Преди няколко дни закупихме малко прибързано едно такова купе, защото на външен вид изглеждаше доста запазено, без грам ръжда и забележки. Прибързано, заради приятелката ми, която се тръшна за конкретната кола и не пожела да огледаме още такива и други модели, но както и да е, свършено е вече.... Колата уж е на 185 000км и е от Швейцария.
Понеже съм чувал за износващите се зъбни колела и слабите вериги на този модел, а и на доста други от този период 2000-2010, почти веднага я отворих, за да видя какво сме купили, защото знам, че зъбните колела не са никак евтини...
Наместих на 0 градуса главната шайба и маркерите горе съвпаднаха почти на 100%. Този на дясното зъбно колело (като се гледа колата отпред) е точно на линията си, а лявото е около 1-2мм преди маркера си. На две от снимките се вижда как е застанало всяко от тях, спрямо маркера си.
Това в рамките на нормалното ли е?
Самата верига е супер стегната и се повдига едва няколко 2-3мм от мястото м/у двете зъбни колела - т.е. няма нищо общо с хлабавите вериги от безбройните клипове в YouTube, където веригата е толкова разтегната, че хората провират пръст отдолу, а зъбните им колела са в пъти по-износени.
Прилагам малко снимки, за да се види и износването на съмите зъби. Те самите ми се виждат в добро състояние, далеч от износени, но по някои от тях има някакво странично зажулване от самата верига. Трябва ли да се притеснявам от това. Дали е необходима смяна поне на веригата на този етап?
W203 C180 Kompressor 143кс 2004Проверка за износване на ваносните зъбни колела и веригата
Започната от shotgun600, 17 сеп 2020 - 18:38:56
9 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 септември 2020 - 18:38
#2
Публикувано 17 септември 2020 - 19:24
Аз бих сменил верига, независимо от всичко останало.
#3
Публикувано 17 септември 2020 - 21:23
Превърти така че да прегледаш всички зъби и имай впредвид че лесно прескача таз верига не е като на М111
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
#4
Публикувано 18 септември 2020 - 08:12
Прегледах ги, изглеждат много добре, а веригата е опъната и почти не се отлепя от тази, не знам как да я нарека, освен планка, м/у двете колела.
Въпросът ми е дали е необходимо нещо веднага да се прави по този механизъм или може да се покара няколко месеца така?
#5
Публикувано 18 септември 2020 - 09:28
Ами разчиташ на твоята преценка все пак ти я гледаш
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
#6
Публикувано 19 септември 2020 - 09:26
Ми не знам. Моята преценка е базирана на клиповете в youtube, където видях доста износени зъбни колела и изключително хлабави вериги. При тази кола не забелязнам такова нещо, освен страничното износване по някои от зъбците.
#7
Публикувано 20 септември 2020 - 08:02
Ако няма притеснителни шумове наливай едно хубаво масло и карайте до насита
#8
Публикувано 23 септември 2020 - 10:40
Това и направих.
Сега предстои да се боря с подмяна на обтяжна ролка.....която установих, че се сменя по безумен начин, а уж е проектирано от Мерцедес....
#9
Публикувано 23 септември 2020 - 16:46
Ролката се сменя за секунди.
Виж целия обтегач се сменя тегаво...
Виж целия обтегач се сменя тегаво...
#10
Публикувано 24 септември 2020 - 18:42
Точно за обтегача говоря....По някаква причина е излязал от леглото си. Може да е, заради саморазвил се болт или заради раздрънкан механизъм. Иначе работи нормално, обаче ремъка се движи едва по половината повърхност на ролката.
Мисля сам да го разхвърлям тези дни, ако в сервиза ми кажат над 100лв труд.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни