Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпрос относно антифриза.


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 199 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 01 ноември 2020 - 12:30

Здравейте!

 

Както сигурно помните, имах дилема за колата, която искам да купя, но тази дилема беше успешно премината. После имах дилема за марката на частите, които също смених. Е, сега дойде моментът да подготвя колата за зимата, като вчера сложих комплекта с 16-ките, а утре ще сменя течността за чистачките. Това нещо, което ме гложди най-много е антифриза. Няколко пъти съм доливал дестилирана вода - първия път, защото исках да измия разширителния съд, втория път, защото сменях термостата. Като източих половината течност - тази от пробката на радиатора, изглеждаше наистина в добро състояние, но ме притеснява, че може да се е разредила доста. Имам няколко варианта, но реших да се посъветвам с вас. :) Първия вариант е да закарам колата на майстор и да му кажа, че искам да смени целия антифриз, но не съм сигурен първо - дали наистина ще смени целия антифриз, или няма просто да източи само този от пробката на радиатора, а и не съм сигурен дали ще налее този антифриз, който искам аз. Ако става дума само за този от радиатора, по-добре да си го източа аз, защото тогава ще си налея точно това, което искам. Иначе, страх ме е да барам пробката на блока, защото ме е страх да не се скъса нещо. Принципно, не ми е проблем да го източа аз само от радиатора, но не знам какъв тип е антифриза, който е вътре в момента - G12, G12+, G13 или някакъв друг и дали мога да го смеся. Знам само, че е розово-оранжев на цвят (долу качвам снимка). При всички положения, възнамерявам да сложа Hepu или FEBI G12+.  Има и трети вариант - да отида някъде, за да проверят на каква температура е в момента антифриза. Какво мислите за моята поредна дилема? :D Огромни благодарности, че ме търпите!

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от EseAmor: 01 ноември 2020 - 12:31

  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2020 - 22:14

Уредът се казва рефрактометър.

Много е полезен и можеш да си мериш температурата на замръзване на антифриз, течност за чистачки и какво ли още не.

Купи си един, виж на колко градуса ти е антифриза и не се занимавай с глупости.

Прилича на антифриз, ако не е на подходящата температура, направи го на подходяща и карай.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 02 ноември 2020 - 00:10

Температурата на замързване далеч не е единствения показател за качество при антифризите. Има инхибитори, противопенни съставки, стабилизатори, pH и други.
  • 1

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 ноември 2020 - 09:31

Препоръчаният от производителя антифриз не е ли G11?


  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 ноември 2020 - 12:55

Температурата на замързване далеч не е единствения показател за качество при антифризите. Има инхибитори, противопенни съставки, стабилизатори, pH и други.

Разбира се! Ако един антифриз е чист все пак, на пипане е леко мазен и е на подходяща температура, най-вероятно си е ок :) Промивката на цялата система е забавно занимание и авторът на темата ще си прецени какво да прави. Конкретно в 208, която грам не се вълнува с какъв антифриз е, предвид архаичната спецификация от производителя, няма никакво значение.

Сагата с антифриза си върви от лятото.
http://forums.mbclub...essor/?p=431334
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 199 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 02 ноември 2020 - 23:57

Да, просто чак сега реших наистина да се заема с това, защото сега зимата наближава. :) Утре ще проверя градусите на антифриза. За мен няма абсолютно никакъв проблем да източа тази част, която е в радиатора и да го заменя с нов от магазина, просто се притеснявам да доливам G12+ ако не ми кажете, че е безопасно, защото този в момента не го знам G колко е и дали не е противопоказно ако се смесва с G12+. :D Затова и съм качил снимка на този, с който е в момента. :)


Този пост е редактиран от EseAmor: 03 ноември 2020 - 00:00

  • 0

#7 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 199 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 03 ноември 2020 - 17:42

Колеги, днес измериха антифриза и се оказа, че е на -17°. Междувременно, питах момчето, от което взех колата, с какъв антифриз е и каза, че е с G12 FEBI - червен (не G12+). Не съм сигурен, че точно този е по спецификацията, но и не мисля, че е някакъв проблем. Идните дни възнамерявам да си купя от същия и да източа литър-литар и половина, и на негово място да долея концентрат, без да го разреждам. Одобрявате ли?


  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 03 ноември 2020 - 18:06

Колеги, днес измериха антифриза и се оказа, че е на -17°. Междувременно, питах момчето, от което взех колата, с какъв антифриз е и каза, че е с G12 FEBI - червен (не G12+). Не съм сигурен, че точно този е по спецификацията, но и не мисля, че е някакъв проблем. Идните дни възнамерявам да си купя от същия и да източа литър-литар и половина, и на негово място да долея концентрат, без да го разреждам. Одобрявате ли?


Да.Аз одобрявам! :)
  • 1

#9 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 199 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 03 ноември 2020 - 18:54

Ами решено е. В събота или неделя ще източа малко и ще го заменя с концентрат, след което пак ще отида да го замеря. :) Ако не ме беше страх, че пробката на блока може да се скъса, щях да източа всичко и да промия, след което да сложа чисто нов антифриз, но... :) Благодаря на всички!


  • 0

#10 Vankomkm

Vankomkm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 154 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    Mercedes С 180 kompressor W204 2007г.

Публикувано 06 ноември 2020 - 10:53

Антифриз
Всички леки автомобили Мерцедес произведени преди Април 2014 са със спецификация 325.0 – Син Концентрат (това е правилния)
325.2 – Жълт
325.3 - Червен
326.0 – Готов за употреба
Ето тук са всички одобрени от Даймлер антифризи покриващи този стандарт.
 
Mercedes-Benz Korrosions-/ Frostschutzmittel MB 325.0
MB 325.0 Coolant A 000 989 01 25
MB 325.0 Coolant A 000 989 08 25
MB 325.0 Coolant A 000 989 09 25
ADECO FRIZANTIN G48®
ALLIANCE PRIMECOOL C-MF
Alpine C48
Antifreeze ANF KK48
Antifreeze Long Life NF-300
ANTIFRIZ PLUS
ARAL Antifreeze Extra
AVIA ANTIFREEZE APN
AVIATICON Finkofreeze F48
CAR1 Premium-Longlife Kühlerschutz C48
Castrol Radicool NF
CEPSA XTAR SUPER COOLANT HYBRID NF
CLASSIC KOLDA UE G48
Comma Xstream G48
Concentrate Coolant (G48) China
COOLANT G48 CONCENTRATE
Engen Antifreeze & Summer Coolant
ENGMAN´S SUPER ANTIFREEZE & COOLANT
Fuchs MAINTAIN FRICOFIN
G-Energy Antifreeze NF
Glycostar ST48
GLYSANTIN® G148 SC blue-green
Glysantin® G48®
INA Antifriz AL Ekstra
LUBEX ANTIFREEZE TSN
LUKOIL ANTIFREEZE HD G11 K
LUKOIL COOLANT PLUS
Mobil Antifreeze Extra
Mobil GS 333 Plus
MOFIN Kühlerschutz M48 Premium Protect
Neste Coolant Longlife B
Pakelo Coolant G48® Blue Green
PANOLIN ANTI-FROST MT-325
polyston® G48®
TECTROL COOLPROTECT
Total GLACELF MDX
York 716
Zerex G 48

  • 2

#11 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 199 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 06 ноември 2020 - 22:14

Ами да, аз видях, че правилния е точно 325.0, а и колегата kdl също ми го каза. Поради една или друга причина, колата са я карали с червен, а аз предпочитам утре или в други ден да източа малка част, която да подменя с чист концентрат от същия антифриз (марка и спецификация), вместо да се занимавам с майстори, които не знам дали няма да ме излъжат... В случая, този антифриз е FEBI G12 (червен).

Иначе, мисля че 325.3 е лилав, който се води G12+, но май няма голяма разлика с червения.


Този пост е редактиран от EseAmor: 06 ноември 2020 - 22:15

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни