на 20 бара, и разкъсва на 15.

Най вероятно резистор, (ако го дадеш накъсо ще имаш бърза скорост и за климатика, за веременна мярка става)

Успех!


Този пост е редактиран от Bogi: 03 юли 2021 - 20:45

  • 0

сесшисе ?


#10 Васил

Васил

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Роман
  • Автомобил:
    W124 1992г.

Публикувано 03 юли 2021 - 20:50

Този резистор ли имаш предвид да заобиколя А 000 158 25 45 ?


  • 0

#11 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 03 юли 2021 - 23:29

да


  • 0

сесшисе ?


#12 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 04 юли 2021 - 09:23


сензора е за налягане, на 20 бара вкл перката, на 15 я спира


20 бара - не е ли малко много?
  • 0

#13 Васил

Васил

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Роман
  • Автомобил:
    W124 1992г.

Публикувано 04 юли 2021 - 13:11

Ок, благодаря за насоките!
  • 0

#14 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 07 юли 2021 - 14:35

Колега, до къде стигна, намери ли решение ?

Благодаря


  • 0

сесшисе ?


#15 Васил

Васил

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Роман
  • Автомобил:
    W124 1992г.

Публикувано 10 юли 2021 - 13:33

Оказа се, че резистора само видимо беше здрав. Като тръгнах да го свалям се натроши като бисквита. Никъде не намерих нов, с който да го сменя, даже и стар не намерих. Засега съм свързал двата кабела на резистора с едно по-тънко кабелче, ако има проблем то да изгори. Откакто работи ел. перката и сваля налягането доста се разтовари компресора, духа по-студен въздух (7 градуса на решетките, при 29 градуса външна температура) и колата почти няма разлика във вървежа между включен и изключен климатик.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни