Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

E200 CGI W212 след 10 години експлоатация и 120 000 кмM271.860, 184 кс, 2010 г.


  • Please log in to reply
34 мнения по тази тема

#16 KDim

KDim

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 19 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E200

Публикувано 12 януари 2021 - 16:08

Ъпдейт декември 2020 (120 222) - обслужване: въздушен/маслен филтър; масло Ravenol VST 5w40; 4 бр, свещи NGK PLKR7B8E (94716); маркуч картерни газове; 4 бр. зимни гуми Bridgestone Blizzak LM005 205/60/16.

 

Мога да потвърдя, че оригиналните свещи на Бош си изкарват без проблем 60 000 км. След смяната няма разлика във вървежа и разхода.

Една от глупавите болежки е маркуча за картерните газове, който някъде на 100 000 км започва да се разпада. Разбира се Мерцедес не го продават отделно, а с цялата история към въздушния филтър за доволните ~380 лв.blink.pngИма го обаче в Алиекспрес (https://www.aliexpre...3c00sgImwW&mp=1) за далеч по приемливите $6.50. Хубаво е да се смени превантивно преди да се прокъса.

Знаех, че това са стари номера, след като същия филм го играх като се скапа една от гарнитурите в масления корпус. Мерцедес доволно казаха, че не правят гарнитури и предложиха нов корпус за скромните 850 лв. Братята китайци пък казаха $7.56  - https://www.aliexpre...searchweb201603

Не че искам да си поддържам колата с Алиекспрес, ама предпочитам да срежа маркуча на пералнята отколкото да дам на Мерцедес 380 лв за 30 см крива гума.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  G.jpg   119,42K   19 Брой сваляния

  • 1

#17 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 януари 2021 - 00:50

Правилно, във всичките ми коли има по някоя полуоригинална част от братята китайци.
Като се изключи една пластмасова капачка за масло, която визуално е прекрасна, но само до там, всички останали такива компоненти са безупречни.
Естествено... Иска си и малко четене и проверка, не е просто пазаруване.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#18 KDim

KDim

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 19 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E200

Публикувано 14 ноември 2021 - 17:05

Ще ъпдейтна темата. Мисля, че ще е полезно.

 - март 2021 (121 288 км) - тръба антифриз (А2712002452). Пак стари номера. Тъпата тръба е закачена за още една, по която мисля че минават картерни газове. Двете нямат абсолютно нищо общо, освен че вървят една до друга. Закачили са ги с едно палче и вървят комплект. Щеш, нещеш купуваш 2 тръби - 80 лв.

 - април 2021 (121 860 км) - светна чека за богата смес с неравномерна работа в ниските обороти. Очаквано оказа се датчик. Разбира се, че няма да е закачен някъде самостоятелно, а ще е ръгнат в капака на клапаните. Скапали са му се мембраните и смуче въздух. И така заради датчик трябва нов капак - 580 лв. Взех оригинален, тъй като Валеото ми казаха, че не изкарвало много.

 - август 2021 (124 079 км) - тук мога да кажа, че срещнах първия си по-сериозен филм с тази кола. Започна бучене от ходовата част, което в рамките на 10-15 дни прогресивно нарастваше. Без особени притеснения се разходих до сервиза, чудейки се ляв или десен лагер е. След 3 часа слушане, въртене на гуми и сваляне на задния мост се оказа, че май е диференциала. Предприех отчаяната мярка смяна на масло. Тя разбира се не даде резултат, отчитайки старата мъдрост, че "щом бучи значи вече се е скапало". Следващата стъпка бяха моргите. Цени от 450 до 1200 лв. Приемлив вариант при 8200 лв за нов оригинален wacko.png (звъннах от любопитство), но никъде с моето предавателно число. И докато се чудех как ще разберат със скоростната кутия ме заведоха при едни пичове в Овча купел. След отваряне се оказа, че пиньона и короната са перфектни, но предните лагери са заминали. Мерцедес счита диференциала за необслужваем, така че взех уж най-читавото възможно - NTN с 3 семеринга и масло Fuchs 75w90 общо 250 лв. За момента вече над 2000 км всичко е наред. Момчетата в сервиза казаха, че са правили 5-6 W212 и проблема винаги е бил в предните лагери. На мен ми се струва абсурдно при такъв пробег, но факт. Също така отчитайте, че Мерцедес препоръчва смяна на диференциалното масло на 40 000 км. Преглеждайки бумагите видях, че аз съм го пропуснал по невнимание на 80 000 км. Не знам дали щеше да спаси лагерите, но ви препоръчвам да не спестявате тези 30 лв.


Този пост е редактиран от KDim: 14 ноември 2021 - 17:06

  • 3

#19 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 14 ноември 2021 - 18:26

Важна информация, браво че споделяте с нас!
  • 0

#20 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 14 ноември 2021 - 22:20


 -  Също така отчитайте, че Мерцедес препоръчва смяна на диференциалното масло на 40 000 км.

 

Бас държа, че нямаш официален източник за тази препоръка.


  • 2

#21 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 15 ноември 2021 - 08:34

Някъде 60k беше по спомен. Аз сменям дифове и раздатка заедно с кутията. От години за дифовете ползвам Фукс и съм доволен :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#22 KDim

KDim

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 19 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E200

Публикувано 15 ноември 2021 - 13:06

Бас държа, че нямаш официален източник за тази препоръка.

 

Maintenance Booklet-a на W212 дава на 40 000 Replace rear axle differential fluid с уточнение only C 63 AMG, CLS 63 AMG, E 63 AMG, SL 63 AMG with AMG Performance Package and SL 65 AMG. Това практически означава, че стандартният диференциал е необслужваем. Същевременно през 2014 г. отново по официални препоръки на Мерцедес при мен маслото е сменено като част от Service B обслужване на четвъртата година заедно с течността на спирачките.

В този смисъл всеки сам може да си прецени. Пак казвам, че и аз се съмнявам смяната на 80 000 да спаси лагерите, но е и факт, че не един и два w212 дават проблем там на странно малко километри за тази част. В страни като нашата можем да си позволим да закърпим нещата с нови лагери, но ако на Джеймс от Кардиф на 11-тата година му кажат 4500 евро за нов диференциал щото е необслужваем, това вероятно ще доведе до продажбата на колата.

Прикачени файлове


  • 0

#23 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 15 ноември 2021 - 15:06

Maintenance Booklet-a на W212 дава на 40 000 Replace rear axle differential fluid с уточнение only C 63 AMG, CLS 63 AMG, E 63 AMG, SL 63 AMG with AMG Performance Package and SL 65 AMG. Това практически означава, че стандартният диференциал е необслужваем. Същевременно през 2014 г. отново по официални препоръки на Мерцедес при мен маслото е сменено като част от Service B обслужване на четвъртата година заедно с течността на спирачките.

В този смисъл всеки сам може да си прецени. Пак казвам, че и аз се съмнявам смяната на 80 000 да спаси лагерите, но е и факт, че не един и два w212 дават проблем там на странно малко километри за тази част. В страни като нашата можем да си позволим да закърпим нещата с нови лагери, но ако на Джеймс от Кардиф на 11-тата година му кажат 4500 евро за нов диференциал щото е необслужваем, това вероятно ще доведе до продажбата на колата.

Благодаря, колега.

Препоръката за АМГ-тата я има и в моя сервизен бюлетин, за останалите модификации - не.

Стана ми чудно Мерцедс да препоръчва толкова честа смяна на каквото и да е. От несменяемото малсо на 5Гтроник, доживотното пълнене на антифриза и хидравличната течност и сервизни интервали на масло на 15-25-30000 км знаем, че по-скоро отлагат смяната и обслужването.

 

Не ме разбирай грешно - аз аз предпочитам да давам пари за превантивна поддръжа отколкото за ремонти.

И в този ред на мисли - маслото за диференциала ми е в багажника от 2 месеца :)


  • 1

#24 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 ноември 2021 - 22:46

опъвай чергата и сменяй ;)


  • 0

#25 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 16 ноември 2021 - 23:47

Сега като се замисля, и аз не съм сменял масло.

 

Това с лагерите на пиньона тръгва още от 211. Даже в немския e-bay върви обява за подмяна с усилени лагери:

 

https://www.ebay-kle...078516-223-1595


  • 2

#26 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 ноември 2021 - 18:01

ме заведоха при едни пичове в Овча купел


При бат Вельо ли беше колега?
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#27 KDim

KDim

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 19 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E200

Публикувано 17 ноември 2021 - 19:40

При бат Вельо ли беше колега?

 

При едни момчета на ул. Земляне 12.


  • 0

#28 KDim

KDim

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 19 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E200

Публикувано 12 август 2022 - 23:44

Някои ъпдейти... Не съм изминал кой знае колко километри, заради пандемия, втори автомобил и самолетни почивки, но все пак:

  - декември 2021 (127 025 км) - акумулатор Varta SIlver Dynamic 85 ah. Оригиналният се предаде най-после. Даваше симптоми още от предната зима. Взех една идея по-мощен и останах на Варта.

  - април 2022 (128 290 км) - обслужване въздушен/маслен/купе филтри. Върнах се на масло Petronas Syntium E 5w40 и определено мога да кажа, че автомобилът е по-спокоен и тих отколкото с Ravenol VST 5w40; Предна ламбда сонда Бош (A0065422718) - 165 лв. Смучеше по 16-18 л/100 км и на светофара така миришеше, че мислех, че ще се запаля. В същото време на диагностика на Check Engine даваше бедна смес. blink.png

  - юни 2022 (128 910 км) - смяна на парче кожа на шофьорската седалка. Още преди години се беше позакъсало заради капсите на дънките. На случаен принцип отидох във Вирадо (https://www.virado-bg.com) на Кукуш. Доволен съм - 80 лв и 1 час работа.


  • 1

#29 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 13 август 2022 - 07:54

Браво за ъпдейта колега! Четем с интерес.

Този пост е редактиран от barty: 13 август 2022 - 07:55

  • 0

#30 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 август 2022 - 20:26

Някои ъпдейти... Не съм изминал кой знае колко километри, заради пандемия, втори автомобил и самолетни почивки, но все пак:

  - декември 2021 (127 025 км) - акумулатор Varta SIlver Dynamic 85 ah. Оригиналният се предаде най-после. Даваше симптоми още от предната зима. Взех една идея по-мощен и останах на Варта.

  - април 2022 (128 290 км) - обслужване въздушен/маслен/купе филтри. Върнах се на масло Petronas Syntium E 5w40 и определено мога да кажа, че автомобилът е по-спокоен и тих отколкото с Ravenol VST 5w40; Предна ламбда сонда Бош (A0065422718) - 165 лв. Смучеше по 16-18 л/100 км и на светофара така миришеше, че мислех, че ще се запаля. В същото време на диагностика на Check Engine даваше бедна смес. blink.png

  - юни 2022 (128 910 км) - смяна на парче кожа на шофьорската седалка. Още преди години се беше позакъсало заради капсите на дънките. На случаен принцип отидох във Вирадо (https://www.virado-bg.com) на Кукуш. Доволен съм - 80 лв и 1 час работа.

 

страхотна тема! поздравления!

бедна смес е точното наименование … защото е бедна на кислород


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни