Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Модификации по горивната системаS211, E320


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 декември 2020 - 12:31

Преди около две седмици, сменяйки маркучите за картерната вентилация на новия за мен М112, забелязах, че дюзите изглеждат смешно малки.

Кратка справка по ОЕМ номер, разкри, че са от EV6 серията на Бош. За моя изненада, цялата серия е с изключително малък корпус, дори дюзите за М113 компресор, които "изливат" по 430 кубика в минута на 3 бара. Нищо общо с топузите от М111 и М104.

 

Поверката по моя номер, 0280 156 014, разкри че дюзите дават по 180 кубика в минута на 3 бара! Хм, дали е достатъчно за захранване на 224 коня? Знам една проста формула за пресмятане:

180мл. х 6 бр. / 5

216 коня!

Я пак! Ами фабричните 224, ами обогатяването при ускорение?

Вярно, горивната система не работи на номиналните 3 бара, а на 3.5 или 3.8 бара налягане, но дори така излиза, че запасът по дебит на дюзите на атмосферния М112 е много малък или почти отсъства.

Невярвайки, започнах да търся онлайн калкулатори за дебит на дюзи и мощност. По-прецизните сметки потвърдиха моите опасения.

Как Даймлер са направили това? Трескаво започнах да проучвам всички м112 и м113 мотори. Компресорните двигатели м113 и м112 са оборудвани с 0280 156 072, които дават респектиращите 430 кубика в минута. А защо атмосферните бяха толкова малки?


  • 1

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 декември 2020 - 12:42

Екология и икономия, дами и господа. Изглежда от Даймлер са създали шедьовър на бедните смеси :).

При м112 и м113 в атмосферен вид, акцентът е върху ефективността и надежността, не върху мощността. Висока степен на сгъстяване, малък по продължителност разпределителен вал, два смукателни клапана. Особено внимание заслужават двете свещи на цилиндър, които явно са там за да обезпечат правилното изгараяне на сравнително бедната смес. Трябва да си призная, че от самото начало когато се сдобих с колата, ми направи приятно впечатление липсата на какъвто и да е нагар по изпускателната система. Нещо повече, при смяната на свещите, старите изглеждаха като да са работили няколко часа :).

 

И все пак - 180 кубика :)

 

Веднага проверих конкуренцията от същия период - Е39 и Е60 с м52 и м54. Ами не - нормално големи за мощността си дюзи ползват. По 230-240 кубика, колкото показват онлайн калкулаторите за атмосферен бензинов мотор с BSFC 0.5 и duty cycle 80%.

 

https://www.fueltech...ctor-calculator

https://racingcalcs....-target-cc-min/

https://raceworks.co...-hp-calculator/

 

За Ауди не можах да се оправя с парт-каталога им :), но вярвам, че и там положението е същото.


  • 1

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 декември 2020 - 12:52

Дюзите на м113, все пак, са една идея по-големи от тези на М112.

 

Парт номер 0280 156 016 дават по 216 кубика в минута номинално, или около 230 кубика при работното налягане в м112 и м113. Горе-долу колкото трябва :)

 

Тогава ме осени идеята. Ами ако използвам дюзи от м113?

 

Благодарение на приятел, се сдобих с 6 бр. 0280 155 744, които са предното поколение на 0280 156 012, но са със същия корпус, височина, диаметър, дебит и куплунг. И са пак от м113. Само се различават по цвят. Вместо керемидени, са резедави (не знам кой избира цветовете в завода, но стоковите на М112 са синкави) :)


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 декември 2020 - 13:02

Смяната изисква сваляне на рейката и разкачване на половина букси от основния сноп на кабелната инсталация.

 

След като закачих всичко обратно и проверих за течове, подкачвайки гориво чрез даване на контакт няколко пъти, завъртях ключа със свито сърце :).

 

Колата повъртя малко и запали. За щастие нямаше чекове, нито докато чаках да достигне работно температура, нито при тестовото шофиране.

 

Наясно бях, че компютърът ще се адаптира към новите дюзи, гонейки неизменно горивните си карти и трупайки адаптации, но ми се искаше да пробвам.

 

Направи ми впечатление, двигателят се държи по-добре на преходниte режими и се усеща като истински 3.2 литров V6.


  • 1

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 декември 2020 - 13:05

За да не е всичко цветя и рози, ще кажа, че кутията започна да се държи малко странно.

 

Спокойното и спортното шофиране са окей.

 

Но ако караш спокойно и изведнъж решиш да изпревариш без кик, просто с повече газ, връща предавка с удар.


  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 декември 2020 - 13:07

Ето няколко скрийншота от TorquePro. Fuel Trim, 1ви и 2ри блок, напрежение на предните сонди първи и втори блок, натоварване и аванс на искрата. Правени са на празен ход.

 

Стоковите дюзи.

Прикачени файлове


  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 декември 2020 - 13:10

Ето няколко скрийншота от TorquePro. Fuel Trim, 1ви и 2ри блок, напрежение на предните сонди първи и втори блок, натоварване и аванс на искрата. Правени са на празен ход.

 

Новите дюзи. 2 дни работа (около 4-5 трипа). Прави впечатление, че задържа по-дълго на бедна и богата смес, и на единия и на другия блок.

Прикачени файлове


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 декември 2020 - 13:16

Скрийншот след 10 трипа и ново гориво - Шел 95 V-Power. Тук на последния ред, вместо товар и аванс, съм дал напрежението на задните ламбда сонди - константно 0.65-0.7 волта.

Предните показват, че сместа се променя както преди смяната на дюзите, т.е. задържа бедна или богата за около секунда-две.

При изфорсиране, сигналът на сондата се качва до 0.9V

Прикачени файлове


  • 0

#9 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 09 декември 2020 - 23:39

Май си на границата да ти палне чека

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 декември 2020 - 14:53

Ако съдим по трима, да :).

 

Но интересното е, че и със старите показваше толкова на празен ход. Виж графиката на 6-то мнение.

 

Сега си инсталирах пълната версия на Torque Pro. Ще разуча как се правят логове.

 

Още два минуса - преди гърнетата бях като сълза отвътре, сега си имат характерно нагарче. След като почнах да карам с новите дюзи, кутията почна да рита.

 

Изтрих адаптациите на кутията по познатата в нета методика без диагностика, която се съмнявам, че работи.

 

Покарах известно време много леко, после умерено, и няколко пъти до долу. Според проверена информация, за да се адаптира кутията трябва да се направят по 4 превключвания нагоре на всяка предавка с не повече от 2500 оборота и по 3 пъти надолу.


  • 0

#11 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 декември 2020 - 15:08

Еваларка за търпението и ищаха!


  • 0

#12 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 10 декември 2020 - 16:34

Така е не бях обърнал внимание но не е добре това, сигнализира за проблем и си на границата да палне чека.Според мен до 10 процента дали плюс или минус е допустимо отклонение иначе за перфектно се води до 3

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 0

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 декември 2020 - 19:16

Може да е заради разделената генерация.

Между другото, като взех колата, беше спукан корпуса на предния десен катализатор, това не може да не е влияело на сместа. Преди около 2 месеца го оправих, не вярвам още да пази адаптации от тогава. А и двата трима са почти симетрични.

 

По-скоро променената генерация може да играе някаква роля. В обороти, тримът се върти около нулата.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни